pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999

Odpovědět
Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9117
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od Hampice » 21.8.2016, ned 20:15

Máš prosím ponětí jak systém odvětrání funguje u JTD? Při otevření víčka oleje mi to pod tlakem háže olej ven a kouří. Je i vysoká spotřeba oleje a celé sání plné oleje. Může to nějak souviset se špatnou funkcí odvětrání, nebo to je u dieslu úplně jinak? Kdyžtak SZ, ať to tu neplevelíme. Díky
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 21.8.2016, ned 20:32

Hampice píše:Máš prosím ponětí jak systém odvětrání funguje u JTD? Při otevření víčka oleje mi to pod tlakem háže olej ven a kouří. Je i vysoká spotřeba oleje a celé sání plné oleje. Může to nějak souviset se špatnou funkcí odvětrání, nebo to je u dieslu úplně jinak? Kdyžtak SZ, ať to tu neplevelíme. Díky
U dieslu nevim. Ale kdyz bych vychazel ze skusenosti s BMW tak tam byl rozdil mezi benzinem a dieslem. Vyhazelo to taky uz jen z konstrukce, nakolik diesel nema klapku, tak na volnobeh nedokaze vytvorit takovy podtlak jak benzin v prostoru za zavrenou klapkou. Ve vyssich otackach a prutoku v sani muzou panovat jine pomery, ale nejsem odbornik, tam az moje vedomosti nesahaji. Pokud by se tady naslo vic lidi s odbornym zazemim tak by to chtelo asi samostatne tema, kde by se to poresilo. Ja az se k tomu dostanu tak bych zkusil zmerit uroven podtlaku v ruznych rezimech a otackach - ale to musim nejdriv mit pojizdne auto.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9117
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od Hampice » 21.8.2016, ned 21:28

I tak díky moc. Už jsem dotaz položil v sekci JTD, tak snad bude někdo vědět.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od rossogtv » 26.8.2016, pát 01:32

"PCV ventil na volnoběh není úplně zavřený, jen přivřený. Tento ventil REGULUJE MAXIMÁLNÍ PODTLAK v systému odvětrání. Na volnoběh, kdy je podtlak za zavřenou klapkou nejvyšší, je ventil skoro zavřený, ale ne úplně."
A CO NA TO RIKA VOLNOBEH ???? PRISAVAS VZDUCH PRES DRUHOU HADICKU KTERA JDE PRED KLAPKU !!!!
PCV ventil je na volnobeh 100% uzavreny.Pokud ne, tak je vadny a volnobezne otacky budou 1500, 2000, nebo taky 3000, podle toho jak moc bude PCV ventil otevreny.
Otevrenym PCV ventilem by jsi prisaval vzduch za klapku, ktery tam nema co delat.
NIX podtlak v KS, vzdy PRETLAK.
Pokud nekdo otevre ventilove viko, je naprosto normalni, ze odtam fouka. Pokud fouka moc a je prilis oleje v sani, znamena to ze je extreme moc blowby coz znamena ze jsou komprese v prdeli.
Proto taky kdyz jedete koupit "nove" auto, sundate viko, jestli motor nefouka moc. Je to jednoduchy test komprese.....Pokud se mi neco nezda, vybalim merak komprese. Motor, ktery je v TOP kondici, nebude na volnobeh foukat vubec. ALe tvrdit, ze je tam kvuli tomu PODTLAK, je pic.vina na entou...
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 27.8.2016, sob 12:12

PCV ventil na volnoběh není úplně zavřený, jen omezuje průtok na minimum, ale úplně zavřený není. V jekékoli dokumentaci co jsem k PCV systému našel je vždy uvedeno, že PCV ventil na volnoběh jen OMEZUJE PRŮTOK na minimum, ne že ho úplně zavírá. Motor s tím problém nemá, protože i když přes něj přisává malé množství vzduchu přes hadici co je před klapkou, tak stejně je to za váhou vzduchu, takže je to měřený (v open i closed loop). A ten průtok je tak malý, že volnoběh to ovlivní minimálně.

Jiné automobilky jako třeba už spomenuté BMW mají jen vedení podtlaku za klapkou, před klapku ne. Navíc třeba u motoru M52 je ze separátoru odbočka k regulátoru tlaku na palivové rampě - port na separátoru je v místě mezi PCV ventilem a krytem ventilů - tedy v místě, kde podle Tebe podtlak není...podle BMW TIS je předepsaný podtlak 3-6 inH2O (přesnou hodnotu můžu prověřit až ho budu mít zase nainstalovaný) a PCV ventil je na regulaci podtlaku na tuto úroveň ve všech režimech práce motoru.

Systém se dvěma hadicema bez separátoru oleje jaký používá alfa na tomto motoru se mi stejně osobně moc nezamlouvá. Takže až bude víc času, předělám to na klasický separátor oleje s jedním vedením podtlaku a PCV ventilem, jaký používá třeba BMW. Stejně nevím, proč alfa musí v tomto být speciální - jiní prostě řeší odvětrání podtlakem za klapkou a na volnoběh se používá separátní obtokový volnoběžný ventil a problém s tím není. Ale alfa musí mít vedení dvě a volnoběh regulovat krokovým motorkem na klapce - zbytečný zdroj problémů. Fakt nevím, nač jsem to vůbec kupoval a nezůstal u ověřených konstrukcí...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od rossogtv » 28.8.2016, ned 21:58

Problem je v tom, ze se zde jedna o tvuj konkretni motor 1,8TS a tam proste podtlak v KS neni, nikdy nebyl a nikdy nebude + zde je PCV na volnobeh zcela uzavren.
Na "priklady" BMW jsem zatim nereagoval, protoze je to zde ALFA, ale ted musim a nemam s tim problem, protoze motory BMW znam take celkem dobre ( stejne tak Porsche, Maserati, Wankly atd.atd.)

Konkretni zminovany FPR byl pouzivan OD motoru M52TU ( a prvni generace M52 BYLY TAKE PRIPOJENY PRIMO NA SANI = PODTLAK) a je via CCS pripojen defacto na atmosfericky tlak, protoze 4inchH2O odpovida cca 10 MILIBAR podtlaku = 0,01 bar !!!!! Tohle oznacovat jako podtlak a mluvit o regulaci MAXIMALNIHO podtlaku je celkem dobrodruzne...
FPR na motoru M52TU je prvni, ktery nesnizuje tlak v benzinove liste ( jak by mohl, vyrovnava jen vs atmosferu ) a jelikoz v sacim traktu na volnobeh panuje podtlak cca 0.5 az 0,7 bar, je tlak v palivove liste defacto o 0,5 baru moc vysoky, tento nedostatek se reguluje via ECU. Navic FPR uz nejen ze neni klasicky podtlakovy, ale navic jeste magneticky, obtokovy, rizen take ECU, prave kvuli startovani a kratkodobe volnobehu.
Alfa TS ma jeste velmi jednoduchy ventilacni system, ale zminovany BMW ma kvuli emisim mnohem komplikovanejsi a timpadem poruchovejsi system. Vse funguje dobre, dokud motor nezestarne a vyrazne se zvysi blowby. Cim je auto novejsi a tim padem odvetraci system komplikovanejsi, tim vic to bude cele v prdeli, az ten motor zacne produkovat vyssi blowby. Do celeho ventilacniho systemu bude proudit vyrazny pretlak v hodnotach STOVEK mbar z KS, a ze by tam potom panoval predepsany "podtlak " 0,01bar je opravdu velmi, ale velmi nerealne....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 1.11.2016, úte 00:27

Sorry za delší odmlku ale vůbec na to nebyl čas. Bohužel, byly jiné priority. Poslední dva dny se do toho ale pustil můj šestiletý syn, tak ho nemůžu zklamat...

K debatě o podtlaku se vrátím až bude motor v autě.

Posílám par fotek z čištění a následného nástřiku (jen pro efekt a ochranu proti rzi, nic víc si od toho neslibuju). Sundal jsem ojniční šály na II.válci - spodní má na sobě jemnou rýhu a horní nese známky opotřebení viz. foto. Ojniční čep je čistý bez znatelného poškození - proměřím ještě ovalitu. Uvidím, jak budou vypadat ty ostatní. Každopádně ložiska půjdou nové, nechci riskovat.
IMAG0044.jpg
IMAG0045.jpg
blok1.jpg
blok2.jpg
IMAG0054.jpg
kluka.jpg
lozisko_spodne.jpg
lozisko_horne1.jpg
lozisko_horne2.jpg
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 19.2.2017, ned 22:30

Po delší pauze jsem se k tomu zase dostal. Vršek motoru je už hotový, teď se pracuje na spodku.
Vyndal jsem i ostřiky pístů a jak jsem předpokládal, 3 se 4 jdou profouknout pusou...
IMG_20170219_170648.jpg
IMG_20170219_172601.jpg
Naposledy upravil(a) pelo dne 19.2.2017, ned 22:35, celkem upraveno 1 x.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 19.2.2017, ned 22:34

Na prostředním ložisku kliky jsem našel jednu prázdnou dírku se závitem, ve které nebylo nic uchycené (alespoň si nepamatuju, že bych z toho místa něco sundával. Nevíte, co je to za díru a k čemu slouží?
dirka1.jpg
dirka2.jpg
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od Jarouš01 » 20.2.2017, pon 18:49

Většinou je v ní chycená trubka se sacím košem olejové pumpy. Ty ji máš krátkou, přimo od čerpadla, ale ty domky ložisek se určitě vyskytují i u jiných modifikací motoru.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 20.2.2017, pon 18:52

Taky mě to napadlo, že to bude univerzál i na jiný motory.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od Jarouš01 » 20.2.2017, pon 19:13

Přesně tak, na Abarthu mám sací koš s trubkou chycený v domku 3. ložiska kliky.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 27.2.2017, pon 11:25

Záhada dírky v domku tedy vyřešená - díra je slepá (to jsem taky mohl skontrolovat hned).

Koukl jsem se včera blíž na kliku a je na ní vidět zásah mechanika - zvětšení rádiusu kolem mazacích kanálů na ojničních čepech (jsem zvědav co mě ještě čeká na hlavních):
radius1.jpg
Záměr dobrý ale provedení velmi špatné - závrt udělaný vrtačkou bez dočištění a zaleštění okraje díry. Po přejetí prstem není nic poznat, ale ložiska na to maj jiný názor, nejvíc to vidět na III.:
loziska.jpg
Takže se nevyhnu začištění kanálků v klice a zaleštění čepů. Jediný štěstí, že tu 156 ze které ten motor pochází sežrala rez a nedala STK, takže motor do GO skoro nic nenajel, zanechalo to stopy jenom na šálach a klika je naštěstí čistá.

Ojniční čepy proměřené mikrometrem - rozměry v normě pro STD ložiska, ovalita nenaměřená, čepy čisté bez rýh.

Mezičasem dorazilo pár dílů ale bude toho třeba víc:
dily.jpg
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 951
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od hno3 » 27.2.2017, pon 17:41

Hampice píše: 21.8.2016, ned 20:15 Máš prosím ponětí jak systém odvětrání funguje u JTD? Při otevření víčka oleje mi to pod tlakem háže olej ven a kouří. Je i vysoká spotřeba oleje a celé sání plné oleje. Může to nějak souviset se špatnou funkcí odvětrání, nebo to je u dieslu úplně jinak? Kdyžtak SZ, ať to tu neplevelíme. Díky
ahoj, zrovna o víkendu jsem tu měl kámošovu 147 JTD 16V tak popíšu situaci...(JTD 8V to maj údajně trochu jinak..)

systém odvětrání bloku je dokonalejší než u TS díky tomu že:
- jedna hadice vede z klikové skříně do separátoru olejových par (schovanej pod krytem poblíž naftovejch hadic)
- jedna hadice vede z víka vačkových hřídelí též do separátoru
- ze spodní části separátoru vede hadice kudy stéká "sražená hmota" (směs olejovejch a vodních par) z5 do klikové skříně/vady.. tato hadice se ráda ucpává a pokud to někumu pije hodně oleje (resp. kouří apod.) , problém hledejte i zde... nejen v turbu

a teď to hlavní...

- ze separátoru (nevím jak je ve vnitř přesně řešen-asi soustava přepážek) vede hadice podél krytu motoru, kolem EGR do sání mezi turbo a váhu vzduchu... přisávání funguje na jednoduchým principu fixírky, proto je na hadici je PCV ventil, který sem v sobotu identifikoval jako zdroj kámošových letitých problémů s chybou P0101 (díky který měnil po servisech celé tlakové potrubí, váhu, IC, několikrát sem čistil EGR apod..což vcelku drahá sranda díky dílu za 300 neorigo/1300,- origo vč. hadic....)...

Po sundání této hadice bylo jasno..přilepenej PCV ve zcela otevřený pozici, takže na volnoběh podtlak před turbem OK, ale při činnosti turba, kdy měl zavírat a omezovat průtok zůstává stále přilepen (a bohužel ani několikerý vypláchnutí čističem brzd nepomohlo..), takže motor "přisává " díky určitýmu profuku přes kroužku falešnej vzduch, řj háže chybu slabého signálu a ke všemu je celý sání zahumusený množstvím oleje (překvapivě to olej moc nežere...)


ad. odvětrání TS motoru..


- tento motor to má nešťastně řešeno z několika důvodů
1) je odvětráván pouze přes víko (takže proudící plyny strhávaj olej stákající z hlavy do vany..)
- normální motory mají odvědráván buď blok, nebo blok i hlavu a svedeno do dostatečně dimenzovaný hadice a pak do sání před a za klapku

2) průměry hadic jsou nedostatečný, vzhledem k rozsahu otáček a přibližnýmu profuku při otáčkách v oblasti Mk max...odpovídajicí velikost by měla bejt min. 20-25mm ne 12-15mm

- podtlak v tom motoru (v každým) je vždy , byť jen 0,05bar , pokud je vše OK (kdo nevěří, nechť vemě třeba měřák turba s rozsahem -1 až 1.5 a strčí ho místo měrky hladiny oleje..)

popíšu situaci jak jsem ji měl třeba u stila:

z víka hadice max. ! 15mm, před klapkou rozdvojená.. za klapku do sání šla hadice s PCV ventilem, kterej omezoval průtok a snižoval úroveň potlaku (ne zavíral jak se tu píše..)..druhá půlka šla před klapku a byla otevřené - zde to při zcela otevřené šk. fungovalo jako fixírka.

Jelikož jsem laboroval se spotřebou oleje díky kroužkům, svýho času sem se ještě zabejval PCV ventilem a odvětráním... pokud jsem ho vyhodil, byl v klikový skříni takovej podtlak (=asi 0,6-0,7 bar), že sem ani neotevřel víko na dolévání oleje...a motor jaksi běžel normálně na 800ot/min bez houpání a podobnejch neduhů.. tyto dnešní řj jsou totiž tak sofistikované, že s tím množstvím vzduchu tudy jdoucím umí počítat..ať jde o TS, nebo Busso...

TS ( a řadové 5válce neturba) to má podobně jako zmíněná 1.8 ve stilu, jen s tím, že ve víku jsou 2 vývody s trochu silnějšíma hadice , kde jedna de o5 někam za škrtící klapku s PCV ventilem a druhá na hadici před klapku... tak sem to měl na 147 1.6 a na HGT ... a jen díky průměrům hadic jsem chtěl nějak toto naroubovat do stila...

jsou auta/motory, který ani PCV nemaj, např starej Lampredi astmatik, kterej má hadici z bloku-8v (případně bloku a hlavy - 16V) vyvedenou do hadice před klapku a za klapku do sání jde 3mm hadička... u tohoto motoru vždy dojde k zakolísání volnoběhu při otevření víka na dolití, díky tomu, že to nemá váhu vzduchu ale MAP senzor...

ad test "kompresee" a funění - někdy to je zrádný - kupoval sem jedno coupe, 1.8, který funělo víc něž moje stilo( toho času zcela mrtvý na 2 válcích), komprese OK( 11+bar)...problém - ano, zahumusenej a ucpanej PCV ventil... kdy to právě neodsávalo na volnoběh... po vyčitění cajk..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 8.3.2017, stř 08:41

Klika je venku, z fiatu dorazilo par dilu, krom jineho i trysky ostriku pistu:
klika.jpg
blok.jpg
tryska.jpg

V novych pistech jsou videt dirky pod stiracim krouzkem:
pist.jpg

Olejova pumpa cista, vule v norme, kryt cisty bez vrypu, zuby taky ciste:
pumpa.jpg

Pri povolovani remenice na rozvodech povolil jeden sroub. Nastesti homemade stojanova vrtacka ze stare dilny, zavitnik a sroub ho dokazaly porazit
sroub.jpg
vrtacka.jpg
sroub2.jpg

Jeste jeden v drzaku servopumpy:
sroub3.jpg

Horni silent motoru sel ven klasickym zpusobem, novy ale nechtel zajet dovnitr pomoci orechu a kladiva - tretina porad trcela ven. Nic, co by zavitova tycka a dva orechy nezvladly:
silent1.jpg
silent2.jpg
silent3.jpg
silent4.jpg
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od Danni » 12.3.2017, ned 14:07

tie ostreky si mohol kuchnut a zistit co je zle, ci sa zanasaju karbonom ci nejaka ina zrada
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 12.3.2017, ned 14:22

Poslem ti ich na hranie ked chces. Vnutri nic nie je, iba jednoduchy pretlakovy ventil - pruzinka a gulicka. Tazko povedat co je vo veci, ci sa zanesie karbonom, gulicka si vyderie sedlo alebo sa unavi/zlomi ta pruzinka. Mozno by im stacilo vycistenie v ultrazvukovej cisticke ale veril by si potom takej suciastke? Moze zradit kedykolvek...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od Danni » 12.3.2017, ned 14:59

no ja len ci to je fakt vada materialu alebo intervalu na olej, ak sa zlomila prizinka u 3/4 tak by som najskor hladal nahradu nez znovu pouzil origo
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 12.3.2017, ned 15:54

Neviem ti povedat. Nie su rozoberatelne, musis ich rozrezat, takze ani tu pruzinku by si nevymenil ak by bola zlomena. A pri rezani to mozes poskodit tak, ze uz pricinu nezistis. Ak chces tak ti ich poslem na hranie ked mas cas. Taketo veci nevyhadzujem.

Kazdopadne interval vymeny oleja/pouzity typ oleja s tym moze mat nieco do cinenia. Na spodku vane bol mazut a vacky su tiez opotrebovane, pri GO boli menene kvoli tomu aj hydrostely, lebo tie stare sklepalo. Je mozne, ze to predtym jazdilo na nejaky HC typu Castrol Magnatec.Takze ten ventilok moze byt v klude len zaneseny, ale pri pripadnom cisteni by to chcelo premerat tlak, pri ktorom budu otvarat a ci tesnia. Vybavenie na to bohuzial nemam, merak by bol ale pumpu na natlakovanie mam akurat tak rotacku alebo vibracnu na vodu z kavovarov a tie su prilis hodnotne na to, aby som do nich pustil olej...
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 15.3.2017, stř 10:15

Pečení je radost! :smt046

vana1.jpg
vana2.jpg
Naposledy upravil(a) pelo dne 15.3.2017, stř 21:16, celkem upraveno 1 x.
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Jarous
Štamgast

Příspěvky: 519
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od Jarous » 15.3.2017, stř 20:41

To je pecka, co na to žena? :)

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 15.3.2017, stř 21:15

Takový věci dělám zásadně v noci, když všichni spí :-D
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2864
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: żelazowe góry

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od vonkreuz » 15.3.2017, stř 21:34

pelo píše: 15.3.2017, stř 21:15 Takový věci dělám zásadně v noci, když všichni spí :-D
Zase mi to připomnělo D-Fense ... :-D
Pak počkejte, až registrant odtáhne (alternativní využití kuchyňských nástrojů většinou těžko snášejí), zapněte sporák a rameno na něm ohřejte v pozici prachovkou nahoru, až bude teplé jako prasátko z Medvídka Pú. Mazivo hezky změkne a zateče do klece.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

pelo
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 281
Registrován: 13.5.2016, pát 08:47

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od pelo » 15.3.2017, stř 21:37

A není to poprvý! Naposled jsem takhle pekl brzdy na BMW :-D
Upozornění: Jakékoliv napodobování mých postupů podstupujete na vlastní riziko! ;-)

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i saloon '03 -ex
e39 520i saloon '01 -ex
e36 316i Compact '97 -ex

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: pelo - Spider 916, 1.8TS 16V, r.v.1999 - zadřený motor

Příspěvek od Jakub_mt » 17.3.2017, pát 12:49

Nejak mi nedochádza, čo sa na olejovej vani má piecť :-k
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Semrush [Bot] a 2 hosti