Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Odpovědět
x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od x-f » 26.11.2019, úte 13:36

Tak jsem se teď potkal s bratránkem. Měl 159 s 1.9 8V. Už tím moc nejezdil, páč měl jiný auto. Alfu už nemá. Prý ho potkal "runaway". Turbo pustilo olej do sání, motor se roztočil, chcípnout přes zařazenou rychlost se mu to nepodařilo, tak si zapálil cigáro a čekal, než to nevyžere olej. Prej to šlo celkem rychle. Za 5 minut je po představení.

Docela mě to překvapilo. Měl jsem ten motor kdysi v opelu a ani na opel foru ani tady jsem nepostřehl, že by se to někomu stalo.

Jak jsou na to tyhle motory náchylný?

A jak je to u 2.4? Hraje v tom nějakou roli klapka před sáním? Má ji 1.9? Četl jsem na britském foru, že snad ECU klapku nezavře, pokud je to takhle v otáčkách, takže to vzduch nezavře při vypnutí zapalování.
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Temp » 28.11.2019, čtv 19:10

Přemýšlím jak je možný, že to nešlo chcípnout.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

x-f
Štamgast

Příspěvky: 517
Registrován: 14.5.2017, ned 09:27

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od x-f » 30.11.2019, sob 10:25

Ze by spojka ve spatnem stavu?
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od bobas » 30.11.2019, sob 11:03

pokud je turbo tak v řiti, že propustí tolik oleje, tak je jedno, jaký diesel to je...udělá to téměř každý.
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

djumil
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 494
Registrován: 30.3.2013, sob 10:33
Bydliště: u Ostravy

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od djumil » 30.11.2019, sob 13:25

kdyby nekdo chtel doma mi leži jedno na 159 8v co čeka na repas....lozisko uz melo vuli...lopatky ok.nic nedre nikde
AR 159 SW 1.9 JTDm 8V 2008
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996

djumil
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 494
Registrován: 30.3.2013, sob 10:33
Bydliště: u Ostravy

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od djumil » 27.9.2020, ned 09:59

zdravím,řeším bohužel o5 blbe turbo....mam doma sve demontovane z minula(pouštelo oil)nahrada byla za starši bohužel 30tkm a teče...zatim sonduju kolik stoji repas u nekterych doporučenych firem : Turbosport,Rematurbo..zatim neodpovedeli cenu.
řešil někdo repas doma?jako vyměnu toho středu?
AR 159 SW 1.9 JTDm 8V 2008
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996

W43x
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 467
Registrován: 19.5.2015, úte 11:31

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od W43x » 22.11.2020, ned 19:01

uz jsem to nekde psal 8600,- bez dph u turbotecu
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw

JirkaNTV
Uživatelský avatar

Příspěvky: 34
Registrován: 14.8.2014, čtv 05:55
Bydliště: Pardubicko

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od JirkaNTV » 27.11.2020, pát 05:57

např. u nás v prdelákově...
https://www.autorozvody.cz/cs/katalog/t ... 757/700235

djumil píše: 27.9.2020, ned 09:59 zdravím,řeším bohužel o5 blbe turbo....mam doma sve demontovane z minula(pouštelo oil)nahrada byla za starši bohužel 30tkm a teče...zatim sonduju kolik stoji repas u nekterych doporučenych firem : Turbosport,Rematurbo..zatim neodpovedeli cenu.
řešil někdo repas doma?jako vyměnu toho středu?
Benzínová Jůlinka
2001 147 1.9 JTD 85kW 2001
2005 Stilo MW 1.6 LPG 2004 -ex
1994 Punto 1.2ELX 75k LPG -ex
1991 Uno 1.1SX 60k karbec -ex
1986 Uno 1.3SL 70k karbec -ex

ricqvo

Příspěvky: 1
Registrován: 20.6.2021, ned 22:22

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od ricqvo » 20.6.2021, ned 22:31

Zdravim, netesni mi spodni hadice co vede od turba asi a profukuje mi ven, turbo nema tlak, jde moc do otacek, spaluje se spousta nafty s malym mnozstvim vzduchu, kouri to, netahne to, atd...

Mate nekdo nejakou overenou pasku, kterou to provizorne zalepit? Dostanu se k ty spodni trubce aniz bych musel neco demontovat? Nemam doma zvedak, ale mam kamarada co ho ma, tak at tam jedu přípravenej a informovanej, s myslenkou co presne budu delat... Planuju ji zkouknout, nejak provizorne záplatovat, nez sezenu novou...
Urcite ocenim i tips n tricks kde takovou hadici nejlip sehnat, popripade jestli je s tim nejaky vetsi srani, jestli to neni lepsi soupnout do servisu...

Diky moc predem, krasnej den vsem!

-> Alfa Romeo 156 SW, 1.9 JTD 16V - 103kW

Slávek
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 220
Registrován: 20.11.2013, stř 17:29
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Slávek » 20.6.2021, ned 23:03

AR 159 JTS 2,2
Lancia Lybra 1,9 JTD ex
a
řada jiných ex

mauba

Příspěvky: 35
Registrován: 15.5.2014, čtv 22:20
Bydliště: Domažlice

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od mauba » 8.7.2022, pát 16:15

Ahoj ahoj potřeboval bych radu...potřebuju vyndat turbo u 159 2.4 jtdm 147 kW...a chtěl bych se zeptat jestli musí dolů čumák a nebo to jde udělat jen ze spoda a popřípadě postup😟...děkuju za rady

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 570
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Ferrari » 26.11.2022, sob 21:04

bobas píše: 30.11.2019, sob 11:03 pokud je turbo tak v řiti, že propustí tolik oleje, tak je jedno, jaký diesel to je...udělá to téměř každý.
Ja som žil inak v tom, že pokiaľ má motor chcípaciu klapku, že to vypne. A 1,9 JTDm 8V chcípaciu klapku má.

Inak fakt by ma zaujímalo, ako rozpoznať, či je turbo OK. Čo som pochopil, firmy tú diagnistiku nerobia a rovno odporučia repas. Lebo moje turbo zavýja ako sanitka, ale zavýja už tak 150 tkm. Olej to výrazne nežerie, možno na 15 tkm dolejem pol litra. Mám aj iné turbo, to má malú radiálnu vôľu a žiadnu axiálnu, tak by to asi malo byť v cajku...no ktovie. Tiež by som sa nerád dožil toho, že mi turbo kľakne v nejakej nevhodnej chvíli Ďaleko od domova, runaway by už bol total extrém.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 446
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od tatkoTom » 27.11.2022, ned 09:12

Na Alfe 1.9JTD 85kW mi tiež turbo pískalo ako sanitka. Olej som nedolieval. Ale...
ho...o záťah pod cca 2200 otáčok - mal som problém pohnúť sa z križovatky, hore kopcom - musel som to vytáčať nad 2000..., pri zošliapnutí dym - zato nad nejakých 2500-3000 otáčok záťah až nenormálny (zrejme forsáž skrz prisávaný olej...).
Pri výmene turba za repas mechanik vyťahal z intercolera kopu oleja. Po výmene turba:
Auto trhá asfalt od voľnobehu, nezadymí (kým nedupnem plyn na podlahu, vtedy trochu), výrazne klesla spotreba najmä v meste a na krátke jazdy. Úpplne iný pocit z vozenia sa, konečne auto ide očakávane a je radosť jazdiť.
Ak píska - OK proste nie je.
Na okraj - našemu mechanikovi sa na jeho Alfe zaseklo, jeho kamarátovi zlomila oska - našťastie u oboch bez deštrukcie niečoho. Zato susedovi (nie na JTD) turbo drblo a zničilo kompletne motor.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Duso » 5.10.2023, čtv 18:05

Ahoj, dnes sa mi stala zvláštna vec, asi pri 90km/h najprv asi 2x 1s - trhnutie a následne nastal výpadok turba a úplný pokles výkonu. Nevyskočila žiadna kontrolka len som si všimol že budík tlaku turba bol stále na nule. Po rovine max. 70km/h na 6stke. Tak som zastal na odpočívadle vypol motor pozrel pod kapotu znova naštartoval a ako by nič - zrazu plný výkon. Neviete na čo sa pozrieť čo by to mohlo byť ? 159 1.9 8v 88kw
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od speedy » 6.10.2023, pát 13:05

No jestli ti to vypadlo jednou a pak už po nastartování ne, tak bych šel nejdříve po prasklině v hadici. Stalo se mi to takhle u 156ky, byla tam fakt malá trhlinka asi jako nehet.
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Duso » 8.10.2023, ned 13:10

Pozriem aj hadice, len keby je to diera v hadici nemalo by to aj dymiť ? Inde som našiel že regulácia turba...výpadok výkonu som zaznamenal najčastejšie vtedy keď je motor pod stálou záťažou, trebars keď ideš na 6stke...keď sa mocem po meste tak v pohode.
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4863
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od A.J.Michal » 11.10.2023, stř 14:50

Malou dirku v sani opravdu nepoznas ... ono az s velkou dirou to zacne hulit a z motoroveho prostoru slysis strašný fičák :-)
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6940
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od speedy » 11.10.2023, stř 19:37

Tak tak, já měl malou dírku na hadici mezi coolerem a sáním a jak byla malá tak jsem si všiml taky až po několika týdnech, že to bylo v motoráku vedle dírky očouzený
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Duso » 13.10.2023, pát 17:17

Ok vďaka za radu, pozriem tie hadice.
Ešte sa spýtam za brata, on má 147 1.9 85kw a už dlhšie behá tak že to nemá výkon a aj dymí na čierno, na stk mu to vraj zadymilo hlavne po pustení plynu. Keď jazdí kludne tak nevyhodí "check" ale keď ide tempo tak vyhodí chybu "overboost valve" čo je asi tá podlaková regulácia turba s tými tenkými hadičkami však ? Neviete dá sa to nejak v diagnostike v parametroch overiť či ten regulátor funguje ? Prípadne na aké hodnoty sa zamerať ? Najprv pozriem tie 6mm hadičky od regulácie až po banku. Alebo žeby zatuhnuté lopatky na turbe ?

btw. Sorry za blbé otázky ale dízlaka mám 1 rok, zlatý benzín :D
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 446
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od tatkoTom » 13.10.2023, pát 17:29

Alebo vadné samotné turbo. Mal som tak - do cca 2500 otáčok žiadny ťah, ledva sa Alfa pohýnala v križovatke a dymila.
(Ja sa na JTD nesťažujem - ide to nádherne a za málo peňazí, dlhšie jazdy aj pod 4/100 a ohriate po meste 5,5-6)
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Duso » 13.12.2023, stř 09:16

vyzerá že problém vyriešený, včera som našiel roztrhnutú tú tenkú podtlakovú hadičku od toho ventilu čo ovláda reguláciu turba (sú tam 3)
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 446
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od tatkoTom » 13.12.2023, stř 09:20

:pivko

Hlavne nevylepšuj - som tak kým som mal turbo vadné strekol do jednej wd40 a silikónsprej - výsledkom bola výmena zásobníka podtlaku :D
Už sa toho radšej nechytím.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Duso » 17.2.2024, sob 20:34

Zdar, neviete či je to normálne keď je na tej plastovej hadici od váhy k turbu vôla ? V mieste kde sa napája na turbo sa skrátka nedá utesniť, ale nedá sa ani sundat. Je tam spona tá fiaťácka CLICK-R, ale keď s tou hadicou pokývam hore dole tak má skrátka vôlu, netesní. Predsa ak tade nasáva tak či neťahá falošný vzduch...
Přílohy
000000469352.jpeg
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1045
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Tanguero » 23.2.2024, pát 14:58

Dá se to utěsnit, dej tam normální sponu, kterou dotáhneš a je to.

Duso
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 417
Registrován: 27.8.2010, pát 20:36
Bydliště: SR Banská Bystrica

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Duso » 24.2.2024, sob 18:31

Tanguero píše: 23.2.2024, pát 14:58 Dá se to utěsnit, dej tam normální sponu, kterou dotáhneš a je to.
To som skúšal, tá šroubovacia sa furt povoluje...dal som spať original, podlepil izolepou nech to viac stiahne, a natiahol som na ten spoj tesnú dušu z bicykla :-D
AR 159 1.9 8v (12/2005) tichý pohodlný leňochod na jazdenie do práce
AR 156 2.5 v6 (06/2001) nezameniteľný dizajn a zvuk motora TOP
Honda XR600 R 1997
Babetta 228 + 210

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů