tatkoTom - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2004
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
tatkoTom - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2004
V októbri 2021 som sa stal majiteľom tohoto autíčka.
V stave, ktorý neoslnil no ani príliš nenasral. Mala a ešte má pár chýb.
Neviem, na čo predchdzajúci majiteľ jazdil, no bola neskutočne lenivá pod nejakých 2500 otáčok, pri rozjazde, na aký je človek zvyknutý zdochýnal motor. Jedine hodne pridať, počkať kým sa motoru uráčilo roztočiť a aj tak odjazd z križovatky s kopou dymu za autom
To ja nerád, tak som dal postupne s tankovaniami do nádrže nejaké "čističe". Čistil som "od konca", aby mi nejaký uvoľnený binec napríklad neupchal katalyzátor.
- Protec Oxicat - klesla o dosť dymivosť, zobudilo ju o niečo v nízkych otáčkach.
- JLM Diesel Turbo Cleaner - celkom zmizla dymivosť nad 1500 otáčok, výrazne menej píska turbo za tepla, za studena tiež menej no vtedy ho začujem. Začala na kvaltoch 1-3 ťahať doslova od voľnobehu. Na 4-5 si to nedovolím, tam neidem pod 1500. O niečo klesla aj spotreba. Presne zistím, až pôjdem dlhšiu trasu, ktorou jazdievam roky.
- LIQUI MOLY Čistič naftových motorov. Tiež no iba mierne oživenie.
- Do štvrtej nádrže mi dosť ušla ruka, nalial som nechtiac niekoľkonásobok Megaselu, než malo byť. Neublížil.
Do oleja som dolial som polku Metabondu ECO čo som mal doma hoci na oleji bolo už 5000 km, boli sme sa so ženou len tak povoziť aj do viacerých kopcov, viackrát som vymetal poriadne pavučiny (120 km/hod na trojke). Už ani raz neohlásilo chybu P0235 čo predtým robilo po pár sekundách s plynom na podlahe.
Zistil som, že ak odpojím ventil tlaku turba - overboost, Alfička ide podstatne lepšie za plynom už z nízkych otáčok a podstatne menej zadymí aj podstatne klesla spotreba. No on tam nieje zo srandy.
Posledné bláznovstvo, čo som jej vyviedol - prestrekol overboost ventil aj hadičky najprv WD-40 (rozdiel nič), po pár dňoch akýmsi silikónovým sprejom v smere, v ktorom si to nasáva vzduch, zo 50 krát za chodu motora pripojil-odpojil konektor toho ventilu a zázrak - rozhýbal sa
Ťahá to podstatne lepšie od nízkych otáčok, žerie to podstatne menej - on ten ventil stojí solídnejší okolo 80 eur, kúpiť a meniť naslepo sa mi nechelo, ak dožije - budem vedieť, že ho treba kúpiť.
Po tom všetkom spotreba spadla zo zhruba 6-6,5 l/100 km spred začiatku čistení na 4-5 l/100 km. Pri pokojnej jazde v meste bez zastavovania na červenú tiež pod 5/100.
Mrzí ma trochu, že sa stredový panel rozsviet až keď sa ohreje no maximálne ma nasiera, že ma auto nezmyselne brzdí do ľavých zákrut pri relatívne miernej rýchlosti a zákrute - nestretol sa s tým niekto?
V stave, ktorý neoslnil no ani príliš nenasral. Mala a ešte má pár chýb.
Neviem, na čo predchdzajúci majiteľ jazdil, no bola neskutočne lenivá pod nejakých 2500 otáčok, pri rozjazde, na aký je človek zvyknutý zdochýnal motor. Jedine hodne pridať, počkať kým sa motoru uráčilo roztočiť a aj tak odjazd z križovatky s kopou dymu za autom
To ja nerád, tak som dal postupne s tankovaniami do nádrže nejaké "čističe". Čistil som "od konca", aby mi nejaký uvoľnený binec napríklad neupchal katalyzátor.
- Protec Oxicat - klesla o dosť dymivosť, zobudilo ju o niečo v nízkych otáčkach.
- JLM Diesel Turbo Cleaner - celkom zmizla dymivosť nad 1500 otáčok, výrazne menej píska turbo za tepla, za studena tiež menej no vtedy ho začujem. Začala na kvaltoch 1-3 ťahať doslova od voľnobehu. Na 4-5 si to nedovolím, tam neidem pod 1500. O niečo klesla aj spotreba. Presne zistím, až pôjdem dlhšiu trasu, ktorou jazdievam roky.
- LIQUI MOLY Čistič naftových motorov. Tiež no iba mierne oživenie.
- Do štvrtej nádrže mi dosť ušla ruka, nalial som nechtiac niekoľkonásobok Megaselu, než malo byť. Neublížil.
Do oleja som dolial som polku Metabondu ECO čo som mal doma hoci na oleji bolo už 5000 km, boli sme sa so ženou len tak povoziť aj do viacerých kopcov, viackrát som vymetal poriadne pavučiny (120 km/hod na trojke). Už ani raz neohlásilo chybu P0235 čo predtým robilo po pár sekundách s plynom na podlahe.
Zistil som, že ak odpojím ventil tlaku turba - overboost, Alfička ide podstatne lepšie za plynom už z nízkych otáčok a podstatne menej zadymí aj podstatne klesla spotreba. No on tam nieje zo srandy.
Posledné bláznovstvo, čo som jej vyviedol - prestrekol overboost ventil aj hadičky najprv WD-40 (rozdiel nič), po pár dňoch akýmsi silikónovým sprejom v smere, v ktorom si to nasáva vzduch, zo 50 krát za chodu motora pripojil-odpojil konektor toho ventilu a zázrak - rozhýbal sa
Ťahá to podstatne lepšie od nízkych otáčok, žerie to podstatne menej - on ten ventil stojí solídnejší okolo 80 eur, kúpiť a meniť naslepo sa mi nechelo, ak dožije - budem vedieť, že ho treba kúpiť.
Po tom všetkom spotreba spadla zo zhruba 6-6,5 l/100 km spred začiatku čistení na 4-5 l/100 km. Pri pokojnej jazde v meste bez zastavovania na červenú tiež pod 5/100.
Mrzí ma trochu, že sa stredový panel rozsviet až keď sa ohreje no maximálne ma nasiera, že ma auto nezmyselne brzdí do ľavých zákrut pri relatívne miernej rýchlosti a zákrute - nestretol sa s tým niekto?
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: tatkoTom - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2004
Ďaľšia patália - prestalo odomykať auto/kufor ovládačom - baterka je dobrá.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
- rosso155
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3178
- Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
- Bydliště: Prácheň
- Kontaktovat uživatele:
Re: tatkoTom - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2004
rozdělat klíč a podívat se na spínač, nejspíš se oddělil od desky, a kdyžtak ho naletovat zpátky
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: tatkoTom - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2004
Dakujem, rozobral som, ocistil a napruzil kontakty, funguje.
Este ako oducit Alfinku dymit v nizsich otackach - nech nerobim hanbu...?
Este ako oducit Alfinku dymit v nizsich otackach - nech nerobim hanbu...?
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
- rosso155
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3178
- Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
- Bydliště: Prácheň
- Kontaktovat uživatele:
Re: tatkoTom - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2004
Tak s tím ti neporadím, za mě tak možná vyměnit za benzín
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: tatkoTom - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2004
:
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: tatkoTom - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2004
Vymenený zásobník vákua - neviem to správne nazvať (vedie do toho hadička od solenoidného ventilu) - aj s ventilom, čo je na ňom a pomohlo.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: tatkoTom - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2004
Naplnená klimatzácia a zajtra prvá "diaľková", nejakých 400 km hore-dole.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: tatkoTom - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2004
Tam (Tatry) 5,5/100 (kúsok aj 180 km/hod, inak v okolí 130)
Nazad (...) 4,2/100
A že prečo tie JDT mám rád.
Nazad (...) 4,2/100
A že prečo tie JDT mám rád.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: tatkoTom - Alfa Romeo 156 Sportwagon 2004
Nepísal som dlhšie - dymivosť robilo (okrem iného pískajúce) turbo. Kamarát automechanik vymenil, vyťahal a povytieral z medzichladiča kopu oleja.
Alfa teraz ťahá doslova od voľnobehu. Spotreba klesla, výkon stúpol v celom rozsahu, najviac v nízkych otáčkach kde nechela ísť. Zčasti aj preto, že vo všetkých našich autách desaťročia používam produkty Metabond. Alfe pomohol parádne s prevodovkou, ktorá po zahriatí dlhšou jazdou nevedela, kam patrí páka a nechtiac som občas preradil napríklad trojku namiesto päťky. Po výmene oleja s pridaním "GT PLUS" radí bezchybne ako nová.
Predpokladám že jej predchádzajúci majiteľ dal pridať od spodku namiesto aby riešil turbo. Lebo má na voľnobehu (podľa Torque) dvojnásobnú hodinovú spotrebu než manželkina Multipla s rovnakým motorom
Vymenené sú aj predné ramená, (+ struny, tlmiče) - po roku a pol začali búchať najprv spodné a neskôr vrchné.
Posledná závada bola prasknutá hadica turba - starý pán nezískal Alfu aby jazdil na klobúka
Zaujímavé je, že od výmeny hadice ide motor celkovo lepšie najmä v nízkych otáčkach (vo vysokých šiel aj predtým) - akoby bola stará hadica trochu "dýchala".
Teraz mám iný malý problém - neidú siterače na vyššiu rýchlosť, len na nižšiu a cyklovač. Netuším prečo.
Alfa teraz ťahá doslova od voľnobehu. Spotreba klesla, výkon stúpol v celom rozsahu, najviac v nízkych otáčkach kde nechela ísť. Zčasti aj preto, že vo všetkých našich autách desaťročia používam produkty Metabond. Alfe pomohol parádne s prevodovkou, ktorá po zahriatí dlhšou jazdou nevedela, kam patrí páka a nechtiac som občas preradil napríklad trojku namiesto päťky. Po výmene oleja s pridaním "GT PLUS" radí bezchybne ako nová.
Predpokladám že jej predchádzajúci majiteľ dal pridať od spodku namiesto aby riešil turbo. Lebo má na voľnobehu (podľa Torque) dvojnásobnú hodinovú spotrebu než manželkina Multipla s rovnakým motorom
Vymenené sú aj predné ramená, (+ struny, tlmiče) - po roku a pol začali búchať najprv spodné a neskôr vrchné.
Posledná závada bola prasknutá hadica turba - starý pán nezískal Alfu aby jazdil na klobúka
Zaujímavé je, že od výmeny hadice ide motor celkovo lepšie najmä v nízkych otáčkach (vo vysokých šiel aj predtým) - akoby bola stará hadica trochu "dýchala".
Teraz mám iný malý problém - neidú siterače na vyššiu rýchlosť, len na nižšiu a cyklovač. Netuším prečo.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host