STK se stálým pohonem všech kol

Odpovědět
Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od Harous » 4.8.2013, ned 19:37

Čas letí jak voda a tak se mi blíží první STK s Legacy. V souvislosti s tím jsem hledal jakým způsobem se na STK řeší měření brzd na válcích se stálým pohonem 4x4. Projel jsem toho dost na netu, ptal se známých a došel jsem k tomu, že je to bída bídoucí. S nejvyšší pravděpodobností by to dopadlo tak, že to postavěj na válce a děj se vůle boží. Nakonec jsem si vytiskl tohle a uvidím co na to řeknou:
http://www.isvav.cz/h10/resultDetail.do ... 0-49240188

Zásadní je, že platí následující:
Byly navrženy řešení metodického postupu kontroly brzd vozidel s pohonem 4x4 v podmínkách STK. Postupy byly navrženy s ohledem na získané a následně vyhodnocené informace o konstrukčních řešeních pohonů 4x4 a konstrukčních řešení válcových zkušeben brzd. Výsledný návrh metodického postupu zohledňuje uvedená zjištění a spočívá v kombinaci použití konvenční válcové zkušebny brzd, tam kde je to možné a pro ostatní případy je navržena jízdní zkouška s využitím decelerometru.
Auto tedy na válce nemusí.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od Milano75 » 4.8.2013, ned 20:36

proč, že je v tom takový rozdíl?? oproti normální zkušebně??
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od Petr147 » 4.8.2013, ned 20:42

když to má 4x4, ještě plnou elektroniky, tak co se asi stane s předníma, když mu ty zadní kola protočí :)

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od Franik » 4.8.2013, ned 21:02

ale když se protočí přední elektronika připojí zadek a auto z válců vyjede. Udajně se u 4x4 brzdy nezkouší.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od Harous » 4.8.2013, ned 21:13

Když to má na mezinápravovým difu visco jako Subaru tak ta spojka trpí jako prase. Nebo jim to stejně jako u Torsenu vyskočí z válců. Pokud je to řešený elektronicky tak to jde obejít. Haldex třeba rozepne při brždění nebo při ruční brzdě, případně jde zkoušet bez motoru.

Některý zařízení to ale umějí obejít tak, že roztáčí kola na nápravě proti sobě. Jenže tam zase může být problém se samosvorem na daný nápravě.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od cuhan » 4.8.2013, ned 21:27

Toto se často řeší i u Volva,jsou způsoby jak to vyřešit u Haldexu řízené elektronikou a to tak že se vypne zapalování nebo při zapnutém zapalování se zatáhne ručka,další možnost a ta je myslím nejbezpečnější zvednout zadek/ předek
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od Milano75 » 4.8.2013, ned 21:32

jo aha i když je neutrál, tak to jako sepne 4x4 při protočení....

takže bez zaplého klíčku by to mělo být v pohodě ne?
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od Harous » 4.8.2013, ned 21:39

Bez zaplýho klíčku si pomůžeš maximálně u haldexu.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od Milano75 » 4.8.2013, ned 21:41

zajímavé, ještě jsem se s tím nesetkal ::s29::
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od Harous » 4.8.2013, ned 21:45

Elegantní řešení by byly tyhle udělátka pod druhou nápravu.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=DtDW-DmoP4Q[/video]
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od Dallen » 4.8.2013, ned 21:45

Odpoj kardan :twisted:

edit: A proc to neresis na subaru? Tam to snad musi vedet vsichni jak to chodi
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od Petr147 » 4.8.2013, ned 21:48

třeba by si to tu přečetl někdo s Crosswagonem :D

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od Harous » 4.8.2013, ned 22:01

Tam jsem sbíral informace. Za zásadní informaci totiž považuju to, že 4x4 nemusí na válce. A myslím, že Q4 je tady taky dost a hodit se tahle informace může.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

pedro m
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1424
Registrován: 5.3.2013, úte 10:26
Bydliště: karpaty
Kontaktovat uživatele:

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od pedro m » 4.8.2013, ned 23:48

sveho casu se to resilo i na audiklubu, je to ale jak pises ty, vetsinou te na valce jit donuti a to pak stylem Dej se vule Bozi..
U torsenu (quattro, alfa q4 s torsenem) to zas az tak neva, u tve viskospojky to opravdu dobre neni... :(
Subaru WRX STi 2019
EX : Hyundai i30n DCT performance sport
EX : Alfa Romeo 159 SW Q4 2.4JTDm, 1-2-4-5-3
...Není čas ztrácet čas...

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 703
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od Bull.et » 5.8.2013, pon 22:48

Jsou auta, který mají v servisním menu mod pro valcovou zkoušku brzd...teda vim jen o mercedesu. Nicmene pochbuju ze se tam servisak z STK dokaze dostat
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 904
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od hno3 » 7.8.2013, stř 10:12

s coupe, který je pouze FWD na válce taky nemusím.... stačí aby auto bylo tak nízko, že na ty válce prostě nenajede.... a pak se to řeší jízdní zkouškou...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Henrich
Nováček

Příspěvky: 129
Registrován: 6.9.2009, ned 20:08

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od Henrich » 3.11.2015, úte 08:57

bol som s crossom na stk a na valce som nesiel,
ex alfa 145 TS
ex alfa 156 cross
alfa romeo 159 sw 2,0jtdm
alfa romeo 156 2,5 V6

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od Aleš » 3.11.2015, úte 18:13

Já s Jeepem chodím normálně.Chudák visco.Ještě jim to nevyskočilo.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

ozzy
Nováček

Příspěvky: 146
Registrován: 17.2.2015, úte 17:39

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od ozzy » 4.2.2016, čtv 14:24

zaujala ma táto téma a len tak na okraj by som chcel vedieť že čo by sa následne dialo po kontrole bŕzd 4x4 keď poškodia niečo na aute, ako by sa auto chovalo potom počas jazdy? šlo by vôbec? a ako napr. vymáhať škodu, lebo nie každý o tomto vie a ľahko natrafí na neznalých technikov na stk :shock:

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3176
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: STK se stálým pohonem všech kol

Příspěvek od rosso155 » 5.2.2016, pát 22:57

Já byl 20.1. na technický s Volvem, a zrovna tam vedle protahovali Octu 4x4, a válce úplně vynechali, STK Nový Bor.
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů