Kubas píše: 31.5.2020, ned 14:24
no, bohužel je to tak.... dnes už lidi neumí ani předjet kamión, tím pádem je jízda po trošku plnější silnici první třídy peklo.... (no, zase furt dobře že to raději ani nezkoušejí než by tím způsobovali krizovky). I v autě kolem 100 koní budeš na silnici patřit k nejrychlejším když pojedeš 50/110/140.... a v Giulii jsi pak regulérně pilot z jiného vesmíru, když jedeš aspoň trošku svižně....
Bohužel. Já bych řekl, že tak 80-90% lidí předjíždění vůbec nepraktikuje. A ten zbytek u toho taky zdatný není. Vždycky když vidím, jak někdo vykukuje, prohlíží si tu dlouhou rovinku, chvíli váhavě naznačuje a nakonec to vzdá, protože kilometr daleko jede něco v protisměru, tak to prostě nechápu. Předjet kamion si troufne pár procent řidičů.
Když dojedeš kolonu, která se táhne až do nevidím a dáš si tu práci těch 20 - 30 aut předjet, tak nakonec vždycky zjistíš, že tam vpředu jede jedno auto, nebo spíš kamion a všichni za ním ve vláčku. Prostě ten první za ním nepředjede a s každým dalším postem ve vláčku pravděpodobnost, že si řidič netroufne exponenciálně roste.
Když se před to dostaneš, tak máš kolikrát několik kilometrů prázdnou silnici.
Vono je to vůbec čím dál horší. Spousta úseků se "upgraduje", kdy to sice krásně rozšíří, ale přidají stoupák a jinak všude naserou plný čáry. Ve stoupáku pak stejně levej pruh zablokuje ten letec, co jel jako první za tím kamionem a pak ho v 90kmh předjíždí až nahoru. V lepším případě se před kamion stihnou dostat tři auta. V reálu se předjíždí čím dál hůř. V úsecích, které ještě nestihl zprasit nějaký dopravní expert nejsou schopní ani pravidelně vysekávat nálety, takže tam za dvacet let stojí les a nepředjedeš ani tam kde to dřív šlo.
A trend posledních let jsou aplikace jako Waze, které navedou na objízdné trasy i řidiče, kteří se tam pak bojí a jednou prostředkem dvojky 60.