chiptuning JTD (pokec, pro a proti atd.)

Odpovědět

Chiptuning

Ano,proč ne?
153
77%
Ne,nejsem jeho fanda
45
23%
 
Celkem hlasů: 198

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Richie » 26.10.2009, pon 13:54

co bude za problem pokud bude auto mit original mapy a turbo bude "foukat" vic ? a mimochodem nevite kolik by melo foukat turbo u 2.4 JTD 100kw ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od RV147 » 26.10.2009, pon 14:15

Přebytek vzduchu=chudší směs=vyšší teplotní namáhání.
Tuším něco kolem 1 atm. v sérii.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milan+
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 309
Registrován: 15.7.2009, stř 14:35
Bydliště: Teplice

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Milan+ » 26.10.2009, pon 16:57

Pokud valím do válců více nafty, tak to také musí někudy ven, pokud to zakouří jen při prudkém sešlápnutí a potom normál *varim varim je to čipnuté na medium tedy né na horní hranici a.vs.s
Naposledy upravil(a) Milan+ dne 28.10.2009, stř 18:57, celkem upraveno 1 x.
Alfuška 159 2,4 JTDm černá metla, červená kůže, plná nálož.

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Lukyn » 28.10.2009, stř 11:34

Dovolte, abych taky přispěl s mou zkušeností s chiptuningem, mám mjtd 2,4, již pátým měsícem, začal jsem pozorovat, lehký úpadek výkonu v místech, kde otáčkoměr ukazoval na 2500 a pak na 3000 otáček. Pročítal jsem fora, a přisuzoval to na váhu, egr nebo potenciometr plynu, nuže jal jsem se zajet na diagnostiku, diag. hlásila vše bez závad. Ale dle kouřivosti motoru a projížďky mechanik tvrdil, že je načipovaná. Byl jsem odkázán na Bitpower, který načtení softweru a zjištění, co tam je, chce 3000, resp. za čip 10 000. Předchozí majitel tvrdil, že načipovaná není, jinak bych samozřejmě reklamoval, a nechal nahrát origo čip. Mám najeto 160tis, byla již měněna spojka (ve 140tis), poloosi, čip tam je podle mě od 100.000km na tacho. Já osobně zastáncem čipu nejsem, proto jsem si koupil již v základu výkonný motor.
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od RV147 » 28.10.2009, stř 19:53

Lukyn: Zkus někoho kdo nebude chtít za pouhý načtení softu 3000. Richie Ti určitě poradí.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od r-a-k » 29.10.2009, čtv 08:57

To Lukyn:U BitPower bych si nenechal načipovat ani autíčko na dálkový ovládání syna,natož normální auto i co si pamatuji tak recenze nebyli na ně nějak chválihodné.Zkusil bych Sarkana,předpokládám že by nic nechtěl za načtení,ale musel by jsi si udělat výlet do SR.U nás v ČR mě nikdo seriozní a hlavně bez nesmyslných částkách za načtení nikdo nenapadá.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od r-a-k » 29.10.2009, čtv 09:04

RV147 píše: Nesouhlasím, že kouřivost je měřítko kvality úpravy.
S tím taky nesouhlasím a osobně jsem při náštěvě u Sarkana na chip podotknul že mě nezajímá nějaká kouřivost a ať z motoru vyždíme co nejvíce.Hulim a smrdím dozadu a hlavně čumim před sebe takže mě to vůbec netrápí a.vs.s
Naposledy upravil(a) r-a-k dne 29.10.2009, čtv 15:54, celkem upraveno 1 x.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Lukyn » 29.10.2009, čtv 09:29

Díky za odpovědi, tak nějak jsem čekal, že mě odkážete na Sarkana.
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od kejml » 29.10.2009, čtv 09:56

Lukyn: mapy Ti vyčte z jednotky Štěpán (tepixj) v Modřanech. Nevím, jestli zadarmo, ale určitě levněji, než Bitpower. Pak potřebuješ zjistit, jestli ty mapy jsou upravené.
kontakt: sbrezina@volny.cz

Ty díry ve výkonu opravdu může způsobovat váha. Je potřeba ji proměřit za jízdy. Chybu v jednotce zahlásí, až když je skoro v háji. Do té doby jenom potichu škodí...
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Lukyn » 29.10.2009, čtv 11:35

Díky za kontakt, ozvu se mu. Právě, že za jízdy to měl napojené a váhu, egr... vše bylo ok.
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Richie » 2.11.2009, pon 08:13

Stepana (tepixj) mohu doporucit...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

w.o.l.f.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 3.11.2009, úte 11:04
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od w.o.l.f. » 5.11.2009, čtv 17:29

V poslední době se zabývám čipováním JTD a TDi motorů a z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že Sarkan dělá dobré čipy. Ale je potřeba dát mu čas a případně se vrátit a doladit to. Po prvním čipu se mi projevily vibrace na setrvačníku po ujetí cca 100km a trošku to kouřilo při plné podlaze. Napsal jsem mu a následný sw už byl ideální. Auto nekouří a výkon jsem odbrzdil na dynu. Osobně jsem ladil auto bráchovi a z PD TDi 1,9 74kw jsme to po pár testech dotáhli na 165 koní a 365Nm na brzdě a kouří to méně než s origo sw (opravdu to není vidět ani při ostré jízdě ). Kouřivost způsobuje dohořívání nafty ve výfuku, takže jinak řečeno moc nafty a málo vzduchu (nebo jen málo vzduchu). Při každé akceleraci má diesel tendence kouřit, protože se musí nejprve roztočit turbo. Od toho už je tuner, aby dobře pro daný motor odladil palivové mapy a k tomu potřebný tlak turba. Proto si myslím, že je zhola nemožné trefit na první pokus dobrý čip. Chce to čas a ideálně při tom stát na dynu.
Alfa GT 1,9 JTD, rv. 2008, 136kW@416Nm,

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Alfik » 5.11.2009, čtv 18:42

w.o.l.f. píše:V poslední době se zabývám čipováním JTD a TDi motorů a z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že Sarkan dělá dobré čipy. Ale je potřeba dát mu čas a případně se vrátit a doladit to. Po prvním čipu se mi projevily vibrace na setrvačníku po ujetí cca 100km a trošku to kouřilo při plné podlaze. Napsal jsem mu a následný sw už byl ideální. Auto nekouří a výkon jsem odbrzdil na dynu. Osobně jsem ladil auto bráchovi a z PD TDi 1,9 74kw jsme to po pár testech dotáhli na 165 koní a 365Nm na brzdě a kouří to méně než s origo sw (opravdu to není vidět ani při ostré jízdě ). Kouřivost způsobuje dohořívání nafty ve výfuku, takže jinak řečeno moc nafty a málo vzduchu (nebo jen málo vzduchu). Při každé akceleraci má diesel tendence kouřit, protože se musí nejprve roztočit turbo. Od toho už je tuner, aby dobře pro daný motor odladil palivové mapy a k tomu potřebný tlak turba. Proto si myslím, že je zhola nemožné trefit na první pokus dobrý čip. Chce to čas a ideálně při tom stát na dynu.
No jo kamarat,ale je nieco ine chipovat PD,alebo JTD s podtlakom na turbe,a nieco ine 100 kw verziu ovladanu pretlakom.Tam si turbo v mape asi tazko nastavis.A nie kazdemu sa chce prestavovat tu tycku. A na prvy krat sa urcite nepodari idealny tlak.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

w.o.l.f.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 3.11.2009, úte 11:04
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od w.o.l.f. » 5.11.2009, čtv 22:02

Vždyť to říkám, software se ladí dlouho. A taky to není vše jen o nastavení a sw, ale taky o stavu motoru a čidel. Obhajuju myšlenku, že čipovat ano, ale také zdůrazňuju, že to není o jedné návštěve sarkana nebo bitpoweru či dieselpoweru.
Alfa GT 1,9 JTD, rv. 2008, 136kW@416Nm,

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Richie » 6.11.2009, pát 06:47

no to je asi pravda ,ale ja jsem opravdu stastnej ze uz tam mam seriove mapy :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od r-a-k » 6.11.2009, pát 08:29

w.o.l.f. píše:V poslední době se zabývám čipováním JTD a TDi motorů a z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že Sarkan dělá dobré čipy. Ale je potřeba dát mu čas a případně se vrátit a doladit to. Po prvním čipu se mi projevily vibrace na setrvačníku po ujetí cca 100km a trošku to kouřilo při plné podlaze. Napsal jsem mu a následný sw už byl ideální. Auto nekouří a výkon jsem odbrzdil na dynu. Osobně jsem ladil auto bráchovi a z PD TDi 1,9 74kw jsme to po pár testech dotáhli na 165 koní a 365Nm na brzdě a kouří to méně než s origo sw (opravdu to není vidět ani při ostré jízdě ). Kouřivost způsobuje dohořívání nafty ve výfuku, takže jinak řečeno moc nafty a málo vzduchu (nebo jen málo vzduchu). Při každé akceleraci má diesel tendence kouřit, protože se musí nejprve roztočit turbo. Od toho už je tuner, aby dobře pro daný motor odladil palivové mapy a k tomu potřebný tlak turba. Proto si myslím, že je zhola nemožné trefit na první pokus dobrý čip. Chce to čas a ideálně při tom stát na dynu.
Odkuď jsi?Jestli jsem to dobře pochopil tak chipuješ i ty osobně?
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od r-a-k » 6.11.2009, pát 08:55

Když už se tu bavíte o ladění atd,tak mam takovou perlu(dotaz).Od doby kdy jsem si nechal načipovat alfu,se mi stává při vytočení motoru do 4500ot a následném přeřazení na vyšší stupeň že mi motor zdechne a po následném startování chytne až za nějakých cca 5 min?Po radě jsem vyměnil ventil na vstr.čerpadle ale tím to není.Na 1 a 2 stupeň se to nestane ale až ze 3 na 4 nebo z 4 na 5 stupeň,což přikládám k tomu že je delší časová doba k překonání hranice 4500ot.Do 4000ot je vše uplně bez problému ale nad 4000ot už necítím žádný efekt tahu(ano nejsou to optimální otáčky dieselu ale cítím rozdíl v průběhu).Problémi už mi to nedělá při jízdě a nechce se mi opět nějakých cca 400km za Sarkanem na upravu mapy ale po tom co psal w.o.l.f tak mě napadá jestli nebude u mě problém taky z malým množství vzduchu?Což by stačilo přidat na tlaku turba a mohlo by to být ono?Co si myslíte?
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8585
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Harous » 6.11.2009, pát 11:08

Nevím proč by si měl jezdit 400km za Sarkanem. V tomhle případě by měl spíš přijet on za Tebou. Další možnost je nechat si někde nahrát origo soft a fakturu poslat Sarkanovi poštou.
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od r-a-k » 6.11.2009, pát 11:54

To jsem nechtel aby to vyznelo proti Sarkanovi.Nechci to hrotit,sám jsem mu řekl že chci dostat maximum a bohužel mnoho času nebylo na ladění(ano na místě se to projíždělo ale bohužel se nezjistila tahle závada která se projevuje až na konci spektra otáček.Ani bych o tom nepsal ale po tom co jsem četl článek od w.o.l.f.a tak mě napadlo jestli to nebude tím menším tlakem nebo ba naopak větším tlakem.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8585
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Harous » 6.11.2009, pát 12:06

Pokud by to byla kvalitně odvedená práce, tak by Ti to nezlobilo... A nevidím důvod proč by si neměl uplatnit záruku na odfláklou práci. :smt102
Hyundai Santa Fe T-GDI HEV AWD - 25´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
nej ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od r-a-k » 6.11.2009, pát 12:25

Chápu tvůj názor na věc,ale když si člověk zamyslí tak nemusí být podstata problému u provedeného chipování ale třeba u nějakýho ventilu,čidla(i když jsem téměř vše vyměnil za nové)nebo třeba např:jak mi řekl známej co dělá ve fiatu že problém může být v menším průměru nasávaného nátrubku v nádrži,že museli na fiatech udělat navíc po ovodu dirky aby to mělo dostatečný přísun nafty k čerpadlu.(fakt nevím,ještě jsem ho nevyndaval a nekoukl na to jestli by to mohlo být tím).Jestli w.o.l.f se v tom hrabe a má na to soft tak se můžu u něho zastavit a mrknout mi na mapu a pak by se vidělo kde je zakopaný pes :smt023
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Alfik » 6.11.2009, pát 12:55

Nepriklanal by som to nutne k spatnemu chipu.A bez diagnostiky a zmerania hodnot v dobe ked sa to stane,tu darmo niekoho osocujete.Kludne to moze byt len snimac otacek.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od r-a-k » 6.11.2009, pát 13:04

Hlavně se tu nehádejte,nestěžuji si ale rád bych přišel na vysvětlení z jakého důvodu se to děje proto jsem zde napsal(více hlav je lepší než jedna v garáži :-D )

To Alik:Ten jsem dal taky už nový(snímač otáček na klice) jedině že by na vačce byl v hájí????I DRV ventil jsem dal nový,váhu vzduchu novou,elektromagnetický ventil na tlak v soustavě,vše nové)
Nemohlo by to dělat třeba vstřikovací čerpadlo?(Všiml jsem si že mi prolíná,tak jestli neztrácí potřebný tlak?)
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od Alfik » 6.11.2009, pát 13:21

r-a-k píše:Hlavně se tu nehádejte,nestěžuji si ale rád bych přišel na vysvětlení z jakého důvodu se to děje proto jsem zde napsal(více hlav je lepší než jedna v garáži :-D )

To Alik:Ten jsem dal taky už nový(snímač otáček na klice) jedině že by na vačce byl v hájí????I DRV ventil jsem dal nový,váhu vzduchu novou,elektromagnetický ventil na tlak v soustavě,vše nové)
Nemohlo by to dělat třeba vstřikovací čerpadlo?(Všiml jsem si že mi prolíná,tak jestli neztrácí potřebný tlak?)
My sa nehadame.Ja som len dal navrh.
Kludne to moze robit cerpadlo,alebo vstreky.Ale bez diagnostiky je to len hadanie.
Este otazka.Spravi to pri preradeni,teda pri pustenom plyne,alebo pri stlacenom?
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: chiptuning JTD

Příspěvek od r-a-k » 6.11.2009, pát 13:36

Stane se to pri sešlápnutí plynu(tedy např.vytočim 3st přeřadim na 4st a šlápnu na plyn a chcípne to).Ono už od těch 4000ot a více není ten průběch výkonu takový jaký by měl být.
Diagnostiku myslíš napíchnout na Examiner a projed to s autem?Jinak po tom co se to stane tak chybu to nehlásí,ale neprojížděli jsme napichnutý auto.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti