jesli na to nejdes ze spatny strany...Hampice píše:CO anal...
Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
2° Coppa Alfa Romeo 31.5.-1.6.2025
14° Crashtovic veselé vánoce 13.12.2024
1° Corsa Italia 8.6.2019
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
14° Crashtovic veselé vánoce 13.12.2024
1° Corsa Italia 8.6.2019
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
V Poděbradech bylo hezky, ale musel jsem je odjet opět na půjčený AFM. Ten můj opravený*, repektive oba jsou nejspíš v háji mechanicky. Na volnoběh tam s sebou vrtí jak ryba na suchu, takže to nemůže uregulovat vůbec nic...
V týdnu jede k rossovi....
V týdnu jede k rossovi....
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Snad to klapne, ale kdyby to náhodou neklaplo, tak uděláme AFM-OFF 

- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa je v lázních*... Uvidí se, co se najde za průser...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
...tak zatim to vypada na mensi chripku....a drobne problemy s travenim 

AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Jsem docela zvědavý, na co se přijde. Držím palce. 

MAZDA 626 2.0 (1998) [2021-present]
BMW e32 740iA (1993) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
BMW e32 740iA (1993) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Něco nového pořízeno na doporučení..
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
jo, to se bude hodit.....jinak jsem na aute stravil 3 dny a hardware je hotove
jak bude chvile, hodim sem reprtaz
jak bude chvile, hodim sem reprtaz

AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Doufám, že se šťastným koncem. Taková kára musí jet.
MAZDA 626 2.0 (1998) [2021-present]
BMW e32 740iA (1993) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
BMW e32 740iA (1993) [2017-present]
ALFA ROMEO 164 2.0 TS (1998) [2008-2017]
FORD GRANADA 2.3 V6 (1984) [2013-2014]
FORD SIERRA 2.0 DOHC (1989) [2007-2008]
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
přesně, to není možný aby to někdo nerozchodil.... (to samý si říkám u svojí 90
)

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Tak nasel jsem chvili na prvni shrnuti:
Hampi ma svou 164, rekl bych, ve fantastickem stavu.
Auto dovezl v naprosto funkcnim stavu a nektere veci k reseni jsou opravdu "ladeni na vyssi urovni "
Nicmene nevyhovujici:
- vysoka spotreba
- prehrivani motoru
- brzda funkcni ale gumova
Mensi zadrhel lehkeho cukani pri ubrani plynu jsme na miste prisoudily lehce prolinajicimu posilovaci brzd ( pri slapnuti a pusteni brzdy motor meni uuplne lehce otacky ) Bude se muset vymenit posilovac, ale ja bych to nechal tak, je to fakt minimalni.
Takze prvni se zkontroloval mechanicky stav motoru:
Komprese na vsech 6ti je mezi 11,0 az 11,7 bar.
To neni ani moc ani malo, je to takovy lepsi prumer. Nicmene po udajne generalce spodku by mel mit tento motor aspon 13 - 14 bar.
Na motoru bylo lehce slyset jedno zdvihatko a jelikoz bylo nutne i zkontrolovat casovani vacek, udelaly se rovnou i ventilove vule.
Vyfukove byly vsechny na 0,25 a seridil jsem vse na presne 0,20
Saci byly v rozmezi 0,30 az 0,40 a seridily se vsechny na presne 0,35 krome jednoho, ktery zustal na volnejsich 0,32.
Kalisky vsechny vyfukove perfektni, protoze nove. Saci vsechny jako nove, krome jednoho, na 6. valci. Ten mel vyraznou ryhu na vnejsim obvodu, viz fotku. Kalisek se musel nechat nabrousit.
Pricinu bych videl v cerstve nabrousene vacce od Krejbycha. Vacky na vrcholku nejsou uplne rovne, ale v ramci tisicin, max 1 setinu , jsou jednostranne zkosene. Tim se docili, ze kalisky se pod vackou pri kazdem kontaktu trochu pootoci a maji dlouhou zivotnost. V okamziku kdy se kalisek prestane pootacet, celkem rychle se vyklepe do kalisku jedna velka hrana. V pripade vacky od Krejbycha bylo toto zkoseni priliz velke a vacka mela moc ostry kontakt po vnejsim obvodu, proto ta ryha.
Jinak vacky od Krejbycha byly udelany velmi dobre, vsechny vyfukove byly nabrouseny na stejny zdvih 6,3mm ( original ma 6,4 mm ) . Saci vacky maji vsechny 9,9mm zdvih, coz je o 0,2mm mene nez seriova vacka QV - 10,1 mm ( standartni 3.0 vacka ma jen 9,0mm ) .
Dalsi, trochu znepokojujici detail vacky je vylupovani mikrocastic na dvou vackach. Je to znamka az prilis tvrdeho povrchu/pnuti, ktery vznikl pri opetnem kaleni jiz kalene vacky.
Original vacky jsou cca 1mm prokalene, nemela by se teda znovu kalit, pokud neni zbrousena kompletni, puvodni vrstva. Vydrolovani materialu jsem videl i na spatne kalenych klikovkach, na to si musite dat pozor. Ja mimo jine z tohoto duvodu radsi zhanim zdrave, original klikovky, pokud je to mozne....
Samotne vacky nebyly namontovane na original klinku ale jen tak pritazene matkou na kuzelu ala 24v.
Samozrejme diky tomu unasece nebyly nastavene na tovarni znacky - vse se dalo do poradku tak jak to ma byt. Ma to i tu vyhodu, ze kontrolovani casovani vacek ted muze probehnout bez sundavani ventiloveho vika - dost podstatna uspora casu.....
Sumarum: Motor je celkove v dobre kondici a ma predpoklad na to, aby bezproblemove bezel.
Jak uz byly rozvody dole, vyuzil se idealni pristup k vodni pumpe a termostatu.
Vodni pumpa nova, kovova a plne funkcni. Takze pricina prehrivani muze byt jen v termostatu ( chladic je novej a vsechny hadicky byly zkontrolovany - nikde nic ucpaneho )
a nebo netesnicim vicku expanzky ( voda v okruhu MUSI byt pod tlakem )
Termostat na Bussu je trochu zvlastni v tom, ze je to vlastne dvojtermostat - kdyz je motor studeny, je uzavreny vnejsi okruh ( chladic ) a voda proudi vnitrnim okruhem ( motor )
Kdyz se motor zahreje, musi termostat ve finale uzavrit vnitrni okruh KOMPLETNE a otevrit vnejsi okruh KOMPLETNE, aby byla nucena voda jit na 100% pres chladic.
Termostat se vyndal a smontovany se stredni casti se hodil do varici vody. Tesneni vnitrniho okruhu MUSI vylezt pres uroven dosedaci plochy, alespon 1-2 mm. Jeste udelam test na porovnani s jinymi termostaty, co tady mam, ale jsem si jistej, ze nam pouzitej termostat ( viz foto ) nevyleza dostatecne vysoko. No kazdopadne se namontuje zpet BEZ toho tlusteho papiroveho tesneni - hodim to na nejaky kvalitni silikon.....
Hampi ma svou 164, rekl bych, ve fantastickem stavu.
Auto dovezl v naprosto funkcnim stavu a nektere veci k reseni jsou opravdu "ladeni na vyssi urovni "
Nicmene nevyhovujici:
- vysoka spotreba
- prehrivani motoru
- brzda funkcni ale gumova
Mensi zadrhel lehkeho cukani pri ubrani plynu jsme na miste prisoudily lehce prolinajicimu posilovaci brzd ( pri slapnuti a pusteni brzdy motor meni uuplne lehce otacky ) Bude se muset vymenit posilovac, ale ja bych to nechal tak, je to fakt minimalni.
Takze prvni se zkontroloval mechanicky stav motoru:
Komprese na vsech 6ti je mezi 11,0 az 11,7 bar.
To neni ani moc ani malo, je to takovy lepsi prumer. Nicmene po udajne generalce spodku by mel mit tento motor aspon 13 - 14 bar.
Na motoru bylo lehce slyset jedno zdvihatko a jelikoz bylo nutne i zkontrolovat casovani vacek, udelaly se rovnou i ventilove vule.
Vyfukove byly vsechny na 0,25 a seridil jsem vse na presne 0,20
Saci byly v rozmezi 0,30 az 0,40 a seridily se vsechny na presne 0,35 krome jednoho, ktery zustal na volnejsich 0,32.
Kalisky vsechny vyfukove perfektni, protoze nove. Saci vsechny jako nove, krome jednoho, na 6. valci. Ten mel vyraznou ryhu na vnejsim obvodu, viz fotku. Kalisek se musel nechat nabrousit.
Pricinu bych videl v cerstve nabrousene vacce od Krejbycha. Vacky na vrcholku nejsou uplne rovne, ale v ramci tisicin, max 1 setinu , jsou jednostranne zkosene. Tim se docili, ze kalisky se pod vackou pri kazdem kontaktu trochu pootoci a maji dlouhou zivotnost. V okamziku kdy se kalisek prestane pootacet, celkem rychle se vyklepe do kalisku jedna velka hrana. V pripade vacky od Krejbycha bylo toto zkoseni priliz velke a vacka mela moc ostry kontakt po vnejsim obvodu, proto ta ryha.
Jinak vacky od Krejbycha byly udelany velmi dobre, vsechny vyfukove byly nabrouseny na stejny zdvih 6,3mm ( original ma 6,4 mm ) . Saci vacky maji vsechny 9,9mm zdvih, coz je o 0,2mm mene nez seriova vacka QV - 10,1 mm ( standartni 3.0 vacka ma jen 9,0mm ) .
Dalsi, trochu znepokojujici detail vacky je vylupovani mikrocastic na dvou vackach. Je to znamka az prilis tvrdeho povrchu/pnuti, ktery vznikl pri opetnem kaleni jiz kalene vacky.
Original vacky jsou cca 1mm prokalene, nemela by se teda znovu kalit, pokud neni zbrousena kompletni, puvodni vrstva. Vydrolovani materialu jsem videl i na spatne kalenych klikovkach, na to si musite dat pozor. Ja mimo jine z tohoto duvodu radsi zhanim zdrave, original klikovky, pokud je to mozne....
Samotne vacky nebyly namontovane na original klinku ale jen tak pritazene matkou na kuzelu ala 24v.
Samozrejme diky tomu unasece nebyly nastavene na tovarni znacky - vse se dalo do poradku tak jak to ma byt. Ma to i tu vyhodu, ze kontrolovani casovani vacek ted muze probehnout bez sundavani ventiloveho vika - dost podstatna uspora casu.....
Sumarum: Motor je celkove v dobre kondici a ma predpoklad na to, aby bezproblemove bezel.
Jak uz byly rozvody dole, vyuzil se idealni pristup k vodni pumpe a termostatu.
Vodni pumpa nova, kovova a plne funkcni. Takze pricina prehrivani muze byt jen v termostatu ( chladic je novej a vsechny hadicky byly zkontrolovany - nikde nic ucpaneho )
a nebo netesnicim vicku expanzky ( voda v okruhu MUSI byt pod tlakem )
Termostat na Bussu je trochu zvlastni v tom, ze je to vlastne dvojtermostat - kdyz je motor studeny, je uzavreny vnejsi okruh ( chladic ) a voda proudi vnitrnim okruhem ( motor )
Kdyz se motor zahreje, musi termostat ve finale uzavrit vnitrni okruh KOMPLETNE a otevrit vnejsi okruh KOMPLETNE, aby byla nucena voda jit na 100% pres chladic.
Termostat se vyndal a smontovany se stredni casti se hodil do varici vody. Tesneni vnitrniho okruhu MUSI vylezt pres uroven dosedaci plochy, alespon 1-2 mm. Jeste udelam test na porovnani s jinymi termostaty, co tady mam, ale jsem si jistej, ze nam pouzitej termostat ( viz foto ) nevyleza dostatecne vysoko. No kazdopadne se namontuje zpet BEZ toho tlusteho papiroveho tesneni - hodim to na nejaky kvalitni silikon.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
S tím těsněním mi to došlo až teď. To by teoreticky mohlo být ono, protože se to přehřívalo i s úplně novým termostatem. Ten jsem nakonec nepoužil, protože držel 90°C, což je moc - velice brzo se rozsvěcela kontrolka přehřátí, jejíž spínač je tady na 105°C.
Tak uvidíme až se to složí.
Tak uvidíme až se to složí.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
To těsnění u termostatu jsi kupoval nebo sis ho vyráběl?
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Vyráběl... A asi z moc tlustého papíru. Ale neteklo 

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3585
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Možná budu mít tentýž problém 

Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
mám dva dotazy, sice ne úplně konkrétně na Hampiho káru, ale k 12v Bussu
kolik je strop ventilová vůle na výfukových zdvihátkách? Na 155 mám staženo na 0,25, tys teď dělal 0,20. Nemám problém s tím, že by mě to běželo jak šicí stroj, lidi co to slyšeli po rozvodech dosvědčí že je to jedno z nejčistěji a nejtišeji běžících 12v. Beru i v potaz faktor že čím víc staženo, tím pečlivěji motor prohřát než se mu šlápne... Zajímá mi hrana
druhá věc- klínky na vačkových kolech. 12V jsem dělal jen svého, nutno podotknout že vačky nejsou serie (Shrick), ale klínek jsem nikde neobjevil. Prostě system jak na 24v a dalších spousty autech- vačka -vačkové kolo spoj pouze kužel. Kola jsem měl povolený, nastavenou HU, vačky na rysky, pak dotahuju vačkový kola. Nejde mi do hlavy jak by se případně odladilo přesný nastavení rozvodů, kdyby vačkový kola byly pevně spojený s vačkou klínkem, vždy by to musel řemen někam zatáhnout
Jinak nemám problém s tím jak to mám nastavený, auto jede myslím že velmi dobře, je jsem rád když vím co a jak
kolik je strop ventilová vůle na výfukových zdvihátkách? Na 155 mám staženo na 0,25, tys teď dělal 0,20. Nemám problém s tím, že by mě to běželo jak šicí stroj, lidi co to slyšeli po rozvodech dosvědčí že je to jedno z nejčistěji a nejtišeji běžících 12v. Beru i v potaz faktor že čím víc staženo, tím pečlivěji motor prohřát než se mu šlápne... Zajímá mi hrana
druhá věc- klínky na vačkových kolech. 12V jsem dělal jen svého, nutno podotknout že vačky nejsou serie (Shrick), ale klínek jsem nikde neobjevil. Prostě system jak na 24v a dalších spousty autech- vačka -vačkové kolo spoj pouze kužel. Kola jsem měl povolený, nastavenou HU, vačky na rysky, pak dotahuju vačkový kola. Nejde mi do hlavy jak by se případně odladilo přesný nastavení rozvodů, kdyby vačkový kola byly pevně spojený s vačkou klínkem, vždy by to musel řemen někam zatáhnout

Jinak nemám problém s tím jak to mám nastavený, auto jede myslím že velmi dobře, je jsem rád když vím co a jak
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
No klínky maj standartně všechny 12V a nastavit se to dá v pohodě... Prostě to hodíš na značky a jdeš nejdřív kliku, pak přední vačkový kolo, zadní, olejový čerpadlo a napínák. Řemen musíš nasazovat tak, aby se ti nesesmekl a aby seděl dobře. Maj to tak dobře spočítaný a sesazený, že to prostě výjde a štelovat to na vačkovejch kolech je blbost. Nehledě na to, že na sobě maj rysky, podle kterých se dá zchecknout časování - stačí si přiložit šablonku, netřeba sundávat dekly.
Co se vůlí týče, tak těch 0.20 bych viděl jako optimální a níž bych nešel. Teď proč... protože teplotní roztažnosti. Když ty vůle stáhneš moc, může se stát, že po ohřátí nebude úplně dosedat ventil a podpálíš ho. Navíc to nedává smysl. Ono efekt toho, že ty vůle stáhneš je nejvíc znát za studena, že to míň šije. Za tepla rozdíl nevidím. A s tím ohříváním... za studena hůř maže olej, takže dostane víc na prdel kalíšek a vačka... ale že by to bylo nějak dramaticky víc, než při těch továrních bych si nemyslel. Beztak než se ten motor ohřeje, tak na to člověk moc nešlape, případně dá řidší olej. Klidně i těch 5W-40 bych se nebál dát.
Jestli jsem napsal nějakou blbost, tak mě snad rosso opraví... ale doufám, že ne
Co se vůlí týče, tak těch 0.20 bych viděl jako optimální a níž bych nešel. Teď proč... protože teplotní roztažnosti. Když ty vůle stáhneš moc, může se stát, že po ohřátí nebude úplně dosedat ventil a podpálíš ho. Navíc to nedává smysl. Ono efekt toho, že ty vůle stáhneš je nejvíc znát za studena, že to míň šije. Za tepla rozdíl nevidím. A s tím ohříváním... za studena hůř maže olej, takže dostane víc na prdel kalíšek a vačka... ale že by to bylo nějak dramaticky víc, než při těch továrních bych si nemyslel. Beztak než se ten motor ohřeje, tak na to člověk moc nešlape, případně dá řidší olej. Klidně i těch 5W-40 bych se nebál dát.
Jestli jsem napsal nějakou blbost, tak mě snad rosso opraví... ale doufám, že ne

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
ad. pera a remenice: Netusim jak to je na 12V, ale napr. na TS je remenice na peru, ale zaroven tam je vule a je to mozne trosku vymezit. Zaroven, ale to pero zabranujem tomu, aby doslo k protoceni kola vuci hrideli.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
0,20 neni zas tak malo, factory settings jsou 0,225 - 0,25
nejmene co jsem nameril bylo nekolikrat 0,15 a ventily podpalene nebyly....
a remenice nejde primo na vacku - je tam u predokolek jeste jeden mezikus a u transaxlu dokonce dva - tam se to da drobne doladit - zatim vzdy vse sedelo. Problem nastane az u hodne zfrezovanych hlav - bud probrousit na vetsi vule uchyceni remenice - mezikus nebo offset klinky.
Klinky se podle me uz nepouzivaji z uspory penez - vemte si jak precizne ta drazka na vacce a remenici musi byt aby to sedelo...
K tomu serizovani - je to celkem drbacka pokud to ma sedet uplne presne ( kdo to nekdy delal, vi sve ....) Je zapotrebi obrousena 11ka ocko, aby zapadla az dozadu a sroub si chytam napevno s hasackem
nejmene co jsem nameril bylo nekolikrat 0,15 a ventily podpalene nebyly....
a remenice nejde primo na vacku - je tam u predokolek jeste jeden mezikus a u transaxlu dokonce dva - tam se to da drobne doladit - zatim vzdy vse sedelo. Problem nastane az u hodne zfrezovanych hlav - bud probrousit na vetsi vule uchyceni remenice - mezikus nebo offset klinky.
Klinky se podle me uz nepouzivaji z uspory penez - vemte si jak precizne ta drazka na vacce a remenici musi byt aby to sedelo...
K tomu serizovani - je to celkem drbacka pokud to ma sedet uplne presne ( kdo to nekdy delal, vi sve ....) Je zapotrebi obrousena 11ka ocko, aby zapadla az dozadu a sroub si chytam napevno s hasackem
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Ten důvod toho, proč maj dnešní motory ty řemenice na volno, resp. na tom klínku je poměrně značnej vakl a při výměně řemenu se to povoluje je podle mě spíš ve vedení řemenu. Co jsem dělal Fiatí twincam ve Stilu, tak tam si nedovedu představit správné napnutí řemene bez toho, aby se to trochu nehnulo. Asi by to nějak šlo, ale bylo by to hodně složitý... ale nevim no
Ale katování kostů bude asi taky podstatnej důvod 


Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
pritahovat matku na remenici bez klinku na v12 je celkem opruz, musi se zaroven drzet remenice + vacka, jinak to z rysky sjede samo ( pri dotahovani ) , nebo vy mate spesl fixace na vacky ala 24v ?
Netvrdim ze to nejde ale kdyz ten klinek mam a sedi to, proc to nepouzit, tech neorigo vacek - C+B, Autodelta, jsem mel taky a vzdy tam drazka na klinek byla, i ty Schrick ho normalne maji, asi spesl serie....
Netvrdim ze to nejde ale kdyz ten klinek mam a sedi to, proc to nepouzit, tech neorigo vacek - C+B, Autodelta, jsem mel taky a vzdy tam drazka na klinek byla, i ty Schrick ho normalne maji, asi spesl serie....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Ja nerozporuju ze tam nejsou drazky, jen jsem tam nemel pera. Takze jsem to nijak neresil
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
dnes som sa presiel s diag a zaznacenou teplotou vody a pri ceste sa mi teplota pohybovala od 84 po 95 podla zatazenia, v meste teplota isla az ku 103 bo pri 99 sa zapol vetrak a vypol pri 96
samozrejme budik stale na 90, az mi chyba ten budik zo 156TS... az budu vonku teploty 40 a zapnuta klima tak to kludne moze ist az na 110 v meste
ta teplota neklesa tak rychlo jak to bolo u TS, budem musiet tiez pozriet na ten termostat
samozrejme budik stale na 90, az mi chyba ten budik zo 156TS... az budu vonku teploty 40 a zapnuta klima tak to kludne moze ist az na 110 v meste
ta teplota neklesa tak rychlo jak to bolo u TS, budem musiet tiez pozriet na ten termostat
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Pokud se nehýbe ručička teploty, tak je to ok. ŘJ má nastavený nějaký rozsah teplot, při kterém udržuje ručičku v klidu, takže tyhle výkyvy jsou asi normální. To, že teplota neklesá tak rychle jako u TS bych přisuzoval mnohem většímu objemu kapaliny u V6.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů