jak jezdit s 2,4 jtd

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Petr147 » 4.3.2012, ned 21:40

JardaB píše:Ano, to bych byl spokojeny, takze asi proverim vstriky, kdyz to tak zere...
ono jestli se s tím jezdí okolo komína, tak je spotřeba ok, s Passatem B5 1,9TDI jsem jezdil krátké trasy po Praze taky okolo 10

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Ladis » 4.3.2012, ned 21:58

PetrGTV píše:já nechápu tu mánii kolem spitřeby, nikdy jsem to neřešil a už vůbec nepodřizoval styl co nejnižší spotřebě a jezdim za 5,3 v průměru podle PC, tak že ze svý zkušenosti doporučuju, vyserte se na to hlídání a jezděte podle citu, dyť ten motor si sám řekne jak se mu nejlíp jede, nějaký rady jsou zbytečný, prostě vnímejte auto a o tom to je
5,3 :roll: , to je ho...o, já když to zkoušel tak jsem jel za 3,7 :smt016 , ale jinak taky jezdím za těch fantastický lehce přes 5 l :smt046 , jenom nádrž je nějaká menší, když s takovou spotřebou nenajedu aspoň 1200 km :smt089 .

Reál + 1,7 l k palubáku :smt098
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od PetrGTV » 4.3.2012, ned 22:04

jj o správnosti údajů na pal. PC si taky iluze nedělám, ale když ono se na to tak hezky kouká :D
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Ladis » 4.3.2012, ned 22:24

Krásně s tím dráždím, když vezu majitele ohávie f TDI :-D , že jedu za to samo co on, ale s 2x větším výkonem, to potom sleduju jak jim tuhne úsměv :hotovej
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Liwika19 » 4.3.2012, ned 22:27

na jedno natankovanie 740km plus cca 20l v nadrzi. cize to je podla mna celkom slusna spotreba na 2,4 SW
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Ladis » 4.3.2012, ned 22:32

Jo to Ti žeru :-D , palivoměr taky okazuje podle plota, od plné do půlky to nepadá a člověk má pocit,že najede hafo a pak od půlky k prázdné to letí jak sviň :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Liwika19 » 4.3.2012, ned 22:37

no to hej ale tak mi povedz odhad kolko mohlo byt v nadrzi ked sa tankovalo a rucicka pred tankovanim bola tesne nad ciarockou tou ciernou za polkou....ta 1/3 cize to mi vychadza na cca 20l +- kedze nadrz ma 65l
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Ladis » 4.3.2012, ned 22:48

Tak to neviem, ja mám čiarky biele a nádrž na 63l :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Liwika19 » 4.3.2012, ned 22:49

joj tak ma chytaj za slovicka a ciselka 2 hore dole :smt016
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Ladis » 4.3.2012, ned 22:52

Když sa na to dá najet dalších cca 30 Km, tak pro někoho třeba moc důležitý údaj :smt016
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Liwika19 » 4.3.2012, ned 22:54

nikdy nejazdim na doraz :smt016
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

cercanak

Příspěvky: 29
Registrován: 4.3.2012, ned 14:34

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od cercanak » 5.3.2012, pon 10:57

Všichni "normální lidé" umí pravopis a rozlišují začátek a konec další věty, popřípadě použijí čárky, když chtějí vyprodukovat souvětí. Dochlazování turba, jsem na tomto foru nenašel, takže pokud mi k tomu nemáš co říct, zasíráš to tady odpovědmi na nepoložené otázky především ty.

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6982
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od speedy » 5.3.2012, pon 11:01

dochlazování turba je klasika, když sjedeš z dálnice, tak aspon půl minuty tomu dát. Ale je lepší samozřejmě už pár minut před tím, když víš, že zastavíš, tak alespon zvolnit. :wink:
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

cercanak

Příspěvky: 29
Registrován: 4.3.2012, ned 14:34

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od cercanak » 5.3.2012, pon 11:05

Děkuju!

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Liwika19 » 5.3.2012, pon 12:11

speedy ma predbehol a nemusis sa hned rozculovat :wink: ja som narazala na temu termostat o ktorej sa tu uz popisalo dost stranok, pretoze si sa hned v uplne prvom dotaze pytal na teplotu. pokial viem, franik ta uz napominal, ze vlakna na podobne otazky ako sa pytas tu uz su (aj dotaz na ochladenie turba malo smerovat do vlakna o turbe v JTD :wink: ).
Ladis, PetrGTV tu riesili spotrebu a trosku sa podpichovali, nakolko som sa do podpichovania pridala aj ja. pokial ti robi problem po mne citat prispevky, tak ich necitaj. a to ze ti obcas nesedi Y a I v mojich slovach je asi koli tomu, ze pisem po slovensky. cize kusok odlisna gramatika.

termostat:

http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... at#p220143

http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... ce#p217104

turbo:

http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... ilit=turbo
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3817
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Franik » 5.3.2012, pon 12:25

cercanak píše:Všichni "normální lidé" umí pravopis a rozlišují začátek a konec další věty, popřípadě použijí čárky, když chtějí vyprodukovat souvětí. Dochlazování turba, jsem na tomto foru nenašel, takže pokud mi k tomu nemáš co říct, zasíráš to tady odpovědmi na nepoložené otázky především ty.
Jelikoz sem chodim nejcasteji z mobilu, tak nejake velke pismenka a diakrytiku neresim, jo pokud jsi nenasel tak jsi ani nehledal :smt021 jelikoz hned na prvni strance jtd je vlakno vse o turbu a pokec viz.: treba toto: http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=30 tam ma tento dotaz byt a tady nema co delat.Pokud neumis tlacitko hledej umistene nahore tak to napis.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

cercanak

Příspěvky: 29
Registrován: 4.3.2012, ned 14:34

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od cercanak » 5.3.2012, pon 23:20

Je to tam, máte pravdu, za odkazy děkuju.

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1051
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Tanguero » 6.3.2012, úte 08:00

Já jezdím s AR159 1.9 16V JTD od předloňského května, styl jízdy snad bude podobný jako s 2.4.
Otáčky většinou držím mezi 2000 a 3000, tam má motor optimální výkon, točák i spotřebu. Dlouhodobě jezdit pod 2000 nemá smysl, spotřeba o moc nižší není, točák jde dolů, turbo stojí..
Přes město jezdím na trojku (při 55 mám přesně 2000ot). Pokud při těchto otáčkách šlápnu na plyn, auto hned reaguje, není problém kdykoliv předjíždět, na čtverku už cítím, že jen udržuju rychlost a motor by se musel delší dobu "sbírat odspodu" . Jakmile minu ceduli, naložím tomu plný, za chvilku tam mám přes 100, řadím 5 a opět jdu na 2000ot. Pokud je hezká cesta a nikdo nezavazí, tak dám šestku a držím to na 110. Dlouhodobá spotřeba 6.2l/100.
Pokud je motor studený, netočím ho přes 3000. Dochlazování turba při jízdě po dálnici moc neřeš, pokud nejedeš jak Simír z Kobry 11, tak turbo nebude dočervena a dochladí se za pár vteřin při sjíždění z dálnice. Ale už jsem párkrát viděl blbečky, co mě předjeli dvoustovkou a pak hodili myšku vedle k benzínce a zastavili na fleku u stojanu, čest památce jejich turba!
Pro zastánce myšlenky, že diesel se přes 2000ot/min točit nemá, jen tolik: EGR, KAT, SWIRL FLAPS, DPF, 16ventilů a Turbo s regulací. Tohle všechno se zanáší sazema a pokud není v komínu občas průvan, tak tím dřív to ty saze ucpou. Pak na anglickém fóru najdeš návod na opravu: vem to na dálnici a jeď půl hodiny stylem jako bys to někomu ukradl. :-D

JardaB
Nováček

Příspěvky: 174
Registrován: 12.1.2012, čtv 20:35
Bydliště: Liberec

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od JardaB » 6.3.2012, úte 08:55

Je fakt, ze dneska jsem jezdil pokusne jak dobytek a spotreba kupodivu nejak extremni neni, jen mam stale problem s turbem - pri podlaze a vyssich otackach se rozsveci kontrolka - dam tomu jeste chvilku, pak zkusim vycistit turbo rucne...
Omega B 3.0 MV6 combi AT, co s ni?
Mondeo 1.8i combi - jede a jede a jede... jen trosku hnije ;-)
Alfa Romeo 166 2.4JTD, pracant
Alfa Romeo 166 2.0 TB - PRODANO
Megane cabrio 2.0 IDE - pokladnicka mazlik ;-)

Roger
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 382
Registrován: 30.8.2011, úte 08:28

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Roger » 6.3.2012, úte 12:54

no já mám na svým 2.4 JTD už nějakých 10K a tak nějak jsem se dopracoval k tomu co podle sluchu a citu tomu autu asi vyhovuje a co ne.

Teplota - 60-70 jsem měl se začátku taky - na 99% vadný termostat, vyměň a uvidíš jak to pěkně bude chodit na 80 stupnu, pak se to zahřeje stoupne nad 90 a po otevření termostatu zase klesne na 80 a furt dokola -sranda pozorovat. Takže to na 100% vyměň stojí to pár stovek...

Řazení - podle mě těžko radit, asi jak si každý zvykne, taky jsem se tu na to kdysi ptal a nedočkal se kloudné odpovědi takže jezdím jednoduše - nejedu nikdy pod 1500ot, v obci jezdím na 3ku, to točí cca 2tis ot. a vycházi to akorat na tu 50ku a něco. Při běžné jízdě řadím tak na 2100-2500, občas když mi jebne tak třeba až na 3500ot :)) Myslím že ideální na spotřebu a co se týká zvukového projevu motoru je udržovat těch 2-2,5 tis ot., na dálnici když jedu normálně tak to držím tak na 3000-3100ot - to odpovida rychlosti cca 140 a pěkně si to přede.

chlazení turba - nějak moc to neřešit, prostě když zastavíš na dálnici tak chvilku počkat než vypneš motor anebo jak tu někdo psal chvíli předtím zvolnit....

zahřívání - no jak je zima tak jezdím co se týče toho řazení stejně - max tak do těch 2200 otáček, jakmile teplota stoupne tak na 60-70 zhruba tak už to moc neřeším

Spotřebu nevím jakou mám, po městě to docela mizí ale jakmile vyjedu mimo a jedu tak nějak na pohodu tak to jde rapidně dolů. Myslím že dlouhodobý průměr tak kolem sedmi, osmi...to neřeším. Jo a moc nevěř tomu ukazatelu paliva (hlavně když parkuješ čumákem dokopce :-D )


Ten styl si najdeš časem sám a hodně šťastných km:-).
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw

cercanak

Příspěvky: 29
Registrován: 4.3.2012, ned 14:34

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od cercanak » 6.3.2012, úte 15:39

Díky všem =D> =D>

cercanak

Příspěvky: 29
Registrován: 4.3.2012, ned 14:34

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od cercanak » 6.3.2012, úte 15:39

Díky všem =D> =D>

Roger
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 382
Registrován: 30.8.2011, úte 08:28

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Roger » 6.3.2012, úte 16:35

termostat si objednej treba tady http://zumm.cz/stranka/10/alfa-romeo-club/

ja si ho nechal poslat, prisel rychle a plne funkcni :-) jen potrebujes zjistit presny typ, tj. pocet vyvodu pze se do 2.4 davaly tusim dva druhy :-)
- (ex)Alfa 156 2.4 JTD 103kw
- (ex)Škoda Octavia Tour 1.9 TDI 77kw
- (ex)Renault Clio II 1.4 RT 55kw

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od Liwika19 » 6.3.2012, úte 16:45

jj davali sa 2 druhy najlepsie to zistis podla cisla motora, ze aky tam mas...
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: jak jezdit s 2,4 jtd

Příspěvek od hadXR » 6.3.2012, úte 17:00

Roger píše: ......

zahřívání - no jak je zima tak jezdím co se týče toho řazení stejně - max tak do těch 2200 otáček, jakmile teplota stoupne tak na 60-70 zhruba tak už to moc neřeším

......
Jen bych k tomuto doplnil, že teplota vody se nerovná teplota oleje, tudíž to že se voda ohřeje na 70C rozhodně neznamená, že je ohřátej olej a tudíž bych otáčky stále řešil!
Nevim jak u nafty, ale u benzínu se olej dostane na provozní teplotu až tak po ujetí dvojnásobku toho co je třeba k ohřátí vody. Bohužel moc aut teplotu oleje nemá, ale toto mám vypozorovaný z Peugeotu 309 GTi kterej ho měl a myslím že majitelé AR 155 budou souhlasit.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

Odpovědět

Zpět na „Tlachání o všem možném co se netýká Alfy Romeo...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů