No to urcite da a dvojhmota sa ti za to podakuje...Sgt. píše:No taky se dá rozjíždět ze 100 na 6ku :-)
chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)
Re: chiptuning JTD
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Re: chiptuning JTD
kde to budes testovat ??? na dalnici v OV ?, ze bych se prijel kouknout jak ti to vali....w.o.l.f. píše:Milan+ píše:Takže včera jsem řádně zhřál motor a potom poměřilz 0 na 100 km/h= 7,9 s a ze 100 na 200 km/h = 11,9 s
na nových zimákách a ve 3 personách
Škoda té vysoké váhy... na sprinty to auto není, ale z 100 na 200 za 12s? To zní dobře. Těším se na to video. O víkendu to prubnu odměřit taky. Stovku dám za míň, ale do 200 jsem ještě neměřil
1,9 JTD
0,9 Cenda
0,9 Cenda
- Ferro
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
- Bydliště: Stod--> Dobřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: chiptuning JTD
Me by zajimalo jak to takhle presne zmerite?
- Lukyn
- Pozorovatel
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: chiptuning JTD
Dostal jsem tady tip na Štepána Březinu, ted mě navedl na tyto místa, kde hledat :Lukyn píše:Dovolte, abych taky přispěl s mou zkušeností s chiptuningem, mám mjtd 2,4, již pátým měsícem, začal jsem pozorovat, lehký úpadek výkonu v místech, kde otáčkoměr ukazoval na 2500 a pak na 3000 otáček. Pročítal jsem fora, a přisuzoval to na váhu, egr nebo potenciometr plynu, nuže jal jsem se zajet na diagnostiku, diag. hlásila vše bez závad. Ale dle kouřivosti motoru a projížďky mechanik tvrdil, že je načipovaná. Byl jsem odkázán na Bitpower, který načtení softweru a zjištění, co tam je, chce 3000, resp. za čip 10 000. Předchozí majitel tvrdil, že načipovaná není, jinak bych samozřejmě reklamoval, a nechal nahrát origo čip. Mám najeto 160tis, byla již měněna spojka (ve 140tis), poloosi, čip tam je podle mě od 100.000km na tacho. Já osobně zastáncem čipu nejsem, proto jsem si koupil již v základu výkonný motor.
netěstnosti v okolí turba, je to tam všude okolo plné sazí, viz foto, dnes proběhla rozborka, zítra pokračujeme, snad příjdeme té nemoci na kloub. Nesetkal se již někdo s tímto?
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
- autickar21
- Nováček
- Příspěvky: 100
- Registrován: 7.10.2008, úte 14:46
- Bydliště: Nove Mesto nad vahom
Re: chiptuning JTD
Kludne moze byt prdnute nejake tesnenie, co sa tyka vyfuku, mas to cešle od sadzi. Ono ti to musi aj pistat jak keby niekto fukal do pistalky. Ak je tam dobry pristyp. tak najednoduchsie mas zahrat motor a potom tomu na mieste nad jamou stupat a druhy bude skusat kade podfukuje.
2.4jtd 100kw max vybava, GTA podvozok, FMIC, chip, 6q, 310mm brzdy, vyfuk remus zo subaru impreza wrx sti, zadne pevnostne antikorove ramena.
Re: chiptuning JTD
Ja si to meril podle GPS je na to primo aplikace GTx .... a rekl bych ze to meri docela presne...Ferro píše:Me by zajimalo jak to takhle presne zmerite?
1,9 JTD
0,9 Cenda
0,9 Cenda
Re: chiptuning JTD
Milan+ píše:Takže včera jsem řádně zhřál motor a potom poměřilz 0 na 100 km/h= 7,9 s a ze 100 na 200 km/h = 11,9 s
na nových zimákách a ve 3 personách
100 - 200km/h za 11.9s ?
to je snad nejaky nepresny vtip nie ?
156 GTA ma 100-200 za cca 18,5-19sekund ....
Pripadne tu je zrychlenie zopar bmwciek 335d/535d co je 3.0 R6 twinturbo dizel (cca 280ps/560Nm v serii)
http://www.youtube.com/watch?v=hlVlZCU7Yoo
http://www.youtube.com/watch?v=qbAr6usNF_M
http://www.youtube.com/watch?v=eNz3IxMdRII
Davam to len ako priklad silnych dizlov, kde cas 0-100 aspon koresponduje s casom 100-200.
Skus to zmerat znova pripadne nahod nejake video.
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW
Re: chiptuning JTD
Tak jsem to testnul a za 12s to rozjedu ze 100 na 170km a na 200 km to trvá 28s. Když se podívám na youtube na 159 2,4mJTD, tak se bez chipu vzhledem k hmotnosti nechytají. A že by to po chipu jelo 2x rychleji? A ještě ve třech?
Mám zhruba 136koní na tunu a 159 po čipu někde kolem 150 koní na tunu.
Mám zhruba 136koní na tunu a 159 po čipu někde kolem 150 koní na tunu.
Alfa GT 1,9 JTD, rv. 2008, 136kW@416Nm,
Re: chiptuning JTD
A z 0 na 100 km/h si to měřil?w.o.l.f. píše:Tak jsem to testnul a za 12s to rozjedu ze 100 na 170km a na 200 km to trvá 28s. Když se podívám na youtube na 159 2,4mJTD, tak se bez chipu vzhledem k hmotnosti nechytají. A že by to po chipu jelo 2x rychleji? A ještě ve třech?
Mám zhruba 136koní na tunu a 159 po čipu někde kolem 150 koní na tunu.
Víte co je potřeba k pružnému zrychlení, tedy třeba z 80 na 120 km/h ? Nechci nikoho poučovat, ale je to kroutící moment, který mají právě ropáci
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.
Re: chiptuning JTD
No v pořádku, ten mám odbržděný na 416nm narozdíl od tvého odhadu 500nm, ale i tak mi nepříjde 80nm ( a řádově 300kg navíc - já mám z výbavy jen to nejnutnější ) jako rozdíl k takovým výkonům. Auto mám v patřičné kondici, zimní kola 205/16" atd...Milan+ píše:A z 0 na 100 km/h si to měřil?w.o.l.f. píše:Tak jsem to testnul a za 12s to rozjedu ze 100 na 170km a na 200 km to trvá 28s. Když se podívám na youtube na 159 2,4mJTD, tak se bez chipu vzhledem k hmotnosti nechytají. A že by to po chipu jelo 2x rychleji? A ještě ve třech?
Mám zhruba 136koní na tunu a 159 po čipu někde kolem 150 koní na tunu.
Víte co je potřeba k pružnému zrychlení, tedy třeba z 80 na 120 km/h ? Nechci nikoho poučovat, ale je to kroutící moment, který mají právě ropáci
Pošli video že nekecáš a jdu si koupit 159 2,4JTDm :-) Protože to bmw z předchozích videí má 210kW před čipem, 6 válců a taky žere naftu
Alfa GT 1,9 JTD, rv. 2008, 136kW@416Nm,
Re: chiptuning JTD
O.K. udělám video jak jsem slíbil, jen počasí zatím nepřeje 
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.
Re: chiptuning JTD
Milan+ píše:A z 0 na 100 km/h si to měřil?w.o.l.f. píše:Tak jsem to testnul a za 12s to rozjedu ze 100 na 170km a na 200 km to trvá 28s. Když se podívám na youtube na 159 2,4mJTD, tak se bez chipu vzhledem k hmotnosti nechytají. A že by to po chipu jelo 2x rychleji? A ještě ve třech?
Mám zhruba 136koní na tunu a 159 po čipu někde kolem 150 koní na tunu.
Víte co je potřeba k pružnému zrychlení, tedy třeba z 80 na 120 km/h ? Nechci nikoho poučovat, ale je to kroutící moment, který mají právě ropáci
Krutiaci moment je jedna vec a vykon druha. Je sice pekne ze mas 500Nm na papieri ale je rozdiel aky ma auto krutiak na motore, a rozdiel aky ma krutiak na kolesach kedze dizle maju ovela kratsie prevody ako benziny. To ze ti to pruzne z 80 na 120km/h zrychli v nizkych otackach vdaka naftovemu turbo krutaku je sice fajn, ale stale je to "len" 260konovy motor ktory navyse vdaka tomu ze je to dizel vo vyssich otackach umiera (aj to len 4000-4500rpm) a NIE JE SANCE aby to slo v pasme medzi najvyssim krutiakom a najvyssim vykonom lepsie ako vykonovo porovnatelny benzinak, ci uz s turbom alebo bez. Na odpich bude TURBO motor vzdy lepsi to je jasne, ale ked uz je to raz v otackach, je to o niecom inom.
Vid napr toto porovnanie 335i vs 335d :
http://www.youtube.com/watch?v=3bsn1pn1QBI
Obidva sa tu to 3.0 R6 twinturbo motory , jedno je ale benzinak a druhe nafta. Benzinak ma cca 300ps a 400Nm a dizel 280-290ps a 560Nm. Vyhral benzin aj ked mal na papieri o 160Nm menej a o 10-20ps viac, cize naozaj krutiaci moment ti je na nic ked nemas otacky do ktorych by si motor mohol vytocit a chyba ti vykon.
E39 540i/6 4.4 V8 210kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW
- Sgt.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: chiptuning JTD
Další věc která zrychlování značně ovlivňuje je aerodynamika karoserie a ta může udělat velký rozdíl mezi stejně výkonnými auty. Stejně jako to jestli jedete za někým kdo vám proráží cestu v "pytli" . Ale jak je na tom 159 se součinitelem odporu oproti GT nebo 5kovému bratwurstu tak to netuším.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
Re: chiptuning JTD
Myslel jsem tedy, že se více do mě pustí benzíňáci, ale vidím, že úsudek ropáků je spíše střízlivější
samozřejmě, že dostat se ze 100 na 200 pod 15 s umějí jen super sporty
ale je tady moc vážná atmosféra a tak jsem ji chtěl trochu rozjitřit
a podařilo se

Přeji všem Alfičkám krásné Vánoce a majitelům vzkazuji- kupte jim také něco pod stromeček
Přeji všem Alfičkám krásné Vánoce a majitelům vzkazuji- kupte jim také něco pod stromeček
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.
- Lukyn
- Pozorovatel
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: chiptuning JTD
Takže závada nalezena oba vývody výfuku z turba byly netěsné, tesnění bylo ponecháno, a byla tam nacpáno řádně toho materiálu, mekanik tomu říká cement, včera jsem ji řádně vyzkoušel na pouti 300km napříč ČR. Zprvu se zdálo být vše super, vše pracovalo, jak má, později, poprvé po cca 90km to tu bylo znovu, a pak ještě třikrát znovu zakuckala, již to nebylo při 2,5 nebo 3tis, ale již okolo 2tis. a ten propad byl mnohem jemnější. Tak zase nevímLukyn píše:Dostal jsem tady tip na Štepána Březinu, ted mě navedl na tyto místa, kde hledat :Lukyn píše:Dovolte, abych taky přispěl s mou zkušeností s chiptuningem, mám mjtd 2,4, již pátým měsícem, začal jsem pozorovat, lehký úpadek výkonu v místech, kde otáčkoměr ukazoval na 2500 a pak na 3000 otáček. Pročítal jsem fora, a přisuzoval to na váhu, egr nebo potenciometr plynu, nuže jal jsem se zajet na diagnostiku, diag. hlásila vše bez závad. Ale dle kouřivosti motoru a projížďky mechanik tvrdil, že je načipovaná. Byl jsem odkázán na Bitpower, který načtení softweru a zjištění, co tam je, chce 3000, resp. za čip 10 000. Předchozí majitel tvrdil, že načipovaná není, jinak bych samozřejmě reklamoval, a nechal nahrát origo čip. Mám najeto 160tis, byla již měněna spojka (ve 140tis), poloosi, čip tam je podle mě od 100.000km na tacho. Já osobně zastáncem čipu nejsem, proto jsem si koupil již v základu výkonný motor.
netěstnosti v okolí turba, je to tam všude okolo plné sazí, viz foto, dnes proběhla rozborka, zítra pokračujeme, snad příjdeme té nemoci na kloub. Nesetkal se již někdo s tímto?
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chiptuning JTD
Tak nejdřív bych tam dal nové těsnění, protože ten "cement" vylítal. To je dobré tak někam dozadu na tlumič, ale u turba se to spálí a fííí 
- Lukyn
- Pozorovatel
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: chiptuning JTD
Omyl, těsnění tam vůbec origo nebylo, nebude problém ještě někde v netěstnosti ve vzduchovém potrubí, ale slyšet nikde nic není? to bylo ale měněno v Imofě... nebo v EGR?
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chiptuning JTD
vždyť píšeš, že těsnění bylo ponecháno...
turbo má na vstupu i výstupu podle katalogu těsnění.
turbo má na vstupu i výstupu podle katalogu těsnění.
- Lukyn
- Pozorovatel
- Příspěvky: 493
- Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: chiptuning JTD
Ta předchozí info byla mylná, to těsnění tam vůbec nebylo, bylo jen mezi svody od motoru a turbem, a to bylo ponecháno... takže by se v tom někdo již vrtal a těsnění tam nedal?
Foukalo to tady na těch 2 výstupech turba, tady z boku co je vidět a ten druhý vývod, který směřuje k zemi.
Foukalo to tady na těch 2 výstupech turba, tady z boku co je vidět a ten druhý vývod, který směřuje k zemi.
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa
Re: chiptuning JTD
poridil sem si Alfu Romeo 2.4 JTD je to 140 ps verze, premejslim o chiptuningu a chtel jsem se zeptat jestli to to auto tim neznicim, uz neni nejmladsi ma najeto nejakejch 240 000 km, diky za odpoved
Re: chiptuning JTD
no to spis zalezi jak na tom,jak je na tom turbo,spojka a cely motor...pokud je vse na 100% tak proc ne... ale po 240 000 uz by to bylo asi dost naivni cekat ze bude vse OK...takze bych radeji nechipoval...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
- Sgt.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1444
- Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: chiptuning JTD
Buď rád že ti to pěkně jezdí a seš bez starostí!
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw
Re: chiptuning JTD
naprostý souhlas....Sgt. píše:Buď rád že ti to pěkně jezdí a seš bez starostí!
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: chiptuning JTD
Lahkeho upravenia priebehu mapy by som sa nebal.ALEX2512 píše:poridil sem si Alfu Romeo 2.4 JTD je to 140 ps verze, premejslim o chiptuningu a chtel jsem se zeptat jestli to to auto tim neznicim, uz neni nejmladsi ma najeto nejakejch 240 000 km, diky za odpoved
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host
