Problematika DPF u AR159

Odpovědět
Andy159sw
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 656
Registrován: 31.5.2011, úte 23:16
Bydliště: Neusiedl am See

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od Andy159sw » 5.5.2012, sob 21:34

Taka otazka,som si vsimol, ze v poslednom case, niekedy po nastartovani, mi to cmudi z vyfuku tak viacej jak predtym. Je to normalka po dpf off, mate to aj vy tak?
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od Adamsquare » 5.5.2012, sob 21:44

//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Cipís
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 665
Registrován: 9.11.2011, stř 21:23
Bydliště: Plzeňský kraj(Stříbro)
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od Cipís » 5.5.2012, sob 22:45

Andy159sw píše:Taka otazka,som si vsimol, ze v poslednom case, niekedy po nastartovani, mi to cmudi z vyfuku tak viacej jak predtym. Je to normalka po dpf off, mate to aj vy tak?
andy:koukam,ze mas 16V,to vypada s nejvetsi pravdepodobnosti na virivy klapky,mrkni do vlakna o klapkach...
AR 159SW 1.9JTDm 8V...Ex
AR 147 1.6TS .... Ex

Andy159sw
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 656
Registrován: 31.5.2011, úte 23:16
Bydliště: Neusiedl am See

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od Andy159sw » 6.5.2012, ned 07:36

Ok dik tak to c :( o som si myslel sa asi potvrdilo. Len sam ich asi nebudem vediet zaaretovat.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od cendler » 6.5.2012, ned 10:27

S DPF to nemá nic společného, jak to kouří, jak ten kouř vypadá a jak jde citit?
Jinak myslím že ty ty klapky nemáš, podívej se na sání, pokud máš plastové, tak je nemáš, pokud hlíníkové, tak tam jsou a špatně fungujou a to dělá ten kouř, ale hlavně to chce zjistit jaký kouř.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Andy159sw
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 656
Registrován: 31.5.2011, úte 23:16
Bydliště: Neusiedl am See

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od Andy159sw » 6.5.2012, ned 17:49

Tak je to tmavy dym nestava sa to vzdy skor zatial sporadicky, starty su normalne. Pri dupnuti plynu na podlahu napr. dialnica tiez to zakury nachvilu. Inak auto ide vpohode.
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od Adamsquare » 6.5.2012, ned 18:15

Klapky a sání jsou světlý dým.
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2278
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od mcernoch » 6.5.2012, ned 20:21

Tak mě dnes začalo auto táhnout až od 2000 otáček.
Starty O.K., ztráta výkonu žádná, žádné cukání.
Mám to spíše směřovat na EGR, nebo DPF, nebo ještě neco jiného?
Dřív se mě zdálo že to táhlo dříve.
Možná už ale tady z toho čtení co má kdo za problémy tady na serveru blbnu.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od Adamsquare » 6.5.2012, ned 20:30

//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od ssvd » 6.5.2012, ned 20:38

Přehnaný čtení tohodle fora kazí radost ze skvělýho auta, člověk pak hledá závady kde nejsou. Čistě pocitově se mi zdá že mě to taha uplně krásně po regeneraci (a malo žere) ale za to když se schyluje k regeneraci (100-200 km před tím než se spustí) to zabírá taky až kolem těch 2000 a vic to žere. Pak se to vyfoukne a zase je na nějakou dobu pohoda a tak je to porad dokola. Tak třeba to bude jen tim, ještě to nevyhodnotilo že je nutný spustit regeneraci ale už je to třeba na hraně. ;) Taky je neskutečný jak po delšim ježdění po městě a popojíždění po okreskách auto ožije když si užije delší jízdu po dálnici, aspoň pocitově pak zas taha v menšich otačkach. Je to cely o tom jak na tom zrovna je DPF.
AR 159 SW 1.9 JTDm

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od cendler » 6.5.2012, ned 23:09

ssvd : přesně tak, a proto mě celé DPF štvalo, byl tam rozdíl o proti prázdném/plnému DPF-ku
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2278
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od mcernoch » 7.5.2012, pon 14:10

Tak dnes párkrát totální ztráta výkonu, turbo tlačilo jenom 0,8.
Po sundání nohy z plynu se opět chytlo a něco po dvou tisících otáček kopanec a auto jelo jako čert.
V pátek jdu na diagnostiku a jestli to bude DPF tak ten špunt hodím do prdele a seru na nějakou ekologii.
Nervy mám jenom jedny.
Začínám litovat že jsem nešel do šestiválu v benzínu.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od cendler » 7.5.2012, pon 14:46

mcernoch : čím to asi bude :smt040 :smt040 :smt040 :hotovej :hotovej :hotovej :smt040 :smt040 :smt040
:pivko
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2278
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od mcernoch » 7.5.2012, pon 16:04

[quote="cendler"]mcernoch : čím to asi bude :smt040


No jo ty aby jsi si nerýpnul. :smt040
Doufám že po tom vykuchání to stojí opravdu za to jinak jdu do toho šestivála.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od Adamsquare » 7.5.2012, pon 16:58

JTo co popisuješ jsem měl přesně před měsícem, viz. můj odkaz co jsem posílal. Totálně zazděný EGR ventil.
Nicméně, bez vyndání DPF se ti bude zasírat pořád dokola a dokola... :wink:
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2278
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od mcernoch » 7.5.2012, pon 18:56

Adamsquare,

to je sice pěkný ale byl vyčištěnej před dvěma měsíci když jsem měnil oleje a filtry.
Neříkej že každý dva měsíce ho budu muset čistit. :smt040
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4045
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od Adamsquare » 7.5.2012, pon 18:58

S pořád ucpanym DPFkem klidně :)
//
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2278
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od mcernoch » 18.5.2012, pát 21:14

Tak jsem se rozhodl podělit se o zkušenosti s EGR.
Auto netáhlo, ale něco přes 2000 otáček vystřelilo jako raketa.
Když jsem se rozjížděl na jedničku a potom sešlápl spojku, tak to lehce cuklo.
Dále byla vyšší spotřeba.

Samo že se vše pročitilo i včeně selenoidu, ale po čase stejnej problém.
EGR dobře nedoléhal a v průběhu jízdy se sekal a auto se chovalo vždy trochu jinak.
Nakonec koupě nového EGR a auto je uplně o něčem jiným.

EGR potřebuje ke svému otevření pouhých 50 milisekund, takže jetli si někdo myslí že vyčití selenoid tak pochybuji že si někdo ověří že to chodí právě v řádech milisekund tak jak má. A protože vše řídí jednotka, tak je to dost důležitý parametr.
A ještě jeden poznatek.
Ten nový má podstatně silnější pružinu, čímž zavření proběhne rychleji. A při sledování ventilu na motoru, tak ten starý se sice ochotně zavře po přidání plynu, ale někdy se nepatrně pootevře. A je zle.

Potom je zde i vysvětlení, proč se tak zasírá sání, pokud je EGR pootevřený, když má být zavřený a jedete plnej knedlík.
Já mám najeto cca 65.000 km a sání nijak zasraný není.
Pouze v EGR byl povlak cca 3 mm.

Netvrdím že je třeba hned kupovat nový EGR.
Určitě je dobré to zkusit pročistit, ale pokud se to po čase opakuje, tak bych radši koupil nový.
Hlavně to vkládám pro všechny, kdo neustále čistí EGR dokola.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od Envel » 18.5.2012, pát 22:31

Dobrý poznatek, mám podobné podezření už asi půl roku. Možná taky zkusím koupit někde výhodně nový.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1147
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od Tanguero » 22.5.2012, úte 07:27

to mCernoch:
velice správný postřeh a výborný příspěvek!
Já mám DPF off už 50kkm, ale EGR musím čistit pořád, jen ne tak často. Auto necuká, nepadá do nouzáku, jede jak má. Ale jak je EGR zralý na vyčištění, tak se stává, že jedu 45-50 delší dobu v koloně, pak chci zrychlit, přidám plyn a ...nic. Díra v reakci, přesně to odpovídá tomu, že ve válcích už by měl být čerstvý luft a hořet nafta, ale místo toho jsou tam pořád saze.Pak to párkrát protáhnu a je to OK. No nic, 230kkm je na jeden EGR až moc.
Nechci to psát dál do vlákna DPF off Ostrava, ale pokud bude v dohledné době akce u nás, tak všem účastníkům ukážu, jak vypadají rozvody na 1.9JTDm 16V po 130kkm. Které kladky jsou potřeba atd.
AR 159 SW 1.75 TBI Ti
ex AR 159 SW 1.9 16V JTD

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od xjohny » 22.5.2012, úte 09:09

Zajímalo by mě, jestli tu silnější pružinku mají i ty EGR, co jsou "repasované" výměnou za starý v originál servisu :-k (cena kolem 3500,-)
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2278
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od mcernoch » 4.6.2012, pon 17:15

Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od ssvd » 4.6.2012, pon 18:09

Teď si mi nasadil brouka do hlavy, já plánuju nějaký řešení snad ještě letos, protože čekat na to až mi auto třeba někde v daleké cizině spadne do nouzáku a se zacpanym DPF se stane teměř nepojizdné se mi nechce. Tahle možnost vypadá zajímavě když teď začlo to strašení s STK, jen získat nějaky reference aby to bylo fakt řešení na dlouhou dobu a ne jen lepší regenerace. :???:
Jinak (sice to sem nepatří) ale aktualní zkušenost s DPF na superbu 2.0 TDI 125 kw s common railem: rv. 2010 najeto skutečných 60 000 km auto nepojízdné s DPF na výměnu. Takže jak mam pak bejt v klidu ve 159 rv. 2007 se 140 000 km. :smt013 Vim že srovnavam nesrovnatelne a.vs.s ale stejně, na klidu to nepřidá.

Jasně že je lepší uplné odstranění, zbavení se otravných regenerací a všech dalších negativních vlivů, ale pokud po tom začnou jít což se díky lobby výrobců klidně může stát tak nevím jestli to za ty problémy stojí. A vracet to tam před každou stk? :smt102
AR 159 SW 1.9 JTDm

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od lukee » 4.6.2012, pon 18:19

Je to divné, o této firmě čtu poprvé. Možná bude více referencí na http://dieselpower.cz/forum/, je to zřejmě největší ropné fórum na českém internetu. Kdyby to skutečně vydrželo aspoň ty tři roky, tak se ta investice dá. U neznámé firmy ale neznamená garance prakticky nic. Dále nechápu ty ceny nových filtrů, běžná marže u aut je 40 - 50% (ano, poslední 159 šly do autosalonů za cca 400 tisíc Kč s tím, že garanční náklady nese autosalon) a ať mi někdo neříká, že jenom 20% výrobní ceny auta dělá DPF... Když už chce EK zelené auta, měli by regulovat ceny podstatných dílů, které emise snižují.

pekony
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 597
Registrován: 27.6.2010, ned 20:20

Re: Odstranění DPF - Morava

Příspěvek od pekony » 4.6.2012, pon 18:42

Reklamní článek jako prase. Neznámá firma, spousta technologických pojmů a názvosloví, něco zamlženo a něco né zcela úplně vysvětleno. :smt068
NOW- Mazda 6 2.0 121kW
EX- Ford Focus Combi 1,0 EcoBoost 92kW
EX-AR 159 JTDm 110kW
EX-AR 147 1.6 88 kW
EX-Lanci Delta HPE

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 4 hosti