Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Taky se bojim, že to bude zase nějakej kábl. Jinak si nejsem jistej, jesti by Examiner s timhle muzeem komunikoval... Minimálně konektor by byl problém... Navíc tenhle Motronic je v podstatě analogová jednotka.
Budu se muset zase prokopat k jednotce a proměřit vstupy od čidel, jestli je všechno ok. Bude to lepší než začít samotnýma čidlama asik.
Váha připojená byla, ani jsem jí neodpojoval...
Budu se muset zase prokopat k jednotce a proměřit vstupy od čidel, jestli je všechno ok. Bude to lepší než začít samotnýma čidlama asik.
Váha připojená byla, ani jsem jí neodpojoval...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Hampice píše:..... Jinak si nejsem jistej, jesti by Examiner s timhle muzeem komunikoval...

Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Něco podobnýho jsme řešili u Toniovy 155-ky. Smrad po benzínu na volnoběh, černej kouř, CO-10% !! Dělala to lambda.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
No jo, jenže lambda je nová
Navíc na volnoběh lambda nemá vliv, motor je řízenej volnoběžným ventilem

Navíc na volnoběh lambda nemá vliv, motor je řízenej volnoběžným ventilem
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Jinak je už konečně oficiálně moje 
Lepší číslo nebylo, paní ochotně prohledala celej sklad a podařilo se vybrat alespoň toto. Má to ale taky něco do sebe

Lepší číslo nebylo, paní ochotně prohledala celej sklad a podařilo se vybrat alespoň toto. Má to ale taky něco do sebe

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
No na volnoběh lambda nemá vliv nějak zásadní, ale zkus ji odpojit, volnoběh bude stát za prd. Chce to změřit procento CO, jestli je hodně nad 0,5 tak to nic jinýho než lambda nebude. Teda když je ok lamda a KO kat bejvá kolem 1. Všechno navíc zmamená problém (pálí olej, vodu, benzín)
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Tak dneska jsem jí vzal do práce. Ještě teda se starým filtrem (pro nový jedu dnes) a mám pocit, že je to teď stejný jako před výměnou lambdy... Navíc jsem z hrůzou zjistil, že zmizelo asi půl litru oleje (za cca 200km)... Asi to nakonec fakt skončí rozborkou motoru a při té příležitosti proměřim všechny čidla a káble...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Zkus proměřit tlaky ve válcích popř. zkontrolovat rozvody než to začneš úplně kuchat.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Rozvody (řemen, napínák je hydraulickej) jsou po smrti (teda jako životností), ale skočený by to bejt nemělo, to by na volnoběh šlo blbě. Tlaky zkusim v neděli. Podle mého mechanika by to taky mohlo být špatnými tlaky. Tyhle V6 prej občas trpí zakarbonováním kroužků, které pak blbě těsní - unik vzduchu = bohatá směs. Tak v neděli budu vědět víc, ale vypadá to celkem "nadějně" (objevení příčiny, i když to neni žádná prdel beru jako výhru) vzhledem k tomu, že ten motor dlouho stál...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Takže ze včerejšího měření tlaků pozitivní zprávy:
Po ohledání projevů motoru mým mekanikem ten kouř hned označil jako olej. Tomu odpovídá i ta zvýšená spotřeba oleje. Tímto se omlouvám Davidovi, že jsem mu to úplně nevěřil (nebo spíš nechtěl věřit).
Změřené tlaky na všech válcích: +- 14 baru, takže v pohodě. Podle svíček ale bylo krásně vidět, které válce berou oleje víc - 1. a 6. válec měly svíčky totálně zakarbonované a zbylé o něco méně.
Takže Jedlovku s tím ještě opatrně odjedu a pak hned na rozborku. V plánu je:
Sundání obou hlav - zabroušení ventilů, nové semeringy, srovnání hlav. Kontrola a vyčištění, případná výměna pístních kroužků, výměna šál a všech potřebných těsnění. Po sestavení seřízení ventilových vůlí. Pochopitelně nový rozvodový řemen, přetěsnění napínáku, nová vodní pumpa a chladící kapalina.
Tak uvidim
Po ohledání projevů motoru mým mekanikem ten kouř hned označil jako olej. Tomu odpovídá i ta zvýšená spotřeba oleje. Tímto se omlouvám Davidovi, že jsem mu to úplně nevěřil (nebo spíš nechtěl věřit).
Změřené tlaky na všech válcích: +- 14 baru, takže v pohodě. Podle svíček ale bylo krásně vidět, které válce berou oleje víc - 1. a 6. válec měly svíčky totálně zakarbonované a zbylé o něco méně.
Takže Jedlovku s tím ještě opatrně odjedu a pak hned na rozborku. V plánu je:
Sundání obou hlav - zabroušení ventilů, nové semeringy, srovnání hlav. Kontrola a vyčištění, případná výměna pístních kroužků, výměna šál a všech potřebných těsnění. Po sestavení seřízení ventilových vůlí. Pochopitelně nový rozvodový řemen, přetěsnění napínáku, nová vodní pumpa a chladící kapalina.
Tak uvidim

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Co bych dal u 75-ky za 14 barů, 7,5 až 8 mi musí stačit 

Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Jj takova preventivni mini-generalka, hlavni je, ze komprese jsou cajk, coz je uplne pecka vzhledem k veku a km 

AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
RV147 píše:Co bych dal u 75-ky za 14 barů, 7,5 až 8 mi musí stačit
14 barů,to už máš pomalu nafťák:-):-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Ty vysoký tlaky jsou si myslim hlavně proto, že QV má vyšší kompresní poměr, tuším 10:1 proti normální 3.0, ta má myslim 8,5:1.
Jinak 200.000km na tenhle motor neni nějaká extra porce.
Ale samo to potěší, že "jádro" je v pořádku
Jinak 200.000km na tenhle motor neni nějaká extra porce.
Ale samo to potěší, že "jádro" je v pořádku

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
A kouří ti to po nastartování??? Já jen tak pro info do budoucna:-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Po nastartování ne, začne to kouřit až po mírném ohřátí. Což mimochodem opět ukazuje na ten olej - jak zřídne, začne se dostávat kolem oběhaných semeringů...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
To má ježíšek co dělatHampice píše:V plánu je:
Sundání obou hlav - zabroušení ventilů, nové semeringy, srovnání hlav. Kontrola a vyčištění, případná výměna pístních kroužků, výměna šál a všech potřebných těsnění. Po sestavení seřízení ventilových vůlí. Pochopitelně nový rozvodový řemen, přetěsnění napínáku, nová vodní pumpa a chladící kapalina.
Tak uvidim

KÁMEN 2017 - 8.-10.9.2017
SQM 50 Miglia 4 12.8.2017
SQM 50 Miglia 4 12.8.2017
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Materiál co jsem koukal taková soda nebude, nejdražší jsou snad těsnění pod hlavy. Spíš kolik si Martin řekne za práci... Uvidíme, třeba to všechno nakonec dopadne jinak 

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Holocausto
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1089
- Registrován: 25.4.2009, sob 10:23
- Bydliště: Brno - Bástr
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Neuvažuješ o nižším meděném těsnění pod palice? Vyjde to dráž, ale trošku to zvedne prdy.
Alfa Romeo 164 2.0 TS (1998)
ex Ford Granada 2.3 V6 (1984)
ex Ford Sierra 2.0 DOHC (1989)
(Holocausto - Brazilian ANTI-nazi black metal)
ex Ford Granada 2.3 V6 (1984)
ex Ford Sierra 2.0 DOHC (1989)
(Holocausto - Brazilian ANTI-nazi black metal)
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
No s tlakama problém neni. QV má od výroby vyšší KP, takže pravděpodobně už hlavy nižší má (čim jiným by to bylo?). Nemá cenu laborovat a za chvíli řešit popraskaný písty...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Jenom bych si rozmyslel dvě diskutabilní položky a to pístní kroužky bez přebroušení a výměny vložek. To samý je nový šály bez broušení kliky. Všude se o tom vedou dlouhý diskuze, ale já jsem v tomhle konzerva a pokud klika není opravdu centrická (o čemž po 200t. km pochybuju) a válce jsou soudečkový tak si tímhle jenom ublížíš. Doporučuju dokonale proměřit a upozorńuju, že přesnost šupléry na to nestačí. Takže na kliku mikrometr (když už ne pasametr a koncové měrky), na vložky subito (hodinky 0,001mm na tyčce s pákovým převodem). Hodně zdaru.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Tak přesně tyhle dvě diskutabilní položky jsou skutečně diskutabilní. Oboje byl můj nápad a i mému mechanikovi se to moc nezdálo. Né že by to neuměl, ale přesně řikal, že to může ve finále dopadnout výbrusem kliky a novými vložkami (což už jsme zase jinde že). Takže k tomu nejspíš ani nedojde... proto řikám že uvidíme 

Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4916
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
gufera na ventilech se dají vyměnit i bez sundání hlavy, takže bych do toho zbytečně nešťoural
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 9119
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
No vzhledem k tomu jak vypadaly svíčky po těch pár set kilometrech, tak si ani nechci představit, jak vypadají ventily a sedla. Takže půjdou vybrousit. Navíc při té příležitosti se všechno řádně vyčistí a přetěsní. Jo a ještě jsou v plánu vstřikovače z TSka jsem zapoměl. Prý lépe rozprašují. Nevim co je na tom pravdy (a jakej to má u MPI vliv), ale minimálně budou v lepší kondici než tyhle původní.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)
Tak pokud vložky nejsou soudek, tak kroužky ano,hodně se to dělaá pomocí takovejch ručních honovacích kamenů, kde se jenom nadělají rýhy, aby se měly kroužky čím a do čeho zaběhnout. V hladkým válci to potom moc netěsní.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 2 hosti