Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Odpovědět
Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 24.7.2009, pát 16:52

Chlapci,pokial viete citat,tak v popise ma 1.9 JTD a to v unijete urcite naklapacie lopatky nema.... :smt021
Teda pokial pise o svojom aute.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od kejml » 24.7.2009, pát 18:05

Alfik píše:Chlapci,pokial viete citat,tak v popise ma 1.9 JTD a to v unijete urcite naklapacie lopatky nema.... :smt021
Teda pokial pise o svojom aute.
Opět se obávám, že nemáš pravdu.
Pokial hajis píše o svém autě a má UniJet, tak naklápěcí lopatky určitě má.

PeEs: ty emotikony jsou pubertální
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 24.7.2009, pát 19:22

kejml píše:
Alfik píše:Chlapci,pokial viete citat,tak v popise ma 1.9 JTD a to v unijete urcite naklapacie lopatky nema.... :smt021
Teda pokial pise o svojom aute.
Opět se obávám, že nemáš pravdu.
Pokial hajis píše o svém autě a má UniJet, tak naklápěcí lopatky určitě má.

PeEs: ty emotikony jsou pubertální
Chlapci pardon. Zabudol som na 85 kw verziu. Ta VGT turbo ma.
Kejml s tymi emotinkamy sme pubertaci vsetci,ale na to ich tu mame,nie? :-D
Tak a teraz sa do mna pustite.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od kejml » 24.7.2009, pát 23:03

Alfik: Máš pravdu. Nabídku přijímám.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Loui
Nováček

Příspěvky: 199
Registrován: 13.5.2009, stř 21:34

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Loui » 27.7.2009, pon 21:46

no neprecital som tu teda vsetko ale musim povedat ze na mojej 147 turbo tiez spina pri 2000 ot.
Alfa Romeo 147 ,1,9 JTD 16v 103kW

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od auparas » 4.8.2009, úte 13:20

milí alfisté, tak ten pískot stále pokračuje :???: Začíná to u 2.000otáček a končí tak u 3.000. Spíš mně překvapuje, že to někdy dělá a někdy nic... nevím, jestli mám zkusit ten repas turba nebo někoho z Vás ještě něco napádá, na co bych se měl podívat? Jinak auto táhne, nekouří, nebere olej :smt102
dík všem
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

kecka
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 30.3.2008, ned 21:24
Bydliště: Bohumin
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od kecka » 4.8.2009, úte 21:53

A jaky to ma zvuk ??? kolega toto taky dlouho resil ..... 3 servisy mu rikali turbo v prdeli a nakonec zjistil ze to bylo tesneni mezi parohy a hlavou :) :) :) :)
Zkus se tady podivat ....... http://www.youtube.com/watch?v=yOOPjWLQvaU

Takhle mu to piskalo :-D :-D
1,9 JTD
0,9 Cenda

tomas
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 171
Registrován: 26.7.2008, sob 14:08
Bydliště: ústecký kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od tomas » 5.8.2009, stř 07:20

jestli máš čas tak sundej hadici ze sacího šneku co jde od filtru, když šáhneš na hřídelku turba a zahýbeš s ní do stran a dopředu a dozadu tak zjistíš vůle a případně i jestli je turbo KO
Alfa Romeo 166 - 2,4 JTD full luxury packet and lowrider suspension

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od auparas » 5.8.2009, stř 08:22

Tak jsem si poslechl to video a přesně tohle mi dělá... zkusím se na to podívat. Máš pravdu i tady u nás v servise mi říkají, že mám v háji turbo...tak uvidím. Spíš mně připadne divný, že to někdy dělá a někdy ne? Nemáš představu, kolik může takový těsnění stát?
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Kůrkyn » 5.8.2009, stř 18:18

Nejlevnější cena za repasi začíná na cca 7000 tis. podel stavu poškození to může ale být i dvojnásobek.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Milano75 » 5.8.2009, stř 19:56

já nevím co pořád na těch turbech řešíte?? vyjašlete se na alfu a kupujte u VW já mám 150 hpčkové tubo z A6 za 4000kč a dá se sehnat i levnějš a vydrží víc než alfácký(co vím z doslechu)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

kecka
Uživatelský avatar

Příspěvky: 33
Registrován: 30.3.2008, ned 21:24
Bydliště: Bohumin
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od kecka » 5.8.2009, stř 21:43

auparas píše:Tak jsem si poslechl to video a přesně tohle mi dělá... zkusím se na to podívat. Máš pravdu i tady u nás v servise mi říkají, že mám v háji turbo...tak uvidím. Spíš mně připadne divný, že to někdy dělá a někdy ne? Nemáš představu, kolik může takový těsnění stát?
Tesneni stalo 270 kč
1,9 JTD
0,9 Cenda

tonasumik
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 22.7.2009, stř 14:55
Bydliště: někde u Brna

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od tonasumik » 14.8.2009, pát 07:26

Ještě malý dotaz. Má někdo povědomost zda je stejné turbo na JTD před rokem 2003 a faceliftem? Mám 2.4 JTDM 20V a tohle by mne docela zajímalo. Nehledě k tomu že na tento model zatím nejsou ani moc náhradní díly u prodejců v katalozích. Hledal jsem dost na netu a je jen pár distributorů kde jsem našel tuto motorizaci a nabídku ND. Je mi jasné že drtivá část dílů je a bude shodná s verzí před face 110kW, ale jistě bude i hodně rozdílných.
Alfice 2.4 JTD-MJET 20V 129KW/175 PS

Jenx
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 11.4.2009, sob 08:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Jenx » 17.8.2009, pon 15:56

Má tu někdo osobní zkušenost s demontáží, rozebráním a vyčištěním turba u unijetu 1.9JTD 115CV? Hádám že to je můj zdroj problému s občas padajícím výkonem. Navíc sem trochu skoušel hejbat s táhlem od baňky regulace a od te doby už 14 dní mi to neudělalo. takže asi zanesená a zatuhlá VGT regulace tlaku turba (běžné u folkyšů).
AR 147 JTD

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od coyote » 18.8.2009, úte 07:36

Jenx píše:...takže asi zanesená a zatuhlá VGT regulace tlaku turba (běžné u folkyšů).
U těch našich motorů taky běžné :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Jenx
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 11.4.2009, sob 08:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Jenx » 21.8.2009, pát 10:02

Hmm, tak nikdo nic? Holt se do toho vrhnu poslepu sám.
pokud by byl zájem, můžu to nafotit, pro případné další odvážlivce :-)
AR 147 JTD

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Richie » 21.8.2009, pát 10:16

Jenx píše:Hmm, tak nikdo nic? Holt se do toho vrhnu poslepu sám.
pokud by byl zájem, můžu to nafotit, pro případné další odvážlivce :-)
urcite nafot :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

auparas

Příspěvky: 68
Registrován: 30.12.2008, úte 09:36
Bydliště: Brno

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od auparas » 1.9.2009, úte 18:02

Ahoj kluci, tak už jsem vyřešil konečně to šílený pískání (prej od turba)
kolega, který mně tady nechával odkaz, tak měl pravdu. Bylo to těsnění pod parohama, který mě stálo nakonec 120,-kč. Tak mooooc děkuju :diky
Alfa Romeo 147 1.9 JTDm r.v.2006 88kW

Rimmerak

Příspěvky: 7
Registrován: 3.10.2009, sob 22:18

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Rimmerak » 3.10.2009, sob 22:32

Ahoj pánové. Koupil jsem si Punto 188 s motorem 1.3 JTD Multijet, najeto 95000km, rok 2005. Už při koupi svítila na přístrojovce kontrolka motoru. Technici v bazaru to zapojili na PC, který jim nahlásil chybu v oblasti turba. Doporučili mi ho nechat vyčistit. Kontrolka na dva dny zhasla.
Dneska jsem byl 120km daleko, v polovině cesty, když byla na dálnici příležitost jsem vytočil motor nad 3000 otáček a jakoby tak na půl sekundy pohasnul a pak přestal táhnout. Turbo sice od 2000 do 3000 otáček zapíná, ale nemá to sílu a svítí kontrolka motoru. Potom jsem zjistil, že když motor chcípnu a nastartuju, jede naprosto tiše a krásně, turbo tahá jako ďas v rozmezí 2000 až 3000 otáček. Pokud nepřesáhnu 3000 otáček, je vše až na tu svítící kontrolku v pořádku. Jak ale zase přehoupnu na libovolném rychlostním stupni tyhle otáčky, opět se motor zaškobrtne a přepne do nouzového režimu.

Nevíte kde je problém? Turbo je tiché. Známý říkal, že mu na Doblu s tím samým motorem zlobil obtokový ventil a dělalo to něco podobnýho, prý ho stačí vyčistit. Neměl by někdo fotku kde ho najít. Technicky zručnej sem, ale když je na motoru jeden velkej kryt, nevím kde začít hledat :-) Děkuji Vám.

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 3.10.2009, sob 23:02

Obtokovy ventil je v turbe. A to ze ta hadze do nudzaku bude asi tym,ze budes mat prilis vysoky,alebo nizky plniaci tlak. Ale to by diag mala vyhodit....
Ak mas to turbo vycistene,moze robit problem ventil (banka),ktora obtok ovlada.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Milano75 » 3.10.2009, sob 23:41

Jenx píše:Má tu někdo osobní zkušenost s demontáží, rozebráním a vyčištěním turba u unijetu 1.9JTD 115CV? Hádám že to je můj zdroj problému s občas padajícím výkonem. Navíc sem trochu skoušel hejbat s táhlem od baňky regulace a od te doby už 14 dní mi to neudělalo. takže asi zanesená a zatuhlá VGT regulace tlaku turba (běžné u folkyšů).

co potřebuješ vědět,??
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... &start=190
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Rimmerak

Příspěvky: 7
Registrován: 3.10.2009, sob 22:18

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Rimmerak » 4.10.2009, ned 12:10

Alfik píše:Obtokovy ventil je v turbe. A to ze ta hadze do nudzaku bude asi tym,ze budes mat prilis vysoky,alebo nizky plniaci tlak. Ale to by diag mala vyhodit....
Ak mas to turbo vycistene,moze robit problem ventil (banka),ktora obtok ovlada.
Turbo vyčištěné nemám. Na jeho vyndání a demontáž si netroufám. Sotva k němu dosáhnu a ještě tam něco povolovat a vyndavat. Po výplatě to hodím do servisu, aby turbo vyčištili.
Ten známý asi mluvil tedy o něčem jinačím, než přímo o ventilu uvnitř turba. Pochybuji, že by na firemním autě něco takového demontoval a čistil sám, když má firma tolik aut, že mají svého firemního mechanika. Tohle si prý vyčistil sám. Tak nevím, budu ho muset navštívit ať mi ukáže, o čem mluví. Dneska jsem se trošku porozhlížel po motoru, protože tohle je můj první diesel a první moderní auto. Překvapilo mě, že k turbu nevedou žádný dráty ani nic jinýho. Jen hadice z chladiče vzduchu a hadice z turba z už natlakovaným vzduchem. Mno, už to není auto, v kterým bych si vše opravil sám , jako ve Fiestě z 93 roku :-D

Určo napíšu, jak to dopadlo. Zatím ahoj.

PS mám známýho v itálii, tak se mi ptal v italskejch forech a tak doporučují : restartovat regulátor vstřikování nebo vyčištit ventil turba a namazat a třetí podle mě rada, která problém nevyřeší - tankovat shall v-power diesel. Prej se to vyčiští samo.

EDIT: Nemoh by ten můj problém být v EGR ventilu?
Naposledy upravil(a) Rimmerak dne 4.10.2009, ned 20:22, celkem upraveno 1 x.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Milano75 » 4.10.2009, ned 18:25

Jenx píše:Má tu někdo osobní zkušenost s demontáží, rozebráním a vyčištěním turba u unijetu 1.9JTD 115CV? Hádám že to je můj zdroj problému s občas padajícím výkonem. Navíc sem trochu skoušel hejbat s táhlem od baňky regulace a od te doby už 14 dní mi to neudělalo. takže asi zanesená a zatuhlá VGT regulace tlaku turba (běžné u folkyšů).

jestli máš VGT tak wastgate nemáš, jediný co může bejt je od uszenin zatuhlá regulace (VGT)

když sundáš to táhlo z ovládání lopatek(drží to tam jen segrovka) m§žež to skusit rozhejbat rukou

jinak rozebrat a vyčistir ručnně :)

čistí se to ještě ultrazvukem bez rozebírání :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Alfik » 5.10.2009, pon 10:13

PS mám známýho v itálii, tak se mi ptal v italskejch forech a tak doporučují : restartovat regulátor vstřikování nebo vyčištit ventil turba a namazat a třetí podle mě rada, která problém nevyřeší - tankovat shall v-power diesel. Prej se to vyčiští samo.
Co je myslene tym resetovat regulator vstrikovani??? Nikdy som o tom nepocul.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Rimmerak

Příspěvky: 7
Registrován: 3.10.2009, sob 22:18

Re: Turbo u JTD

Příspěvek od Rimmerak » 5.10.2009, pon 11:36

Alfik píše:
PS mám známýho v itálii, tak se mi ptal v italskejch forech a tak doporučují : restartovat regulátor vstřikování nebo vyčištit ventil turba a namazat a třetí podle mě rada, která problém nevyřeší - tankovat shall v-power diesel. Prej se to vyčiští samo.
Co je myslene tym resetovat regulator vstrikovani??? Nikdy som o tom nepocul.
Nevím, možná je to šum mezi překladem z italštiy do angličtiny a pak z angličtiny do češtiny, jelikož ani jeden z nás není v angličtině na jedničku :-) Odpojím na pár minut baterku a budu to brát jako restart všeho :-)
Včera v noci mi to nedalo a šel sem hledat za svitu baterky EGR ventil. Je teda na pěkně blbým místě, ale zkusím se k němu dostat a vyčistit, případně ho jenom zkusím odpojit, jestli nehází chyby on. Jestli je tedy taky šikanovanej počítačem. A stavím se v servisu optat, na kolik si cení vyčištění ventilu v turbu.

EDIT: tak dneska se kontrolka ani nerozsvítila a auto jede jako z praku, už nevím, čím to. Buď se to postupně čistí díky kvalitní naftě, nebo to je tím ,že dneska pršelo :-D Už fakt nevím. Ve čtvrtek jdu na diagnostiku a celkovou prohlídku táty známým. Takže uvidím co dál.

EDIT2: Tak jsem koupil u Agipu za 150kč čistící vodičku na disely, nalil jsem dvě víčka do nádrže a po 5 km po chcípnutí a natočení motoru kontrolka nesvítila, od tý doby 200km a nesvítí. Zkoušel sem (samo že po prohřátí motoru) takový menší rallye, tj až 4500 otáček a vše šlape jak hodinky. Ale vůbec nevěřím, že to udělala ta vodička :-D

EDIT3: Tak ta kua už zase svítí :( Příští týden si nechám vyměnit palivovej filtr, vyměním filtr a olej, koupil sem Castrol EDGE diesel 5W40. A pak asi skočím na diagnostiku.

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů