Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Odpovědět
lubo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 16.5.2009, sob 16:31
Bydliště: Most

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od lubo » 18.1.2012, stř 19:31

Ahoj kluci měl bych dotaz ,máte někdo snížený podvozek na vaší 159? Pokud ano tak jakou značku sportovních pružin a hlavně okolik vzadu a okolik vpředu. O něčem přemýšlím ,ale nevím co vybrat tak jen abych věděl třeba podle vašich fotek jak to vypadá. Děkuju za reakce.
Lubo - Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 HP (2010)

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 978
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Kolbik » 18.1.2012, stř 19:36

Jestli to chces snizit, tak si kup origo Ti pruziny. Jinak bych na to maximalne kaslal.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

tyvado
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1341
Registrován: 8.10.2011, sob 19:26
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od tyvado » 18.1.2012, stř 19:39

No já bych na to taky kašlal, mě se zdá nízká až až... :smt075
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 18.1.2012, stř 19:59

PETR159159 píše:Ahoj. Už jsem tu jednou o mém problému psal. Mám klasická světla (ne xenony) a nefunguje mi naklápění světel. Nějak jsem přišel na to, že mi v ovládacím mechanismu pod volantem nejspíše chybí nějaká část. Jedná se asi o plíšek, který je umístěn v plastovém kolečku a pootočením kolečka jezdí po plechovém výstupku v tom mechanismu. Neměl jste to ovládání někdo rozdělané, případně nemáte někdo třeba ten plíšek (co se umístí do kolečka) navíc? Nemohl by jste to prosím někdo nafotit rozdělané, abych věděl, co přesně mi tam schází? Chci začít od toho nejjednoduššího a nevím, jestli třeba není něco špatné na světlech (nebo po cestě k nim). Předem díky.....
No mám ten samý problém, taky jsem ten plíšek vytratil a nejde mi naklápění.. kdyby někdo věděl jak to napravit bez kupování celého dílu, budu rád, už přes rok nenaklápím :???:
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

lubo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 16.5.2009, sob 16:31
Bydliště: Most

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od lubo » 18.1.2012, stř 20:17

I o tom jsem přemýšlel ,ale aby nebyli za nehoráznou cenu ty pružiny TI ,mam 18 a připadá mi alfička nějaká nakoplá.
Lubo - Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 HP (2010)

Petan147
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 298
Registrován: 18.2.2008, pon 08:50
Bydliště: kousek za Hlučínem
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Petan147 » 18.1.2012, stř 21:05

mcernoch píše:Já bych ještě neskákal radostí.
Vyčkej nějakej ten den až to bude 100% jistý.

Měj se a ať je takových poruch co nejméně :smt033
Tak už neskáču. problém je tu znova. Zítra jdu do servisu....
Alfa Romeo Gulietta 1.4T 170cv
ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW High rv.2006
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS 77kW Progression rv.2001

PETR159159
Nováček

Příspěvky: 102
Registrován: 13.4.2011, stř 19:23

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od PETR159159 » 18.1.2012, stř 21:09

To Sunic: Taky se mi nechce kupovat celý díl. Já ani nevím, jak je ta věc složitá. Neměl jsem to tam už při koupi. Třeba by to šlo nějak vyrobit.....

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 978
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Kolbik » 18.1.2012, stř 21:37

lubo: cca 1300Kč/ks v Alfe.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2278
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 18.1.2012, stř 21:53

Petan147 nech si změřit tu kapacitu baterky.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 18.1.2012, stř 22:56

PETR159159: No tak to já jsem si to bohužel vyhodil dobrovolně.. :smt089 Jsem to našel na podlaze, bylo to takový měděný kolečko a já netušil co to je, tak jsem si řekl, že to tam asi mechošoj vypadl nějaký bordel z boty, tak to šlo do koše.. mě nějak nenapadlo, že je to takovej šikula, že mu to vypadlo a až pak po čase když jsem zjistil že mi nejde naklápění, tak jsem pátral a objevil, že to tam chybí :smt021
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Andy159sw
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 656
Registrován: 31.5.2011, úte 23:16
Bydliště: Neusiedl am See

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Andy159sw » 19.1.2012, čtv 00:08

To Lubo - otazka je aj kolko chces investovat. Ci chces len pruziny alebo komplet sportovy podvozok a tak. Potom ti budeme moct coto poradit.Aby bola nejaka predstava. Skus si hodit do googlu Novitec,Eibach alebo Bilstein.Urcite su aj ine znacky ale tieto ma napadly tak spontanne. :)
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw

PETR159159
Nováček

Příspěvky: 102
Registrován: 13.4.2011, stř 19:23

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od PETR159159 » 19.1.2012, čtv 14:55

To Sunic: tak to naštve ještě víc :-) stejně by to chtělo někde půjčit a zkusit vyrobit.....

F.a.n.o
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 739
Registrován: 2.4.2011, sob 14:22
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od F.a.n.o » 20.1.2012, pát 08:04

Panove, resite nejak vychladnuti turba? Kdyz dojedete, zaparkujete, nechate chvili bezet motor, at se vychladi a nebo hned utnete motor? Je treba to vubec resit???
AR 159 SW 2,4 20V 147kw

vaclav
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 129
Registrován: 1.10.2011, sob 16:54
Bydliště: Lochenice (okr. Hradec Králové)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vaclav » 20.1.2012, pát 08:25

Já se snažím, i když už mi i zkušení říkali, že to je dneska vychlazený za chvilku. Prý stačí když se posledních "pár" metrů dojede v klidu, na neutrál. A pokud se to cestou do práce nehoní... Mám vcelku výhodu, že když se vracím domů, tak musím z auta vylízt, otevřít bránu, pak ji za sebou zase zavřít než vjedu do garáže, takže tam se vychladí krásně. Při dojezdu do práce je to podobný, taky brána, jen nemusím vylézat z auta. Problém je třeba při dojezdu na benzinku, tam po cestě dovalíš, zastavíš hned u stojanu, někdo hned za tebou a čekáš než to chcípneš. Ten za tebou by tě :smt075
AR 159 SW 1,9 JDTm 16v 2007 - stříbrná kráska

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Adamsquare » 20.1.2012, pát 09:13

Děláte jak kdyby turbo vymysleli včera [-o<

Pokud není turbo chlazené vodou, tak se musí nechat vždy odpočinout a něco jako "JPP - dneska se vychladí za chvilku" je totální blbost. Turbo bude vždycky jen rozpálená mechanická turbína a ta se sama rychleji neochladí.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2278
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od mcernoch » 20.1.2012, pát 10:04

Pánové, já asi přihodím polínko do ohně.
Když tady diskutujete o tom že se musí turbo ochladit než vypnete motor,
jak je to řešeno u systému STOP START.
Tam se musí turbo ničit ještě víc? :hotovej
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Adamsquare » 20.1.2012, pát 10:43

Je to jen domněnka, ale předpokládám, že to tam hlídá nějaká elektronika, která nedovolí vypnout motor, pokud má turbo 600 stupňů, stejně jako se motor nevypíná něž se zahřeje.

Na druhou stranu bych i věřil variantě, že se jim právě hodí, aby turbo akorát přežilo záruku a pak exlo :wink:
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1404
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od swoop01 » 20.1.2012, pát 10:47

> mcernoch:
V pripade, ze jezdis stylem "zhave turbo" v kazde situaci - tak tam je to uz pomerne jedno. V normalnim provozu si myslim, ze to nema vliv, turbo se staci ochladit.

PS: Moc to resite!
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od xjohny » 20.1.2012, pát 11:05

mcernoch píše:Pánové, já asi přihodím polínko do ohně.
Když tady diskutujete o tom že se musí turbo ochladit než vypnete motor,
jak je to řešeno u systému STOP START.
Tam se musí turbo ničit ještě víc? :hotovej
Systém start stop funguje hlavně ve městě a asi málokdo to ve městě nějak drtí aby pak někde kousek dál na semaforech stál. Turbo by teoreticky nemělo mít ani problém s tím, když sjedeš z dálnice k benzínce, protože během té chvilky se hodně rychle ochladí. Pokud tam ovšem nevjedeš 200kmh a nezastavíš na místě :-))
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

vaclav
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 129
Registrován: 1.10.2011, sob 16:54
Bydliště: Lochenice (okr. Hradec Králové)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od vaclav » 20.1.2012, pát 11:11

xjohny píše: Turbo by teoreticky nemělo mít ani problém s tím, když sjedeš z dálnice k benzínce, protože během té chvilky se hodně rychle ochladí. Pokud tam ovšem nevjedeš 200kmh a nezastavíš na místě :-))
Tohle jsem tím myslel. Jsem rád, že nejsem sám :smt041
AR 159 SW 1,9 JDTm 16v 2007 - stříbrná kráska

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1628
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od sunic » 20.1.2012, pát 11:12

Tak zase já svým polínkem :-D Já teda samozřejmě po dojezdu nechám ještě aspoň minutu až dvě běžet na volnoběh, ale snad ani né kvůli ochalzení, ale kvůli hřídeli uvnitř aby se "domotala", protože co jsem slyšel, tak turbo je mazaný olejem z motoru a ve chvíli kdy to utípnu hned po zastavení, tak se hřídelka v něm dotáčí vlastně nasucho, protože už není motorem mazaná. A zvlášť pokud jsem tomu víc nakládal, tak po zastavení může mít prý ještě hodně desítek tisíc toček. Aspoň tak jsem to slyšel a na chlazení jsem ani nějak nepomejšlel, protože z vysokejch teplot by za tu minutu dvě těžko výraznějc vychladlo..
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od xjohny » 20.1.2012, pát 11:15

Když sjíždím z dálnice k benzínce a jel jsem třeba docela svižně, tak pouštím plyn ještě před sjezdem a pak postupně podřazuju, takže brzdím hlavně motorem, dokud není potřeba zásah brzd. Dojedu ke stojanu a ještě chvilinku, pár sekund to nechávám běžet a pak chcípnu. Taky záleží na okolní teplotě.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

tyvado
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1341
Registrován: 8.10.2011, sob 19:26
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od tyvado » 20.1.2012, pát 11:23

:supz: Taky dochlazuju i když je to možná staromodní...uškodit to rozhodně nemůže!
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od Adamsquare » 20.1.2012, pát 11:26

sunic: z extrémních teplot to klesá docela rychle. Otázka spíš je, jaká teplota ještě turbu škodí a jaká už ne. Jestliže může mít obecně turbo až k 1000 stupňům, tak kdoví jestli třeba pod 200 to už není z životnostního hlediska ok, přesto, že to je z mého pohledu stále šílená teplota.
Jak tu někdo psal, při běžné jízdě stačí opravdu chvilka a možná že i vůbec.

xjohny: a víš o tom, že při brždění motorem se ve vyšších otáčkách roztáčí i turbo? :wink: (tuším, že od cca 2500) V efektu chlazení to ale asi nic nemění...

Jinak kromě opravdu pár situací za celý život, kdy jsem jel pilu, tak jsem snad dochlazováním nikdy nestrávil víc jak půl minutu.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

Příspěvek od xjohny » 20.1.2012, pát 11:28

Jasně, myslim, že se stačí řídit selskym rozumem, když někdo jede pilu, tak motor potom nechá vychladnout. Když někdo jede klobouk :) tak se o to bát nemusí.

Adamsquare: No jasně že se roztáčí, ale jde do něj už jen studený vzduch, takže se vlastně chladí. A přece nechcípám auto, když má zařazenou rychlost, takže dojíždím ke stojanu pár desítek metrů už jen na neutrál, nechám 5s stát a vypnu :wink:
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti