dodělávka chladiče oleje
Re: dodělávka chladiče oleje
Dallen: já chápu jak to funguje (nedávno jsem narazil na jedno schéma. Kdybych ho ještě našel, tak ho sem dám). Fotku adaptéru jsem posílal pro Eidyho.
Pokud Ti to nedrží těch 90°, tak bych to viděl na chybu v tom termostatu. Mě se chladič pořádně ohřeje až kolem 80°, do tý doby je spíš vlažnej...
Eidy: Podle mě to nebude mít takovej vliv na tlak oleje.
Mě to drží při normální jízdě těch 90°, v zátěži 100° a někdy i trochu přes (ale to je tím, že mám chladič před pravým kolem a vzduch je přiveden tak k 1/4 chladiče. Ještě ten otvor budu zvětšovat.).
Pokud Ti to nedrží těch 90°, tak bych to viděl na chybu v tom termostatu. Mě se chladič pořádně ohřeje až kolem 80°, do tý doby je spíš vlažnej...
Eidy: Podle mě to nebude mít takovej vliv na tlak oleje.
Mě to drží při normální jízdě těch 90°, v zátěži 100° a někdy i trochu přes (ale to je tím, že mám chladič před pravým kolem a vzduch je přiveden tak k 1/4 chladiče. Ještě ten otvor budu zvětšovat.).
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
Tady je to schéma termostatu. Podle mě na stejným principu funguje i ten z TD...
http://s29.postimg.org/vjjlwya7r/termostat.png
http://s29.postimg.org/vjjlwya7r/termostat.png
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
No ten TD funguje trošku na jinem principu.
Ta "děravá" miska co tam je v standardním stavu tak, že ty díry na krajích asi o 1-2mm přesahují okraj toho válce v kterém je vložena. Docela by mě zajímal průtok, protože tam toho dle mě moc neproteče.
Pomohlo by třeba tu zátku stáhnout o pár milimetrů pak by to možná bylo o něco lepší, samotnej bimetal má vysuv dost velký.
Další otázka je umístění chladiče. Já h omám na přímém přívodu vzduchua je v něm cca 600ml vzduchu.
Navíc jezdím docela piánko. Schválně asi dneska zkusím trošku pilu a uvidíme co to udělá... Těch 60° tam mám cca po 3-4km.
Vím, že v itálii nejsou debilové, ale stejně se mi moc nezdá ta konstukce kdy je termostat "zavřený" a krátkým okruhem to protéká přes dvě škvíry co máj dohromady 10mm2 a dlouhým okruhem to protéka přes průřez 22m
Ta "děravá" miska co tam je v standardním stavu tak, že ty díry na krajích asi o 1-2mm přesahují okraj toho válce v kterém je vložena. Docela by mě zajímal průtok, protože tam toho dle mě moc neproteče.
Pomohlo by třeba tu zátku stáhnout o pár milimetrů pak by to možná bylo o něco lepší, samotnej bimetal má vysuv dost velký.
Další otázka je umístění chladiče. Já h omám na přímém přívodu vzduchua je v něm cca 600ml vzduchu.
Navíc jezdím docela piánko. Schválně asi dneska zkusím trošku pilu a uvidíme co to udělá... Těch 60° tam mám cca po 3-4km.
Vím, že v itálii nejsou debilové, ale stejně se mi moc nezdá ta konstukce kdy je termostat "zavřený" a krátkým okruhem to protéká přes dvě škvíry co máj dohromady 10mm2 a dlouhým okruhem to protéka přes průřez 22m
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
A jakou teplotu máš třeba po 10km klidný jízdy? Pořád těch 60°?
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
Tak sem asi kecal.
Ja mam taky pamet uplne na ho...o. Dneska cestou do pracesem pri prijezdu mel 78°.
Ja mam taky pamet uplne na ho...o. Dneska cestou do pracesem pri prijezdu mel 78°.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
fajn by bylo napojit čidlo na origo budíky, ty budou určitě stejné... jen to asi nikdo neřešil a nikde není návod
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: dodělávka chladiče oleje
nejsou, teplotu oleje maji jen GTA budiky/displej
Alfa Romeo Perfection
Re: dodělávka chladiče oleje
http://www.lacna-sanita.sk/doprava-zdar ... 8/d-73692/
urobim experiment?
urobim experiment?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
A co si od toho slibuješ? Ono chladit olej který má teplotu 110°C vodou která má 90°C prostě pořádně fungovat nebude. Když už chceš za každou cenu zachovat výměník, tak bych použil původní a udělal vlastní okruh vody s vlastním chladičem (něco jako air to water intercooler).
Jinak já si na okruhu ověřil, že na TSko v plný zátěži ani chladič oleje nestačí. Je teda pravda že k němu mam přivedeno málo vzduchu (trubkou o průměru cca 70mm). Už jsem si k němu sehnal malý větrák, tak snad to bude v plný zátěži stačit...
Jinak já si na okruhu ověřil, že na TSko v plný zátěži ani chladič oleje nestačí. Je teda pravda že k němu mam přivedeno málo vzduchu (trubkou o průměru cca 70mm). Už jsem si k němu sehnal malý větrák, tak snad to bude v plný zátěži stačit...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
no neviem lebo vymeniky maju vsetky moderne motory a ide aj o to ze olej sa skor zahreje
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
u TS-ka bohužel platí s výměníkem spíš než s běžným chladičem "i dřív přehřeje"
Re: dodělávka chladiče oleje
Tak už existuje i udělaná sada.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: dodělávka chladiče oleje
Tlak jsem meril za vystupem z termostatu ( a filtru) a byl v poradku. Ztrata tam bude ale vzhledem k vlastnostem oleje jako media bude zanedbatelna
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Za tu cenu to vypadá hodně dobře. Dřív se dělaly tyhle sety jenom bez termostatu..vonkreuz píše:Tak už existuje i udělaná sada.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
ten set tam uz je par rokov
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Aha, tak to máte na Slovensku dobrý obchody
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
tak niektore hej... hlavne ich treba najst
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
uvazujem co zvolit... chladic oleja a selenia 20K alebo racing bez chladica (1.8ts)
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
Záleží na využití. Pokud to bude jen tak na projíždění krajinou, tak bych chladič neřešil.. Pokud na občasný blbnutí, tak bych do chladiče šel.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: dodělávka chladiče oleje
ta ze chladic a 20K.. no skusim im napisat ze ci este nevedia nejak poriesit cenu
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: dodělávka chladiče oleje
ze zkušenosti s tejranou 1.8mou můžu říct, že seriovej stav stačí (výměník voda, olej..) olej Mobil 1 5W50 a nenastaly zatím žádný potíže s mazáním ani při extrémní zátěži na letním okruhu (30°C a víc na betonový ploše..) ani v zimě na stejným místě na sněhu/ledu, kdy otáčky byly neustále 4-6000 na 2, max 3° a rychlost max 100km/h---možná by prolbémy nastaly, ale větší potíže byly s vadnoucíma brzdama..
teplota nevylezla na víc jak 110°C...
problém seriovýho zapojení je ten že to je zapojený na výstup z hlavy...správně se výměník zapojuje na zpátečku z chladiče vody, tj na ochlazenou vodu..
ten "set" chladiče - těmhle low endům moc nevěřím... preferuju klasiku mocal/setrab atd a hadice vyrobené na míru z místního servisu hydrauliky
1) kvalita závitů - pokud budeš v rámci servisu spoje rozpojovat, tak chladič s vnitřním závitem, do kterýho našroubuješ přechodový šroubení na který napojíš hadice... ušetříš tak chladič...
2) rozměr závitů pro propojovací hadice - preferuju metrickej, protže místní krám s hydraulikou vede většinou metrický a ty jsou navíc výrazně levnější, než ty americký míry..takže čekací doba na výrobu nový hadice a její cena je úplně někde jinde než toto
teplota nevylezla na víc jak 110°C...
problém seriovýho zapojení je ten že to je zapojený na výstup z hlavy...správně se výměník zapojuje na zpátečku z chladiče vody, tj na ochlazenou vodu..
ten "set" chladiče - těmhle low endům moc nevěřím... preferuju klasiku mocal/setrab atd a hadice vyrobené na míru z místního servisu hydrauliky
1) kvalita závitů - pokud budeš v rámci servisu spoje rozpojovat, tak chladič s vnitřním závitem, do kterýho našroubuješ přechodový šroubení na který napojíš hadice... ušetříš tak chladič...
2) rozměr závitů pro propojovací hadice - preferuju metrickej, protže místní krám s hydraulikou vede většinou metrický a ty jsou navíc výrazně levnější, než ty americký míry..takže čekací doba na výrobu nový hadice a její cena je úplně někde jinde než toto
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: dodělávka chladiče oleje
sakra teraz mam dilema
ono urcite by stacil selenia racing ale budu tam aj dost kratke trasy a tak ta ze asi ten mobil1 by bol vhodnejsi...
edit: vymenik ma aj zohrievat olej, asi preto to je tak zapojene
ono urcite by stacil selenia racing ale budu tam aj dost kratke trasy a tak ta ze asi ten mobil1 by bol vhodnejsi...
edit: vymenik ma aj zohrievat olej, asi preto to je tak zapojene
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- Eidy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 337
- Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dodělávka chladiče oleje
Taky si myslím, že zapojení na výstup z hlavy není špatnej. Rychleji se olej ohřeje. Teoreticky by těm stále měla jít voda 80-90°C, takže pod zátěží bude olej chladit. Něco jinýho bude o ostrýho auta, kde se to opatrně ohřeje a pak se jede kudla. Tam bude mít napojení na výstup chladiče smysl.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0
Re: dodělávka chladiče oleje
ja bych jeste dodal, ze se casto zapomina na zpravnou velikost, v te sade nabizene AN8 je hodne uzke, pres to moc oleje neprotece..min. AN10 nebo AN12, pokud musi byt vedeni hodne dlouhe.
A ty koncovky/adaptery na olej. chladic jsou absolutni nutnost. Ten hlinikovy zavit primo na chladici je podle mne na jedno pouziti, pak radeji nesahat..
A ty koncovky/adaptery na olej. chladic jsou absolutni nutnost. Ten hlinikovy zavit primo na chladici je podle mne na jedno pouziti, pak radeji nesahat..
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: dodělávka chladiče oleje
Možná blbá otázka, možná blbý nápad, ale co kdybych použil chladič na servoolej z AR166? Rozměrově je to 36x7cm aktivní plochy.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host