Kardan
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
silenyt
lol to středový uložení stojí na 2,0 700, tak na středový uložení kašlu(nechával sem ho přesoutružit z 2,0 na větší ložisko) jiank co ty hardyny?????????????????????????????????????????????????????
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
HS
cena za ty HSky je dobrá to se ozvu, ještě musím kapku něco našetřit, abych to vzal i z vyvážením kardanu, navíc k tomui ještě vemu silenty převodovky.
Nechávš při výměně kardanu ho ještě centrovat na autě????? dělá se to podložkama co cpeš pod most zadní nápravy
Nechávš při výměně kardanu ho ještě centrovat na autě????? dělá se to podložkama co cpeš pod most zadní nápravy
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, silenty na převodovku jsou taky.
Kardan jsem ješt nenesazoval dohromady, ale na toto vycentrování bude potřeba nějaký přípravek, aby se to dalo změřit. To bude celkem složitá operace. V reálu bych si uměl představit jen natažený vlasec mezi hřídel motoru a převodovky skrz prázdné středové uložení (bez ložiska). Co jsme rozebíral svojí jednu 90, tak mezi mostem a kareserií žádné podložky nebyly. Otázka je, jestli je tam někdo vrátil..
Ale pokud budou dobré silentbloky motoru a převodovky vše bude na svém místě) a kastl enebude ohnutá jako luk, tak to snad mělo sedět. O tom centrování slyším poprvé, kde jsi to vyčetl?
Kardan jsem ješt nenesazoval dohromady, ale na toto vycentrování bude potřeba nějaký přípravek, aby se to dalo změřit. To bude celkem složitá operace. V reálu bych si uměl představit jen natažený vlasec mezi hřídel motoru a převodovky skrz prázdné středové uložení (bez ložiska). Co jsme rozebíral svojí jednu 90, tak mezi mostem a kareserií žádné podložky nebyly. Otázka je, jestli je tam někdo vrátil..
Ale pokud budou dobré silentbloky motoru a převodovky vše bude na svém místě) a kastl enebude ohnutá jako luk, tak to snad mělo sedět. O tom centrování slyším poprvé, kde jsi to vyčetl?
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
centrování
slyšel sem to ve firmě kde repasují kardany, konkrétně u alfy jde o to že jak je středové uložení tak v tom budě se kardan láme směrem nahoru nebo dolů (zadní část kardanu sem měl ohlou nahoru) dal sem tam podložky( pod nosník-jsou origo cca 2cm tlusté) a hned mi kardan přestal mlátit do podlahy, při prutším sešpápnutí.
jak říkáš na vycentrování by se musel zhotovit přípravek
ten kardan musí bejt v rovině po montáži na auto
jak říkáš na vycentrování by se musel zhotovit přípravek
ten kardan musí bejt v rovině po montáži na auto
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Kardan
zdravím, tak mám tu takovej problémek s kardanem
ten problém je hlavně o penezích
jde o to že se mi nechce vyhazovat cca 3500kč za středovou HSku, když lze koupot za 700kč, problém je v tom, že ta lacinější je o něco tlustí a tudíš mi prodlouží kardan, takže nevím co s tím
některý kardany tam mají tu lacinější a na V6ky se dávaj ty drašší
ještě jsem to přesně neměřil - zatím jen tak spekuluju
ten žlutek kardan je z alfy 90 2,4TD
na svý alfě mám kardan z QV
ten problém je hlavně o penezích
jde o to že se mi nechce vyhazovat cca 3500kč za středovou HSku, když lze koupot za 700kč, problém je v tom, že ta lacinější je o něco tlustí a tudíš mi prodlouží kardan, takže nevím co s tím
některý kardany tam mají tu lacinější a na V6ky se dávaj ty drašší
ještě jsem to přesně neměřil - zatím jen tak spekuluju
ten žlutek kardan je z alfy 90 2,4TD
na svý alfě mám kardan z QV
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- misokgb
- Pozorovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
- Bydliště: Nitra SVK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
Tusim na V6 a teda aj na TD je prvy diel kardanu - prva HS upevnena na tom tisichranane, ktory sa nasuva na zotrvak nie? Asi je to dane tym, ze ten tisichran mozes trosku posuvat a potom ho az dotiahnut, mozno sa mylim... Chapes co myslim?
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
vím, ale to ti je k ničemu, protože tím změníš vzdálenost přední HSky od motoru a problém, je že středové uložení ti zůstane pořád na stejném místě a tím pádem i když předek zkrátiš nebo prodloužíš tak zadek kardanu bude pořád stejně dlouhejmisokgb píše:Tusim na V6 a teda aj na TD je prvy diel kardanu - prva HS upevnena na tom tisichranane, ktory sa nasuva na zotrvak nie? Asi je to dane tym, ze ten tisichran mozes trosku posuvat a potom ho az dotiahnut, mozno sa mylim... Chapes co myslim?
ale teoreticky by to tak mohlo jít jen se na to budu muset pořádně mrknout
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
TO Kůrkyn:
hoj,umíš sehnat ty HSky?? středový?? oba typy?????
že bych pro zatím místo schánění dieslu, dal do kupy ameriku a začal bych kardanem
hoj,umíš sehnat ty HSky?? středový?? oba typy?????
že bych pro zatím místo schánění dieslu, dal do kupy ameriku a začal bych kardanem
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
Hardyny jdou obě, ta na čtyřválec stojí litr (na žlutém), ale ta na šestiválec 3800,- (na černém kardanu). Podle katalogů jsou zaměnitelné, ale v reálu prý má na šestiválci větší rozteč mezi šrouby, tak nevím. Příští týden budu jednu na šestiválec mít, tak to porovnám.
Střed. uložení na šestiválec stojí 2600,-.
Střed. uložení na šestiválec stojí 2600,-.
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
hlavně, že jsou- dával jsem na tebe číslo klukům ze sqvadry co mají tu závodní 75 (takže jsou asi spokojení, ne??) říkaly že tu středovou nechávali vyrábět a nevydržela ten závod v mejtě
dneska porovnám obě HSky mám je jeté k dispozici
jiank rozteč středových HSek je stejná u všech kardanů
dneska porovnám obě HSky mám je jeté k dispozici
jiank rozteč středových HSek je stejná u všech kardanů
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
Díky, volali mi. Právě že jsem jim dal tu středovou a říkali, že na V6 kardan nepasuje... Tak nevím.
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
tak to nechápu, schválně dnes nafotím středovou z V6 a z 2,0TD, podle mě si jen vymejšlelíKůrkyn píše:Díky, volali mi. Právě že jsem jim dal tu středovou a říkali, že na V6 kardan nepasuje... Tak nevím.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
Silnější kardan by měly mít oba diesely, 1.8 TB a všechny šestiválce. Změř pls rozteč mezi šrouby na vrcholech šestiúhelníka.
J
J
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
u tlustčího kardanu jsou koncové HSky větší a středová je menší oproti slabšímu kardanu
zaměnit to tedy nelze
i když záleží na typu kardanu, co sem měl 2,5V6 tak tam byla ta hranatá Hska a tu kulatou sem našel až na V6
schválně se mrknu jestli tam nemám tripody z jinýho kardanu a zkombinovat ho
těžko říci, která HSka je pevnější- jestli kulatáá nebo hranatá
jinak rozteč dvou šroubů na tripodu je u menší cca 70mm a u větší 85 mm
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
Silnější kardan se taky pozná podle ložiska - má vnitřní průměr 30 mm, kdežto spalbší kardan má ložisko 25 mm. Takže středové hardyny zaměnit nejdou, v katalogu je chyba.
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
Kůrkyn píše:Silnější kardan se taky pozná podle ložiska - má vnitřní průměr 30 mm, kdežto spalbší kardan má ložisko 25 mm. Takže středové hardyny zaměnit nejdou, v katalogu je chyba.
s ložiskem máš pravdu ten kardaj je v místě ložiska tlustčí, ale třeba do 2,0 středovýho uložení sem udělla větší díru pro větší ložisko
zejtra prohrabu kardany a podívám se jestli tam najdu tripod z nějaký V6ky na tlustčí HSku
správně bych jí najít neměl
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
kdo tohle vymyslel, vždyť tím vyvažování kardanky na gram úplně ztrácí smysl...
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
zřejmě to používaj v motorsportu aby jím nevylítl kardan podlahou
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- misokgb
- Pozorovatel
- Příspěvky: 451
- Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
- Bydliště: Nitra SVK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
Nechapem, preco? Ved ked je HS obalena tymto obalom, kardan sa normalne dynamicky vyvazi, tak nebude problem.. Ci?Kůrkyn píše:kdo tohle vymyslel, vždyť tím vyvažování kardanky na gram úplně ztrácí smysl...
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |
...coming soon 24v6 250ps@300Nm...
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
No když je tenhle kroužek namáčklý na hardyspojce, tak 100% není souměrně ke středu otáčení (guma nemůže být tak přesná). Leda že by byl obráběný už nalisovaný, ale to je nemožné kvůli kmitání materálu vůči noži soustruhu.
Zítra, jestli si vzpomenu, tak vyfotím hardynu t ýhle mašiny, to má asi 15 kW elektromotor, což je sice málo, ale kroutící moment je obrovský, protože to umí přestříhnout 180 mm traverzu.
Zítra, jestli si vzpomenu, tak vyfotím hardynu t ýhle mašiny, to má asi 15 kW elektromotor, což je sice málo, ale kroutící moment je obrovský, protože to umí přestříhnout 180 mm traverzu.
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kardan
Kůrkyn píše:No když je tenhle kroužek namáčklý na hardyspojce, tak 100% není souměrně ke středu otáčení (guma nemůže být tak přesná). Leda že by byl obráběný už nalisovaný, ale to je nemožné kvůli kmitání materálu vůči noži soustruhu.
Zítra, jestli si vzpomenu, tak vyfotím hardynu t ýhle mašiny, to má asi 15 kW elektromotor, což je sice málo, ale kroutící moment je obrovský, protože to umí přestříhnout 180 mm traverzu.
kurnik nůšky na plech zrovna potřebuju
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti