Jaguar díky politice "rychlé limuzíny" je vnímán jako neohrabaný přemotorovaný monstrum pro snoby..ale nebylo tomu tak vždycky..tlak zákazníků tímhle směrem sice vynutil vývoj aut vzdálených pravověrným sporťákům, no na úplným začátku jsou opravdu důstojný plnokrevníci...
------------------------------
hadrX:
No to není tak úplně pravda, protože Astona nebo Ferrari, kterým bylo éčko první generace ve své době uvedení na trh důstojným soupeřem, si snobíci kupovali vždycky..

, a spoustě majitelů těch co víc stála v garáži než jezdila absence některých "udělátek" vůbec nevadila
Harous:
...Já bych byl s tím Jaguaru E-Type rozhodně opatrnější
Kubas :Jagu jeho tituly za nejrychlejší vůz přeju, ovšem jízdní vlastnosti s tak mamutím motorem vpředu asi bůhvíjaké nebudou....
trochu o Éčku pro ty, co jaguáry nesledují...
-------------------------..
ostrá sport verze Éčka -Lightweight s 3.8 motorem dávala 238kW a rychlost 282km../r.1964/..
Ořezávátko to teda na svou dobu fakt nebylo..
..........
..Všechna kola jsou nezávisle zavěšena. Přední lichoběžníková náprava s horními a dolními trojúhelníkovými rameny je odpružena podélnými torzními tyčemi a je vybavena příčným zkrutným stabilizátorem a teleskopickými tlumiči pérování. Zadní lichoběžníková náprava systému JAGUAR je tvořena spodním trubkovým rozvidleným ramenem s podélnou vzpěrou a horním ramenem tvořeným hnacím hřídelem s nestejnoběžnými klouby, každé kolo je odpružené dvojicí teleskopických tlumičů a vinutých pružin. Zadní nápravu doplňuje příčný zkrutný stabilizátor.
s podvozkem tohoto typu bude srandy kopec..to dnes nezvyklé zadní zavěšení není žádnej nedodělek --poloosu na zadku místo horního ramene měla třeba i E30..
Éčko nevzniklo ze vzduchoprázdna..byla tu zkušenost s koncepcí závodního Jaguaru-D
z roku 1954-1957
J
ak o Jaguaru D-Type hovoří Encyklopedie Auta 5p:
Jde o dvoudveřový dvoumístný roadster, motor vpředu a pohon zadních kol.
Řadový šestiválec s rozvodem DOHC, objem 3442 ccm, vrtání 83 mm a zdvih 106 mm, komprese 9,0, tři karburátory Weber, výkon až 199 kW (270 koní) při 6000 ot/min, točivý moment 328 Nm při 4000 ot/min.
Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2285 mm, rozchod 1270/1270 mm, vnější rozměry 3910x1670x1040 mm, hmotnost 865 kg, maximální rychlost 290 km/h, zrychleni na stovku za 4,9
.
souvislosti:
Jaguar D-type vznikl jako navazující model pro závody v LeMans. Jaguár D-type byl zcela nový projekt se zcela novou konstrukcí. Karoserie byla samonosná z hořčíkové slitiny s trubkovým rámem v přední části vozu. O tvar karoserie se opět postaral M. Sayer, který znovu použil prvky z leteckého průmyslu. Na svou dobu navrhl opravdu aerodynamickou karoserii. První prototyp označený XKC401 později přejmenovaný jako D-type byl při testování na okruhu mnohem rychlejší než jeho předchůdce, i když maximální rychlost se oproti předchozímu modelu výrazně nezvýšila. Díky suché klikové skříni motoru použitého u tohoto závodního vozidla mohla být snížena celková stavba karoserie a přední kapoty, tím se dosáhlo již zmíněné úpravy v aerodynamice, ale také snížení těžiště automobilu. Motor o obsahu 3442 ccm, který používal i jeho předchůdce, a který byl používán i v jiných sériových modelech značky, byl upraven a vybaven třemi karburátory Weber. S úpravami dával motor běžně výkon 245 koní při zhruba 6000 otáčkách za minutu. Maximální rychlost byla až 280 km/h. (při jízdě nad 240 km/h se používala ploutev za místem řidiče. Bylo experimentováno i se vstřikováním paliva, ale k prvnímu nasazení motoru s tímto systémem došlo až v roce 1956. Převodovka byla čtyřstupňová, synchronizovaná od druhého stupně.
Revoluční byly také kotoučové brzdy, vyvinuté společností Dunlop. Konstrukce karosérie i brzdy byly převzaty z letecké techniky. Typická byla velká svislá stabilizační ploutev, kterou navrhl Malcolm Sayer.
Závodní historie začala již na jaře 1954, kdy na okruhu v LeMans pokořili s novým závodním automobilem rekord okruhu o 5 vteřin, který dosud drželo Ferrari. Bohužel nový závodní vůz při samotném čtyřiadvacetihodinovém závodě v LeMans zaostal za vítězným Ferrari o 105 sekund a skončil druhý. Vinou byla nečistota v palivu, díky čemuž neměl závodní Jaguar D-type potřebný výkon. Na závodním okruhu v Remeši o měsíc později obsadily závodní Jaguáry první místa.
V roce 1955 byla na Jaguar D-type přestavěna přední kapota, která byla prodloužena kvůli zvýšení rychlosti. Dostala označení „long nose“. Další úpravy byly provedeny na samotném motoru, kde byla vylepšena hlava motoru, byly použity větší sací a výfukové ventily. Díky úpravě ventilů muselo být změněno i jejich posazení. V tomto roce také nejely automobily po vlastní ose, nýbrž byly přepraveny letecky. Téhož roku byla vítězná posádka Bueb/Hawthorn s Jaguarem D-type..
Tak tady je vidět , co dával motor jako další vývoj motoru XK při lehoučký kasli...jaguary té doby byly opravdu pokročilý auta--žádný přiblblý monstra na neohrabaných podvozcích
http://www.youtube.com/watch?v=iwiO_bYe3Po
Na konci při záběru na výsledky je vidět časová vzdálenost Éčka od Lotusu Esprit.., Focusu RS
/ čas 3:46 /
Focus RS 1.32.2
Lotus Esprit 1.32.5
Audi TT V6 1.32.7
Jaguar E-type 1.32.8
SL 55 AMG 1.33
Aston DB 5 1.46
Těch pomalu 50 let odstupu mezi Focusem RS dává výsledkový náskok 6 desetin vteříny, SL55 AMG
ztrácí.. :
