Toto vznikne právě proto, že je nekvalitní málo aditivovaná nafta - hlavně suchá. To jsou právě případy benzínek ONO a podobně. Při přidání motorového oleje do nádrže se toto nestane, protože ten olej se spálí stejně jako nafta a ta mírná mastnota právě zabrání zapékání sazí na těch ventilech a podobně.Kůrkyn píše:Toho bych se taky bál. Usazeniny na ventilech v EGR ventilu a katalyzátoru. Nedávno jsme rozebrali hlavu z dedry 1.9 TD a ta měla na výfukových ventilech doslova kroužku z karbonu, které byly uvolněné, ale tak pevné, že na ventilu držely jako když by se navlékl prstýnek. Třeba snubní.![]()
Tohle se pak utrhne, vletí do turba pak do katu a je zaděláno, ne-li vyděláno.
Kvalita nafty a aditiva
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Kvalita nafty a aditiva
no to jsem blazen...jak je mozny ze to min kouri ? pokud to vstrikum pomuze,tak to snad taky zkusim
je pravda ze kdyz jsem byl minule u servisaka a lil jsem tam nejakej ten sajrajt na cisteni vstriku,tak mi rikal ze to je sice hezky,ale at klidne naleju olej ze to bude mit podobnej ucinek 


Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
míň to kouří právě proto, že ti to vyčistí ty vstřiky a podobně.Motorový olej má právě čistící vlastnosti i při vyšších teplotách. Dávej do plné nádrže půl litru, najezdi tak 1000 - 2000 km a potom by jsi měl poznat rozdíl. Rozhodně tím motoru neublížíš, naopak prospějěšRichie píše:no to jsem blazen...jak je mozny ze to min kouri ? pokud to vstrikum pomuze,tak to snad taky zkusimje pravda ze kdyz jsem byl minule u servisaka a lil jsem tam nejakej ten sajrajt na cisteni vstriku,tak mi rikal ze to je sice hezky,ale at klidne naleju olej ze to bude mit podobnej ucinek
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Ano je to jednoRonsoc píše:A to je jedno aky olej? 5W-10W?
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
- tomas
- Nováček
- Příspěvky: 171
- Registrován: 26.7.2008, sob 14:08
- Bydliště: ústecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
r-a-k píše:Vyzkoušel někdo(zkušenosti,dojmy)?Nejdříve jsem nevěřil že to bude tak znát ale po opětovným přimícháním do nafty jsem to znatelně pocítil na chodu motoru(ochotou jít do otáček tak pružností motoru)Pixla vyšla asi na 250Kč
já jsem tohle dostal při koupi auta k tomu.. a rozdíl jsem nepoznal..
Alfa Romeo 166 - 2,4 JTD full luxury packet and lowrider suspension
- tomas
- Nováček
- Příspěvky: 171
- Registrován: 26.7.2008, sob 14:08
- Bydliště: ústecký kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Foli píše:No a proto já dávám do své alfice i olej motorovej. Natankuju Plnou a do těch 60 litrů normálně naleju litr motorového oleje. Světe div se? Auto méně kouří, má o hooodně klidnější chod a je tichounké. Toto mi doporučil známej, já na něj koukal jako puk a nměl pravdu
zkusím to taky.. jaký olej tam přesně dáváš? díky
Alfa Romeo 166 - 2,4 JTD full luxury packet and lowrider suspension
Re: Kvalita nafty a aditiva
Foli-vyndat svíčku--černá blbý, růžová dobrý...
Přes rady který dáváš, protože jsi udělal "dobrou " zkušenost--1:50,1:40 je tribotechnická
blbost, není to motor z tanku..
Nebudu tady otravovat výrobním požadavkem čerpadel na mazivost, no tohle
je hospodský kecání..to není nafta, to by každej "panč" od pumpy, kterej je v podstatě směs tohoto druhu,většinou s levnou hydraulikou, byl "výhra".. a to je blbost--v CR vstřiku to nemá co dělat..zkus to dát do Focuse..tam to natankuješ jednou..
To říkám pro klid--protože předkládané zaslouží oponenturu..jinak proti gustu nic..každej podle svýho..
-- pokud to chceš dělat tak jak to bylo myšlený, nezapomeň na decku dvě"těžkýho"
benzínu..výkon jde dost nahoru../jinak typická náhražka ředidlo Bezaromatik, to je v postatě tahle destilační frakce nalitá do plechovky../
Olejovaná nafta má sice "spodek"--ale "lepí", ten "těžkej benzín" to meje..
Přes rady který dáváš, protože jsi udělal "dobrou " zkušenost--1:50,1:40 je tribotechnická
blbost, není to motor z tanku..
Nebudu tady otravovat výrobním požadavkem čerpadel na mazivost, no tohle
je hospodský kecání..to není nafta, to by každej "panč" od pumpy, kterej je v podstatě směs tohoto druhu,většinou s levnou hydraulikou, byl "výhra".. a to je blbost--v CR vstřiku to nemá co dělat..zkus to dát do Focuse..tam to natankuješ jednou..
To říkám pro klid--protože předkládané zaslouží oponenturu..jinak proti gustu nic..každej podle svýho..
-- pokud to chceš dělat tak jak to bylo myšlený, nezapomeň na decku dvě"těžkýho"
benzínu..výkon jde dost nahoru../jinak typická náhražka ředidlo Bezaromatik, to je v postatě tahle destilační frakce nalitá do plechovky../
Olejovaná nafta má sice "spodek"--ale "lepí", ten "těžkej benzín" to meje..

Re: Kvalita nafty a aditiva
Jinak Velký ceny 50.let se jezdily na směsích, který o benzínu neslyšely ale to neznamená, že bez jaký-koli úpravy to můžeme tankovat do nádrže současnejch vstřikovanejch
motorů..
Nafta s olejem dává v dieselu velkej krouťák protože tyhle příměsi mají delší dobu hoření ve válci,
když se přidá "těžkej"benzín, je to jako "zážeh"
Suchá nafta dneška má v podstatě z hlediska křivky hoření převážně silnej střed..
motorů..
Nafta s olejem dává v dieselu velkej krouťák protože tyhle příměsi mají delší dobu hoření ve válci,
když se přidá "těžkej"benzín, je to jako "zážeh"
Suchá nafta dneška má v podstatě z hlediska křivky hoření převážně silnej střed..
Re: Kvalita nafty a aditiva
Příklad:Ostrý závodní "benzíny" obsahovaly 1%rycínovýho oleje,/do čtyřtaktu/ a to je regulerní přimazávání palivem..Dělám to i do čtyřkolky --no do citlivýho T.S. to nejde cpát..
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
HonzaR píše:Foli-vyndat svíčku--černá blbý, růžová dobrý...
Přes rady který dáváš, protože jsi udělal "dobrou " zkušenost--1:50,1:40 je tribotechnická
blbost, není to motor z tanku..
Nebudu tady otravovat výrobním požadavkem čerpadel na mazivost, no tohle
je hospodský kecání..to není nafta, to by každej "panč" od pumpy, kterej je v podstatě směs tohoto druhu,většinou s levnou hydraulikou, byl "výhra".. a to je blbost--v CR vstřiku to nemá co dělat..zkus to dát do Focuse..tam to natankuješ jednou..
To říkám pro klid--protože předkládané zaslouží oponenturu..jinak proti gustu nic..každej podle svýho..
-- pokud to chceš dělat tak jak to bylo myšlený, nezapomeň na decku dvě"těžkýho"
benzínu..výkon jde dost nahoru../jinak typická náhražka ředidlo Bezaromatik, to je v postatě tahle destilační frakce nalitá do plechovky../
Olejovaná nafta má sice "spodek"--ale "lepí", ten "těžkej benzín" to meje..
Do focuse to dává kolega z práce pět let. Jezdí a jezdí a to je co říct, páč tyto motory jsou náchylné. Kdybych neměl ozkoušeno, nevěřil bych tomu. Teorie není stejná jako praxe. Kolikrát se v životě stane, že teoretickej nesmysl je nakonec nejlepší věc a řešení. Každopádně jsem četl že by jsi chtěl pomoci při výběru Alfice. Moc rád ti pomůžu, jsem z Plzně, to je od prahy kousek. Mohu se ti podívat přes známé a podobně na nějaké kousky a můžeme se jet podívat. Vím jak je těžké v čechách sehnat slušnej kus
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Kvalita nafty a aditiva
Foli-vše v dobrém, sám zkouším všechno možný,zvlášť v oblasti dotace paliva, no nést odpovědnost za motor koho-koli
dalšího nechci
Díky za nabídku-no můj problém není vybrat kus konkrétní řady--já marně hledám
napříč novými modely co dalšího..zatím zůstávám u GTV 3.0 /to mi vyhovuje,aktuálně jsem na 180kW a půjde to ještě o 50koníků nahoru -záložní motor v garáži
/a dodělávám 164Q4 3.0,
na "tahání" mám dvě 145 TD+T.S. a v nové produkci mě za srdce nebere nic..
Schválně mi prosím řekni aktuální stav svíčky-nebo nafoť...
dalšího nechci

Díky za nabídku-no můj problém není vybrat kus konkrétní řady--já marně hledám
napříč novými modely co dalšího..zatím zůstávám u GTV 3.0 /to mi vyhovuje,aktuálně jsem na 180kW a půjde to ještě o 50koníků nahoru -záložní motor v garáži

na "tahání" mám dvě 145 TD+T.S. a v nové produkci mě za srdce nebere nic..
Schválně mi prosím řekni aktuální stav svíčky-nebo nafoť...
Re: Kvalita nafty a aditiva
sry za offtopic, ale můžu se zeptat, jak se ti povedlo z 3.0 dostat 180kw? Jedná se o 12V nebo 24V?
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4
Re: Kvalita nafty a aditiva
Jj-24V--Aniž by se sáhlo na hlavu to není možné, obvyklá cesta vede k úpravě sání/ty obrobky u Alfy jsou dost hrubé železo :-)/ změna charakteristiky vaček,lazenej vejfukovej svod,
změna softu--nejobvyklejší je úprava základního programu z GTA..
Snížená hlava ale baští jen 100oct-- no Shell-V-Power racing nemá těch 99+ ani náhodou,
bez katazátoru spalování /myšleno aditivace směrem k odloženému zápalu,rychlejšímu náběhu hoření a změně spalovací křivky/ je to trápení a spotřeba by šla na 15 i v normálním provozu, rezonance
na vejfuku by šla do kopru../ Jako tradiční kriterium sportovních motorů 100koní /Atm/ z litru dokázala splnit i zastaralá konstrukce šade 130..jinak sportovní konstrukce
postavené na zakázku mají měrný výkon jěště mnohem vyšší..
Auto Excel upravoval Felicie 1.3 MPi /pouhou modifikací hlavy a softu/ z 50 na 65 kW..
pevně doufám, že v Alfě 3.0 je toho"schovaného" ještě mnohem víc..
/M -3.0 bávo= 220kW .. :-( /
změna softu--nejobvyklejší je úprava základního programu z GTA..
Snížená hlava ale baští jen 100oct-- no Shell-V-Power racing nemá těch 99+ ani náhodou,
bez katazátoru spalování /myšleno aditivace směrem k odloženému zápalu,rychlejšímu náběhu hoření a změně spalovací křivky/ je to trápení a spotřeba by šla na 15 i v normálním provozu, rezonance
na vejfuku by šla do kopru../ Jako tradiční kriterium sportovních motorů 100koní /Atm/ z litru dokázala splnit i zastaralá konstrukce šade 130..jinak sportovní konstrukce
postavené na zakázku mají měrný výkon jěště mnohem vyšší..
Auto Excel upravoval Felicie 1.3 MPi /pouhou modifikací hlavy a softu/ z 50 na 65 kW..
pevně doufám, že v Alfě 3.0 je toho"schovaného" ještě mnohem víc..
/M -3.0 bávo= 220kW .. :-( /
Re: Kvalita nafty a aditiva
malej off topic..na benzince Tesco maji naftu za 24.40 kc
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Kvalita nafty a aditiva
A aky tam davas ty?Foli píše:Ano je to jednoRonsoc píše:A to je jedno aky olej? 5W-10W?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
-
Ronsoc
- Příspěvky: 38
- Registrován: 25.12.2008, čtv 20:20
- Bydliště: Kolarovo /Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
No ,ale ked ,tam mam davat olej,tak to si radcsej priplatim v Slovnafte, za EVO,a Shell za Diesel extra, a mam zarucene ,ze tam aditivum je ,a ze ta nafta je asi !!!!!kvalitnejsia!!!! Ten priplatok +1koruna ma nezabije .
ALFA 156SW 2005 cierna . 1,9JTD 85Kw .
Re: Kvalita nafty a aditiva
Tym by som si nebol taky isty...Ronsoc píše:No ,ale ked ,tam mam davat olej,tak to si radcsej priplatim v Slovnafte, za EVO,a Shell za Diesel extra, a mam zarucene ,ze tam aditivum je ,a ze ta nafta je asi !!!!!kvalitnejsia!!!! Ten priplatok +1koruna ma nezabije .
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Re: Kvalita nafty a aditiva
Kde máš jistotu že za tu korunu dostaneš něco navíc?
BMW 730d, Superb TDI
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
No zrovna Shell diesel v ČR dopadl před rokem-dvěma dost žalostně, rozhodně nesplňoval to, co Shell hlásá. Je to obyčejná nafta, kterou seženeš u JZD
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
Od té doby, když už dražší, tak jedině u Benziny :-)

http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
Od té doby, když už dražší, tak jedině u Benziny :-)
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
-
Ronsoc
- Příspěvky: 38
- Registrován: 25.12.2008, čtv 20:20
- Bydliště: Kolarovo /Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita nafty a aditiva
Ta zatial len Slovnaft EVO a Schell V-Power. Zatial bez problemov .Cez zimu som tam daval len EVO . Ziadnu inu prisadu. Je fakt ze Shell som dal len 2 plne nadrze ,doteraz som tankoval EVO!!!
ALFA 156SW 2005 cierna . 1,9JTD 85Kw .
Re: Kvalita nafty a aditiva
pánové mladá omylem do Stila JTD 85kW nabrala místo standardně tankovaného Shell Diesel Extra (tedy normální nafta) ten jejich V-power Diesel a docela mě to překvapilo.... Ona tvrdí, že to trošku líp jede (hlavně v nízkých otáčkách), já to neposoudím, tak často s tím nejezdím.... Co mě ale VELICE překvapilo, že dnes jsem s tím autem najezdil asi 200km a normálním stylem a zatímco s běžnou naftou jezdím tak za 5,5 tak s tím V-poverem za 5,0. Vůbec jsem nejezdil na spotřebu a opravdu je tam zcela znatelný rozdíl v nižší spotřebě....
Máte taky podobnou zkušenost....? Pokud by to totiž fungovalo, tak mi rozdíl ve spotřebě vynahradí vyšší cenu a tím pádem není důvod ten V-power nebrat....

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: Kvalita nafty a aditiva
V-Power tam mám nyní. I dříve jsem ho zkoušel a ať jsem tam měl od této "super" nafty od Shellu po obyč Globus, jelo to a žralo to vždy stejně.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: Kvalita nafty a aditiva
Shell má dvojí politiku..v "rozvojové Africe-čili u nás" má CČ na hranici normy, teda
asi 51,5 CČ , bez ohledu na některá zajímavá aditiva, díky kterým dochází k čištění
spalovacího prostoru./v Německu min 56CČ../.
----ale pokud chceme mluvit o "premiových palivech"--vždy jde především jen o koktejl aditivace.a některá ušlechtilá aditiva v Shellu rozhodně jsou...Pokud chcete exaktní pokus, "udělejte 3-4 nádrže na naftu z družstva --dochucenou olejem + třeba těžkým benzínem a mrkněte na žhavičky,/plný sazí/ nečistěte, vraťte a po vyjetí jedné nádrže Shell-V-Power znova zkontrolujte...budou vypálený do čista--teda narůžovělý..
Problém jiný je malá mazivost Shellu u nás--čili rozhodně se vyplácí dodatečná aditivace na MAZIVOST-+ZVÝŠENÍ CĆ--2 odlivky Vifu a je to dobrý--pak opravdu nižší spotřeba
asi O,7 litru..
Stejnej efekt lze docílit i s celkem zajímavou Vervou,ta má sice CČ asi 60,no čisticí schopnost ve vztahu ke spalovacímu prostoru trochu nižší..
Rozdíl v naftách je teda výraznej..,včetně pocitu výkonu-zvlášť "dole" .., ty prémiové
jsou ve spodním poli přesvědčivé, lepší natáčení v zimě..
asi 51,5 CČ , bez ohledu na některá zajímavá aditiva, díky kterým dochází k čištění
spalovacího prostoru./v Německu min 56CČ../.
----ale pokud chceme mluvit o "premiových palivech"--vždy jde především jen o koktejl aditivace.a některá ušlechtilá aditiva v Shellu rozhodně jsou...Pokud chcete exaktní pokus, "udělejte 3-4 nádrže na naftu z družstva --dochucenou olejem + třeba těžkým benzínem a mrkněte na žhavičky,/plný sazí/ nečistěte, vraťte a po vyjetí jedné nádrže Shell-V-Power znova zkontrolujte...budou vypálený do čista--teda narůžovělý..
Problém jiný je malá mazivost Shellu u nás--čili rozhodně se vyplácí dodatečná aditivace na MAZIVOST-+ZVÝŠENÍ CĆ--2 odlivky Vifu a je to dobrý--pak opravdu nižší spotřeba
asi O,7 litru..
Stejnej efekt lze docílit i s celkem zajímavou Vervou,ta má sice CČ asi 60,no čisticí schopnost ve vztahu ke spalovacímu prostoru trochu nižší..
Rozdíl v naftách je teda výraznej..,včetně pocitu výkonu-zvlášť "dole" .., ty prémiové
jsou ve spodním poli přesvědčivé, lepší natáčení v zimě..
Re: Kvalita nafty a aditiva
a to je právě ono, mladá s tím jezdí po městě, takže pořád akcelerace z nízkých otáček.... No uvidím, vynuluju jí palubák a nechám ji projet 2-3 nádrže a pak se uvidí.... Nyní jezdí za 5,5 - 5,7....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host