Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Ahoj kluci měl bych dotaz ,máte někdo snížený podvozek na vaší 159? Pokud ano tak jakou značku sportovních pružin a hlavně okolik vzadu a okolik vpředu. O něčem přemýšlím ,ale nevím co vybrat tak jen abych věděl třeba podle vašich fotek jak to vypadá. Děkuju za reakce.
Lubo - Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 HP (2010)
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Jestli to chces snizit, tak si kup origo Ti pruziny. Jinak bych na to maximalne kaslal.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No já bych na to taky kašlal, mě se zdá nízká až až... 

AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
No mám ten samý problém, taky jsem ten plíšek vytratil a nejde mi naklápění.. kdyby někdo věděl jak to napravit bez kupování celého dílu, budu rád, už přes rok nenaklápímPETR159159 píše:Ahoj. Už jsem tu jednou o mém problému psal. Mám klasická světla (ne xenony) a nefunguje mi naklápění světel. Nějak jsem přišel na to, že mi v ovládacím mechanismu pod volantem nejspíše chybí nějaká část. Jedná se asi o plíšek, který je umístěn v plastovém kolečku a pootočením kolečka jezdí po plechovém výstupku v tom mechanismu. Neměl jste to ovládání někdo rozdělané, případně nemáte někdo třeba ten plíšek (co se umístí do kolečka) navíc? Nemohl by jste to prosím někdo nafotit rozdělané, abych věděl, co přesně mi tam schází? Chci začít od toho nejjednoduššího a nevím, jestli třeba není něco špatné na světlech (nebo po cestě k nim). Předem díky.....

Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
I o tom jsem přemýšlel ,ale aby nebyli za nehoráznou cenu ty pružiny TI ,mam 18 a připadá mi alfička nějaká nakoplá.
Lubo - Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 HP (2010)
- Petan147
- Pozorovatel
- Příspěvky: 298
- Registrován: 18.2.2008, pon 08:50
- Bydliště: kousek za Hlučínem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak už neskáču. problém je tu znova. Zítra jdu do servisu....mcernoch píše:Já bych ještě neskákal radostí.
Vyčkej nějakej ten den až to bude 100% jistý.
Měj se a ať je takových poruch co nejméně
Alfa Romeo Gulietta 1.4T 170cv
ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW High rv.2006
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS 77kW Progression rv.2001
ex Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 147kW High rv.2006
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS 77kW Progression rv.2001
- PETR159159
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 13.4.2011, stř 19:23
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
To Sunic: Taky se mi nechce kupovat celý díl. Já ani nevím, jak je ta věc složitá. Neměl jsem to tam už při koupi. Třeba by to šlo nějak vyrobit.....
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 978
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
lubo: cca 1300Kč/ks v Alfe.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2278
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Petan147 nech si změřit tu kapacitu baterky.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
PETR159159: No tak to já jsem si to bohužel vyhodil dobrovolně..
Jsem to našel na podlaze, bylo to takový měděný kolečko a já netušil co to je, tak jsem si řekl, že to tam asi mechošoj vypadl nějaký bordel z boty, tak to šlo do koše.. mě nějak nenapadlo, že je to takovej šikula, že mu to vypadlo a až pak po čase když jsem zjistil že mi nejde naklápění, tak jsem pátral a objevil, že to tam chybí 


Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
To Lubo - otazka je aj kolko chces investovat. Ci chces len pruziny alebo komplet sportovy podvozok a tak. Potom ti budeme moct coto poradit.Aby bola nejaka predstava. Skus si hodit do googlu Novitec,Eibach alebo Bilstein.Urcite su aj ine znacky ale tieto ma napadly tak spontanne. 

AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw
- PETR159159
- Nováček
- Příspěvky: 102
- Registrován: 13.4.2011, stř 19:23
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
To Sunic: tak to naštve ještě víc :-) stejně by to chtělo někde půjčit a zkusit vyrobit.....
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Panove, resite nejak vychladnuti turba? Kdyz dojedete, zaparkujete, nechate chvili bezet motor, at se vychladi a nebo hned utnete motor? Je treba to vubec resit???
AR 159 SW 2,4 20V 147kw
- vaclav
- Nováček
- Příspěvky: 129
- Registrován: 1.10.2011, sob 16:54
- Bydliště: Lochenice (okr. Hradec Králové)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Já se snažím, i když už mi i zkušení říkali, že to je dneska vychlazený za chvilku. Prý stačí když se posledních "pár" metrů dojede v klidu, na neutrál. A pokud se to cestou do práce nehoní... Mám vcelku výhodu, že když se vracím domů, tak musím z auta vylízt, otevřít bránu, pak ji za sebou zase zavřít než vjedu do garáže, takže tam se vychladí krásně. Při dojezdu do práce je to podobný, taky brána, jen nemusím vylézat z auta. Problém je třeba při dojezdu na benzinku, tam po cestě dovalíš, zastavíš hned u stojanu, někdo hned za tebou a čekáš než to chcípneš. Ten za tebou by tě 

AR 159 SW 1,9 JDTm 16v 2007 - stříbrná kráska
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Děláte jak kdyby turbo vymysleli včera [-o<
Pokud není turbo chlazené vodou, tak se musí nechat vždy odpočinout a něco jako "JPP - dneska se vychladí za chvilku" je totální blbost. Turbo bude vždycky jen rozpálená mechanická turbína a ta se sama rychleji neochladí.
Pokud není turbo chlazené vodou, tak se musí nechat vždy odpočinout a něco jako "JPP - dneska se vychladí za chvilku" je totální blbost. Turbo bude vždycky jen rozpálená mechanická turbína a ta se sama rychleji neochladí.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2278
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Pánové, já asi přihodím polínko do ohně.
Když tady diskutujete o tom že se musí turbo ochladit než vypnete motor,
jak je to řešeno u systému STOP START.
Tam se musí turbo ničit ještě víc?
Když tady diskutujete o tom že se musí turbo ochladit než vypnete motor,
jak je to řešeno u systému STOP START.
Tam se musí turbo ničit ještě víc?

Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Je to jen domněnka, ale předpokládám, že to tam hlídá nějaká elektronika, která nedovolí vypnout motor, pokud má turbo 600 stupňů, stejně jako se motor nevypíná něž se zahřeje.
Na druhou stranu bych i věřil variantě, že se jim právě hodí, aby turbo akorát přežilo záruku a pak exlo
Na druhou stranu bych i věřil variantě, že se jim právě hodí, aby turbo akorát přežilo záruku a pak exlo

//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
> mcernoch:
V pripade, ze jezdis stylem "zhave turbo" v kazde situaci - tak tam je to uz pomerne jedno. V normalnim provozu si myslim, ze to nema vliv, turbo se staci ochladit.
PS: Moc to resite!
V pripade, ze jezdis stylem "zhave turbo" v kazde situaci - tak tam je to uz pomerne jedno. V normalnim provozu si myslim, ze to nema vliv, turbo se staci ochladit.
PS: Moc to resite!
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Systém start stop funguje hlavně ve městě a asi málokdo to ve městě nějak drtí aby pak někde kousek dál na semaforech stál. Turbo by teoreticky nemělo mít ani problém s tím, když sjedeš z dálnice k benzínce, protože během té chvilky se hodně rychle ochladí. Pokud tam ovšem nevjedeš 200kmh a nezastavíš na místě :-))mcernoch píše:Pánové, já asi přihodím polínko do ohně.
Když tady diskutujete o tom že se musí turbo ochladit než vypnete motor,
jak je to řešeno u systému STOP START.
Tam se musí turbo ničit ještě víc?
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
- vaclav
- Nováček
- Příspěvky: 129
- Registrován: 1.10.2011, sob 16:54
- Bydliště: Lochenice (okr. Hradec Králové)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tohle jsem tím myslel. Jsem rád, že nejsem sámxjohny píše: Turbo by teoreticky nemělo mít ani problém s tím, když sjedeš z dálnice k benzínce, protože během té chvilky se hodně rychle ochladí. Pokud tam ovšem nevjedeš 200kmh a nezastavíš na místě :-))

AR 159 SW 1,9 JDTm 16v 2007 - stříbrná kráska
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Tak zase já svým polínkem
Já teda samozřejmě po dojezdu nechám ještě aspoň minutu až dvě běžet na volnoběh, ale snad ani né kvůli ochalzení, ale kvůli hřídeli uvnitř aby se "domotala", protože co jsem slyšel, tak turbo je mazaný olejem z motoru a ve chvíli kdy to utípnu hned po zastavení, tak se hřídelka v něm dotáčí vlastně nasucho, protože už není motorem mazaná. A zvlášť pokud jsem tomu víc nakládal, tak po zastavení může mít prý ještě hodně desítek tisíc toček. Aspoň tak jsem to slyšel a na chlazení jsem ani nějak nepomejšlel, protože z vysokejch teplot by za tu minutu dvě těžko výraznějc vychladlo..

Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Když sjíždím z dálnice k benzínce a jel jsem třeba docela svižně, tak pouštím plyn ještě před sjezdem a pak postupně podřazuju, takže brzdím hlavně motorem, dokud není potřeba zásah brzd. Dojedu ke stojanu a ještě chvilinku, pár sekund to nechávám běžet a pak chcípnu. Taky záleží na okolní teplotě.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)

AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4045
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
sunic: z extrémních teplot to klesá docela rychle. Otázka spíš je, jaká teplota ještě turbu škodí a jaká už ne. Jestliže může mít obecně turbo až k 1000 stupňům, tak kdoví jestli třeba pod 200 to už není z životnostního hlediska ok, přesto, že to je z mého pohledu stále šílená teplota.
Jak tu někdo psal, při běžné jízdě stačí opravdu chvilka a možná že i vůbec.
xjohny: a víš o tom, že při brždění motorem se ve vyšších otáčkách roztáčí i turbo?
(tuším, že od cca 2500) V efektu chlazení to ale asi nic nemění...
Jinak kromě opravdu pár situací za celý život, kdy jsem jel pilu, tak jsem snad dochlazováním nikdy nestrávil víc jak půl minutu.
Jak tu někdo psal, při běžné jízdě stačí opravdu chvilka a možná že i vůbec.
xjohny: a víš o tom, že při brždění motorem se ve vyšších otáčkách roztáčí i turbo?

Jinak kromě opravdu pár situací za celý život, kdy jsem jel pilu, tak jsem snad dochlazováním nikdy nestrávil víc jak půl minutu.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady,Návody,Zkušenosti na 159 (pokec)
Jasně, myslim, že se stačí řídit selskym rozumem, když někdo jede pilu, tak motor potom nechá vychladnout. Když někdo jede klobouk
tak se o to bát nemusí.
Adamsquare: No jasně že se roztáčí, ale jde do něj už jen studený vzduch, takže se vlastně chladí. A přece nechcípám auto, když má zařazenou rychlost, takže dojíždím ke stojanu pár desítek metrů už jen na neutrál, nechám 5s stát a vypnu

Adamsquare: No jasně že se roztáčí, ale jde do něj už jen studený vzduch, takže se vlastně chladí. A přece nechcípám auto, když má zařazenou rychlost, takže dojíždím ke stojanu pár desítek metrů už jen na neutrál, nechám 5s stát a vypnu

Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti