Alfisti si povídají o koncernu VW

Odpovědět
hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od hadXR » 22.12.2012, sob 16:29

Ty VW motory osobně neznám, ale řídil sem MiTo 1.4T 170hp a co se projevu motoru mě velice sklamalo.
Výkon je sice dostatečnej a auto jede velice slušně, ale i přes to litrovej výkon motoru je víc než slušnej tak o tom že je pod kapotou turbo se řidič doví pouze z palubního displeje kde je jakýsi graf zobrazujíci plníci tlak. Zátah motoru je naprosto lineární od cca 1500rpm až do myslím 5500rpm kde umře.
Je my jasný, že když by si tohle četl konstrukter motoru tak bude určitě nadšen neboť přesně o tohle mu šlo, nicméně o tomhle turbomotor urči není a určitě ne v hothathci v Alfě QV. Turbomotor je o tom, že se do 4000 neděje nic a pak vám to utrhne hlavu, zejména pak ve sportovním voze.
Fiat Uno 1.4 Turbo, řeklo by se "stejný" auto "stejný" motor, ale charakter úplně jiný.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Kůrkyn » 22.12.2012, sob 17:34

Hade to je omyl, o kopanci je starej turbomotor, moderní nikoli. Snem konstruktéra, je mít plochou křivku točivého momentu. Kopance dělaly motory v minulosti, kdy nebyla regulace na takové technické úrovni....

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Petr147 » 22.12.2012, sob 18:05

taky bych chtěl, když už trpět malej motor s turbem, tak aby měl maximální nebo +-80% krouťák a výkon v cca 2tis :)

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19020
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Kubas » 22.12.2012, sob 18:29

Kůrkyn píše:Hade to je omyl, o kopanci je starej turbomotor, moderní nikoli. Snem konstruktéra, je mít plochou křivku točivého momentu. Kopance dělaly motory v minulosti, kdy nebyla regulace na takové technické úrovni....
ono to není jen snem konstruktéra, ale hlavně se v tom autě pak běžnému řidiči dobře jezdí..... Kdo chce auto se "staromódním" chováním, ať si koupí youngtimer.... Je poměrně absurdní chtít po moderních autech, aby měly nedostatky těch starých.... :smt102
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od hadXR » 22.12.2012, sob 18:37

Kůrkyn píše:Hade to je omyl, o kopanci je starej turbomotor, moderní nikoli. Snem konstruktéra, je mít plochou křivku točivého momentu. Kopance dělaly motory v minulosti, kdy nebyla regulace na takové technické úrovni....
No však, dyť to píšu, ne? :smt102

Kubas: "Povezte mi Kefalín, čo vy si predstavujete pod takovým pojmom: "nedostatky"?" :-D
Co je pro jednoho nedostatek je pro druhýho výhoda. A když chci zátah vocpoda tak od toho mám objem :smt077

A on je taky průser to, že ty malý motory možná odstranily "nedostatek" starejch turbolagu a přidaly k tomu velký výkony a zátah dole jako velkoobjemovej motor, ale chci vidět nějakou 1.4T jak vydrží přes půl milionu kilomertů jen s tou nejzákladnější údržbou a zacházením ne zrovna v rukavičkách.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Kůrkyn » 23.12.2012, ned 09:50

jasně že nevydrží, nevydržela to ani stará oturbovaná a ani nová oturbovaná. Pokud jí tedy nevyrobíš NASA technologiií za pětinásobnou cenu. Fyzika versus ekonomika, nic víc. :D

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19020
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Kubas » 23.12.2012, ned 09:55

dnes se hlavně auta na 500tkm jaksi nekupují.... To s tím nikdy nikdo najede (a kvůli pár extrémistům to automobilky fakt dělat nebudou....)....

Já s 1.4T 150k jezdím už pátý rok a za dvoulitr se 150k bych to teda nevyměnil ani náhodou.... A i racing-módu to vydrží, zeptejte se Gionardiho....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od hadXR » 23.12.2012, ned 10:21

Kůrkyn: ano to máš pravdu ani ty starý turbomotory neměly takovou výdrž, ale taky se montovaly do sportovních vozů kde šlo zejména o výkon a "nesmrtelnost" motoru nebyla tak důležitá vzhledem k předpokladu, že u sportovního vozu nebyl předpoklad velkýho nájezdu. Vyjímkou byl třeba SAAB kterej používal turbomotory i v běžnejch cestovních vozech a tyto motory at už 2.0T nebo 2.3T byly velice spolehlivé, tyhle motory jak nemaj alespon 200tkm tak se považujou za jěště nezajeté :wink:

Bohužel dnešní doba je tak zvrácená, že něco jako "kvalita" už nemá žádnou hodnotu. Jde jen o to nacpat do toho co nejvíc fičur, aby se o tom hezky mluvilo v reklamě a aby se na to dal ulovit potencionální zákazník, přecejen životnost 500tkm se při zkušební jízdě demonstruje těžko, ale co to vydrží nikoho nezajímá.
Dřív vyráběla každá automobilka svoje specifický auta (Alfa sportovní, MB luxusní a spolehlivý, Volvo bezpečný) a každá měla svoji skupinu zákazníků, kterří věděli co si kupují a když si šli koupit nový auto tak šli zase ke "svojí" značce. Dneska se každej snaží prodat všem a podle toho to vypadá.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Harous » 23.12.2012, ned 10:33

Lancia Thema Turbo, Croma Turbo, 164 Turbo, to taky nejsou příklady zrovna sportovních aut. U Italů ty turbomotory obcházely daň uvalenou na auta s objemem větším než dva litry.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

forza156
Pozorovatel

Příspěvky: 347
Registrován: 8.1.2007, pon 18:42
Bydliště: Brno

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od forza156 » 23.12.2012, ned 11:03

hadXR píše: Vyjímkou byl třeba SAAB kterej používal turbomotory i v běžnejch cestovních vozech a tyto motory at už 2.0T nebo 2.3T byly velice spolehlivé, tyhle motory jak nemaj alespon 200tkm tak se považujou za jěště nezajeté :wink:
Tyhle motory teda měli problémů až dost :-k

****************
Zatím mám poloBAN,takže asi tak

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Harous » 23.12.2012, ned 11:29

Co si vzpomínám tak jsem někde narazil na to, že těm Saabům rády praskaly bloky.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od hadXR » 23.12.2012, ned 14:45

Jo, ale to bylo až v modelech 9-3 a 9-5, možná poslední ročníky 900/9000. Kde už GM tlačilo na snížení nákladů a začly se ty bloky šidit, měly menší roztěč válců = méně materiálu. Nicméně stále to nebyla žádná trgédie. Většina těch motorů spíš odešla na nevhodný zacházení, na který je ten turbomotor mnohem náchylnější než atmosféra.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

martinez
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 358
Registrován: 6.10.2009, úte 20:30
Bydliště: Náchodsko

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od martinez » 23.12.2012, ned 15:50

Alfa Romeo Crosswagon
Alfa Romeo 146 1.6TS 88Kw
Alfa Romeo GT 1.9JTD 110Kw ex
Alfa Romeo 156 SW 1.9JTD 85Kw ex

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od hadXR » 23.12.2012, ned 16:25

No myslím že v praze bych našel horší silnice :)
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Kůrkyn » 23.12.2012, ned 16:28

To je známá věc, tam testujou všechny značky :)

Spirpin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1514
Registrován: 28.9.2007, pát 18:10
Bydliště: Praha

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Spirpin » 25.12.2012, úte 20:22

hadXR píše:Dřív vyráběla každá automobilka svoje specifický auta a každá měla svoji skupinu zákazníků, kterří věděli co si kupují a když si šli koupit nový auto tak šli zase ke "svojí" značce. Dneska se každej snaží prodat všem a podle toho to vypadá.
V tomhle máš naprostou pravdu.
156 SW 1.9 JTDm

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19020
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Kubas » 25.12.2012, úte 21:06

ano, je to pravda. Ale není to tak, že by současný stav někdo automobilkám vnutil. Je to prostě přirozený vývoj toho trhu.... Ostatně, v mobilech, foťácích a já nevím v čem ještě se děje úplně to samé.... :smt102 Já z toho taky nemám radost, ale bohužel je to prostě stav věcí a nedá se s tím nic dělat (PS: mobile.de je plné bezvadných, charakterních a originálních aut - jen nejsou nové :wink: )
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od hadXR » 26.12.2012, stř 12:36

Teď jde o to jestly se ten trh tak vyvynul skutečně přirozeně a nebo to tam dotlačilo vedení automobilek za pomoci marketingových oddělení, který skrátka lidem vnutily představu, že potřebujou to co nepotřebujou. A hlavní otázkou, ať je to jak píšu víše nebo jinak, je jestly lídé ve vedení těch firem neměly mít dostatek morálky na to, aby se držely tradic a hodnot který tvrdě vybudovaly jejich předchůdci a ne se jen slepě hnát za maximálnim ziskem kašlajíc na vše ostatní.

A ano máš pravdu, stále se dá sehnat spousta super auťáků starších. Na druhou stranu se nám naše vláda tlačená EU snaží jejich provoz stále více znepříjemnit a nejraději znemožnit pod šlechetnou zástěrkou ekologie (ve skutečnosti to s eko. samo nemá nic společnýho když výroba novýho a likvidace strýho auta zatěžuje živ. prostředí mnohem více než provoz toho starýho, což je tady asi většině jasný).
A pak je tu jěště otázka toho co bude za 20 let? Pokud by nám ty starý pekáče náhodou nezakázaly budou jěště schopný denního provozu? A za jakou cenu a kde seženeš díly?
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Harous » 29.12.2012, sob 09:56

Rapid je zatím v Česku propadák, vše rozhodne octavia
http://auto.idnes.cz/skoda-rapid-c8x-/a ... tomoto_fdv
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Hampice » 29.12.2012, sob 10:13

Včera jsem na stejné téma měl rozhovor s jedním prodejcem Škodný tady u nás a říkal v podstatě to samé... Podobný problém trápí i Citimrd, kde ale nelze příchodem Octavie čekat nějakou změnu
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8584
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od Harous » 29.12.2012, sob 10:35

Citigo je podle mě mimo absolutně. To je auto který mohlo mít úspěch před deseti lety. U Rapidu jsem se podíval na konfigurátor a je to smutný. To auto je podle mě zabitý nejen cenou, ale i dodávanou kombinací motorů. Pokud by člověk nechtěl 1.2, ale 1.4 TSI tak se musí smířit s DSG převodovkou. Nakonec by snad byla nejlepší volba nafta 1.6. Cenově je mimo jakmile si začne člověk něco vybírat. Třeba příplatek 11.000 Kč za tempomat u nejvyšší výbavy Elegance mi přijde jako špatnej vtip.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

faust54
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 484
Registrován: 11.12.2007, úte 05:59
Bydliště: Praha, Trutnov
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od faust54 » 29.12.2012, sob 12:40

No, kdyz si vezmu ze u Citiga je za tempomat 6000,- :smt040
AR 147JTD | 85kW | 2002 | Distinctive
AR 146 1.6TS r.2001-prodano
AR 155 Q4 r.1995 - prodano
AR 164 2.0TB r.1996 - prodano
Ford Puma 1.7 16V

maara77
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 178
Registrován: 7.5.2012, pon 20:20
Bydliště: Kroměříž

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od maara77 » 6.1.2013, ned 16:00

nevim esi trefim správné téma...kdyžtak se předem omlouvám, ale ten obrázek je super
Přílohy
alfa vs vw.jpg
Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V Sportronic ´03
VAZ 2103 ´80
ex. Alfa Romeo 166 2,5V6 24V ´99

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3271
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od rosso155 » 6.1.2013, ned 19:44

Pecka :smt044 :smt023 .
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Alfisti si povídají o koncernu VW

Příspěvek od tuta146 » 6.1.2013, ned 20:02

:-D :-D :-D
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Odpovědět

Zpět na „Tlachání o všem možném co se netýká Alfy Romeo...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host