úprava 3.0 V6 24V

alfantastisch
Nováček

Příspěvky: 103
Registrován: 9.1.2012, pon 11:03
Bydliště: Teplice

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od alfantastisch » 29.10.2012, pon 21:09

Laborovat s tlakem je ošidné, to s Tebou plně souhlasím. Že ukápne svíčka, nebo se propálí píst extrémně chudou směsí, tak s tím se bohužel taky musí počítat. Věř, že mít trochu více času, tak se už jen kvůli této debatě do té přestavby pustím. :D
Alfa Romeo Spider 2,4 jtdm 09' 210cv Bianco
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco

ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i], Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od Ladin 164V6 » 29.10.2012, pon 21:18

NJ, ale víc paliva tam nedostanes zvýšením tlaku, to chce větší vstriky... Když zvednes tlak, vstrik bude úplně jinak rozprasovat? Nebo? :D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

alfantastisch
Nováček

Příspěvky: 103
Registrován: 9.1.2012, pon 11:03
Bydliště: Teplice

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od alfantastisch » 29.10.2012, pon 21:47

Ladin 164V6 píše:NJ, ale víc paliva tam nedostanes zvýšením tlaku, to chce větší vstriky... Když zvednes tlak, vstrik bude úplně jinak rozprasovat? Nebo? :D
Ale dostaneš :D Samozřejmě to nejde do nekonečna, pak přicházejí na řadu větší vstřiky. Právě u přeplňovaných motorů je mmj dávka paliva regulovaná regulátorem tlaku paliva, který ovládá tlak přímo turba.
Alfa Romeo Spider 2,4 jtdm 09' 210cv Bianco
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco

ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i], Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 910
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od hno3 » 31.10.2012, stř 16:51

alfantastisch píše:
Ladin 164V6 píše:NJ, ale víc paliva tam nedostanes zvýšením tlaku, to chce větší vstriky... Když zvednes tlak, vstrik bude úplně jinak rozprasovat? Nebo? :D
Ale dostaneš :D Samozřejmě to nejde do nekonečna, pak přicházejí na řadu větší vstřiky. Právě u přeplňovaných motorů je mmj dávka paliva regulovaná regulátorem tlaku paliva, který ovládá tlak přímo turba.
u starejch atmosferickejch taky.. tma je totiž regulátor napojen na sání... a drží stále nastavenej tlak vůči tlaku v sání.. nový motory který maj pumpu v nádrži řešej buĎ snímním tlaku elektronicky a offsetem, nebo jedyotka dle zjištěnýho podtlaku v sání úměrně upraví dobu vstřiku..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 910
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od hno3 » 31.10.2012, stř 16:57

ještě k tomu co jsme psal.. jak sem měl 13.4 při zátěži, tak po přidání tlaku paliva z 3 na 3,6 bar ( tj. odpovídalo průtoku vstřiků 310ccm -z původních 284ccm/3bar) už to bylo OK, ale zas to bylo ulitý v normálním režimu- kde mělo bejt 14.7 bylo 14,2..někdy méně jak se to jednotka snažila držet..... zvýšenej tlak mi nedělal dobře hlavně při startech za tepla (ulejvalo se to docela solidně za efektu černýho kouře či lišáka.. ) a v přechodovejch režimech pocukácváním...

takže za mě jakýkoliv oblbování ŘJ jinejma tlakama paliva, či si myslet po jakýkoliv změně HW motoru, že to je dobrý, to podle LS řj dorovná - ne... :smt068
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

alfantastisch
Nováček

Příspěvky: 103
Registrován: 9.1.2012, pon 11:03
Bydliště: Teplice

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od alfantastisch » 31.10.2012, stř 19:33

Njn, tak dát k vačicím i odpovídající ECU, nebo z ní alespoň soft vypálit na epromku. Na Ecu-Tuning.it by se určitě nějaká našla. Další možností by asi bylo použití progresivnějšího regulátoru tlaku benzínu v závislosti na podtlaku v sání. Ale s tou 3.0 V6 TB bych to tak složitě neviděl :-D
Alfa Romeo Spider 2,4 jtdm 09' 210cv Bianco
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco

ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i], Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od yan.ko » 31.10.2012, stř 19:35

jenom ne ecu-tuning.it [-o< :)
Alfa Romeo Perfection

alfantastisch
Nováček

Příspěvky: 103
Registrován: 9.1.2012, pon 11:03
Bydliště: Teplice

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od alfantastisch » 31.10.2012, stř 19:42

špatné zkušenosti?
Alfa Romeo Spider 2,4 jtdm 09' 210cv Bianco
Alfa Romeo Spider 2.0TS 98´ Bianco

ex:AR 156 SW 2,4 jtd 01´, AR 164 2.0TS 94´, AR Alfasud Sprint 1.5 105cv, AR Alfasud Ti 105cv, AR 33 1.8TD 93´, AR 33 1.7 16v 90´[/i], Alfa Romeo 159 SW 1,9 jtd Ti 08' Nero

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od yan.ko » 31.10.2012, stř 19:55

Sveho casu jsem tam ta fora prolezl skrz na skrz a mapy co jsem tam pro JTD nasel byly des a hruza. Drtiva vetsina upravovana v ECM (coz je spatne uz samo od sebe).
Alfa Romeo Perfection

lada.blaha
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od lada.blaha » 26.11.2012, pon 07:07

Rád bych znovu otevřel toto téma. Zajímalo by mě jaký potenciál má na úpravy motor V6 TB. Když se nebudeme bavit pouze o úpravě ŘJ která by v reálu přidala tak 30hp. Měl sem na mysli kovaný střeva, větší turbo, vstřiky, IC, pumpu a mimo jiné i programovatelnou ŘJ. Možná by ani nemusel být ten kovaný vnitřek protože více jak 300k by stejně nemělo smysl tak si myslím že těch 270-300k by možná zvládl i sériový vnitřek. Případně nevím jestli by nějakou větší sílu zvládl i Q2. Myslím že cena nebude tak brutální když jako když by se pokusil oturbit/okompresorovat busso :)

Ale když už jste se tady bavili na téma úprav N/A motoru tak mě napadlo co použít nějaký webery? Kdyby se šlo touto cestou tak by pravděpodobně odpadala starost s ŘJ nemám pravdu? (jestli ne tak se omlouvám, karbec znám jen ze Š100 :D ) Ale asi by to už nebylo na denní ježdění vzhledem k spotřebě :)
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od HonzaR » 26.11.2012, pon 19:03

Tak každej turbo motor je výkonově omezenej v podstatě jen tvojí peněženkou. :-)
Žádná mystika tady opravdu není--kolik tam natlačíš vzduchu, tolik můžeš přidat paliva a to je asi tak rámcově všechno, no v praxi se to potom ale rozpadne na obrovský množství zřetězenejch spolu souvisejících kroků, který si řeknou o peníze.."něco" přidat půjde asi na seriovým stavu--těch 30-koní zvládně určitě--pak už to v nákladech poroste rychle,pokud to má mít nějakou rozumnou životnost.. kolik vydrží ojnice a klika-? otázka, pístů,pořádnej mezichladič, jiný turbo--kolik zvládnou vstřiky a pumpa.. jedna cesta je taky vraznější navýšení kompresního poměru--a tady se objeví logicky otázka co reálně si nechá líbit blok/ tenhle V6/..
Nakonec na hrubej vkon jezdí lokomotiva a ne auto :-)--čili jakej to v závislosti na výměně turba v reálu bude mít třeba potom turbo-efekt,, kopanec se spožděním --a to jsme už u mapy. protože čím to řídit je vždycky otázka číslo jedna a opravdový odladění na jinou výkonovou hladinu.ti taky neudělá garáždílna na koleni--.to znamená taky třeba úplně jinou charakteristiku.ve výsledku--což úzce souvisí -jak jinak - s reálnou spotřebou.
Vždyť výkon nejsou jen ty maximálky, ale reálnej průběh výkonový křivky, jak výkonu, tak krouťáku..
Takže ono se může zdát, že turbomotor už tak nějak ty hlavní komponenty má, ale problémem kardinálním je to, jak velkou mají rezervu--to bývá dáno už záměrem konstrukce při návrhu..
Předpoklad případného možného navýšení..
Nečekej, že turbovaný dvoulitry z fiat-coupé který jdou přes 300 jednou na seriových pístech a ojnicích,nebo turbu, pokud je to myšleno vážně..

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 910
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od hno3 » 26.11.2012, pon 19:42

na kovanejch střevech tu moc coupe nejede a stejně sou daleko přes 300psů.. :) je to v poměru 50 na 50.. kovaný/nekovaný...

problém V6tky vidím ve vložkách... takže tam to moc výkonově našponovat nepujde protože je člověk omezenej blokem s vloženejma vložkama..

maximum se pak odvíjí od naditosti peněženky.. není problém aby proběhl vývoj klidně na 1000PS, pokud takový nafouknutí snesou vložky a peněženka

výhoda V6tky oproti zmíněným fiatům že má o 1-2 válce navíc a větší vrtání, tudíš menší zdvih, takže ojnicícm se dlouho nic moc dít nebude (nastane podobná situace jako u una turbo, kde na seriový ojnice můžou točit a foukat až do vesmíru..protže kraťoulinkej zdvih to umožní..) spíš to odnesou písty..pokud chche mít člověk jistotu těch 30tis+ za ojnice při stavbě radši připlatí..pokud věší drahý písty, nechává dělat drahý úpravy hlavy atd... tak když to potom zmasakruje zbytek pístu poté co se rozsápla ojnice je to trošku na prášek.. slabina je hliníkovej blok s vložkama... tam to bude chtít vývoj, protže se ten blok bude kroutit, vložky nafukovat a vždycky je u takovejch motorů problém utěsnit spalovák -řešej se různým zápichy a O kroužky.. už sem viděl i blok co se na magnetce kolíbal jak byl zkorucenej -přitom měl hlavní ložiska zpevněný 12mm plátem železa.. (litina, 2l VW s výkonem přes 500PS..)

finančně to vyjde jako turbení NA motoru -stejně musíš dělat vše od začátku -písty, ojnice, úprava hlavy, vačky (tady se díky 12v technice možnádá ušetřit:) svod, potrubí od turba k IC atd atd... prostě stavba motoru aby se nerozpad (pokud to ladič neposere) tě vyjde nastejno jako přestavba NA motoru na T... jen díky tomu

a stavba na webery.. v dnešní době lepší rozjezdit elektroniku... sada dobrejhc weberů (na 4 válce) pod 15000 není, nový máš za 20, stejně musíš řešit zapalování (ideálně porgramovatelný) a natryskování a na nastavení se dá posrat víc než na odladění ecu.. nakonec výsledek je sice jistější, ale seš o 15% výkonově níž než s kompletní elektronikou kvůli hydraulickejm ztrátám díky difuzorům. o tom že na webery to má línější přechody, občas s e to ulije atd. ani nemluvím... v dnešní době pokud nestavíš dobový auto tak jsou přežitek... levněji už pořídíš euro 1čku...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od HonzaR » 26.11.2012, pon 21:17

Ono řečeno úplně na rovinu--když trváš na konkrétním autě a tím pádem i na konkrétním základu, jseš omezen konstrukčním záměrem při původním návrhu , naprosto deterministicky-čili mušíš řešit skupinu jevů, který u trochu jinak pojatýho základu třeba zcela odpadaj--čili tady na prvním místě jde o to, odložit emoce a udělat naprosto chladnokrevnou rozvahu s cenovkou jednotlivejch kroků--často když se tak nějak "odněkud začne", už není potom cesty zpět.už v tom lítá příliš peněz a předat rozdělanej projekt /i finančně s minimalizací ztrát" je buď trochu--když to má hlavu a patu, nebo spíš velkej /když se to dělalo na divoko/--problém..
Čili hlavní je si ujasnit celý záměr--chci libovolný auto přes 300koní, nebo chci mít na tuhle hladinu překopaný konkrétní auto, s tím že úskalí prostě zaplatíš a..prachy jsou druhořadý..

lada.blaha
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od lada.blaha » 26.11.2012, pon 22:04

Děkuji za info :wink: Takže V podstatě by mi vyšlo levněji kdybych přestavěl 3l busso z N/A na T než abych koupil 2l TB a dělal to. Jinak přes těch 300k by bylo zbytečný jít vzhledem k předokolce. Jak to řeší třeba autodelta když přestavuje na kompresor? Tam asi nedává kovaný vnitřek nebo jo? I když za skoro 6000 liber by mohli :)
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od yan.ko » 26.11.2012, pon 22:19

Na to zapomen, kvuli tristakonum z dvestactyriceti ti tam kovane ojnice/pisty nikdo davat nebude.
Alfa Romeo Perfection

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od HonzaR » 27.11.2012, úte 11:47

.. je to všechno --jako vždy--v první řadě o penězích, o velmi konkrétní představě kolik na to vyhodíš z účtu--kamarád páchal přeplněný dvoulitry pro použití v letadlech, myslím že jich spíchnul okolo dvacky, a pokud se smíříš s tím, že materiálově lze dohnat určitý konstrukční limity původního návrhu třeba jen použitím ev. titanu --a podobně, nic tě nezastaví./.v letectví je otázka případný bezpečnosti a "jistoty řešení" rozhodně nadřazená finančnímu rozpočtu../
Udělat jde dneska opravdu skoro všechno..
Bohužel--
Otravný je, pokud chceš pouze" akorát "tolik koní, kdy se to při troše štěstí dá tak nějak ještě splácat bez radikálního "tvrdého gruntovního " řešení a pak ve finále--když se to nejmíň hodí-- povolí některej prvek, kterej to celý pochová--třeba odejde ojnice , která nebude kovaná atd..o tom přesně mluvil-- hno3--ty kovaný ojnice a písty by třeba při určitým navýšení nebyly naprosto nezbytný, no je to spíš sichrovka, nechceš si nechat "na spodku "otazník, když pak máš hromadu investovanýho času a peněz jinde v agregátu..
Takže je to celé vždy o základní otázce--je tam finanční limit "za kolik" v tom můžu zahučet? Pokud si dokážeš přesně odpovědět,
, tak bych to spíš otočil--kolik" tomu konkrétnímu zvolenému agregátu"za tyhle prachy, který mám k dispozici ,můžu přihodit na výkonu, tak aby to mělo ještě rozumnou životnost a charakteristiku..

Jinak za cenu kitu z DELTY ti tu těch 300+ atm. do bussa namačká seriozně a s přehledem víc dílen-namátkou určitě Albrecht atd.
Pokud chceš vysloveně jen silnej agregát a nic o tom nevíš, je lepší to některý dílně zadat jako takový..
Pak je tu samozřejmě ještě "cesta přes bolest"--prostě "nějak"-podle svý okamžitý představy a znalosti --začneš a za pochodu a postupný nevyhnutelný popravy" několika jednotek se to trochu "doučíš"...to volí taky řada lidí, tam ale cílem není pouze výsledek, zábavou je přece potom ten celej proces..:-)
včetně nezbytných "přešlapů a chybiček. :smt044 ."
A ve finále je to o dalších souvisejících otázkách--co poloosy včetně kloubů, brzdy, převodovka spojka , diferák atd. atd..
Někdy --pokud tam ten prvek zábavy chybí--je opravdu jednodušší a levnější prostě koupit silný auto..

Všechny tyhle věci pak vedou k racionální úvaze "kolik" má smysl tomu celkově přihodit a proč
a za kolik --přes určitou hranici je to pak jen průtokáč peněz..
Na druhou stranu je potřeba přiznat--busso má rezervy :-)--bez přeplnění..a ev.bez účasti "strýčka z emirátů"--to je ta hra bez předem jistého "tvrdého výsledku"--chci tolik a tolik, spíš obráceně--kolik se v tom ještě "rozumně "skrývá..

lada.blaha
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od lada.blaha » 28.11.2012, stř 06:41

No co se týká peněz tak když to vyjde tak něco bude z bytu. Chtěl jsem si něco (okolo 100t) vyhradit hlavně na to abych dal auto do pořádku jak motoricky tak podvozkově. A když už by mi na stole ležel rozebraný motor tak proč se v něm trochu nepovrtat :) Takže se můžeme bavit o částce 100t jenom za motor případně i převodovky.

Jinak jsem se chtěl zeptat, jaká je reálná cena za agregát z GTA popř. jiná 3,2?

Další věc co by mě zajímala jsou vačky. Vím, je to trochu blbí že se k tomu zas vracím ale na stránkách autodelty sada vaček na busso (2700lib. :roll: ) + úprava ECU slibují nárůst o 30k, posunutí omezovače a zrychlení času 0-100 o 1s. Nejde toto udělat levněji? Za úpravy atmo motoru se tučně platí za každého koně to je mi jasný, ale neříkejte mi že to nejde levněji :) Třeba kdybych se vešel do 50 tak už bych se na to koukal jinak.

A ano připouštím že by samozřejmě bylo jednodušší kdybych vzal tu částku a koupil si mnohem silnější auto, ale o tom to přeci není :wink: Něco jiného by bylo kdybych toto chtěl spáchat třeba na felicii nebo jiném nesmyslu s malým objemem. Ale busso už ten výkon má teď a musím říct že i pro mě dostačující nicméně bych rád vytvořil něco co tu ještě není nebo je toho strašně málo. A to nejen po stránce motoru ale i interiéru a exteriéru.
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od Ladin 164V6 » 28.11.2012, stř 06:57

Ono ale opravdu vyjde levneji poridit silnejsi stroj, a rovnou i zadohrab at je nejaka zabava... :wink:

Mne osobne vychazi nejlip malej kompresor ve stylu Novitec, jen upravit ECU, i by se to hodilo k charakteru 166 lip, nez z toho vackama udelat vysokootackovou pilu...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od Pivrnec911 » 28.11.2012, stř 09:40

A pak s tím budeš jezdit 100km/h po dálnici???
lada.blaha píše:No co se týká peněz tak když to vyjde tak něco bude z bytu. Chtěl jsem si něco (okolo 100t) vyhradit hlavně na to abych dal auto do pořádku jak motoricky tak podvozkově. A když už by mi na stole ležel rozebraný motor tak proč se v něm trochu nepovrtat :) Takže se můžeme bavit o částce 100t jenom za motor případně i převodovky.

Jinak jsem se chtěl zeptat, jaká je reálná cena za agregát z GTA popř. jiná 3,2?

Další věc co by mě zajímala jsou vačky. Vím, je to trochu blbí že se k tomu zas vracím ale na stránkách autodelty sada vaček na busso (2700lib. :roll: ) + úprava ECU slibují nárůst o 30k, posunutí omezovače a zrychlení času 0-100 o 1s. Nejde toto udělat levněji? Za úpravy atmo motoru se tučně platí za každého koně to je mi jasný, ale neříkejte mi že to nejde levněji :) Třeba kdybych se vešel do 50 tak už bych se na to koukal jinak.

A ano připouštím že by samozřejmě bylo jednodušší kdybych vzal tu částku a koupil si mnohem silnější auto, ale o tom to přeci není :wink: Něco jiného by bylo kdybych toto chtěl spáchat třeba na felicii nebo jiném nesmyslu s malým objemem. Ale busso už ten výkon má teď a musím říct že i pro mě dostačující nicméně bych rád vytvořil něco co tu ještě není nebo je toho strašně málo. A to nejen po stránce motoru ale i interiéru a exteriéru.
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od HonzaR » 28.11.2012, stř 10:01

lada.blaha:A ano připouštím že by samozřejmě bylo jednodušší kdybych vzal tu částku a koupil si mnohem silnější auto, ale o tom to přeci nen

Jenže ty nevíš o čem -ideově- mluvíš..nezlob se, že to tak říkám na plnou hubu..
Musíš mít velmi přesnou konkrétní představu, která má hlavu a patu, nebo budeš jen dálší, kdo
"prostaví 100-150 nebo víc táců a vznikne něco, co není ani ryba ani rak..


..............

to je to co pořád říkám--musíš vědět, co děláš, za kým zajít, co po něm chtít a co to ve finále/ myslím ta úprava / bude dělat...to za tebe nevymyslí nikdo..

Otázka číslo jedna--který auto že se tak ptám chceš upravovat--nezlob se, ale 166 je sice fajn kára, ale pokud jí "výkonově přidáš" stejně to bude "auto na klobouk"--protože už z výroby má každý auto nějekej ZÁKLADNÍ CHARAKTER a POUHOU ZMĚNOU VÝKONU Z TOHO boingu stíhačku NEUDĚLÁŠ

Doby lehký 75 se zadohrabem/kdy sedan od Alfy dával tyhle možnosti/ mávnutím proutku nevrátíš-.-sama hezká oblá kastle 166 tyhle časy nevrátí.., auto není bohuže ljen ten plechovej pytel --jde tam o víc..
Když poladíš 3.0 v 75 se samosvorem, dostaneš skoro "paranoidní auto"--u 166 to nenastane nikdy..
bohužel

KARDINÁLNÍ OTÁZKA TEDA JE, JAKÝ KONKRÉTNÍ VÝSLEDNÝ AUTO STAVÍŠ--, a co se navýšením výkonu očekává za změnu-jak se to má "jinak" chovat.., protože 166 pořád bude dálniční kobyla
Má to jen "rychle jezdit po dálnici"? Takovejch aut jsou mraky..tímhle bych se netrápil..
Tam zrychlení za 5,5 neoceníš..
A s ohledem na bodovací systém to může bejt i flustrující..
Prostě půjč si někde sporťák třeba blbou MX5--a jestli myslíš, že překopáním 166 -navýšením výkonu i v řádu 100koní--z toho něco takovýho mávnutím proutku vznikne, budeš zklamanej..
Nevznikne

Každý auto má nějakem velmi přesnej charakter už z návrhu--ti lidii co ty auta staví nejsou úplný debilové.a dělaj různý auta pro různ účely použití a s předpokládaným chováním.Přidej 100koní kompresorem do MX5 a budeš se jen přiblble usmívat , to samý do Hondy S2000.
.
Ale-ze 166 NEUDĚLÁŠ AGILNÍ ŽILETKU kdyby si se po....l--je to jasně řečený :-) ?

Půjč si pár aut, kter se prohlašujou za sporťáky--pro ten pocit reakcí, chování podvozku,
nejde tu vůbec jen o výkon..Z3 se stejným výkonem jako má 166 3.0 už je krutě zábavný auto, protože váží jen nějakejch 1250kg, má zadohrab a často na zadku samosvor a vypínatelnou stabilizaci..
Kromě toho má i na měkkým-myšleno seriovým - podvozku,kterej můžeš provozovat v Praze
těžiště, který 166 nikdy mít nebude a
nikdy žádnej současnej sedan--proč , no protože to je roadster, všechno v návrhu je přizpůsobený tomu, aby tě to auto na silnici bavilo--není tam komfort velkýho auta a díky tomu ani kůže ten interier nemůže nafouknout do "vegáče" ale jde to přirozeně s vypnutou stabilizací do zatáčky dveřma..
Na tohle 166 prostě nepřeučíš--Když přidáš do Z3 kompresor na to vrtání bavoráckýho R6 motoru, je to raketa která skládá i M3-co se agility týká-to už je opravdu mazec..dál už jsou jen supersporty..
Čili pokud chceš jen "silný auto dálničního typu"-? proč? vždyť se jich -válí všude v dobrým stavu mraky s výkonem, na kterej budeš "ladit 166 3.0 " velmi obtížně a bude tě čekat to co jsem psal, protože udělit dynamiku lehkýmu autu okolo tuny není to samý jako dálniční kobyle--ty polosy, brzdy, diferák
atd při kopresorování takovýhleho typu auta jsou logická otázka..

Smiř se s tím, že "sporťák" není 166 a cpát koně do auta na dálnici nějak ztrácí smysl--jen zvedneš spotřebu--v dnešních podmínkách lidi cpou do aut tohohle typu LPG nebo CNG aby nemuseli vymejšlet "eco cvíčka" když maj ujet 400km v kuse...
takže pokud máš na to prachy kter tě nebolej-a chceš po dálnici rychle,
Kup třeba 330d BMW a budeš v klidu..a nic tunit nebudeš mít chuť a taky tě provoz následně nesežere...

Na jednu stranu tady popisuješ jako cool -zábavu "ecojízdy"-při ucpávání provozu v levým pruhu a na druhou stranu chceš lejt benál do motoru po kyblích--což jakýkoli "vytunění" ať turbem nebo kompresore na 90% možná na 100 asi přinese, protože to nejspíš profesionálně neodladíš--pokud nekoupíš hotovej kyt i s mapou..

Nakonec ti bude před barákem stát auto, který se nebude hodit ani na dálnici ani na
zatáčky z Mělníka do Český Lípy v sobotu brzo ráno, když je to naprosto prázdný
Je to trochu srozumitelný?

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od HonzaR » 28.11.2012, stř 10:33

Moje rada?--kup svý 166 jako dárek LPG sekvenci, pak za 50táců 75 3.0 v jedno jakm stavu
a pusť do ní 150 táců a dej jí-až bude úplně libová--ten kompresor--
Asi se zabiješ.. :smt044 :smt044 :smt044 , když ne, a v klidu zestárneš a nebude tě bavit-
to auto si kupce za ty prachy najde vždycky--když náhodou ve slabý chvíli vůbec připustíš, že bys ho kdy prodal.. :smt033
Samozřejmě je tu oblast i "ostrch sporťáků"--tam už je lepší prostě vyšpulit 3/4 míče a víc a neřešit
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 28.11.2012, stř 10:47, celkem upraveno 1 x.

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4371
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od zde. » 28.11.2012, stř 10:37

Tak to bych bral :) :smt023
33

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od Pivrnec911 » 28.11.2012, stř 11:10

Doporučil bych přestavbu na lpg a kurz sportovní jízdy kde tě naučí dostat z auta maximum... 166 s V6kou není uplně pomalé auto...
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od HonzaR » 28.11.2012, stř 17:07

... naučit se z konkrétní konfigurace dostat max se vyplatí vždy a logicky je dobré tím opravdu "utloukání hladu po výkonu " začít--mnohdy když se nechá běžný řidič svým autem svézt někým trochu zkušenějším, diví se velice..:-)
jízdní limity bývají mnohem dál, než si běžnej řidič myslí..

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: úprava 3.0 V6 24V

Příspěvek od Pivrnec911 » 28.11.2012, stř 17:41

A nebo okruh a pilovat a pilovat(doufám že to nečte Elba):-).... Jako povinou četbu,horký volant,základy sportovní jízdy.. No mam asi 4 knížky čistě jen o řízení... Tím rozhodně netvrdím že umím řídit,bo ten co to prohlásí nepatří za volant.. Jen pozor,zvedá to spotřebu...
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti