Rozvody 3.0 (3.2) V6

woche
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 110
Registrován: 15.5.2008, čtv 19:15
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Problém s V6

Příspěvek od woche » 10.8.2008, ned 09:28

u 147 3,2 V6 mi jde nepravidelně motor, začla mi blikat kontrolka motoru, myslel jsem že nejde jeden válec, dneska jsem dal nový svíce, vyzkoušel všechny cívky a zjistil jsem, že válce jedou všechny, jen se to prostě hádá a celý klepe. S těma novejma svíčkama mi už kontrolka motoru nebliká, ale jenom svítí. Že by motor přestal tájnout se taky nedá říct, ale mezi 2-3000 otáčkama se ozývá od předního rozvodovýho kola takovej drnčivej zvuk, ale ne kovovej, spíš něco jako kdyby řemen klepal do plastu. Původně jsem si myslel, že to jede na 5válců a rezonuje plastovej kryt na rozvodech. Napadá někoho něco co by se tam mohlo dít?

CKIN2U
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 2.1.2008, stř 12:00

Příspěvek od CKIN2U » 10.8.2008, ned 10:55

Ahoj, tohle byl můj případ, už jsem tady několikrát psal, že se mi ozývalo plastové cvakání někde za motorem. Špekuloval jsem nad tím, co by to mohlo být, někdo mi říkal EGR ventil, jen že moje V6 RGR nemá, no a tak jsem si říkal, to by mohl dělat ten plastovej kryt na rozvodech, všelijak jsem to mordoval a nepomohlo. Pak se to jakoby utišilo, taky jsem nespozoroval nějakou ztrátu na výkonu. No nakonec to sem tam utichlo, většině to cvakalo a tak jsem byl klidu, no a jenže... Jedu si a cvkalao to víc a víc a najednou to zakňučelo a the end. Kliková hřídel!!! Nastartoval jsem to, na 1 popojel asi 300m, zaparkoval a pak už následovala oprava. Ale zase mám generálku motoru, novou spojku a tak mám klid.

woche
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 110
Registrován: 15.5.2008, čtv 19:15
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od woche » 10.8.2008, ned 13:51

To asi nebude můj případ.Dřív jsem ten zvuk zaslechl třeba když jsem to na volnoběh prošlápl a pustil plyn, tak jak rychle padaly otáčky, tak se to v jednu chvíli ozvalo. Je to zvuk jak z nějaký řehtačky. Za jízdy to nedělalo, teď jak se mi ten motor začal hádat a klepat se, tak to dělá mezi těma 2-3000 otáčkama i za jízdy při přidání plynu. Pokud přidávám plyn plynule, tak to neudělá, nebo míň, když se motor zahřeje, tak se to trochu zlepší, nebo se sníží rozsah otáček ve kterých se ten zvuk ozývá. Nevím jesltli to je příčina toho že se to hádá, nebo to je jenom důsledek, že něco rezonuje, protože sebou ten motor škube. Co jsem byl schopnej s kámošem svépoci udělat, tak jsem udělal, teď už čekám na servis. Nevím jestli to bude v rozvodech, nebo v nějakým čidle, případně mě napadlo variabilní časování, jestli se tam něco neděje.

CKIN2U
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 2.1.2008, stř 12:00

Příspěvek od CKIN2U » 10.8.2008, ned 14:03

No čidelm by to nemělo být, když ti to cvaká. Něco tam bude, nějaká kravina, zdvihátka ventilů. A to ti dělá jak dlouho? Neměnil si olej náhodou? Nedal si tam řídkej olej? 5w40, soused tam dal 0W40 a katastrofa, vyměnilo se to za 10W40 a klídek, třeba to chytnul včas. Já bych to c¨viděl na ty hydroštely. AR je potvora!

woche
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 110
Registrován: 15.5.2008, čtv 19:15
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od woche » 10.8.2008, ned 14:14

To cvakání je až ta druhořadá záležitost, hlavní otázkou je proč se ten motor hádá a jestli to cvakání může být příčinou nebo až důsledkem toho že to blbne. Cvakání nejde z motoru jako takovýho, ale někde z krytu rozvodových kol. Začlo mi to blbnout před týdnem, kdy mi ráno asi po 1.5km vyloženě klidný jízdy začala svítit kontolka motoru, ale auto jelo normálně. Zastavil jsem, chcípnul jsem to, nastartoval a od tý doby se to hádá. Teď už s tím tejden teda nejezdím, jenom jsem se snažil najít příčinu, doufal jsem že to bude ve svíčkách nebo v cívkách, protože to bylo po bouřce, ale není.

CKIN2U
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 2.1.2008, stř 12:00

Příspěvek od CKIN2U » 10.8.2008, ned 14:33

No mohl se ucpat kanálek a třeba se jen pootočila klikovka, já už jsem z toho auta tak vyřízenej, že bych se nedivil, kdyby ti to dělala žárovka u zadní mlhovky! (fór samozřejmě) Jseš z Náchoda? Já teď budu v HK a chystám se jet do PLR na čumendu jeden den, to bych se snad s tebou spojil. Každej je chytrej, znáš to, každý dává rozumy a cituji: Ještě že jste narazili na odborníky!!! a začneš to rozebírat. Já bych teda jako vyzkoušel být Tebou někoho, kdo se do V6 pustí, stejně se takhle zjistí prdlačka.

woche
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 110
Registrován: 15.5.2008, čtv 19:15
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od woche » 10.8.2008, ned 14:42

Jo, jsem z Náchoda. Jsem objednanej na rozvody už měsíc a mám dobrýho mechanika - akorát že pořád nemá čas. On mi teda ani nikdo ty rozvody na GTA nechtěl udělat - ani ve Fiatu. Teď se jen modlím, jestli to nepřeskočilo. Ty základní el. věci jsem vyloučil, pak tam prej jsou ještě čidla na vačkách a setrváku, který mají na to zapalování vliv. Teď se snažím na netu zjistit, jakým způsobem je u toho motoru řešený to variabilní časování.

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 10.8.2008, ned 15:04

Pokud svítí kontrolka, tak to nejspíš nebude žádný mechanický problém typu "řemen klepe o kryt". Pokud si dobře pamatuju, tak odchází snímač polohy klikovky (špatnou funkci signalizuje kontrolka), rozsvítit by ji měla i porucha teplotních čidel, čidla na lambdě, víc nevím. To, že svítí, je v téhle situaci dobrá zpráva, protože když to píchnete na examiner, tak hned uvidíte, co tomu je.
K tomu nepravidelnému chodu: prý (nabráno od mechanika z autorizáku) na to 3,2 V6 trpí na volnoběh, že se jakoby trošičku houpou, ale jen neznatelně, na otáčkoměru to nepoznáš. Mně to občas udělá, když dostává sodu a pak stojím třeba na semaforech, tak se jakoby celé auto lehce chvěje. Ale to asi nebude tvůj případ.
K té "řehtačce": přesně takový zvuk má umírající čerpadlo serva a taky to dělá jen v určitých otáčkách a v závislosti na teplotě (na alfě se mi to nestalo, zažil jsem to na mařce). K drážkovému řemenu by ses mohl dostat celkem lehce, jestli máš možnost aspoň za zvedák, tak ho zkusmo sundej a uvidíš, jestli řehtačka nepřestane.
Good luck a pak dej vědět, jaks dopadl. Mimochodem kolik máš najeto?

CKIN2U: nevím jak V6, ale GTA stoprocentně EGR má a je ho občas slyšet klapat na straně rozvodů. Ale není to "řehtačka".
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

CKIN2U
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 2.1.2008, stř 12:00

Příspěvek od CKIN2U » 10.8.2008, ned 15:07

Ono totiž je to pakrárna, k nastavení rozvodů, kde není žádná ryska jako u většiny, tak jsou potřeba bloky rozvodu a ikdyž třeba autokelly i štangl půjčuje, tak je pouze univerzální od 1,6 do 2,0, ale na V6 je potřeba jiný blok a to jsem taky měl pakárnu, no nakonec mi přijel známej a nastavil to za 15 minut, možná ani ne a maká to. od května nějak jezdím a musím zaťukat, klídek! To se ti ozvu, číslo máš? Písni mi ho soukromě, ozvu se, můžu?

CKIN2U
Uživatelský avatar

Příspěvky: 72
Registrován: 2.1.2008, stř 12:00

Příspěvek od CKIN2U » 10.8.2008, ned 15:13

Ahoj Kleofáčku. Já fakt EGR nemám. Ten drážkovej řemen ani nemusí na zvedák, ne? Určitě to bude všude obdobné, když sundáš kolo a plastovej kryt, tak musí být přístup k napínací kladce, ale sundat řemen? ufff... Já si to nenakreslil, jak tam byl a pak mi zbýval metr a nebo se mi metr nedostával. A k servu se dostat byla taky lahůdka, plech u výfuku, šrouby nesmysleně ze strany, kde nebyl přístup. Čerpadlem bych to neviděl, oni se taky už 4řem klukum pootočila jen hadice od serva k nápravnici a to taky dělá slušněj rambajs. Jéééžiš, já raději jdu pryč, nebo to v autě zase začnu všechno poslouchat a budu na začátku.

woche
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 110
Registrován: 15.5.2008, čtv 19:15
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od woche » 10.8.2008, ned 15:21

Kolik mám najeto? Tak to vím náhodou úplně přesně : 77777 km :-D , akorát že to výročí nemůžu teď patřičně oslavit. Ta "řehtačka" se evidentně projevuje podle toho jak moc ten motor vybruje, a proto je jen v určitejch otáčkách a tak si tak nějak spíš myslím, že to bude něco rezonovat. Nevíš kleo, jak je řešený to variabilní časování sacích ventylů? Ten motor jde hodně nepravidelnej a je cítit, že to pálí špatně benzín, studenej si střelí jak do saní, tak do vejfuku, prostě to zapaluje jindy než má.

woche
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 110
Registrován: 15.5.2008, čtv 19:15
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

CKIN2U

Příspěvek od woche » 10.8.2008, ned 15:25

CKIN2U : Šeš na ICQ?

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3817
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franik » 10.8.2008, ned 16:46

V6 nemá variabilní časování ventilů, to má pouze TS.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 10.8.2008, ned 17:19

Woche: S tou kontrolkou bych opravdu šel na diagnostiku. Takto budeš vařit z vody. Osobně si myslím, že nějaké to čidlo polohy vačky či klikovky může ovlivnit dobu zapálení. S diag si myslím budeš chytřejší rychleji :wink:

I když ti rozumím, taky se v tom rád šťourám sám :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

woche
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 110
Registrován: 15.5.2008, čtv 19:15
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Franik

Příspěvek od woche » 10.8.2008, ned 17:27

Franik: To nemán z vlastní hlavy: "Vysokotlaké proudění krve způsobuje špičkový šestiválec 3,2 l s variabilním časováním sacích ventilů, který k cílové rovince žene 240 trénovaných koní (6.200 ot.) a proti všem silám zase 300 medvědích newtonmetrů (4.800 ot.). Magická čísla znějí 243 km/h a 0-100 km/h za 6,7 s a do nejvyšší rychlosti budete řadit šestkrát, případně vůbec se sekvenční převodovkou Selespeed."


Na diagnostiku pujdu určitě, akorát ještě nevím kam, protože do Fiatu se mi moc nechce. Puvodně jsem měl mít hotovou diagnostiku v pátek, celej tejden jsem na to čekal a nedopadlo to. Musí se to prej dělat tou velkou fiaťáckou. Ale že to nejede na 5, ale všech 6jsem zjistil až včera.

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 11.8.2008, pon 09:54

Ještě vyzkoušej vyměnit váhu vzduchu, nevím tedy jestli jí seženeš na GTA ale určitě bych tohle vyzkoušej, špatná váhá se totiž projevuje i tak jak píšeš ... klepání, střílení a nepravidelný chod motoru ....
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 11.8.2008, pon 10:24

K tomu VVT - doteď jsem si myslel, že to variabilní časování nemá, znovu jsem prohlédl technickou specifikaci a nic se tam o tom nepíše, rozvod je DOHC na každé hlavě + hydraulická zdvihátka. Pochybuju, že kdyby to VVT mělo, tak by se tím soudruzi v technických specifikacích nepochlubili. Takže pravděpodobně to variabilní časování nemá
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

woche
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 110
Registrován: 15.5.2008, čtv 19:15
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Diagnostika

Příspěvek od woche » 11.8.2008, pon 11:24

Tak jsem byl na diagnostice a nejsem o moc chytřejší - Poruchy zapalovaní válec 1,2,3 - Teplota překročena , Chyba P0300 - P0303 - nic víc.

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 11.8.2008, pon 15:49

VVT V6 ky od Alfa Romeo nemají. Woche vyzkoušej tu váhu ... minimálně co, můžeš udělat hned je jí zkusit vyčistit, dělá to divy opravdu, návod někde najdeš
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

woche
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 110
Registrován: 15.5.2008, čtv 19:15
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od woche » 11.8.2008, pon 16:59

Čistit váhu se mi teda vůbec nechce, zvlášť když nevím jestli je dobrá nebo ne, protože tam je velká právděpodobnost toho že ji zničím. I tak si ale myslím, že váha to nebude, protože diagnostika mi potvrdila, že motor jede na 6 a že problém dělají první 3 válce, tak že to musí bejt něco, co je tam 2x. Kdyby to byla váha, tak bude habrovat všech 6.

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 11.8.2008, pon 21:52

Mluvím z vlastní zkušenosti s problémy s váhou ... pak by mohly přijít na řadu ty čidla, je jich tam víc, od otřesového po snímač polohy kliky...
Kde jsi vzal to, že váhu vymácháním v isopropylalkoholu zničíš? Vždycky tvrdím, že nejlepší, jak přijít na závadu je vyměňovat jeden díl za druhým, jenže jak u GTA? :( S Diagnostikou bohužel zkušenosti nemám, mám štěstí, že mám za co vyměňovat podezřelé součástky ale podle zkušeností jiných je to u Diagnostiky skoro 50 na 50 s objasněním závad. Tak tedy každopádně hodně štěstí ...
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

woche
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 110
Registrován: 15.5.2008, čtv 19:15
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od woche » 12.8.2008, úte 11:35

Tak diagnostika nic nového nezjistila, tak že jsem to tam nechal a budou se kontrolovat rozvody a tlaky ve válcích, pak se bude řešit co dál. :smt021

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 12.8.2008, úte 13:01

Petan píše:VVT V6 ky od Alfa Romeo nemají. Woche vyzkoušej tu váhu ... minimálně co, můžeš udělat hned je jí zkusit vyčistit, dělá to divy opravdu, návod někde najdeš
:supz: :supz: :supz: :-D
robert37 píše:Dneska jsem vyměnil váhu, kterou jsem si sám poslal na věčný odpočinek při čištění*. Koupil jsem jí přes Norberta Staňka "NORA" za 20% ceny co chtěli ve Fiatu. Po výměně mě drobet zatrnulo, když kontrolka vstřikování zůstala i přes odpojení baterie na cca 30 min. svítit. Alfice ale jela dobře. Skončil jsem do obchodu a po opětovném nastartování kontrolka zhasla :smt041

*... Před časem jsem se jal vyčistit debimetr podle návodu zde na stránkách, domnívaje se, že si drobátko vylepším jízdní vlastnosti :smt016
Zakoupil jsem na to určený spray AIR SENSOR CLEANER a O P A T R N Ě ! váhu :-D :-D vystříkal. Po zpětné montáži se mi rozsvítila kontrolka vstřiku a přeze všechny pokusy s odpojováním baterky ne a ne zhasnout. :???:
Ta pokažená váha se však při jízdě neprojevovala příliš. Jen při plném plynu a zařazení vyššího stupně, nastala vteřinová prodleva, než alfa začala zase šlapat naplno. Když jsem při přeřazení pustil plyn nebylo skoro nic poznat. Při podřazení tam nebyl tak znatelný meziplyn. A kolísaly mi otáčky po startu 900-700.
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8488
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 12.8.2008, úte 19:27

Jestli znicis spatnou, tak stejne zadna skoda... :-D A pokud to clovek prostrikne isopropylalkoholem, tak tomu nemuze nic udelat, pokud uz neni kaput... Jako prvotni vec chce zkusit ji odpojit...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 12.8.2008, úte 23:08

Mám V6, mě auto nešlo natočit, jen škytlo, střelilo do sání, potom jelo asi na dva válce a to jen chvíli, vypadalo to jako málo směsi či co, když se nakonec rozjelo, chod motoru byl nepravidlený bez výkonu, motor nejel na všechny válce... když jsem dojel do servisu, vyměnil jsem váhu a auti jelo normálně. Kúpil jsem isopropylalkohol, špatnou váhu vypláchl, nechal vyschnout a vše bylo O.K.. Popsal jsme svou zkušenost a nechci tvrdit, že na sto procent pomůže, ber to jen jako poznatek. Samozřejmě se rád dovím, kde máš toho pejska dnes ty.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host