Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Ahojte,
rozhodol som sa založiť tomuto autu vlákno, vyzerá, že bude o čom písať a v prípade, že ho budem v budúcnosti predávať tak to bude asi v celku užitočná vec .
Kúpa bola skôr spontánna ako plánovaná i keď je pravdou, že som mal v úmysle niečo kupovať. Šlo mi hlavne o to aby auto nebolo hrdzavé, nakoľko, klamať si nebudeme, sú už staré, táto konkrétne má už predsa 12 rokov
Požiadavky teda boli:
1,9JTDm 110kw - hlavne kvôli údržbe motora a tak všeobecne je to taký zlatý stred, auto bude slúžiť skôr na nejaké výlety takže aj preto
Ti výbava
SW po FL - mal som odložený Ti interiér pre SW po FL a samozrejme aj praktickosť SW (k tomu sa ešte dostanem)
Objavila sa teda na predaj jedna 159 Ti SW po FL s Qtronicom z Talianska. Raz dávnejšie som už s týmto automatom mal dočinenia a v celku fajn zvezenie, takže prevodovka ma v tomto prípade neodradila, možno práve naopak. Alfa má najazdené 210 000km, takže pri manuáli by to bolo okamžité bádanie v asi akom stave je slávna M32 so zotrvákom Uvidíme teda čo časom vzíde z tohoto automatu.
Alfu som teda zobral, 12.2.2020 som ju dovliekol domov
Prikladám pár nič moc foto
rozhodol som sa založiť tomuto autu vlákno, vyzerá, že bude o čom písať a v prípade, že ho budem v budúcnosti predávať tak to bude asi v celku užitočná vec .
Kúpa bola skôr spontánna ako plánovaná i keď je pravdou, že som mal v úmysle niečo kupovať. Šlo mi hlavne o to aby auto nebolo hrdzavé, nakoľko, klamať si nebudeme, sú už staré, táto konkrétne má už predsa 12 rokov
Požiadavky teda boli:
1,9JTDm 110kw - hlavne kvôli údržbe motora a tak všeobecne je to taký zlatý stred, auto bude slúžiť skôr na nejaké výlety takže aj preto
Ti výbava
SW po FL - mal som odložený Ti interiér pre SW po FL a samozrejme aj praktickosť SW (k tomu sa ešte dostanem)
Objavila sa teda na predaj jedna 159 Ti SW po FL s Qtronicom z Talianska. Raz dávnejšie som už s týmto automatom mal dočinenia a v celku fajn zvezenie, takže prevodovka ma v tomto prípade neodradila, možno práve naopak. Alfa má najazdené 210 000km, takže pri manuáli by to bolo okamžité bádanie v asi akom stave je slávna M32 so zotrvákom Uvidíme teda čo časom vzíde z tohoto automatu.
Alfu som teda zobral, 12.2.2020 som ju dovliekol domov
Prikladám pár nič moc foto
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Pôjdem teda postupne, čo všetko sa stihlo udiať s autom do dnešných dní.
Pri obhliadke som si všimol, že nemá parkovacie senzory (ani vzadu) . Trocha ma to zaskočilo, nakoľko som nepredpokladal, že Ti takúto základnú vec nedostala. No a cestou domov na diaľnici som zistil, že alfa nemá ani tempomat To už bolo horšie. Naozaj som týmto veciam nevenoval pozornosť ako som auto obhliadal, takže som bol v celku prekvapený
Predchádzajúci majiteľ vybral DPF, je tam náhrada (rúra), myslím že originál. EGR je odstavené a taktiež to má nejaký výfuk, tváriaci sa športovo, na oko vyzerá v celku dobre viď fotku vyššie. Vo vyšších otáčkach to robí aj nejaký zvuk, no osobne mi to dosť vadí, takže to tam určite neostane
Sanie je plastové, klapky predpokladám vnútri ešte sú, viac uvidíme keď sa budú robiť rozvody, ale takisto pôjdu von.
Pri kúpe som už vedel, že kolá pôjdu preč a tiež aj interiér. Tieto turbíny sú vzhľadovo pekné, originály neboli ale mali homologizáciu + obuté zánovné letné pneu. Kolá sa predali asi týždeň po kúpe a interiér asi do mesiaca, ten šiel pánovi do CZ Tieto veci sa riešili akurát kým sa robila STK, KO, emisie, to trvalo tak všeho všudy 3 týždne. Za ten čas som s autom ani nepohol
Následne som si ju zobral domov, vtiahol do garáže no a začal teda rozmýšľať s čím začnem. Tempomat a parkovacie senzory som v aute fakt musel mať takže to boli prvé úpravy na aute. Interiér bol komplet rozobratý, pozrite nižšie
Pri obhliadke som si všimol, že nemá parkovacie senzory (ani vzadu) . Trocha ma to zaskočilo, nakoľko som nepredpokladal, že Ti takúto základnú vec nedostala. No a cestou domov na diaľnici som zistil, že alfa nemá ani tempomat To už bolo horšie. Naozaj som týmto veciam nevenoval pozornosť ako som auto obhliadal, takže som bol v celku prekvapený
Predchádzajúci majiteľ vybral DPF, je tam náhrada (rúra), myslím že originál. EGR je odstavené a taktiež to má nejaký výfuk, tváriaci sa športovo, na oko vyzerá v celku dobre viď fotku vyššie. Vo vyšších otáčkach to robí aj nejaký zvuk, no osobne mi to dosť vadí, takže to tam určite neostane
Sanie je plastové, klapky predpokladám vnútri ešte sú, viac uvidíme keď sa budú robiť rozvody, ale takisto pôjdu von.
Pri kúpe som už vedel, že kolá pôjdu preč a tiež aj interiér. Tieto turbíny sú vzhľadovo pekné, originály neboli ale mali homologizáciu + obuté zánovné letné pneu. Kolá sa predali asi týždeň po kúpe a interiér asi do mesiaca, ten šiel pánovi do CZ Tieto veci sa riešili akurát kým sa robila STK, KO, emisie, to trvalo tak všeho všudy 3 týždne. Za ten čas som s autom ani nepohol
Následne som si ju zobral domov, vtiahol do garáže no a začal teda rozmýšľať s čím začnem. Tempomat a parkovacie senzory som v aute fakt musel mať takže to boli prvé úpravy na aute. Interiér bol komplet rozobratý, pozrite nižšie
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
DILEMA TEMPOMAT A PARKOVACIE SENZORY
Začal som tempomatom, tam stačilo zhodiť kryt pod volantom a hľadať prípravu.
Lenže. Pri 159 vo verzii pred FL je vo väčšine prípadov príprava na takmer všetko. Po FL už nie je príprava na nič. Takže som vedel, čo ma asi čaká - nič . To sa aj potvrdilo a pod volantom som nenašiel žiadnu prípravu.
Lenže! Počas toho ako som skúmal zapojenie tempomatu a hľadal nejaké schémy tuto na fóre, našiel som fotku jedného pána, ktorý dorábal tempomat tiež, prípravu mal a z fotky som videl, že sa jedná o FL verziu, podľa budíkov to bolo tiež Ti. Nedalo mi to a bežal som do garáže hľadať znova, bolo asi 22:00 . Zhodil som ešte kryt ktorý je nad volantom a prekvapenie, konektor tam bol naozaj starostlivo schovaný To ma naozaj potešilo, následne stačilo zapojiť páčku tempomatu, druhý kryt pod volant a hotovo. Cez diagnostiku sa ešte povolila kontrolka tempomatu a všetko pekne funguje
Takže je možné, že pri Ti výbave príprava na určité veci je.
Parkovacie senzory boli druhá časť a veru tá horšia. Keď som v kufri všetko rozobral našiel som tam jeden voľný konektor, zvláštne však bolo, že to bola príprava na predné parkovacie senzory. Príprava na senzory všeobecne, napájanie tam nebola. Zobral som teda kompletnú kabeláž z druhého auta so senzormi a začal hľadať, kam vedú jednotlivé kábly. S pomocou známeho, ktorý sa v týchto veciach skrz svoje auto vyzná sa podarilo senzory rozbehať, bolo treba ešte RJ parkovacích senzorov, buzzer, stropné svetlo s tlačidlom a samozrejme zadný nárazník so senzormi a kabelážou. Momentálne všetko pekne funguje, takže tejto úprave sa naozaj teším, keďže senzory sú veľmi užitočná vec
Začal som tempomatom, tam stačilo zhodiť kryt pod volantom a hľadať prípravu.
Lenže. Pri 159 vo verzii pred FL je vo väčšine prípadov príprava na takmer všetko. Po FL už nie je príprava na nič. Takže som vedel, čo ma asi čaká - nič . To sa aj potvrdilo a pod volantom som nenašiel žiadnu prípravu.
Lenže! Počas toho ako som skúmal zapojenie tempomatu a hľadal nejaké schémy tuto na fóre, našiel som fotku jedného pána, ktorý dorábal tempomat tiež, prípravu mal a z fotky som videl, že sa jedná o FL verziu, podľa budíkov to bolo tiež Ti. Nedalo mi to a bežal som do garáže hľadať znova, bolo asi 22:00 . Zhodil som ešte kryt ktorý je nad volantom a prekvapenie, konektor tam bol naozaj starostlivo schovaný To ma naozaj potešilo, následne stačilo zapojiť páčku tempomatu, druhý kryt pod volant a hotovo. Cez diagnostiku sa ešte povolila kontrolka tempomatu a všetko pekne funguje
Takže je možné, že pri Ti výbave príprava na určité veci je.
Parkovacie senzory boli druhá časť a veru tá horšia. Keď som v kufri všetko rozobral našiel som tam jeden voľný konektor, zvláštne však bolo, že to bola príprava na predné parkovacie senzory. Príprava na senzory všeobecne, napájanie tam nebola. Zobral som teda kompletnú kabeláž z druhého auta so senzormi a začal hľadať, kam vedú jednotlivé kábly. S pomocou známeho, ktorý sa v týchto veciach skrz svoje auto vyzná sa podarilo senzory rozbehať, bolo treba ešte RJ parkovacích senzorov, buzzer, stropné svetlo s tlačidlom a samozrejme zadný nárazník so senzormi a kabelážou. Momentálne všetko pekne funguje, takže tejto úprave sa naozaj teším, keďže senzory sú veľmi užitočná vec
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
VÝFUK A OLEJ
Dá sa povedať, že je to práca posledných dní. Vadil mi prebytočný hluk v aute nakoľko tento pôvodný nemá koncové tlmiče. Mal som k dispo zachovalý nehrdzavý výfuk z jednej 1.9JTDm a koncový tlmič s chrómovou koncovkou z 2.0JTDm. Keď som to už mal všetko po ruke, chcel som aby to aj nejako vyzeralo, takže výfuk som kompletne obrúsil a nastriekal farbou odolnou voči vysokým teplotám. Výsledok za mňa celkom fajn. Tepelný štít, ktorý je nad výfukom mal už najlepšie za sebou, Talianske kuny boli asi hladné , takže ten sa vymenil takisto no a keď už auto bolo na zdviháku robil sa aj prvý servis, olej a všetky filtre. Olej šiel klasicky Selenia 5w40 (pokiaľ by bolo DPF tak 5w30) aj s preplachom a následnou aditiváciou od BG.
Dá sa povedať, že je to práca posledných dní. Vadil mi prebytočný hluk v aute nakoľko tento pôvodný nemá koncové tlmiče. Mal som k dispo zachovalý nehrdzavý výfuk z jednej 1.9JTDm a koncový tlmič s chrómovou koncovkou z 2.0JTDm. Keď som to už mal všetko po ruke, chcel som aby to aj nejako vyzeralo, takže výfuk som kompletne obrúsil a nastriekal farbou odolnou voči vysokým teplotám. Výsledok za mňa celkom fajn. Tepelný štít, ktorý je nad výfukom mal už najlepšie za sebou, Talianske kuny boli asi hladné , takže ten sa vymenil takisto no a keď už auto bolo na zdviháku robil sa aj prvý servis, olej a všetky filtre. Olej šiel klasicky Selenia 5w40 (pokiaľ by bolo DPF tak 5w30) aj s preplachom a následnou aditiváciou od BG.
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6972
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
No , máknul sis hned ze začátku, ale je pěkná, tak at se ti to vrátí v podobě hezkých jízdních zážitků
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Ešte pridám nejaké aktuálne fotky. Nahodil som nové chrómové kryty spätných zrkadiel no a všetky predošlé veci ako výfuk s nárazníkom a senzormi
Kola R18 turbine od poľského Ronalu - musím sa priznať, že som si myslel, že ma predávajúci o*drbal, keď som na zadnej strane disku videl Made in Poland Troška sme sa pohašterili ale ospravedlnenie prijal Každopádne áno, tieto disky sú originály vyrábané v Poľsku
Trocha som ju umyl no korekcia laku bude fakt potrebná
Je to mimochodom zimný set up ;)
Kola R18 turbine od poľského Ronalu - musím sa priznať, že som si myslel, že ma predávajúci o*drbal, keď som na zadnej strane disku videl Made in Poland Troška sme sa pohašterili ale ospravedlnenie prijal Každopádne áno, tieto disky sú originály vyrábané v Poľsku
Trocha som ju umyl no korekcia laku bude fakt potrebná
Je to mimochodom zimný set up ;)
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Pěkná a docela ses na ní už namakal . Chválím samozřejmě kola - správná volba, ale taky jsem docela koukal, že jsou vyrobená v Polsku. Druhou origo sadu mám zase z Turecka, tak to neřeším .
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Jo, práce už bolo na nej hodne a ešte viac je predo mnou. Ešte že ma to baví ... Ináč, s tými kolami si ma trocha namotivoval ty, počas celej mojej "kariéry" som ich na predaj nevidel a pokiaľ áno tak max 1.krát a ani to si nepamätám ... Krátko po tom ako si mi posielal foto tvojich sa jedny objavili veľmi blízko v CZ tak som bežal pre ne, musím povedať že som urobil dobre
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
SVETLÁ, HMLOVKY, PREDNÉ PARKOVACIE SENZORY
Takže, včera sviatok, dnes pracovný deň čiže znova nastal nejaký posun. Objednal som nové hmlovky, tie pôvodné už boli dávno na odpis a osobne mi to strašne prekáža Zhodil sa predný nárazník, xenony a všetko šlo na očistu. Svetlá takmer komplet rozobraté vrátane parabol, všetko vyčistené, vyleštené, impregnované plasty.
Na parabolách bol, povedzme, taký mliečny povlak, bolo tam dosť špiny takže očakávam, že svetlá budú aj večer lepšie svietiť. Taktiež som ich vyleštil, jedno už malo na sebe mierny povlak. Momentálne obe krásne vykukli a s tými novými hmlovkami to bude pekne ladiť
Druhá etapa boli predné parkovacie senzory. Do nárazníka som vŕtal diery - miesta kam vŕtať sú pekné poznačené "+" z vnútornej strany. Vrták je veľkosť 23mm, najskôr treba zvnútra urobiť malú dierku a potom finálnu dieru treba vŕtať zvonku nárazníka. K predným senzorom je potrebná nová RJ parkovacích senzorov, koncovka RJ je .... 882, buzzer (umiestnený pri poistkovej skrinke pri vodičovi), kabeláž predných senzorov, uloženia na senzory a samotné senzory. Uloženia som jemne prilepil a potom nazváral plastom. Ešte to nemám celkom dokončené takže foto dokumentácia neskôr.
Keď už predok auta bol celý dole, kukol som či sa niekde neodohráva nejaká nezrovnalosť a trocha to pred spätnou montážou očistil. Čakám ešte nejaké veci, takže ako som spomínal, nie je to ešte doskladané.
Zadný nárazník bol trocha šuchnutý, takže som sa venoval aj tomu. Jemné prebrúsenie 2000 šmirgel pod vodou a následne zaleštiť. Ideál to nie je ale dočasne postačí
Alfa je ináč už na letných, kto sa nudí môže hádať Osobne sa mi páčia viac než R19 Giulia QV a taktiež pohľadovo lepšie sedia na 159
Na dnes vsio ;)
Takže, včera sviatok, dnes pracovný deň čiže znova nastal nejaký posun. Objednal som nové hmlovky, tie pôvodné už boli dávno na odpis a osobne mi to strašne prekáža Zhodil sa predný nárazník, xenony a všetko šlo na očistu. Svetlá takmer komplet rozobraté vrátane parabol, všetko vyčistené, vyleštené, impregnované plasty.
Na parabolách bol, povedzme, taký mliečny povlak, bolo tam dosť špiny takže očakávam, že svetlá budú aj večer lepšie svietiť. Taktiež som ich vyleštil, jedno už malo na sebe mierny povlak. Momentálne obe krásne vykukli a s tými novými hmlovkami to bude pekne ladiť
Druhá etapa boli predné parkovacie senzory. Do nárazníka som vŕtal diery - miesta kam vŕtať sú pekné poznačené "+" z vnútornej strany. Vrták je veľkosť 23mm, najskôr treba zvnútra urobiť malú dierku a potom finálnu dieru treba vŕtať zvonku nárazníka. K predným senzorom je potrebná nová RJ parkovacích senzorov, koncovka RJ je .... 882, buzzer (umiestnený pri poistkovej skrinke pri vodičovi), kabeláž predných senzorov, uloženia na senzory a samotné senzory. Uloženia som jemne prilepil a potom nazváral plastom. Ešte to nemám celkom dokončené takže foto dokumentácia neskôr.
Keď už predok auta bol celý dole, kukol som či sa niekde neodohráva nejaká nezrovnalosť a trocha to pred spätnou montážou očistil. Čakám ešte nejaké veci, takže ako som spomínal, nie je to ešte doskladané.
Zadný nárazník bol trocha šuchnutý, takže som sa venoval aj tomu. Jemné prebrúsenie 2000 šmirgel pod vodou a následne zaleštiť. Ideál to nie je ale dočasne postačí
Alfa je ináč už na letných, kto sa nudí môže hádať Osobne sa mi páčia viac než R19 Giulia QV a taktiež pohľadovo lepšie sedia na 159
Na dnes vsio ;)
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6972
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Pěkná práce, hádám, že kola jsou Prodrive 19"
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Veru tak Speedy ;) Je to pecka.
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Tak to se budu těšit na fotky celého auta. Prodrive disky sehnat taky není legrace, ale koukám, že tebe baví si hrát s těmi vzácnými věcmi stejně jako mě . Jinak k dosavadní práci asi není co dodat, hraješ si s tím hezky.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
V pondelok prišli darčeky Len nemám veľmi čas s tým momentálne robiť, takže asi zasa až cez víkend.
Objednal som nové srdce, to pôvodné je celkom zachovalé, takže ho predám a keďže ten predok bude po novom celkom žiariť tak nech má aj nové srdiečko Obmedzovače dverí pukajú samozrejme všetky 4, takže predné som zobral nové nakoľko sú najviac namáhané a zadné tu mám nejaké, tak budem skúšať, ktorý je dobrý
Vďaka páni za prispievanie k tejto debate, moc by to tu inak asi nežilo
Objednal som nové srdce, to pôvodné je celkom zachovalé, takže ho predám a keďže ten predok bude po novom celkom žiariť tak nech má aj nové srdiečko Obmedzovače dverí pukajú samozrejme všetky 4, takže predné som zobral nové nakoľko sú najviac namáhané a zadné tu mám nejaké, tak budem skúšať, ktorý je dobrý
Vďaka páni za prispievanie k tejto debate, moc by to tu inak asi nežilo
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6972
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
No čekám furt na fotku celýho auta na Prodrivech, ale asi nám to vyfotíš až s tím novým scudettem co?
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Zatiaľ teda aspoň takto Nikdy som si nemyslel, že budem leštiť kolá ale robil som to
Zvnútra strojovo a z vonkajšej strany iba ručne. Potom som naniesol vosk + impregnácia pneu.
Čiže pre tých, čo nepoznajú (sám som kedysi nevedel, že takéto disky vôbec existujú )- R19 5x110 Prodrive S
Montovali sa iba na Brery, vyrábané myslím v UK.
Zvnútra strojovo a z vonkajšej strany iba ručne. Potom som naniesol vosk + impregnácia pneu.
Čiže pre tých, čo nepoznajú (sám som kedysi nevedel, že takéto disky vôbec existujú )- R19 5x110 Prodrive S
Montovali sa iba na Brery, vyrábané myslím v UK.
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6972
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
nádhera
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
HOTOVO!
a ALFA HOMELINK !!
včera som to teda stihol dokončiť a venoval som sa jednej, pre mňa momentálne, veľmi zaujímavej veci
Čiže, nahodil som nové srdce, vymenil znaky, ešte nejaké plastíky v nárazníku, zapojil predné senzory a celé to zoskladal. Predné senzory boli troška fuška, kabeláž,čo som mal pripravenú v nárazníku od minulého týždňa spolupracovala so zvyškom auta tak 50/50, raz to šlo, raz nie. Problém je hlavný konektor na prednej výstuhe. Veľmi ťažko sa to zapája aby sa takpovediac zacvakol do protikusu. Skúšal som to sťahovacími páskami, svorkami a neviem čím všetkým ale jednoducho to nejde Skúsil som druhú kabeláž v nárazníku a tá už bežala bez problémov, konektory som iba zapojil do seba, zacvaknúť nešlo ani s druhou kabelážou, obalil som spoj ešte izolačnou páskou a nechal tak. Inak všetko fičí, senzory pípajú, spustil som ukazovať senzorov aj na palubnom PC a momentálne teda, aspoň dúfam, je to v poriadku Samozrejme kým som to všetko skúšal, stiahol som batériu, takže ešte teraz sa nabíja Ten predok za mňa úplná spokojnosť a neplánujem už žiadne lízo ani úpravy
Druhá časť večera bol dá sa povedať dosť raritný HOMELINK
V daily aute vozím 3 ovládače od rôznych brán a garáží, takže som sa snažil to niekde zohnať aj keď som vedel, že nie je istota, že to aj bude fungovať. Podarilo sa mi to zohnať dosť veľkou náhodou. Celý systém je zabudovaný v clonítku, je to Plug and Play, netreba ťahať žiadne káble ani nič podobné. Je potrebná iba príprava pre svetielko v clonítku, to je myslím ale v každej 159. Problém je ale (vraj) v rôznych frekvenciách motorov brán a podobne, preto tá neistota vo fungovaní. Zapojil som to, svetielko svieti už aj na vodičovej strane takže prvé plus Skúšal som už aj programovať bránu a tvári sa, že to funguje ale bránu mi to zatiaľ neotvorí. Šiel som podľa návodu od auta a už som študoval aj nejaké videá na nete, takže ešte musím vyskúšať nejaké veci a uvidím. Ak ste to niekto niekedy používal alebo máte skúsenosť tak kľudne sem píšte, budem iba povďačný, poprípade neviem či je tu na fóre aj téma k tomuto Homelinku, zatiaľ som ju nenašiel. Všeobecne to nie je žiadny zázrak, rovnaká vecička sa používa snáď aj dodnes vo Fordoch a pod. a dokonca to aj na vlas rovnako vyzerá...
Fotky iba takéto, auto je celé od peľu a Homelink bol dôležitejší ako umývanie
a ALFA HOMELINK !!
včera som to teda stihol dokončiť a venoval som sa jednej, pre mňa momentálne, veľmi zaujímavej veci
Čiže, nahodil som nové srdce, vymenil znaky, ešte nejaké plastíky v nárazníku, zapojil predné senzory a celé to zoskladal. Predné senzory boli troška fuška, kabeláž,čo som mal pripravenú v nárazníku od minulého týždňa spolupracovala so zvyškom auta tak 50/50, raz to šlo, raz nie. Problém je hlavný konektor na prednej výstuhe. Veľmi ťažko sa to zapája aby sa takpovediac zacvakol do protikusu. Skúšal som to sťahovacími páskami, svorkami a neviem čím všetkým ale jednoducho to nejde Skúsil som druhú kabeláž v nárazníku a tá už bežala bez problémov, konektory som iba zapojil do seba, zacvaknúť nešlo ani s druhou kabelážou, obalil som spoj ešte izolačnou páskou a nechal tak. Inak všetko fičí, senzory pípajú, spustil som ukazovať senzorov aj na palubnom PC a momentálne teda, aspoň dúfam, je to v poriadku Samozrejme kým som to všetko skúšal, stiahol som batériu, takže ešte teraz sa nabíja Ten predok za mňa úplná spokojnosť a neplánujem už žiadne lízo ani úpravy
Druhá časť večera bol dá sa povedať dosť raritný HOMELINK
V daily aute vozím 3 ovládače od rôznych brán a garáží, takže som sa snažil to niekde zohnať aj keď som vedel, že nie je istota, že to aj bude fungovať. Podarilo sa mi to zohnať dosť veľkou náhodou. Celý systém je zabudovaný v clonítku, je to Plug and Play, netreba ťahať žiadne káble ani nič podobné. Je potrebná iba príprava pre svetielko v clonítku, to je myslím ale v každej 159. Problém je ale (vraj) v rôznych frekvenciách motorov brán a podobne, preto tá neistota vo fungovaní. Zapojil som to, svetielko svieti už aj na vodičovej strane takže prvé plus Skúšal som už aj programovať bránu a tvári sa, že to funguje ale bránu mi to zatiaľ neotvorí. Šiel som podľa návodu od auta a už som študoval aj nejaké videá na nete, takže ešte musím vyskúšať nejaké veci a uvidím. Ak ste to niekto niekedy používal alebo máte skúsenosť tak kľudne sem píšte, budem iba povďačný, poprípade neviem či je tu na fóre aj téma k tomuto Homelinku, zatiaľ som ju nenašiel. Všeobecne to nie je žiadny zázrak, rovnaká vecička sa používa snáď aj dodnes vo Fordoch a pod. a dokonca to aj na vlas rovnako vyzerá...
Fotky iba takéto, auto je celé od peľu a Homelink bol dôležitejší ako umývanie
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Krátky report z Homelinku, je to asi trocha nedokonalé ale asi to funguje Programoval som už nejaké garáže a brány a doma sa mi podarilo, že Homelinkom už dokážem otvoriť jednu bránu Ten pocit keď som ju prvý krát otvoril z auta bol na nezaplatenie
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Stejný problém, vyřešil jsem to velkýma sikovkama a silou.
Alfice jinak moc pěkná!
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6972
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Opakuju se , ale máš opravdu pěkný auto, a jestli to samo ještě umí tevírat vrata , tak je to opravdovej miláček pro chlapa
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Dík chlapi...jo jo, aspoň na chvíľu sa cítim ako v mercedese
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
PREVODOVÝ OLEJ
Včera večer asi o 20:00 som nabral chuť vymeniť olej v prevodovke Mal som ho doma už dlhšie, konkrétne Ravenol ATF T-WS. Viem, že najlepšia je strojová výmena, ale nejak sa tu v blízkom okolí k tomu nikto nemal, olej som mal doma tak som sa dal na výmenu, že aspoň sa pozriem na to bližšie. Doma v jednej garáži je jama takže podmienky boli priam luxusné, vypustil som olej, vyšlo tak 3L, väčšia polovica ostala dnu no to čo vyšlo malo od červenej farby dosť ďaleko Takáto manuálna výmena je v princípe jednoduchá ale rozpisovať to nejdem, aj na YT je dosť videí...Po výmene som pocítil zmenu, prevodovke sa radí lepšie i keď nejaké závažné problémy s ňou neboli ani predtým. Každopádne starý olej bol katastrofa. Ostalo mi takmer 1,5L nového, takže som dnes troška pojazdil, objednal ešte ďalšie 2L a výmenu urobím ešte raz, hneď ako príde.
Na aute mám odjazdené stále veľmi málo, momentálne ani príliš nie je kam, takže na zatiaľ takáto výmena postačí a časom keď ju zabehnem uvidím ako sa bude správať prevodovka a podľa toho sa zariadim
Včera večer asi o 20:00 som nabral chuť vymeniť olej v prevodovke Mal som ho doma už dlhšie, konkrétne Ravenol ATF T-WS. Viem, že najlepšia je strojová výmena, ale nejak sa tu v blízkom okolí k tomu nikto nemal, olej som mal doma tak som sa dal na výmenu, že aspoň sa pozriem na to bližšie. Doma v jednej garáži je jama takže podmienky boli priam luxusné, vypustil som olej, vyšlo tak 3L, väčšia polovica ostala dnu no to čo vyšlo malo od červenej farby dosť ďaleko Takáto manuálna výmena je v princípe jednoduchá ale rozpisovať to nejdem, aj na YT je dosť videí...Po výmene som pocítil zmenu, prevodovke sa radí lepšie i keď nejaké závažné problémy s ňou neboli ani predtým. Každopádne starý olej bol katastrofa. Ostalo mi takmer 1,5L nového, takže som dnes troška pojazdil, objednal ešte ďalšie 2L a výmenu urobím ešte raz, hneď ako príde.
Na aute mám odjazdené stále veľmi málo, momentálne ani príliš nie je kam, takže na zatiaľ takáto výmena postačí a časom keď ju zabehnem uvidím ako sa bude správať prevodovka a podľa toho sa zariadim
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Homelink mám a funguje dobře. Naprogramoval jsem ho za pár vteřin na první dobrou. Naprosto identický "ovládací panel" jsme měli i ve Focusu a taky šlapal bez potíží.
Jinak auto pěkné. Taky byly doby, kdy jsem řešil každý puntík a sypal do toho peníze... Bejvávalo
PS: teď koukám, že nejsem jediný úchyl na výměny sedaček
Jinak auto pěkné. Taky byly doby, kdy jsem řešil každý puntík a sypal do toho peníze... Bejvávalo
PS: teď koukám, že nejsem jediný úchyl na výměny sedaček
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Matus - Alfa Romeo 159 Ti 1.9JTDm Qtronic, 2008
Dík Adam ;) Momentálne tomu dosť napomáha Covid, inak neviem kedy by som sa tomu venoval Ale interiér áno, ten tam musel byť, ale o tom sa tu ešte niekedy rozpíšemAdamsquare píše: ↑13.5.2020, stř 11:39 Homelink mám a funguje dobře. Naprogramoval jsem ho za pár vteřin na první dobrou. Naprosto identický "ovládací panel" jsme měli i ve Focusu a taky šlapal bez potíží.
Jinak auto pěkné. Taky byly doby, kdy jsem řešil každý puntík a sypal do toho peníze... Bejvávalo
PS: teď koukám, že nejsem jediný úchyl na výměny sedaček
Inak k tomu Homelinku, programoval si ho presne podľa návodu? Rozmýšľam, či je vôbec potrebné robiť tú procedúru s čítaním ovládača pri homelinku a nestačí iba zapnúť na motore brány alebo garáže Learn button a rovno naučiť jednotlivé tlačidlá na Homelinku . Ešte som sa nedostal k vyskúšaniu...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host