Tak jsem se dnes zaregistroval tady na fóru a vzhledem k tomu, že jsem se o víkendu konečně odhodlal vyměnit na své 156 1.8TS hydrauliku servořízení, rozhodl jsem se napsat pro ostatní masochisty krátký návod, jak na to, dokud si to ještě trochu pamatuju
Takže proč jsem je měnil? Servořízení teklo, na pravé straně z manžety vytékal olej, dělo se tak asi rok, čím dál víc se to zhoršovalo, takže došlo na výměnu. Servo jsem zakoupil ve firmě Haspa, měli na výběr dvě značky - Cardone cena 6700,- a TRW 7500,- Protože v prvovýrobě se používá TRW, zvolil jsem TRW. Jednalo se o repas, tudíž je potřeba zaplatit navíc zálohu cca 8500,- a staré servořízení jim po demontáži poslat zpět. Záloha pak bude vrácena. Dále je dobré koupit hydraulický olej na výměnu, stačil mi 1l Castrol Dextron III. Protože bude potřeba odmontovat přední díl výfuku, je vhodné vyměnit i těsnění z obou stran. Já ještě preventivně měnil i čepy řízení.
Výměnu jsem prováděl s kámošem na montážní jámě, jinak si výměnu nedovedu představit. Postup byl přibližně následující:
1) S autem zajet na kanál. Na pravé straně si nechat dostatečný prostor, aby bylo možné servo vysunout ven a zase odtamtud zasunout nové. Není také od věci odpojit baterii.
2) V prostoru u pedálů vyšroubovat šroub, který zajišťuje drážkovaný hřídel převodky řízení, kloub z něj sundat. Tím je řízení odpojeno od volantu.
3) Povolit šrouby na předních kolech, auto vepředu zvednout zvedákem a podložit podpěrami. Odšroubovat kola.
4) Povolit matky na čepech řízení, čepy vyrazit.
5) Demontovat kryt pod motorem.
6) Odšroubovat hliníkový díl, který pod výfukem vyztužuje olejovou vanu. Čtyři matky.
7) Odšroubovat přední díl výfuku - za sběrným potrubím. Povolit dvě matky na přírubě katu, a dvě matky a dva šrouby na přírubě sběrného potrubí. Poté ještě dva šrouby na objímce pod motorem. Výfuk posunout někam dozadu, ať nezavazí, bacha na kabel od lambdy, ať se neurve. Je také vhodné kabel lambdy vyháknout z plastových držáků, ať později nezavazí.
8) Zavěsit motor, nutné kvůli demontáži spodního záchytu reakce, motor by měl snahu se překlopit. Motor jsme přivěsili za horní záchyt reakce, který se nachází na u pravého tlumiče.
9) Demontovat spodní záchyt reakce - takový masivní hliníkový odlitek, drží tuším jedním šroubem na nápravnici, šroubem a matkou na převodovce, a dvěma šrouby v motoru.
10) Demontovat držák s objímkou a silentblokem výfuku.
11) Vypustit olej ze serva. Olej jsem nejdřív vypustil vytažením vratné hadice z trubky pod plastovým krytem vzduchového filtru. Ano, je to ta hadice, která s origo sponkou po čase vystřelí a vyteče olej. Sponku samozřejmě vyměnit za šroubovací. Poté vyšroubovat dva průtočné šrouby na servu od tlakové a vratné trubky. Nepoztrácet měděné podložky, pokud je nechcete vyměnit.
12) Povolit servořízení. Dva dlouhé šrouby v nápravnici.
13) Povolit nápravnici. Nemusí se naštěstí kompletně demontovat, stačí ji jen trochu sklopit. Protože je vzadu vtipně nasunutá až nad krycí plech výfukového potrubí, je třeba tento povolit, aby umožnil nápravnici sklopit. Takže vyšroubovat 2x dvě matky na nápravnici a pouze povolit tuším šest šroubů krycího plechu. Odšroubovat šest šroubů na nápravnici vzadu a dva dlouhé šrouby po stranách v podélnících. Nápravnici by měla trochu klesnout a přístup k servu zlepšit. Nadále visí na svislých čepech a kostech příčného stabilizátoru.
14) Rozpojit dvě plastové objímky na těle serva, které zajišťují hadice. Odšroubovat matku tuším M6 s kovovým držákem už nevím čeho...
15) Nyní už by mělo být možné servo vysunout ven. Nejdříve vysunout drážkovaný hřídel z kabiny, potom metodou ježek v kleci servo vysunout pravou stranou auta ven. Neurvat kabel od lambdy a pozor na oba bovdeny řazení.
16) Opačným postupem tam namontovat nové servo.
17) Před postavením na kola, dolít nový olej na max, nakopnout motor, odvzdušnit pomalým otáčením volantu z jednoho dorazu do druhého a dolévat průběžně olej, dokud nepřestane ubývat.
18) Seřídit geometrii.
No snad je to dostatečně srozumitelné, samozřejmě je možné, že jsem na něco zapomněl, ale plus mínus je to snad vše. Pochopitelně neručím za případné škody
Výměna servořízení
Výměna servořízení
Alfa Romeo 156, 1.8TS
Re: Výměna servořízení
co takle nejaka fotecka ? ze bych z toho mohl udelat clanek na web ...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Výměna servořízení
Fotečky bohužel nejsou. Ale myslím, že i takový stručný postup bude těm zkušenějším stačit a pro začátečníka je tato oprava stejně příliš náročná. Pokud si to někdo přečte, tak už nemusí vymýšlet jako my, co je třeba všechno odmontovat, aby šlo servo ven. Ví, že nemusí ven nápravnice, že není potřeba demontovat ramena, těhlici, příčný stabilizátor, atd...
Alfa Romeo 156, 1.8TS
Re: Výměna servořízení
Klidně Zkusím kdyžtak popřemýšlet, co by se tam ještě dalo doplnit....
Alfa Romeo 156, 1.8TS
Re: Výměna servořízení
OK uz jsem to dal do sekce 156tommyk píše:Klidně Zkusím kdyžtak popřemýšlet, co by se tam ještě dalo doplnit....
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů