Zdravím, řeším výběr svého prvního auta a potřeboval bych poradit.
Rozpočet mám kolem 100 000 – 130 000 Kč a hledám něco, co mě bude bavit, ale zároveň bude použitelné i na každodenní dojíždění do školy (cca 17 km), občasné kratší výlety 30–100 km a čas od času i delší cesty.
Hodně se mi líbí Alfa Romeo Giulietta, hlavně s motorem 2.0 JTDm, protože má dobrou spotřebu a údajně i něco vydrží. Nemám ale zatím moc zkušeností se servisem, takže si nejsem jistý, jestli bych případné opravy zvládl a jestli se mi vůbec nafta oproti benzínu vyplatí. Nafta je sice úspornější a obecně mívá delší životnost, ale na druhou stranu servis (DPF, dvouhmota, turbo) není úplně levný. U benzínu zas hrozí, že při větším nájezdu kolem 300–350 tis. km bude motor na konci životnosti.
Přemýšlel jsem i nad tím, jestli má smysl koupit si jako první auto něco, co se mi bude opravdu líbit (např. Giuliettu), nebo spíš něco praktického a levného na provoz, případně nějaký „držák“, co vydrží a je levné (třeba klasika typu Octavia s 1.9 TDI).
Občas bych v autě rád i přespal, maximálně 1–2 noci. Mám 182cm a nevím kolik místa bych dokázal dostat z Giulietty, když sklopím zadní sedačky a posunu přední úplně dopředu a případně sklopím.
Budu rád za názory, jestli se vyplatí jít do Giulietty, a pokud ano, tak spíš naftu nebo benzín. Případně jestli má smysl kupovat si rovnou auto, které mě baví, nebo radši něco praktičtějšího na rozjezd.
Výběr prvního auta
Re: Výběr prvního auta
Tak jestli v tom chceš spát, tak je giulietta úplná blbost. To není moc pohodlné auto ani na dlouhé cesty, natož na spaní. To potřebuješ asi nějakýho kombíka ne?
ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTD 210K AT AWD VELOCE R.V. 2017
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9132
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Výběr prvního auta
Vůbec bych toho nebál. Ale šel bych do T-jetu... Nafta v tomto případě přináší víc otazníků, než výhod. Na přespání to samozřejmě není ideální, ale dřív lidi spali i v jeskyních, takže jednou za čas to určitě přežiješ.
Naopak na všechno ostatní je to ideální auto. Robustní, dobře navržené a postavené (80% auta je Fiat Bravo), náhradní díly jsou dostupné a levné a velikostí a výkonem je to na rozježdění úplně skvělé.
Naopak na všechno ostatní je to ideální auto. Robustní, dobře navržené a postavené (80% auta je Fiat Bravo), náhradní díly jsou dostupné a levné a velikostí a výkonem je to na rozježdění úplně skvělé.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Výběr prvního auta
tak tak.... T-jet 120k bude úplně v pohodě stačit. Hlavně vybrat dobrý kus....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Výběr prvního auta
Díky všem za odpovědi.
Ještě bych potřeboval vědět, jestli se dá někde zjistit, kolik je v Giuliettě reálně místa na délku v kufru se sklopenými zadními sedačkami a s předními posunutými úplně dopředu.
Taky by mě zajímala reálná spotřeba u 1.4 T-Jetu – kolik to bere při běžném ježdění a kolik třeba na delší trase.
A ještě – jaké jsou typické slabiny Giulietty, na co si dát při koupi pozor, a jestli má smysl se dívat po nějaké konkrétní výbavě nebo verzi (např. Distinctive, Sportiva apod.), která stojí za to.
Ještě bych potřeboval vědět, jestli se dá někde zjistit, kolik je v Giuliettě reálně místa na délku v kufru se sklopenými zadními sedačkami a s předními posunutými úplně dopředu.
Taky by mě zajímala reálná spotřeba u 1.4 T-Jetu – kolik to bere při běžném ježdění a kolik třeba na delší trase.
A ještě – jaké jsou typické slabiny Giulietty, na co si dát při koupi pozor, a jestli má smysl se dívat po nějaké konkrétní výbavě nebo verzi (např. Distinctive, Sportiva apod.), která stojí za to.
Re: Výběr prvního auta
hele na to měření se zeptej tady, nějaký majitel ti snad mrkne ;-) viewtopic.php?t=1139&start=1425
T-jet 120k ti při reálných 130 bude brát nějakých 7,5. Ve městě záleží na hustotě provozu, okresky dáš při dodržování předpisů za 6,5-7.... Samozřejmě když na to začneš šlapat tak holt o dva litry víc.... ale je to dobrý a relativně úsporný motor (jasně, hybrid to není)
Podle mě to auto snad ani nějaké objektivní slabiny nemá, projdi si tohle vlákno: viewtopic.php?t=18122
Vychází to z Brava a to bylo prostě úplně obyčejné, spolehlivé auto. Pokazit se může všechno, ale nějaký systémový error tam není. Minimálně u T-jetu. Multiair je choulostivější, stejně tak TBi. T-jet je (skoro) neprůstřelný. Jasně že když bude mít 200 najeto a poslendí 3 majitelé budou idioti tak to ani dobrá technika nezachrání.
T-jet 120k ti při reálných 130 bude brát nějakých 7,5. Ve městě záleží na hustotě provozu, okresky dáš při dodržování předpisů za 6,5-7.... Samozřejmě když na to začneš šlapat tak holt o dva litry víc.... ale je to dobrý a relativně úsporný motor (jasně, hybrid to není)
Podle mě to auto snad ani nějaké objektivní slabiny nemá, projdi si tohle vlákno: viewtopic.php?t=18122
Vychází to z Brava a to bylo prostě úplně obyčejné, spolehlivé auto. Pokazit se může všechno, ale nějaký systémový error tam není. Minimálně u T-jetu. Multiair je choulostivější, stejně tak TBi. T-jet je (skoro) neprůstřelný. Jasně že když bude mít 200 najeto a poslendí 3 majitelé budou idioti tak to ani dobrá technika nezachrání.
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host