Zhasínanie motora po prejazde nerovnosti

Odpovědět
tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Zhasínanie motora po prejazde nerovnosti

Příspěvek od tatkoTom » 13.1.2024, sob 16:05

Zdravím
Mám problém - pri prejazde väčšej nerovnosti motor na chvíľku vypadne - zhasne.
Robí to do kopca, po rovine aj pri brzdení motorom.
Zrejme kontakt niekde - aj mobil sa na moment prestane nabíjať.
Kde začať hľadať, prosím?
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Dalibor14

Příspěvky: 61
Registrován: 14.5.2022, sob 21:10
Bydliště: Valašsko

Re: Zhasínanie motora po prejazde nerovnosti

Příspěvek od Dalibor14 » 14.1.2024, ned 20:01

Ahoj. Máš vypozorované, co ještě zhasne? Myslím tím vše, co se při jízdě používá - světla, topení, rádio, nebo již zmíněná nabiječka napájená ze zapalovače. Ať víme, na který okruh elektroinstalace se zaměřit.
AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT
EX: Fiat 128AR, Lancia Delta Gti, VW Golf II, Lancia Ypsilon 843

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínanie motora po prejazde nerovnosti

Příspěvek od tatkoTom » 14.1.2024, ned 22:11

Mám za to, že som raz zazrel aj zhasnutie svetiel. Vypadne aj autozásuvka - tá nabíjačka lebo mobil klinkne ako pri novom pripojení nabíjania - aj displej mobilu. Tiež sa preruší signál z OBD II zásuvky.
Raz sa rozsvietil žltý výkričník v trojuholníku - na prístrojovke aj infopaneli a ostalo svietiť tlačítko - deaktivácia ASR. ANi nešlo zapnúť-aktivovať do vypnutia a nového štartu.
Inokedy len červená ikona motora na infopaneli.
Pritom auto ide normálne, nespadne do núdzového a kontrola závad cez OBD II a Torque nenájde nič.
Ten výpadok je tak krátky, že som nezbadal zhasnutie celého displeja. Alebo som si nevšimol.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

AlexSol
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16
Registrován: 24.8.2022, stř 16:02
Bydliště: Praha

Re: Zhasínanie motora po prejazde nerovnosti

Příspěvek od AlexSol » 16.1.2024, úte 11:15

Dobrý den. Nejprve zkontrolujte hlavní vodiče baterie a jejich kontakty. Červená až k pojistkové skříni, Černá až ke kontaktu na nosníku a k tělu motoru. Věnujte pozornost zejména stavu kontaktu na nosníku.
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 8v
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex Fiat Panda 1.2
ex Fiat Tipo 1.4

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínanie motora po prejazde nerovnosti

Příspěvek od tatkoTom » 16.1.2024, úte 14:30

Ďakujem, idem pozrieť čo uvidím a na čo dočiahnem a idem sa previezť niekam po nerovných panelkách - zajtra nás čaká dlhá cesta nech niekde neostaneme trčať.
Niečo možno robí stabilizačný systém (ESP/VDC), nemal som v predchádzajúcich autách, niečo môže nejaký kontakt.
Ak nájdeme, dám vedieť.

EDIT: Čo som káble videl a dočiahol zdá sa byť OK. Bol som sa previezť po panelkách. Podarilo sa mi odchytiť čosi pomocou Torque no nezmúdrel som.
P0685 POWERTRAIN (P1604).jpg
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

kinedryl

Příspěvky: 21
Registrován: 17.7.2016, ned 23:33

Re: Zhasínanie motora po prejazde nerovnosti

Příspěvek od kinedryl » 17.1.2024, stř 10:44

Pozri vsetky relatka okolo motora, vyhadz, precisti kontakty atd. Rovnako aj vsetky velke poistky okol omotora. Pozri zospodu konektory relatok, ci nemaju pohnite vodice (= velky prechodovy odpor).

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínanie motora po prejazde nerovnosti

Příspěvek od tatkoTom » 17.1.2024, stř 16:18

To čaká na našeho automechnika. Netrúfam si - nepoznám odisťovanie spojok atd, nechem niečo polámať - aj zima je na to.
Dnes cestou PD - Hágy a nazad (350 km) to tri-štyri krát na chvíľku spravilo no auto nás v pohode doviezlo až domov. Je mi jasné, že niektorý kontakt alebo pri prejazde väčšej nerovnosti a teda rane do kasne odskočia kontakty oslabeného relé.

Toto mi odpísala Aria (AI):
Podľa informácií, ktoré som našla, chybový kód P0685 v Alfe Romeo 156 indikuje chybu spojenú s relé napájania ECM/PCM. Tento kód znamená, že riadiaci obvod relé napájania je otvorený.

Racionálnejšia odpoveď, než kopa hlúpostí, čo som vygooglil. Vychádza mi kombináciou všetkého vrátane možnosti "ASD (Automatic Shutdown relay)" Teda ak sa nemýlim. Niečo v obvode vypínania motora.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

kinedryl

Příspěvky: 21
Registrován: 17.7.2016, ned 23:33

Re: Zhasínanie motora po prejazde nerovnosti

Příspěvek od kinedryl » 17.1.2024, stř 17:07

0658 moze byt cokolvek, aj ten slaby kontakt na baterke.

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Zhasínanie motora po prejazde nerovnosti

Příspěvek od tatkoTom » 17.1.2024, stř 19:10

Ano. Čo som dovidel a dočiahol - je pravdepodobne v poriadku. Nehýbe sa. Ostane to na lepšie počasie a vyššie teploty. Alebo ak sa to poserie celkom a bude dať nájsť čo :D
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

kinedryl

Příspěvky: 21
Registrován: 17.7.2016, ned 23:33

Re: Zhasínanie motora po prejazde nerovnosti

Příspěvek od kinedryl » 18.1.2024, čtv 09:18

Potom pozriet aj hlavny kostriaci kabel dole pri napravnici. Na 100 % bude korozia skrutkoveho spoja a prechodovy odpor. Staci okefovat oko a dobre namazat.

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: Zhasínanie motora po prejazde nerovnosti

Příspěvek od Ferrari » 18.1.2024, čtv 12:36

Pozri, poriadne, ale poriadne prebrús kontakty na baterke. By sa človek divil, niekedy to vyzerá opticky Ok a nie je...

A za druhé, natiahni doplnkovú kostru od minus polu baterky na motor, aj na kasňu a budeš vidieť, či sa to náhodou nezlepší.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů