Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Odpovědět
Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 14.9.2011, stř 18:05

Taky se bojim, že to bude zase nějakej kábl. Jinak si nejsem jistej, jesti by Examiner s timhle muzeem komunikoval... Minimálně konektor by byl problém... Navíc tenhle Motronic je v podstatě analogová jednotka.
Budu se muset zase prokopat k jednotce a proměřit vstupy od čidel, jestli je všechno ok. Bude to lepší než začít samotnýma čidlama asik.
Váha připojená byla, ani jsem jí neodpojoval...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Petan » 14.9.2011, stř 21:59

Hampice píše:..... Jinak si nejsem jistej, jesti by Examiner s timhle muzeem komunikoval...
:-D
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od RV147 » 15.9.2011, čtv 06:47

Něco podobnýho jsme řešili u Toniovy 155-ky. Smrad po benzínu na volnoběh, černej kouř, CO-10% !! Dělala to lambda.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 15.9.2011, čtv 13:42

No jo, jenže lambda je nová :smt102
Navíc na volnoběh lambda nemá vliv, motor je řízenej volnoběžným ventilem
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 15.9.2011, čtv 13:46

Jinak je už konečně oficiálně moje :)
Lepší číslo nebylo, paní ochotně prohledala celej sklad a podařilo se vybrat alespoň toto. Má to ale taky něco do sebe :)
Přílohy
RZ nová_11.jpg
RZ nová_21.jpg
RZ nová_22.jpg
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od RV147 » 15.9.2011, čtv 19:39

No na volnoběh lambda nemá vliv nějak zásadní, ale zkus ji odpojit, volnoběh bude stát za prd. Chce to změřit procento CO, jestli je hodně nad 0,5 tak to nic jinýho než lambda nebude. Teda když je ok lamda a KO kat bejvá kolem 1. Všechno navíc zmamená problém (pálí olej, vodu, benzín)
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 16.9.2011, pát 07:06

Tak dneska jsem jí vzal do práce. Ještě teda se starým filtrem (pro nový jedu dnes) a mám pocit, že je to teď stejný jako před výměnou lambdy... Navíc jsem z hrůzou zjistil, že zmizelo asi půl litru oleje (za cca 200km)... Asi to nakonec fakt skončí rozborkou motoru a při té příležitosti proměřim všechny čidla a káble...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od RV147 » 16.9.2011, pát 08:21

Zkus proměřit tlaky ve válcích popř. zkontrolovat rozvody než to začneš úplně kuchat.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 16.9.2011, pát 10:16

Rozvody (řemen, napínák je hydraulickej) jsou po smrti (teda jako životností), ale skočený by to bejt nemělo, to by na volnoběh šlo blbě. Tlaky zkusim v neděli. Podle mého mechanika by to taky mohlo být špatnými tlaky. Tyhle V6 prej občas trpí zakarbonováním kroužků, které pak blbě těsní - unik vzduchu = bohatá směs. Tak v neděli budu vědět víc, ale vypadá to celkem "nadějně" (objevení příčiny, i když to neni žádná prdel beru jako výhru) vzhledem k tomu, že ten motor dlouho stál...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 19.9.2011, pon 14:20

Takže ze včerejšího měření tlaků pozitivní zprávy:
Po ohledání projevů motoru mým mekanikem ten kouř hned označil jako olej. Tomu odpovídá i ta zvýšená spotřeba oleje. Tímto se omlouvám Davidovi, že jsem mu to úplně nevěřil (nebo spíš nechtěl věřit).
Změřené tlaky na všech válcích: +- 14 baru, takže v pohodě. Podle svíček ale bylo krásně vidět, které válce berou oleje víc - 1. a 6. válec měly svíčky totálně zakarbonované a zbylé o něco méně.
Takže Jedlovku s tím ještě opatrně odjedu a pak hned na rozborku. V plánu je:
Sundání obou hlav - zabroušení ventilů, nové semeringy, srovnání hlav. Kontrola a vyčištění, případná výměna pístních kroužků, výměna šál a všech potřebných těsnění. Po sestavení seřízení ventilových vůlí. Pochopitelně nový rozvodový řemen, přetěsnění napínáku, nová vodní pumpa a chladící kapalina.
Tak uvidim :)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od RV147 » 19.9.2011, pon 14:40

Co bych dal u 75-ky za 14 barů, 7,5 až 8 mi musí stačit :-D
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 19.9.2011, pon 14:50

Jj takova preventivni mini-generalka, hlavni je, ze komprese jsou cajk, coz je uplne pecka vzhledem k veku a km :smt023
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Pivrnec911 » 19.9.2011, pon 14:57

RV147 píše:Co bych dal u 75-ky za 14 barů, 7,5 až 8 mi musí stačit :-D

14 barů,to už máš pomalu nafťák:-):-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 19.9.2011, pon 14:58

Ty vysoký tlaky jsou si myslim hlavně proto, že QV má vyšší kompresní poměr, tuším 10:1 proti normální 3.0, ta má myslim 8,5:1.
Jinak 200.000km na tenhle motor neni nějaká extra porce.
Ale samo to potěší, že "jádro" je v pořádku :)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Pivrnec911 » 19.9.2011, pon 15:15

A kouří ti to po nastartování??? Já jen tak pro info do budoucna:-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 19.9.2011, pon 16:34

Po nastartování ne, začne to kouřit až po mírném ohřátí. Což mimochodem opět ukazuje na ten olej - jak zřídne, začne se dostávat kolem oběhaných semeringů...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

RADES 155
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 392
Registrován: 9.12.2009, stř 22:02

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od RADES 155 » 20.9.2011, úte 21:29

Hampice píše:V plánu je:
Sundání obou hlav - zabroušení ventilů, nové semeringy, srovnání hlav. Kontrola a vyčištění, případná výměna pístních kroužků, výměna šál a všech potřebných těsnění. Po sestavení seřízení ventilových vůlí. Pochopitelně nový rozvodový řemen, přetěsnění napínáku, nová vodní pumpa a chladící kapalina.
Tak uvidim :)
To má ježíšek co dělat :-D
KÁMEN 2017 - 8.-10.9.2017
SQM 50 Miglia 4 12.8.2017

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 21.9.2011, stř 07:32

Materiál co jsem koukal taková soda nebude, nejdražší jsou snad těsnění pod hlavy. Spíš kolik si Martin řekne za práci... Uvidíme, třeba to všechno nakonec dopadne jinak :)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Holocausto
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1089
Registrován: 25.4.2009, sob 10:23
Bydliště: Brno - Bástr

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Holocausto » 21.9.2011, stř 10:46

Neuvažuješ o nižším meděném těsnění pod palice? Vyjde to dráž, ale trošku to zvedne prdy.
Alfa Romeo 164 2.0 TS (1998)
ex Ford Granada 2.3 V6 (1984)
ex Ford Sierra 2.0 DOHC (1989)
(Holocausto - Brazilian ANTI-nazi black metal)

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 21.9.2011, stř 10:50

No s tlakama problém neni. QV má od výroby vyšší KP, takže pravděpodobně už hlavy nižší má (čim jiným by to bylo?). Nemá cenu laborovat a za chvíli řešit popraskaný písty...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od RV147 » 21.9.2011, stř 12:04

Jenom bych si rozmyslel dvě diskutabilní položky a to pístní kroužky bez přebroušení a výměny vložek. To samý je nový šály bez broušení kliky. Všude se o tom vedou dlouhý diskuze, ale já jsem v tomhle konzerva a pokud klika není opravdu centrická (o čemž po 200t. km pochybuju) a válce jsou soudečkový tak si tímhle jenom ublížíš. Doporučuju dokonale proměřit a upozorńuju, že přesnost šupléry na to nestačí. Takže na kliku mikrometr (když už ne pasametr a koncové měrky), na vložky subito (hodinky 0,001mm na tyčce s pákovým převodem). Hodně zdaru.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 21.9.2011, stř 12:53

Tak přesně tyhle dvě diskutabilní položky jsou skutečně diskutabilní. Oboje byl můj nápad a i mému mechanikovi se to moc nezdálo. Né že by to neuměl, ale přesně řikal, že to může ve finále dopadnout výbrusem kliky a novými vložkami (což už jsme zase jinde že). Takže k tomu nejspíš ani nedojde... proto řikám že uvidíme :)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4916
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Kůrkyn » 21.9.2011, stř 18:26

gufera na ventilech se dají vyměnit i bez sundání hlavy, takže bych do toho zbytečně nešťoural

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9119
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od Hampice » 21.9.2011, stř 18:32

No vzhledem k tomu jak vypadaly svíčky po těch pár set kilometrech, tak si ani nechci představit, jak vypadají ventily a sedla. Takže půjdou vybrousit. Navíc při té příležitosti se všechno řádně vyčistí a přetěsní. Jo a ještě jsou v plánu vstřikovače z TSka jsem zapoměl. Prý lépe rozprašují. Nevim co je na tom pravdy (a jakej to má u MPI vliv), ale minimálně budou v lepší kondici než tyhle původní.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2138
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Hampice - Alfa Romeo 164 QV (1992)

Příspěvek od RV147 » 21.9.2011, stř 19:39

Tak pokud vložky nejsou soudek, tak kroužky ano,hodně se to dělaá pomocí takovejch ručních honovacích kamenů, kde se jenom nadělají rýhy, aby se měly kroužky čím a do čeho zaběhnout. V hladkým válci to potom moc netěsní.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 2 hosti