Kvalita nafty a aditiva
Re: Kvalita nafty a aditiva
Teoreticky to muze byt i baterie. Kdyz v pondeli prisli prvni mrazy tak v -17 bez problemu na prvni (s maxmotion). Cesta do prace a z prace (vzdy 35km jedna jizda), V utery to jeste bylo dobre ale musel jsem nazhavit uz 2x. A treti den v -10 uz jsem nastartoval na po ctvrte a nasledne jsem musel baterii dobit. I pres to ze alternator dobiji bez problemu tak proste v tech mrazech to ta baterie nevydrzela jelikoz vlivem nizkych teplot (pod -5°C) velmi rychle ztraci kapacitu, ale hlavne zkratovy proud (startovaci)
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Kvalita nafty a aditiva
Mám baterii novou půl roku, je pravda že byla už jednou dobíjena z 11V když se vysral altík, ale prý to přežila bez větší újmy po nastartování 13.9V a před startem 11.9V ale teď jsi nejsem jist jestli to není ukazatel teploty mám voltmetr do zapalování.
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8690
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kvalita nafty a aditiva
11.9 na prázdno špatně...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Kvalita nafty a aditiva
Tak jsem dnes byl tankovat v Globusu na Čerňáku a stalo se mě něco, co jsem ještě nikdy nezažil.
Měl jsem úplně prázdno. Už to hlásilo limitovaný dojezd. Takže do nádrže mělo zahučet minimálně 65 litrů dle zkušeností.
Po cca 50 litrech pistole vycvakla. Tak jsem ji pustil znova a na cca 53 litrech cvakla znova, Tak koukám do hrdla a nafta napěněná až do hrdla. Chvíli jsem počkal až to spadne a zas tam šlo kousek. S každým dalším pokusem to ovšem napěnilo do hrdla dřív, takže už to šlo po desetinkách. Skončil jsem asi na 55 litrech a to už se mě zdálo, že vidím v hrdle hladinu a ne pěnu, tak jsem to vzdal.
V tu chvíli jsem si řekl, že má stojan třeba nějakou poruchu a blbě měří, protože jsem si jinak nedokázal vysvětlit, jak můžu po natankování prázdné nádrže 55 litry vidět v hrdle už naftu. Ale po nasednutí a nastartování ukazatel paliva ukazoval předposlední dílek a ne plnou.
Teoreticky můžu ještě teď někam zajet jinam natankovat ještě jednou a uvidím, jestli tam dostanu zbylých 10 litrů, nebo ne.
Nikdy jsem neviděl naftu takhle pěnit.
Přitom už jsem tam tankoval a obecně tyhle benzínky řetězců mají hodnocení dobré. Palivo obvykle nijak nešidí, jen dávají minimum aditiv, přičemž VIF vyjde tak na 0,2 Kč na litr, tak proč nenatankovat nešizenou naftu o 4Kč levnějc a aditiva použít vlastní kvalitní.
Měl jsem úplně prázdno. Už to hlásilo limitovaný dojezd. Takže do nádrže mělo zahučet minimálně 65 litrů dle zkušeností.
Po cca 50 litrech pistole vycvakla. Tak jsem ji pustil znova a na cca 53 litrech cvakla znova, Tak koukám do hrdla a nafta napěněná až do hrdla. Chvíli jsem počkal až to spadne a zas tam šlo kousek. S každým dalším pokusem to ovšem napěnilo do hrdla dřív, takže už to šlo po desetinkách. Skončil jsem asi na 55 litrech a to už se mě zdálo, že vidím v hrdle hladinu a ne pěnu, tak jsem to vzdal.
V tu chvíli jsem si řekl, že má stojan třeba nějakou poruchu a blbě měří, protože jsem si jinak nedokázal vysvětlit, jak můžu po natankování prázdné nádrže 55 litry vidět v hrdle už naftu. Ale po nasednutí a nastartování ukazatel paliva ukazoval předposlední dílek a ne plnou.
Teoreticky můžu ještě teď někam zajet jinam natankovat ještě jednou a uvidím, jestli tam dostanu zbylých 10 litrů, nebo ne.
Nikdy jsem neviděl naftu takhle pěnit.
Přitom už jsem tam tankoval a obecně tyhle benzínky řetězců mají hodnocení dobré. Palivo obvykle nijak nešidí, jen dávají minimum aditiv, přičemž VIF vyjde tak na 0,2 Kč na litr, tak proč nenatankovat nešizenou naftu o 4Kč levnějc a aditiva použít vlastní kvalitní.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 460
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Na Slovensku tankujem Slovnaft, pridávam VIF (teraz už niečo iné mimo mrazov, no ak začnú - budem aj zimný VIF).
Pre istotu. Jeden CommonRail 1.9JTD mi už dožil na šmejdovú naftu.
Respektíve odvtedy sa totálne vyhýbam tankovaniu na malých čerpačkách s malým obratom paliva.
Údajne stačí, aby taký prehodil jednu nádrž z benzínu na naftu a aj malé množstvo zvyškového benzínu v nafte JTD môže poškodiť. Údajne...
A najmä - ktovie ako staré palivo tam majú.
VIF - pracovník jednej čerpačky mi vraví - my to lejeme do prémiovej nafty priamo z 5-litrových kanisytov, môžete prémiovú priamo, nemusíte si sám...
Ja - áno, chrbtom ku kamere čo sa nezmestí - ide kamarátom.
Pekne sa zasmial - tým netvrdím, že by to robil.
Dávať VIF sám je podstatne lacnejšie a človek vie, koľko ho dal
Pre istotu. Jeden CommonRail 1.9JTD mi už dožil na šmejdovú naftu.
Respektíve odvtedy sa totálne vyhýbam tankovaniu na malých čerpačkách s malým obratom paliva.
Údajne stačí, aby taký prehodil jednu nádrž z benzínu na naftu a aj malé množstvo zvyškového benzínu v nafte JTD môže poškodiť. Údajne...
A najmä - ktovie ako staré palivo tam majú.
VIF - pracovník jednej čerpačky mi vraví - my to lejeme do prémiovej nafty priamo z 5-litrových kanisytov, môžete prémiovú priamo, nemusíte si sám...
Ja - áno, chrbtom ku kamere čo sa nezmestí - ide kamarátom.
Pekne sa zasmial - tým netvrdím, že by to robil.
Dávať VIF sám je podstatne lacnejšie a človek vie, koľko ho dal
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Kvalita nafty a aditiva
Pěnící nafta je klasika u těchto pump. Pamatují když jsem jezdival na Ono tak taky penila jako prase. Pak jsem při dlouhodobém sledování zjistil že sice jezdim za nízkou cenou ale musím tankovat častěji právě kvůli peneni. V přepočtu to vyšlo ze jsem vlastně nic neusetril protože spotřeba oproti pc byla o 0,6l vyšší. A normálně se rozchází o 0,1-0,2l na nádrž
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Kvalita nafty a aditiva
... asi před rokem mi jeden člověk dohlížející na kvalitu paliv řekl, že v této zemi si naftové auto koupí jenom blázen... bohužel jsou hodně benevolentní normy...
Re: Kvalita nafty a aditiva
tak zase jako já jsem za posledních 10 let provozoval x nafťáků (Stilo, GT, Mondeo, Doblo, Octávii) a ani jeden neměl problémy se vstřikovači a jiné takové dieselové radosti.... a to třeba Stilo mělo skoro 300tkm, Octa 250, GT a Mondeo po 150.... tím neříkám že tady netankujem sračky, s jídlem je to to samý :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Kvalita nafty a aditiva
Taky bych neviděl tak černě, i když by to samozřejmě mohlo být mnohem lepší - potraviny jsou skvělý příklad. Docela zajímavý je, že nafta v různých státech má i rozdílnou vůni.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Kvalita nafty a aditiva
Nerekl bych, ze to tam slo uz napenene. Na konci hadice pred pistoli bylo takovyto skleneny vokynko a tam byla cira.romanc píše: ↑7.8.2018, úte 19:23 Pěnící nafta je klasika u těchto pump. Pamatují když jsem jezdival na Ono tak taky penila jako prase. Pak jsem při dlouhodobém sledování zjistil že sice jezdim za nízkou cenou ale musím tankovat častěji právě kvůli peneni. V přepočtu to vyšlo ze jsem vlastně nic neusetril protože spotřeba oproti pc byla o 0,6l vyšší. A normálně se rozchází o 0,1-0,2l na nádrž
Tj. Nemelo by to byt tak, ze to slo napenene uz pres to prutokove mereni, tedy osizen jsem nebyl.
Ale vzivote jsem takhle napenenou naftu nevidel. Pritom i tady jsem uz parkrat tankoval a benziny retezcu obvykle vychazej dobre v testech.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
Re: Kvalita nafty a aditiva
Ve stojanu nepeni protoze je pod tlakem (aby ti to nepocitalo vzduchove bubliny), penit prave zacne az kdyz zacne padat do nadrze a micha se se vzduchem.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Kvalita nafty a aditiva
Tohle přesně se mi stalo nedavno s naturalem 95 od Tesca. Sice jsem na to pak hleděl jak puk, ale vrásky jsem si z toho nedělal.x-f píše: ↑7.8.2018, úte 16:42 Tak jsem dnes byl tankovat v Globusu na Čerňáku a stalo se mě něco, co jsem ještě nikdy nezažil.
Měl jsem úplně prázdno. Už to hlásilo limitovaný dojezd. Takže do nádrže mělo zahučet minimálně 65 litrů dle zkušeností.
Po cca 50 litrech pistole vycvakla. Tak jsem ji pustil znova a na cca 53 litrech cvakla znova, Tak koukám do hrdla a nafta napěněná až do hrdla. Chvíli jsem počkal až to spadne a zas tam šlo kousek. S každým dalším pokusem to ovšem napěnilo do hrdla dřív, takže už to šlo po desetinkách. Skončil jsem asi na 55 litrech a to už se mě zdálo, že vidím v hrdle hladinu a ne pěnu, tak jsem to vzdal.
V tu chvíli jsem si řekl, že má stojan třeba nějakou poruchu a blbě měří, protože jsem si jinak nedokázal vysvětlit, jak můžu po natankování prázdné nádrže 55 litry vidět v hrdle už naftu. Ale po nasednutí a nastartování ukazatel paliva ukazoval předposlední dílek a ne plnou.
Teoreticky můžu ještě teď někam zajet jinam natankovat ještě jednou a uvidím, jestli tam dostanu zbylých 10 litrů, nebo ne.
Nikdy jsem neviděl naftu takhle pěnit.
Přitom už jsem tam tankoval a obecně tyhle benzínky řetězců mají hodnocení dobré. Palivo obvykle nijak nešidí, jen dávají minimum aditiv, přičemž VIF vyjde tak na 0,2 Kč na litr, tak proč nenatankovat nešizenou naftu o 4Kč levnějc a aditiva použít vlastní kvalitní.
Alfa Romeo 159 2.4JTDm 147kW (Q-Tronic) FL
Re: Kvalita nafty a aditiva
My už jsme zase zpátky u Eurooil, Shell už ne. Možná na zimu prémiovku od MOL
Dream car: Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic 2010 or
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
Alfa Romeo Gulia 2.2 JTD Veloce
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 85 kW rv. 2003
EX: Fiat Bravo 2.0 HGT 108 kW rv. 1997
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4874
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
pokud se Vam zdalo, ze posledni tydny ( mesice ) byla nafta na ho...o, tak se nedivte ... vycerpavaly se stare zasoby nafty ze skladu :-)
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Re: Kvalita nafty a aditiva
Těch skladů je po republice víc plus skaldy SSHR
Re: Kvalita nafty a aditiva
..k...a
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Re: Kvalita nafty a aditiva
Však taky získali zpět část zásoby z německa, pár let starý......... několik vlakových souprav.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Re: Kvalita nafty a aditiva
https://www.auto.cz/proc-je-nafta-lepsi ... edium=dave
Sice je tam pár blbostí, ale jinak důležitá informace se budu muset zeptat kde to hvo berou, když burešův Preol jede fame
Sice je tam pár blbostí, ale jinak důležitá informace se budu muset zeptat kde to hvo berou, když burešův Preol jede fame
Re: Kvalita nafty a aditiva
Jinak, kdo by nevěděl, na Shellce teď jde ve vybrané dny pořídit prémiové palivo za cenu normálního (platí pro VP-Diesel a VP-95).
https://www.shell.cz/pro-motoristy/akce ... shell.html
Tady test ve Světě motorů (o tom, jestli to je placené lze pouze spekulovat), kde VP-diesel vyšel poměrně dobře.
https://www.shell.cz/pro-motoristy/pali ... t-2017.pdf
https://www.shell.cz/pro-motoristy/akce ... shell.html
Tady test ve Světě motorů (o tom, jestli to je placené lze pouze spekulovat), kde VP-diesel vyšel poměrně dobře.
https://www.shell.cz/pro-motoristy/pali ... t-2017.pdf
Re: Kvalita nafty a aditiva
No sice se to týká benzínu a né nafty ale teď jsem se trochu pídil po tom abych tankoval kvalitní benzín.. co jsem pročetl různý fóra, stránky atd jsem teda zúžil tankování na Shell, omv a Benzina.. ty jejich prémiové paliva protože jsou údajně bez těch bio-zlepsovaku. Je tam místo toho 5% ETBE. Teď naposledy jsem bral na benzině Vervu 100 a na pistoli E10. Zjistil jsem že je tam 10% ETBE a mojí alfičce to moc nechutná. Za studena to prostě "dlouho" startuje. Zahřátý motor už cajk ale stejně... Toto má být jako prémiové palivo? Nevím no. Předtím jsem tam měl omv maxxmotion a všechno v pohodě. Takže nevím jestli budu Vervu 100 ještě někdy tankovat. Asi už jen Shell a omv
AR 159 SW TBi Ti
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 460
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Aj keď nemám Alfu, len iných Talianov, čerpačkám SHELL sa vyhýbam ako čert krížu - dve JTD mali s ich palivom najvyššiu spotrebu, nechutilo to ani jednotkovmu benzínovému Puntu. Dokona dávno ani Š-120.
Aj malým súkromným čerpačkám - na oboch dieseloch závada DRV ventilu, tak tankujem zásadne na Slovnafte, no keby nebol po ruke, zrejme aj OMV by som bral. Hlavne sa vyhnúť čerpačkám, kde je malý obrat paliva.
Aditíva? V zime dávam aj zimný VIF, celoročne Megasel (s tým bude problém, ak zvýšia podiel biobordelu nad 10%).
Aj malým súkromným čerpačkám - na oboch dieseloch závada DRV ventilu, tak tankujem zásadne na Slovnafte, no keby nebol po ruke, zrejme aj OMV by som bral. Hlavne sa vyhnúť čerpačkám, kde je malý obrat paliva.
Aditíva? V zime dávam aj zimný VIF, celoročne Megasel (s tým bude problém, ak zvýšia podiel biobordelu nad 10%).
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Kvalita nafty a aditiva
OMV jsem zatím netankoval, ale na MaxxMotion jsem slyšel samé pozitivní reakce. Rád jsem tankoval u EuroOilu naftu bez biosložky + Vif, ale měli dlouho zavřenou čerpačku, tak jsem jezdil jinam.
Co se týče Shellu, tak jsem zatím neměl problém. Neberu teda tu jejich FuelSave, ale vždycky VP Diesel a řekl bych, že mám trošku nižší spotřebu (cesta z hor v 5 lidech za 7.2). Ono je to u vylítanýho auta stejně asi docela jedno, jestli borec tankoval někdo v JZD naftu za pár korun, to já těžko zjistím.. Ale pro ten dobrej pocit
Párkrát už jsem zažil nekvalitní naftu na čerpačce v Brandýse nad Labem. Natankoval jsem do 3 různých aut a všechny se chovaly divně (spotřeba tak +0,5l, škubání atd.)
Slovnaft jestli se nepletu, tak bere stejný paliva, jako MOLka, ne? Chlubí se tím i Globus čerpačky, že "prémiová nafta" je od Slovnaftu. Takže ta je dobrá?
Co se týče Shellu, tak jsem zatím neměl problém. Neberu teda tu jejich FuelSave, ale vždycky VP Diesel a řekl bych, že mám trošku nižší spotřebu (cesta z hor v 5 lidech za 7.2). Ono je to u vylítanýho auta stejně asi docela jedno, jestli borec tankoval někdo v JZD naftu za pár korun, to já těžko zjistím.. Ale pro ten dobrej pocit
Párkrát už jsem zažil nekvalitní naftu na čerpačce v Brandýse nad Labem. Natankoval jsem do 3 různých aut a všechny se chovaly divně (spotřeba tak +0,5l, škubání atd.)
Slovnaft jestli se nepletu, tak bere stejný paliva, jako MOLka, ne? Chlubí se tím i Globus čerpačky, že "prémiová nafta" je od Slovnaftu. Takže ta je dobrá?
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8690
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kvalita nafty a aditiva
Aktuálně bacha na naftu od MAKRA. Množí se stížnosti. MAKRO bere od MOLu, takže otázka, jestli není nějaký problém i tam.
EDIT: Podle šetření to vypadá na problém konkrétní stanice, takže se teď nějakou dobu s JTD vyhněte Makru v Čestlicích
EDIT: Podle šetření to vypadá na problém konkrétní stanice, takže se teď nějakou dobu s JTD vyhněte Makru v Čestlicích
Naposledy upravil(a) Hampice dne 3.3.2021, stř 17:49, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 460
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Ešte do toho vstúpim.
Mám známeho súkromného automechanika, ktorý ma opakovane varoval pred naftou (aj benzínom) z čerpačiek "reťazcov" typu Tesco a podobne.
On má dosť poznatkov podľa áút, ktoré mu prídu s problémom, občas fatálnym.
Čo som pred časom pre zaujímavosť hľadal - minimálne je rozdiel v tom, že tie lacné palivá sú proste bez aditív. Plus ak obsluha dokáže niečo vyviesť - tým horšie.
Pamätám si nejasne jednu debatu pumpárov, že benzín je dosť nasiakavý, čo sa týka vody. Tak im občas vystával navyše voči meračom. Zrejme mali spôsob, ako ho časť preliať do nafty. Je to môj názor, môžem sa mýliť.
No pre JTD, jeho vstrekovacie trysky a DRV ventil je aj 2-3% benzínu v nafte nebezpečných.
Mám známeho súkromného automechanika, ktorý ma opakovane varoval pred naftou (aj benzínom) z čerpačiek "reťazcov" typu Tesco a podobne.
On má dosť poznatkov podľa áút, ktoré mu prídu s problémom, občas fatálnym.
Čo som pred časom pre zaujímavosť hľadal - minimálne je rozdiel v tom, že tie lacné palivá sú proste bez aditív. Plus ak obsluha dokáže niečo vyviesť - tým horšie.
Pamätám si nejasne jednu debatu pumpárov, že benzín je dosť nasiakavý, čo sa týka vody. Tak im občas vystával navyše voči meračom. Zrejme mali spôsob, ako ho časť preliať do nafty. Je to môj názor, môžem sa mýliť.
No pre JTD, jeho vstrekovacie trysky a DRV ventil je aj 2-3% benzínu v nafte nebezpečných.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8690
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Kvalita nafty a aditiva
No to dost pochybuju, že by tak malé množství mělo nějaký neblahý vliv na chod palivové soustavy. V tomhle množství si myslím, že může být i prospěšný. Čistí a teď v zimě zpomaluje zamrzání odloučené vody.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host