JTDm (159) chcípne za jízdy
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
No pokud je to kvůli tomuhle tak mě trochu překvapuje, že to donutí auto jakoby chcípnout. Neřeknu kdyby to píplo a ukazovalo málo oleje nebo nízký tlak ale že se to auto vypne samo, to mi přijde trochu moc.
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
hlaska o nizkem tlaku oleje, nedivim se, ze to zdechne...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Asi to bude ochrana před zničením motoru. V době, kdy většina lidí nemá základní znalosti o autech, je to podle mě dobrá věc. Rozsvícenou červenou olejničku by překryli žvýkačkou a pokračovali spokojeně ještě pár set metrů, než by motor zadřeli .
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Zdravím a prosím o názor na tento stav:
Včera při vyjíždění na hlavní silnici mně auto chcíplo, tak si říkám Vole, neumíš se rozjet? Jenže po pár metrech mi to bez varování, nebo nějakého ubrání výkonu chcíplo znovu, když už jsem tam měl dvojku a do 5 km ještě asi 2x už při jízdě na pětku. Tak jsem to otočil, a dal na diag a chyba žádná. Dnes ráno cesta do práce 15km a vše OK. Naftu beru Eurooil + VIF, palivový filtr jsem měnil před 2 týdny. Dle přečteného zde na fóru zkusím vyměnit čidlo na klice (nějaké doporučení na značku čidla?). Nebo máte ještě někdo jiný nápad. Bohužel v sobotu máme jet s karavanem na druhý konec republiky a tak nemám moc času na řešení v tom smyslu, že to dám někomu na týden na bádání. (žádného odborníka na AR v okolí neznám, Imofa už v JC není a Matese mám trochu z ruky)
Díky,
M.
Včera při vyjíždění na hlavní silnici mně auto chcíplo, tak si říkám Vole, neumíš se rozjet? Jenže po pár metrech mi to bez varování, nebo nějakého ubrání výkonu chcíplo znovu, když už jsem tam měl dvojku a do 5 km ještě asi 2x už při jízdě na pětku. Tak jsem to otočil, a dal na diag a chyba žádná. Dnes ráno cesta do práce 15km a vše OK. Naftu beru Eurooil + VIF, palivový filtr jsem měnil před 2 týdny. Dle přečteného zde na fóru zkusím vyměnit čidlo na klice (nějaké doporučení na značku čidla?). Nebo máte ještě někdo jiný nápad. Bohužel v sobotu máme jet s karavanem na druhý konec republiky a tak nemám moc času na řešení v tom smyslu, že to dám někomu na týden na bádání. (žádného odborníka na AR v okolí neznám, Imofa už v JC není a Matese mám trochu z ruky)
Díky,
M.
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Tak čidlo objednáno, nevíte někdo, dostanu se k jeho výměně svrchu, nebo budu muset sundat kryt motoru a jít odspodu?
Díky,
M.
Díky,
M.
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Ze spodu
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Pod startérem
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Díky za info.
Tak čidlem to zřejmě nebude. Vyměnil jsem ho a vydal se 300km s karavanem na moravu ve víře, že to bude OK. Celá cesta na moravu proběhla OK, ale tam při nějaké kratší cestě na nákup zase motor bez varování chcípnul. Bál jsem se cesty domů, ale ta proběhla celá OK, tak jsem si říkal, ža je to snad nějaký km interval... Ale není, dnes mě to chcíplo 2x během 5km, ale dalších 30km zase OK.
Toto nemůžu zařadit na seznam "vlastnost", je to pro mne vážná závada, kdy se s tím bojím na dálnici, bojím se vyjet z vedlejší na hlavní silnici aby mne to nenechalo stát napříč...
Máte ještě prosím někdo nějaký nápad?
Moc díky,
M.
Tak čidlem to zřejmě nebude. Vyměnil jsem ho a vydal se 300km s karavanem na moravu ve víře, že to bude OK. Celá cesta na moravu proběhla OK, ale tam při nějaké kratší cestě na nákup zase motor bez varování chcípnul. Bál jsem se cesty domů, ale ta proběhla celá OK, tak jsem si říkal, ža je to snad nějaký km interval... Ale není, dnes mě to chcíplo 2x během 5km, ale dalších 30km zase OK.
Toto nemůžu zařadit na seznam "vlastnost", je to pro mne vážná závada, kdy se s tím bojím na dálnici, bojím se vyjet z vedlejší na hlavní silnici aby mne to nenechalo stát napříč...
Máte ještě prosím někdo nějaký nápad?
Moc díky,
M.
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
A diagnostika bola?
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Diag byla, ale chyba žádná.
Jel jsem včera Praha a zpět (cca 160km) a vše OK....
Jel jsem včera Praha a zpět (cca 160km) a vše OK....
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Tak dnes mne to chcípnutí zase po cca 400km postihlo.
Jen jsem se rozjel, zařadil dvojku a už jsem zase stál a to asi 5x na 100m, už jsem myslel, že je to konečná. Pak to naskočilo a 15km cesta domů zase OK. Tak už opravdu nevím, zkusím konektory na vstřicích, na DRV ventilu a asi zase budu 400k čekat, zda se to projeví, či nikoli. Abych vyloučil špatné palivo, tak jsem doposud tankovaný Eurooil+Vif vyměnil za Shell+Vif a bohužel palivem to zřejmě není. Království za člověka, který dokáže odhalit příčinu. Už mne takový druh sporadické závady celkem.... Snad by bylo lepší, ať mne to nechá někde stát a bude jasné, co to dělá.
Jen jsem se rozjel, zařadil dvojku a už jsem zase stál a to asi 5x na 100m, už jsem myslel, že je to konečná. Pak to naskočilo a 15km cesta domů zase OK. Tak už opravdu nevím, zkusím konektory na vstřicích, na DRV ventilu a asi zase budu 400k čekat, zda se to projeví, či nikoli. Abych vyloučil špatné palivo, tak jsem doposud tankovaný Eurooil+Vif vyměnil za Shell+Vif a bohužel palivem to zřejmě není. Království za člověka, který dokáže odhalit příčinu. Už mne takový druh sporadické závady celkem.... Snad by bylo lepší, ať mne to nechá někde stát a bude jasné, co to dělá.
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Něco podobnýho mi kdysi dělalo Stilo, když jsem asi natankoval nějakej sajrajt. Vyndával jsem kvůli tomu palivové čerpadlo z nádrže, vše vyčistil a od té doby byl klid.
Jinak píšeš že jsi měnil palivový filtr, začalo to dělat až potom? Jestli se to třeba někde nezavzdušňuje.
Jinak píšeš že jsi měnil palivový filtr, začalo to dělat až potom? Jestli se to třeba někde nezavzdušňuje.
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Díky za poznámku ohledně palivového filtru. zkusil jsem dotáhnout odvzdušňovací ventilek na palivovém filtru a ještě o kousek přitáhnou šel. Když jsem filtr montoval, utahoval jsem tento ventilek lehce, protože jsem u předchozích filtrů věděl, že tam těsní gumička.
Ale u tohoto nového na odvzdušňováku NEtěsní gumička, ale je tam kuželové sedlo. Je tedy možné, že pokud to nebylo utažené na krev, tak se filtr mohl zavzdušňovat.
Dále jsem ale přešel veškeré dostupné konektory (vytáhnout, napružit kontakty a prostříknout)
Protože už jsem ujel více než 500km bez chcípnutí, zaklepu na dřevo a budu doufat, že je to vyřešeno.
Jako možný problém vidím povolený odvzdušňovák na palivovém filtru a nebo nějaký horší kontakt.
Díky,
M.
Ale u tohoto nového na odvzdušňováku NEtěsní gumička, ale je tam kuželové sedlo. Je tedy možné, že pokud to nebylo utažené na krev, tak se filtr mohl zavzdušňovat.
Dále jsem ale přešel veškeré dostupné konektory (vytáhnout, napružit kontakty a prostříknout)
Protože už jsem ujel více než 500km bez chcípnutí, zaklepu na dřevo a budu doufat, že je to vyřešeno.
Jako možný problém vidím povolený odvzdušňovák na palivovém filtru a nebo nějaký horší kontakt.
Díky,
M.
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Zdravím pánové, bohužel se mi problém se chcípáním za jízdy nepodařilo odstranit a teď během 2 týdnů jsem měl 3 jízdy, kdy už jsem myslel, že nedojedu domů.
Projevuje se to a mám vysledované toto:
Chcípne to obvykle tehdy, když ujedu třeba 2km, auto se malinko prohřeje, jdu nakoupit, auto stojí 20min před obchodem, nebo přijedu po delší jízdě domů, auto prohřáté, asi za hodinu jedu někam jinam. Auto normálně nastartuje, ale ujedu cca 1 km a auto chcípne. Někdy při akceleraci, někdy při ustálené rychlosti. Rozsvítí se hláška Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine. Musím zastavit, vytáhnout klíček, znovu nastartovat a to jde úplně v pohodě na drnc. Ale když se chci rozjet, auto po pár desítkách metrů opět chcípne a to se opakuje někdy i 5x za sebou, pak už ale zase jde jet dál. Když to takto blblo, tak jsem zkusil na neutrál sešlápnout plyn, MOTOR na 2500-3000ot CHCÍPL! A to i několikrát po sobě.
A dosavadní postup: Diagnostika nic nehlásí. Vyměněno čidlo otáček na motoru. Projité a prostříkané všechny možné konektory na motoru. 2x vyměněný palivový filtr (nejdřív Champion, potom UFI).
Můj hlavní poznatek: stává se to většinou po částečném zchladnutí motoru a následné jízdě, potom to chcípne. Pokud vyjedu se studeným motorem, po celou dobu trasy a tedy i prohřívání motoru je to OK.
Proto mám stále podezření na palivovou soustavu, jako by při chladnutí motoru docházelo k zavzdušnění. Proto chci ještě zkusit kouknout na podávací čerpadlo. Ale vzhledem k tomu, že je to asi nejvíc závislé na teplotě motoru po nějakém zchladnutí a není to pravidlem, tak tomu moc šancí nedávám. Pak už budu bezradný a prosím o nějaký názor, radu, co by to mohlo být.
Nejhorší na tom je, že když to někomu dám, aby to zkusil opravit, tak něco zkusí vyměnit (metoda pokus – omyl), když to bude zkoušet, bude se to jevit OK, ale mně se to zase stane za dalších 300km.
Měl by někdo prosím nějaký nápad?
Díky,
Martin
Projevuje se to a mám vysledované toto:
Chcípne to obvykle tehdy, když ujedu třeba 2km, auto se malinko prohřeje, jdu nakoupit, auto stojí 20min před obchodem, nebo přijedu po delší jízdě domů, auto prohřáté, asi za hodinu jedu někam jinam. Auto normálně nastartuje, ale ujedu cca 1 km a auto chcípne. Někdy při akceleraci, někdy při ustálené rychlosti. Rozsvítí se hláška Insufficient engine oil pressure stop and turn off engine. Musím zastavit, vytáhnout klíček, znovu nastartovat a to jde úplně v pohodě na drnc. Ale když se chci rozjet, auto po pár desítkách metrů opět chcípne a to se opakuje někdy i 5x za sebou, pak už ale zase jde jet dál. Když to takto blblo, tak jsem zkusil na neutrál sešlápnout plyn, MOTOR na 2500-3000ot CHCÍPL! A to i několikrát po sobě.
A dosavadní postup: Diagnostika nic nehlásí. Vyměněno čidlo otáček na motoru. Projité a prostříkané všechny možné konektory na motoru. 2x vyměněný palivový filtr (nejdřív Champion, potom UFI).
Můj hlavní poznatek: stává se to většinou po částečném zchladnutí motoru a následné jízdě, potom to chcípne. Pokud vyjedu se studeným motorem, po celou dobu trasy a tedy i prohřívání motoru je to OK.
Proto mám stále podezření na palivovou soustavu, jako by při chladnutí motoru docházelo k zavzdušnění. Proto chci ještě zkusit kouknout na podávací čerpadlo. Ale vzhledem k tomu, že je to asi nejvíc závislé na teplotě motoru po nějakém zchladnutí a není to pravidlem, tak tomu moc šancí nedávám. Pak už budu bezradný a prosím o nějaký názor, radu, co by to mohlo být.
Nejhorší na tom je, že když to někomu dám, aby to zkusil opravit, tak něco zkusí vyměnit (metoda pokus – omyl), když to bude zkoušet, bude se to jevit OK, ale mně se to zase stane za dalších 300km.
Měl by někdo prosím nějaký nápad?
Díky,
Martin
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
To chce zkoušet s live datama. Já bych udělal nejjednodušší věc, která ti už byla řečena. Podíval bych se do koše podávacího čerpadla, zda je tam nějaký humus.
156 TS
33 1.7IE
33 1.7IE
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Tak jsem se do toho pustil, ale narazil jsem na problém s odpojením jedné z hadiček (ta v červeném kroužku).
Je na to nějaký fígl? Nebo musí být nějaké speciální kleště. Je to celé plastové, tak mám obavy, abych to nerozlámal.
Díky,
M.
Je na to nějaký fígl? Nebo musí být nějaké speciální kleště. Je to celé plastové, tak mám obavy, abych to nerozlámal.
Díky,
M.
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Tak se mi to nakonec podařilo a opravdu tam byl bordel:
Jako pravou příčinu to uznám, pokud to vydrží 1000km bez chcípnutí.
Díky za rady a postřehy.
M.
Jako pravou příčinu to uznám, pokud to vydrží 1000km bez chcípnutí.
Díky za rady a postřehy.
M.
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Tak už je to tu bohužel znovu, opět mně to chcíplo za jízdy. V pátek až po cca 20km jízdě, v sobotu typicky po té, co jsem s autem jel 5km, potom to cca 0,5hod stálo a když jsem pak chtěl jet k ségře, tak po cca 100m od domu to chcíplo, po nastartování se dalo jet tak na volnoběh, jinak to chcípalo, takže otočka domu a přesednout do Bravíčka.
Takže jsem dnes odpoledne znovu rozdělal koš s podávacím čerpadlem (trochu nečistot jsem tam našel), dále jsem rozdělal a vypustil palivový filtr a udělal zkušební jízdu. Vše bylo OK, i vytočit se to nechalo, zajel jsem domu, nechal cca 0,5hod stát a vyrazil na další zkoušku. Chcíplo to hned u baráku, když jsem vjížděl na hlavní a pak se to opakoval jako vždy. Jelo to max. do 1500ot. a když jsem to sešlápnul na neutrál, tak to mezi 2500 a 3000ot vždy zdechlo.
Už mi s tím dochází trpělivost a i nápady, co to může způsobovat. Měl by z vás prosím někdo ještě nějaký nápad nebo nezná někoho na Jičínsku, kdo by se Alfy nebál a rozuměl by ji?
Díky,
M.
Takže jsem dnes odpoledne znovu rozdělal koš s podávacím čerpadlem (trochu nečistot jsem tam našel), dále jsem rozdělal a vypustil palivový filtr a udělal zkušební jízdu. Vše bylo OK, i vytočit se to nechalo, zajel jsem domu, nechal cca 0,5hod stát a vyrazil na další zkoušku. Chcíplo to hned u baráku, když jsem vjížděl na hlavní a pak se to opakoval jako vždy. Jelo to max. do 1500ot. a když jsem to sešlápnul na neutrál, tak to mezi 2500 a 3000ot vždy zdechlo.
Už mi s tím dochází trpělivost a i nápady, co to může způsobovat. Měl by z vás prosím někdo ještě nějaký nápad nebo nezná někoho na Jičínsku, kdo by se Alfy nebál a rozuměl by ji?
Díky,
M.
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Tohle mi na lybře 2,4jtd dělalo vysokotlaký čerpadlo. Měnil jsem postupně vše, až nakonec čerpadlo to vyřešilo. Před tím jsem měnil podávací čerpadlo,drv ventil, čidlo tlaku na railu.
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Mně ale pořád nejde do hlavy, proč to nedělá pořád, proč je třeba 300km klid, a pak se to projeví.
Kdyby to čerpadlo nějak "blblo" při určité teplotě, proč by to při té teplotě nedělalo při každé jízdě.
Proč se to nejčastěji děje po té, co je auto lehce ohřáté, chvilku stojí a pak se má znovu jet.
Mám takovou myšlenku, že během té doby, kdy auto stojí a chladne, tak že by se v palivovém systému udělal nějaký podtlak. Ale na druhou stranu zase při zasunutí klíčku podávací čerpadlo systém natlačí a auto chytne na drc.
Kdyby to čerpadlo nějak "blblo" při určité teplotě, proč by to při té teplotě nedělalo při každé jízdě.
Proč se to nejčastěji děje po té, co je auto lehce ohřáté, chvilku stojí a pak se má znovu jet.
Mám takovou myšlenku, že během té doby, kdy auto stojí a chladne, tak že by se v palivovém systému udělal nějaký podtlak. Ale na druhou stranu zase při zasunutí klíčku podávací čerpadlo systém natlačí a auto chytne na drc.
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8687
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Všechny ty projevy (včetně čisté diag) ukazují na "čidloklika". Vím, že si ho už měnil, ale přesto. Dneska koupit šmejd je dost snadný. Případně ještě prověřit kabeláž od toho čidla k ecu.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Čidlo kliky jsem dal značky FACET, někde jsem vyčetl, že by měl být dobrý a prodejce u něj má pozn. Made in Italy - OE Equivalent.
Když se rozhodnu ho znovu měnit, máte nějaký typ na jinou značku snímače?
Když se rozhodnu ho znovu měnit, máte nějaký typ na jinou značku snímače?
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Mně se to jako čidlo kliky nezdá. Jak jsem říkal, chce to měřit za jízdy s live datama. Změřil bych i kolik tlačí podávací čerpadlo po celou dobu jízdy a během závady. Jaký je tlak v railu, kolik tlačí vysokotlaké čerpadlo, neteče vstřik? To vše je třeba zkoušet a postupně se něčeho dobrat. Alfy se není třeba bát, dej to někomu, kdo ví, co dělá. Osobně mám podezření na to podávací čerpadlo.
156 TS
33 1.7IE
33 1.7IE
- rbiciste
- Pozorovatel
- Příspěvky: 252
- Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
- Bydliště: Divec u Hradce Králové
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Možná je to nesmysl, ale nemůže to být odvětráním nádrže?
Je tam originální víčko?
Je tam originální víčko?
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault
Re: JTDm (159) chcípne za jízdy
Víčko je originál, a taky už jsem na to myslel, ale při jeho otevírání jsem nikdy nezaregistroval, že by byl v nádrži podtlak.
Zkusím to dnes odpoledne napíchnout a projet se s tím. Budu hlavně sledovat chod a tlak od podávacího čerpadla (tedy pokud ho diag sleduje). Dál tlak na railu. Korekce vstřiků jsou podle mne v normě (do 1,5).
Dá se vyndat vyčistit DRV ventil a namontovat ho zpět se starými gumičkami? Nové teď nemám.
Ještě k tomu, že alfy se není třeba bát. S tím mám prostě špatné zkušenosti.
- Jeden známý mechanik mi dříve dělal Mareu, na alfě mi udělal jen jednou olej (teď si ho dělám sám) a když jsem chtěl řešit něco jiného, tak mi pak už raději nebral telefon.
- Když se mi zadrbala vodní pumpa a prasknul rozvoďák, tak jsem se domluvil v solidním větším servisu s tím, že tam mají chlapa - "alfistu". Po 14 dnech to nebyli schopni ani rozebrat (nešly vyndat vstřiky a čekali na odbornou firmu, která 1 vstřik za 1500kč vyndá). Tak jsem se domluvil s Martinem Linhartem z Alfa-teamu, polorozebrané auto si odtahovkou odvezl do Benešova a tam mi to za pár dní dal dohromady. Jenže Benešov je prostě z ruky.
- a u jednoho místního "servismana" jsem si vyslechl něco ve stylu, co to mám za auto, že to montují cikáni v Itálii a a záleží jen na tom, který tam na lince zrovna stál. Tak jsem se otočil a šel, to nestálo ani za komentář.
Tak asi tak.
Proto měniče dílů si dělám sám, koupil jsem si MES a hledám spolehlivého a znalého člověka na "odbornější práce".
M.
Zkusím to dnes odpoledne napíchnout a projet se s tím. Budu hlavně sledovat chod a tlak od podávacího čerpadla (tedy pokud ho diag sleduje). Dál tlak na railu. Korekce vstřiků jsou podle mne v normě (do 1,5).
Dá se vyndat vyčistit DRV ventil a namontovat ho zpět se starými gumičkami? Nové teď nemám.
Ještě k tomu, že alfy se není třeba bát. S tím mám prostě špatné zkušenosti.
- Jeden známý mechanik mi dříve dělal Mareu, na alfě mi udělal jen jednou olej (teď si ho dělám sám) a když jsem chtěl řešit něco jiného, tak mi pak už raději nebral telefon.
- Když se mi zadrbala vodní pumpa a prasknul rozvoďák, tak jsem se domluvil v solidním větším servisu s tím, že tam mají chlapa - "alfistu". Po 14 dnech to nebyli schopni ani rozebrat (nešly vyndat vstřiky a čekali na odbornou firmu, která 1 vstřik za 1500kč vyndá). Tak jsem se domluvil s Martinem Linhartem z Alfa-teamu, polorozebrané auto si odtahovkou odvezl do Benešova a tam mi to za pár dní dal dohromady. Jenže Benešov je prostě z ruky.
- a u jednoho místního "servismana" jsem si vyslechl něco ve stylu, co to mám za auto, že to montují cikáni v Itálii a a záleží jen na tom, který tam na lince zrovna stál. Tak jsem se otočil a šel, to nestálo ani za komentář.
Tak asi tak.
Proto měniče dílů si dělám sám, koupil jsem si MES a hledám spolehlivého a znalého člověka na "odbornější práce".
M.
ALFA 159SW, 1,9 JTDm 110kW, 2006
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
ALFA 159SW Ti, 2,0 JTDm 125kW, 2011
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host