Cesta k němu byla dlouhá a trnitá. Po několika marných pokusech o koupi 159 jsem už byl krůček od zakoupení/operáku nového Fiatu Tipo, ale nakonec se našla. Vynechám veškeré předchozí pokusy a začnu rovnou tím, jak jsem na ni narazil. Koncem června 2016, po další neuspokojivé návštěvě autobazaru, jsem znechucen otevřel inzerci a najednou tam byla - pěkná pohádka, pro bazarníky jako vyšitá.
Inzerát zněl následovně:
Nabízím k prodeji, původem CZ, Alfa Romeo 159 1.9JTDm, 110kw, r.v. 10.2005, do provozu 7.2006. Najeto 77000 km. Vozidlo bylo v autosalonu vystavené a předváděcí, poté koupeno starší paní a pak mnou. Alfa používána jako druhé auto, převážně o víkendu, manuální převodovka, 6 rychlostních stupňů, xenony, ABS, ASR, ESP, el. okna a zrcátka, palubní počítač, tempomat, multifunkční volant, parkovací senzory vzadu i vpředu, ALU sada 17" zimních pneu, letní na foto, ve výbavě je vše běžné kromě vyhřívaných a kožených sedaček. Prohlídka mechanikem a připojení na pc vítáno. Předváděcí jízda samozřejmostí a v dostatečné délce. Nyní po výměně oleje a filtrů. Dálniční známka 2016.
Jako těžký pesimista jsem příběh ihned odsoudil, ale prověření VIN v záznamech STK km potvrzovalo a na fotkách vypadala opravdu pěkně. No nakonec mi to nedalo a hned jsem volal. Auto bylo v Ústí, takže z Liberce poměrně dobře dostupné. Domluvila se prohlídka hned na druhý den a ráno jsme vyrazili.
Hned při příjezdu přeskočila jiskra. Naleštěná zlatošedá Alfa v ranním slunku vypadala luxusně. Bylo vidět, že majitel si auta opravdu hledí. Naleštěno jako z linky a uvnitř ani smítko. Hezky byla vidět majitelova nervozita, když můj roční prcek cupital kolem auta a hrozilo, že obtiskne packu na naleštěné vozidlo
 . Jal jsem se auto prohlížet, zevnějšek byl velmi zachovalý a to i na věk přes 10 let. Kromě několika teček od kamínků na kapotě, dvou divných mini důlků na levé straně (jakoby něco na bok spadlo nebo něco na ten styl) a jedné bublinky v laku na víku kufru tam nebyla v podstatě žádná vada na kráse. Chopil jsem se měřičky laku a celé vozidlo "oťukal" a výsledek byl bez ztráty kytičky. Prohlídka interiéru a zkouška elektroinstalace rovněž neodhalila závady. Následovalo napíchnutí na diag, které k mému překvapení, rovněž skončilo 100% výsledkem. Ani jediná chyba v historii. To se mi snad nikdy nepovedlo na žádném předchozím autě
. Jal jsem se auto prohlížet, zevnějšek byl velmi zachovalý a to i na věk přes 10 let. Kromě několika teček od kamínků na kapotě, dvou divných mini důlků na levé straně (jakoby něco na bok spadlo nebo něco na ten styl) a jedné bublinky v laku na víku kufru tam nebyla v podstatě žádná vada na kráse. Chopil jsem se měřičky laku a celé vozidlo "oťukal" a výsledek byl bez ztráty kytičky. Prohlídka interiéru a zkouška elektroinstalace rovněž neodhalila závady. Následovalo napíchnutí na diag, které k mému překvapení, rovněž skončilo 100% výsledkem. Ani jediná chyba v historii. To se mi snad nikdy nepovedlo na žádném předchozím autě  . Vždy tam nějaká ptákovina typu žárovek apod byla a tady nic. Nabízí se, že reset mohl proběhnout před prodejem, ale nebyl v zásadě důvod tomu nevěřit s ohledem na stav vozidla.
. Vždy tam nějaká ptákovina typu žárovek apod byla a tady nic. Nabízí se, že reset mohl proběhnout před prodejem, ale nebyl v zásadě důvod tomu nevěřit s ohledem na stav vozidla.Následovala zkušební jízda po okolí, zahrnující dálnice, okresky i město. Ani projížďka nezkazila celkový dojem a po krátkém zvažování jsem "to" odklepnul. Sice jsem původně koukal spíš po vozech kolem roku 2009 a hlavně verzi SW, ale s přihlédnutím k celkovému stavu jsem nakonec vzal zavděk tímto kusem, který je dost možná jedním z prvních (10/2005), které opustily linku. Před podpisem smlouvy jsem ještě byl v kontaktu s předchozím majitelem, který původ vozu odsouhlasil.
Historie v bodech:
2005 - vyrobeno
2006 - přihlášeno k provozu u Srba Servis
2009 - prodej ze Srba Servis do Vrbna pod Pradědem, cca 30 000 km najeto, originál faktura zachována (prodáno za 400 000,-)
2014 - prodej z Vrbna do Ústí, 65 000 km (přes VIN info dokonce nalezen inzerát z roku 2014 včetně fotografií)
2016 - kupuji já, najeto 76 000 km
K vozidlu je i sada zimních 17" kol včetně ALU ráfků, což mi samo o sobě ušetřilo nemalou investici. Za auto jsem vyskládal téměř 200 Palackých, což se může zdát jako dost peněz, ale po zkušenostech co lze nalézt v bazarech (v jakém stavu a za kolik) se mi ta cena nějak přehnaná nezdála. Zatím koupě nelituji a dobrý technický stav se mi zatím vrací v nulových investicích do servisu. Nechal jsem pouze udělat rozvody, protože už měly 2x přežitý věk. To, že se jedná zřejmě o původní a i to, že km jsou dle všeho pravdivé mi potvrdil i servisák. V budoucnu mě možná čeká nějaké uložení tlumičů na předku a uložení motoru, které už není tak pevné jako za mlada a je znát, že motor tam trochu tancuje při přechodu zátah/brzdění motorem nebo při necitlivém řazení.
Bohužel díky mé hlouposti, jsem týden po koupi lehce orazítkoval zadní nárazník a výsledkem je popraskaná barva na levém zadním rohu. Říkám tomu punc moji hanby
 (ponaučení: nikdy neodbrzďujte ručku a pak si nehrajte s mobilem).
 (ponaučení: nikdy neodbrzďujte ručku a pak si nehrajte s mobilem).Další malá nepříjemnost se mi stala u rodičů na šikmém nájezdu do garáže. Vždy tam auto jistíme špalkem pod kolo. Nicméně ráno jsem couval nahoru a najednou slyším nějaké prasknutí. Hlava mi nebere co to je a protože to nedává smysl, tak couvám dál. Prasknutí se opakuje už nepříjemnějším tónem. Lezu ven a koukám, že špalek se nalepil na gumu a vletěl do podběhu, který trochu pomlátil. S žádným autem se mi toto nestalo a s takovou voňavkou už druhé faux pas. Někdo mi to zjevně nepřál!
Tak toť ve zkratce příběh mojí Alfetty. Nyní, leden 2017 mám s ní najeto asi 8000 km. Kromě toho, že mě auto vytáčí řadou nedostatků (od nula úložného prostoru vpředu, dle mě nelogické signalizace tempomatu a nesmysl v tom, že ho lze použít až od 4. kvaltu po opačné ovládání steraču než má většina světa) se na něj pak podívám a vše je odpuštěno
 .
.A na závěr nějaký fotomateriál:











Větší foto lze naklikat zde: http://www.jiranek.org/alfa-159





 Líbí se mi málokterej sedan 159 co není v Ti, ale tvůj mezi ně patří, stav super.
 Líbí se mi málokterej sedan 159 co není v Ti, ale tvůj mezi ně patří, stav super.
 Jinak mě interiér příjde kvalitnější než ve 147... nevrže to, celkově je to pěkně spasované a tak. Kůže na dveřích, dřevo, leštěné hliníkové panely, značková kůže Poltrona Frau... no dobře, já mám v autě tu nejvyšší verzi interiéru, takže těžko soudit, jak na tom jsou ty běžnější výbavy. Fakt je ten, že hlavně auta, co maj na středové konzoli plast místo kovu působěj děsně lacině no
 Jinak mě interiér příjde kvalitnější než ve 147... nevrže to, celkově je to pěkně spasované a tak. Kůže na dveřích, dřevo, leštěné hliníkové panely, značková kůže Poltrona Frau... no dobře, já mám v autě tu nejvyšší verzi interiéru, takže těžko soudit, jak na tom jsou ty běžnější výbavy. Fakt je ten, že hlavně auta, co maj na středové konzoli plast místo kovu působěj děsně lacině no 

 fakt je že odkládací prostory v předu nula
  fakt je že odkládací prostory v předu nula  jinak na vše ostatní si člověk zvykne prostě to má
  jinak na vše ostatní si člověk zvykne prostě to má   jinak no, já střídám v práci cca 3 rozdílná vozidla každé má odlišné ovládání už to neřeším a jedu
  jinak no, já střídám v práci cca 3 rozdílná vozidla každé má odlišné ovládání už to neřeším a jedu   