Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Odpovědět
DavidAR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 19.12.2009, sob 11:18
Bydliště: Jílové u Prahy

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od DavidAR » 4.1.2016, pon 19:06

Je tam termostat, kterej otevírá při provozni teplotě.
Alfa Romeo 155 2.0 T Q4
Alfa Romeo 33 1.7 16V Permanent 4 - Zender edition
Toyota Supra 3.0i turbo

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 4.1.2016, pon 19:15

vonkreuz píše:Spíše mně překvapuje umístění chladiče. Ten motor je 8v nebo 16v? :-k
Protože u Lancia Thema nebo Delta I turbobenzina 16V je chladič oleje na středu motoru, chycený je na nápravnici.
U Themy a Delty I turbobenzina 8v je chladič více tak jak to má Václav.
Motor je 16v - stačí se podivat na fotky ;-). Umístění chladiče je standardní jako u verzi TD a JTD a jako u Fiatu Coupe ze kterého jsem ten motor použil takže nic nestandardního. Použil jsem i původní držák.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 4.1.2016, pon 19:18

DavidAR píše:Je tam termostat, kterej otevírá při provozni teplotě.
Aha :-) můžeš poslat fotku jak to vypadá? O ničem takovém nevím z motoru jsem ani nic krom vyvažováků nevyndaval.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 4.1.2016, pon 19:35

Už vím co myslíš - termostat tam je zabudovaný v tom hliníkovém držáku - zespoda je "imbus" pod kterým je termostat.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

DavidAR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 19.12.2009, sob 11:18
Bydliště: Jílové u Prahy

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od DavidAR » 5.1.2016, úte 06:53

To je přesně on.
Alfa Romeo 155 2.0 T Q4
Alfa Romeo 33 1.7 16V Permanent 4 - Zender edition
Toyota Supra 3.0i turbo

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od hno3 » 10.1.2016, ned 15:40

seriovej chladič oleje je dostatečně účinej, jen je na blbým místě... navíc vidím že k němu nemáš "chobot" (třeba na foce není z důvodu demontáže)...problém absence "chobotu" řešil v minulosti FLP na jeho 1.4 145 TS...

s chobotem je situace výrazně lepší a silně pokud oleják nepřemístíš před chladič vody doporučuju malou saharu spouštěnou s vodní saharou.. ona teplota vody srazit jde, ale když smažíš olej, tak ho nemáš jak chladit, krom stálýho proudu vzduchu...buď jízdou, nebo saharou...při stání v koloně pak olej letí vzhůru víc jak voda...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od rossogtv » 11.1.2016, pon 12:53

ventilatorek za olejovym chladicem je u auta do bezneho provozu dobra vec, me by spise vadilo to pripojeni zespoda, profici davaji pripojky na olejove chladice vzdy zeshora, byt je to komplikovanejsi ( nekdy ).
nejake delsi vyjizdky na okruh bych nedelal, ten kroutak je uz ted na hrane unosnosti prevodovky ( na dalnici bych si hlidal 5. kvalt ), diferencialu ( hlavne planetek ) a zejmena kloubu v poloosach.
Ale jako hracka dost dobry :smt023
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 12.1.2016, úte 18:25

hno3 píše:seriovej chladič oleje je dostatečně účinej, jen je na blbým místě... navíc vidím že k němu nemáš "chobot" (třeba na foce není z důvodu demontáže)...problém absence "chobotu" řešil v minulosti FLP na jeho 1.4 145 TS...

s chobotem je situace výrazně lepší a silně pokud oleják nepřemístíš před chladič vody doporučuju malou saharu spouštěnou s vodní saharou.. ona teplota vody srazit jde, ale když smažíš olej, tak ho nemáš jak chladit, krom stálýho proudu vzduchu...buď jízdou, nebo saharou...při stání v koloně pak olej letí vzhůru víc jak voda...
Ano, původní chladič je účinný nicméně krz původní hadice začal sáknout olej a vzhledem k tomu, že hadice k chladiči nepovolím, tak jsem zvolil komplet nový chladič i s hadicemi. Žádný chobot ani nic podobného nemám. Před chladič vody ho umístit nelze protože tam už je cooler. V mém případě není moc variant kam ho dát. O té sahaře jsem také uvažoval, ale vzhledem k tomu, že s původním chladičem si olej držel teplotu i v kolonách (jak v běžném provozu, tak na sprintech kdy jsem čekal na start a auto dostávalo záhul), tak to zatím řešit nebudu. Uvidím jak to bude fungovat s tímto chladičem a podle toho se to bude řešit.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 12.1.2016, úte 18:43

rossogtv píše:ventilatorek za olejovym chladicem je u auta do bezneho provozu dobra vec, me by spise vadilo to pripojeni zespoda, profici davaji pripojky na olejove chladice vzdy zeshora, byt je to komplikovanejsi ( nekdy ).
nejake delsi vyjizdky na okruh bych nedelal, ten kroutak je uz ted na hrane unosnosti prevodovky ( na dalnici bych si hlidal 5. kvalt ), diferencialu ( hlavne planetek ) a zejmena kloubu v poloosach.
Ale jako hracka dost dobry :smt023
co by ti na tom vadilo že je to zespoch ho umístil mezida? Jen to, že profíci to dávají jinak? Jak jsem psal v předchozím příspěvku - umístění olejového chladiče je v mém případě celkem problematické a neexistuje místo kam ho dát, tak jsem se držel originálního umístění. Umístění koncovek zeshora je tedy nemožné. Pokud bych ho umístil před vodní chladič (a koncovky by tudíž mohli být zeshora), tak by před ním byl cooler a neměl by přísun vzduchu. Takhle když je v pravé mlhovce tak ho má.

Co se týče převodovky, tak tam až takový strach nemám - je to starý třídílný pětikvalt. Byl rozebrán a překontrolován, to samé diferák a klouby (vnitřní) jsou nové.

Jen pro info, kamarád s Coupe 20VT jezdil 5 let s ještě větším krouťákem sprinty a mimo dráhu tomu taky dával kotel a převodovku dělal až teď. Jinak diferák a klouby nikdy neměnil).

Co se týče okruhu, tak ten jsem si zkusil na Mácháči (to jsem ještě neměl pořádné tlumiče a brzdy) a následující sezónu chci navštívit něco většího. Navíc se dá pomocí boost controleru snížit tlak, cehož mohu využít při technických tartích.

Každopádně s autem jsem najel za sezónu 2015 nějakých 13000km bez větších problémů. Člověk se toho nesmí bát a když holt něco odejde tak se to vymění za odolnější díl a jede se dál.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od rossogtv » 13.1.2016, stř 11:01

ten rozdil je v tom, ze profik vi, co dela. Kdyz vidim olejovy chladic vzhuru nohama, vim ze to montoval amater. Roztrhne se hadice - vytece komplet chladic.Potrebuji demontovat - vytece chladic. A ted to nejdulezitejsi - tak jak to mas, je ten chladic 1/2 plny vzduchu, bo takhle se sam neodvzdusni. Tovarny davaji hadice bud bokem ( privod dole ) nebo horem, profici davaji horem a pouze amateri dolem.....
A jde to i u 146/145, ale tady zase blbe montovana hadice oleje - obycejna svorka na oleji je take NO-GO.
Přílohy
145OK7.jpg
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 13.1.2016, stř 22:37

rossogtv píše:ten rozdil je v tom, ze profik vi, co dela. Kdyz vidim olejovy chladic vzhuru nohama, vim ze to montoval amater. Roztrhne se hadice - vytece komplet chladic.Potrebuji demontovat - vytece chladic. A ted to nejdulezitejsi - tak jak to mas, je ten chladic 1/2 plny vzduchu, bo takhle se sam neodvzdusni. Tovarny davaji hadice bud bokem ( privod dole ) nebo horem, profici davaji horem a pouze amateri dolem.....
A jde to i u 146/145, ale tady zase blbe montovana hadice oleje - obycejna svorka na oleji je take NO-GO.

V tom případě jsou ve Fiatu taky amatéři, protože sériový chladič má hadice také zapojené zespod stejně jako tento, takže tvé tvrzení jak to dělají továrny není tak úplně pravdivé.
Navíc zrovna tuto montáž prováděl člověk, který bych řekl, že ví co dělá - už postavil celkem dost aut, která fungují a mají úspěch, tak bych s tím "amatérem" byl opatrný. Bylo potřeba totiž předělat držáky a jelikož nemám potřebné zázemí, tak jsem to svěřil jemu.
Takto se chladič sám neodvzdušní? A jak tedy? Vždyť ten vzduch vyžene tlak který je v mazacím okruhu a ten chladič se zaplní olejem. Nikde jinak žádnou nevýhodu nevidím (tedy krom toho že když praskne hadice že vyteče chladič v tom ti dávám za pravdu).
Já jsem nikde nenapsal, že u 146 to nejde - napsal jsem že v mém případě to nejde protože na tom místě co je chladič oleje u té Alfy na fotce (která má atmosferický TS tudíž více místa) mám já koleno od vedení vzduchu k ic. To už za větší průser považuji tu pásku což je vysloveně prasárna. Viděl jsem dost staveb a mnoho z nich má chladič zapojený úplně stejně a nikdy jsem upřímně neslyšel aby řešil někdo kudy takovou banalitu jako kudy jsou přivedené hadice.
Buď tedy prosím tak laskav a pošli mi sem nějaké foto Tvé práce, když se tady oháníš profíky a amatéry, rád se podívám.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od hondzik » 14.1.2016, čtv 07:12

souhlasím snad s jediným bodem - při demontáži mi to zbleje ruce. Jinak se to bez problémů odvzdušní tlakem oleje a jestli rupne hadice, nedejbože v tahu kdy to tlačí , je úplně jedno kde jsou vývody protože ten olej půjde ven a tomu motoru je v tu chvíli naprosto fuk jestli zůstane chladič plnej nebo vychčije. Opravdu bych nenazýval vývody dolů amaterismem :wink:
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od rossogtv » 14.1.2016, čtv 12:31

vzduch v normalnim pripade jde vzdy nahoru, cim je chladic oleje vetsi, tim vice vzduchu v nem je. olej na nej sice tlaci, ale nedovedu si predstavit, proc by se nechal tlacit vzduch DOLU. Kde to nejde jinak, se chladic obrati a necha se bezet motor s obracenym chladicem aby se chladic odvzdusnil. Ale i to ma jen omezeny ucinek, protoze kazdy motor si v provozu "nasleha" trochu vzduchu do oleje. A kde se zase chytne ? No samozrejme v obracene namontovanem chladici.
U Venci jsou hadice kratke + opletene. Tezko se v tomto pripade bude odvzdusnovat, ikdyz se chladic vyvesi.
V tomto pripade patri tovarna Fiat k amaterum. Nastesti hned u Alfy ( treba 155 Q4, nebo 164 24v ) zamestnavaji profiky :-D . Marne budete hledat obracene zaveseny chladic na seriovem Porsche nebo Ferrari.
Vyvody dolu uz jen z toho duvodu, ze jsou "na raane" zespod + jsou za kolem bych teda nedal. V pripade vyletu mimo vozovku se nekde chytnou a je vymalovano.
Pripojky zespod maji jedinou vyhodu - rychla prvomontaz za sucha ve fabrice, jinak maji jen a jen nevyhody.
Jinak k "profesionalite" montazi celkove: Ten chladic je dimenzovany na 150HP, ale ty mas 350HP....Takze je tam ten chladic spise na oko, takze svuj ucel splni :smt023
K me praci: co chces videt ? Motor, prevodovku, podvozek, brzdy nebo vyvarovani kastle....
Nebo se domluvme, ja ti namontuji k vykonu adekvatni + zpravne nainstalovany chladic....stejne ho budes potrebovat, pokud se jednoho dne rozhodnes zajet na opravdovou trat jako Spa, Monza, Nürburgring, nebo se rozhodnes opravdu kalit to po nemecke dalnici dvepade...
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od rossogtv » 14.1.2016, čtv 13:18

a jinak, neber nic jako kritiku, spise jako pohled jineho uhlu. "Amatersky" udelane znamena casto: "dostacujici za mensi naklady"
Pokud si na svuj obyc 2.0 TS nekdo takhle napoji chladic, nereknu pul slova.
Tvoje prestavba je ale trochu jinej level, musis cekat i komentare na jinym levelu.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od riprex » 14.1.2016, čtv 14:07

Ono co mám projitá auta, tak kdekoliv byl chladič oleje, tak měl vývody buďto do strany (164TD, 159...) nebo zvrchu (RX7, RX8, BMW 1er...). Že to soudruzi v továrně udělali jinak je asi k tomu TSku tak nějak odpovídající. U 159 se zas pro změnu vyflákli na to dát tam termostat, takže to jezdí s podchlazeným olejem. V každém případě ale zajímavej projekt :smt023

DavidAR
Uživatelský avatar

Příspěvky: 49
Registrován: 19.12.2009, sob 11:18
Bydliště: Jílové u Prahy

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od DavidAR » 15.1.2016, pát 17:18

"V tomto pripade patri tovarna Fiat k amaterum. Nastesti hned u Alfy ( treba 155 Q4, nebo 164 24v ) zamestnavaji profiky :-D . "
Můžeš mi vysvětlit, jak jsi přišel na to, že 155 Q4 nemá vstupy dole?
Alfa Romeo 155 2.0 T Q4
Alfa Romeo 33 1.7 16V Permanent 4 - Zender edition
Toyota Supra 3.0i turbo

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od rossogtv » 18.1.2016, pon 18:43

jo, je to tak, origo Q4 ma pripojky dole, a co 2.0 8v TS nebo 2,5 V6, ty maji taky pripojky taky dole ?
S necim si to pletu. Q4 jsem moc nedelal, tuhle ma kamos v reichu a taky uz neni original:
Přílohy
zillingergerhardt.jpg
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od rossogtv » 18.1.2016, pon 18:56

to pripojeni spodkem jsem probiral s byvalym mechanikem od ENGSTLERA. Teda konkretne to odvzdusnovani. Na vysku male, dlouhe chladice se nemusi odvzdusnovat. Problem delaji jen velke, vysoke chladice. Nicmene potvrdil, kde to jen nejak jde udelat, pripojky z boku nebo z vrchu....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od r-a-k » 18.1.2016, pon 20:03

Na to ze jsi tu prvni post hrdine tvrdil ze vyvody dole je amaterismus, tak ted ve svem tvrzeni meknes. Vis ono je jedno jestli system vstupu/ vystupu je dole nebo nahore, jelikoz vliv vzduchovy kapsy nehrozi, jak jsi tu zminoval( proto automobilky pouzivaji vstup/vystup podle gusta(musi se brat tlak v soustave a konzistence media). Ono kdyz se zamyslis, tak nejlepsi system pri odstraneni stareho oleje pri vymene za novy, je vyvody dole/ sikmo, kde povolis holendr a vychcije ti zbytek degradovaneho stareho oleje a nenastane to ze ti v soustave zbyde 0,5-1l stareho oleje. PS: Podle toho co tu na foru postujes, vis hodne ale nekdy mi to pripada ze tahas nesmysli z paty nez si zjistis realny fakta a prosazujes si svoje.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od rossogtv » 19.1.2016, úte 16:10

No ja kdyz se zamyslim, tak 99% mechaniku ti vypusti olej z vany a na zbytek ser.ou
Jak psal Venca o tom starym chladici - nejdou casto povolit a kdyz nasilim, vetsinou i s hlinikovym zavitem co zustane v ocelove matce.
Stejne takovy seriovy 10-13 radovy chladic obsahuje tak 1 deci oleje a ne 0,5-1 L
Takovy chladic, ktery obsahuje 1l oleje, meri 28cm x 38cm, je na +600HP a krome toho, ze by u Vency nebyl kam dat, je zbytecne predimenzovany....
A chladic, ktery obsahuje 0,5l by bylo presne to, co by Venca potreboval, treba 50-625-7612 by mozna eventuelne sel napasovat - pripojky bokem, 325-425 HP range.
Bohuzel, ma namontovany Setrab 50-119-7612 ktery ma obsah presne 0,21 L tedy 2 deci ( nebo 50-116-7612, ale ten je jeste mensi )
Dle vyrobce je to chladic na maly motor 100-150 HP, nebo prevodovku.
PS: no hlavne, ze tobe ty realne fakta sedi......
jinak s tou vzduchovou kapsou - obsah se da celkem dobre merit, tak to by byl dobrej napad na nejakou sazku, rekneme 10 tis. ??? ja dodam velky chladic, termostat a nekdo auto kam to chce. + nezavisla porota..
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od r-a-k » 19.1.2016, úte 19:06

Ale ja se tu nebavim o konkretnim typu atd. Tim ze das tvuj argument opirajicim se na nejmensim objemove dostupnym chladici, aby jsi me utrel na mnozstvi oleje neni u me adekvatni argument.( Ja nemam cas ani chut sondovat u strycka googla, abych se trefil primo na 0,1ml obsahu. Druha vec , nikde nepisu jen o obsahu oleje v chladici, ale v celkove soustave k tomu potrebne( Jinak, jestli je to 0.42l nebo 10l je mi u prd... ale logiku co jsem psal to ma. Jestli 99% mechaniku to nedela me nezajima, jelikoz kdyz nacpu do upravy motoru ranec penez tak si to udelam poradne a vypustim to i z chladice. A posledni vec, sazi se cikani, ja jsem bilej jak stena, tak to zkus nekde jinde. PS: Ty odvzdusnujes olejovy filtr? :-D Zbytek ti dojde :smt023.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

cucal
Uživatelský avatar

Příspěvky: 82
Registrován: 5.9.2011, pon 13:16
Bydliště: Olomouc

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od cucal » 20.1.2016, stř 15:58

ja si myslim ze je to uplne bezpredmetny :D
uplne vidim jak oddelava holendry od chladice v azbestovejch rukavicich :D nebo holt poctivyho nepali? :D
neni zas tak dulezity resit teplotu oleje ale jeho kvalitu...ja treba u twinsparka nedam dopustit na liqui molly racing 10w60..pred 3 rokama sem ho zacal lit do alfy a no problemo, 120st byla norma v 8500ot/min. po 3 letech se rozhodil motor a spodek byl naprosto bez problemu..a to jezdim bez olejovyho chladice :)
AR 145 1600TS racing

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od rossogtv » 20.1.2016, stř 22:20

r-a-k píše:Ale ja se tu nebavim o konkretnim typu atd. Tim ze das tvuj argument opirajicim se na nejmensim objemove dostupnym chladici, aby jsi me utrel na mnozstvi oleje neni u me adekvatni argument.( Ja nemam cas ani chut sondovat u strycka googla, abych se trefil primo na 0,1ml obsahu. Druha vec , nikde nepisu jen o obsahu oleje v chladici, ale v celkove soustave k tomu potrebne( Jinak, jestli je to 0.42l nebo 10l je mi u prd... ale logiku co jsem psal to ma. Jestli 99% mechaniku to nedela me nezajima, jelikoz kdyz nacpu do upravy motoru ranec penez tak si to udelam poradne a vypustim to i z chladice. A posledni vec, sazi se cikani, ja jsem bilej jak stena, tak to zkus nekde jinde. PS: Ty odvzdusnujes olejovy filtr? :-D Zbytek ti dojde :smt023.
ja teda zadnou logiku v tvych prispevcich nevidim, obzvlast co se filtru oleje tyce, odvzdusnuji se chladice, a to aby fungovaly, a olejovy filtr chladic neni, vis ?
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od r-a-k » 21.1.2016, čtv 17:05

cucal píše:ja si myslim ze je to uplne bezpredmetny :D
uplne vidim jak oddelava holendry od chladice v azbestovejch rukavicich :D nebo holt poctivyho nepali? :D
neni zas tak dulezity resit teplotu oleje ale jeho kvalitu...ja treba u twinsparka nedam dopustit na liqui molly racing 10w60..pred 3 rokama sem ho zacal lit do alfy a no problemo, 120st byla norma v 8500ot/min. po 3 letech se rozhodil motor a spodek byl naprosto bez problemu..a to jezdim bez olejovyho chladice :)
Ty si měníš olej, když má teplotu 100C? :-D Tak to jseš dobrej masochista, jestli ano :smt023
ja teda zadnou logiku v tvych prispevcich nevidim, obzvlast co se filtru oleje tyce, odvzdusnuji se chladice, a to aby fungovaly, a olejovy filtr chladic neni, vis ?
Napíšu ti poslední odpověď na toto téma.(Aby jsme Vencovi nezasirali jeho vlakno). Že ty v tom nevidíš logiku, se nedivím, proto si stojíš za tím co tu mermomocí tvrdíš. S tím filtrem jsem tě pošťouchl, aby ti docvaklo, že mazací soustava není potřeba odvzdušňovat, tím pádem ani chladič. Není to uzavřený okruh, chápej.(vzduch v okruhu odejde odvětráním klikové skříně, proto se tam nebude držet vzduchová kapsa. Proto nikde není jasně definováno kde jak mají být vývody, proto přímo z fabriky(podle tebe amatérismus) jsou olejový chladiče jednou s vyvody dolu, nahoru, do strany nebo třeba směrem na Mars.Proto nikdo nemá problém se zavzdušňováním olejovýho chladiče, jak ty tu prezentuješ. Prostě je to šumák, v tomhle případě! Z mé strany vše. Zdar
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Flp » 21.1.2016, čtv 17:36

cucal: Na kopcích věřím že s přehříváním není problém, ale zkus si TSko prohánět na okruhu 20minut v redline a uvidíš jak se bude olej smažit :D

Jinak já měl vývody do strany a při výměně oleje jsem ho z chladiče vypouštěl (jenom jsem povolil hadici u adaptéru a olej vytekl - nic časově náročného).
Podle mě se musí chladič odvdušnit i při vývodech dolů. Při tak velkým průtoku sebou olej musí vzduchové kapsy strhnout..
Během roku budu možná řešit olejový chladič a vývody dolů jsou u toho auta nejlehčí řešení, takže tu teorii asi otestuju, ale nevím jestli bude k dispozici nezávislá porota :)

Jinak moc pěkný projekt :smt023 budu sledovat.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů