
17' kola z 159 na 156
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: 17' kolesa z 159 na 156
S tim souhlasim 

AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: 17' kolesa z 159 na 156
Takže při použití podložky nezvýšíš vzdálenost uchycení rotující hmoty od ložiska? To je to oč tu kráčí
Pokud jsi ochoten přiznat, že vzdálenost uchycení zvýšíš, tak ti dojde, že páka rozhodně stejná není.

Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: 17' kolesa z 159 na 156
Takže jestli to dobře chápu tak zatím z toho vyplývají dvě věci:
1) s klesajícím ET roste namáhání nápravy (páka)
2) je jedno, jestli ET snížíme použitím podložky nebo použitím jiného kola
Jestli tyto dva body platí, už se to dá aplikovat na všechny možné situace, ne?
1) s klesajícím ET roste namáhání nápravy (páka)
2) je jedno, jestli ET snížíme použitím podložky nebo použitím jiného kola
Jestli tyto dva body platí, už se to dá aplikovat na všechny možné situace, ne?

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: 17' kolesa z 159 na 156
Jde o to, že použitím podložky posuneš pevný bod páky, změnou ET ne. 

Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3822
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: 17' kolesa z 159 na 156
tak se přidám změnou et se mění poloha kola vůči náboji. Pokud vezmeš svislou osu disku tak s ET 35 bude od osy kolo 35mm pokud použiješ ET45 bude do stejného místa chybět 45mm tudíž pokud použiješ podložku10mm budeš mít svislou osu kola na stejným místě co s ET35 tudíž páka a síla na kolo je naprosto stejná změní se pouze neodpružená hmotnost která naroste o zmíněnou podložku. pokud ale o ní snížíš váhu kola (kvalitnější disk) budeš na stejno. Musíš to brát tak že svislá osa bude v určitým místě vždy ve středu disku ET řeší to jaká je vzdálenost uchycení od oné osy.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: 17' kolesa z 159 na 156
Oceňuji, že tu nebyl žádný flame, každý má jiný názor a kvalitní 10mm podložky určitě nejsou nebezpečný tuzingový doplněk to uznávám.
Takže něco pro odlehčení, každý si určitě najde to své a na konci si můžete spočítat změnu pevnosti a pružnosti mechanického modelu, kterým náprava bezesporu je
Namáháním a jeho vlivem na integritu materiálu i celých těles se zabývá inženýrská dis-
ciplína – pružnost a pevnost. Jejím základem je mechanika kontinua – fenomenologická
teorie pohybu a interakcí poddajných těles. Východiskem mechaniky kontinua je postu-
lát o neomezené dělitelnosti hmoty, který je sice z hlediska soudobého poznání nepřesný
(hmota má částicovou strukturu), ale umožňuje formulovat potřebné veličiny jako ten-
zorová pole a fyzikální vztahy mezi nimi s pomocí aparátu diferenciálních rovnic. Tento
fenomenologický model poskytuje ve většině technických případů zcela dostatečný makro-
skopický popis rozložení namáhání v homogenních a často i v nehomogenních tělesech.
Nejpoužívanějším konceptem v oboru pevné fáze je Cauchyho kontinuum, ve kterém jsou
extenzivní veličiny – posuvy a silové účinky – formulovány jako vektorová pole a intenzivní
veličiny – deformace a napjatost – jako tenzory druhého řádu.
Za předpokladu, že existuje matematický model vyjadřující chování konstrukce, lze optimální parametry formalizovat a převést na řešení matematického problému.
Klasická optimalizační úloha hledá optimální návrh ~xopt vyjádřený vektorem parametrů
(funkcí) ~x, který je globálním extrémem jediné kriteriální (objektivní, cílové) funkce F(~x)
~xopt = argmin (F(~x))
za současného splnění n + m omezujících podmínek
gi(~x) 0 8i 2 {1, 2, . . . n}
a
hi(~x) = 0 8i 2 {1, 2, . . .m} ·
V uzavřeném tvaru lze takto formulovanou úlohu řešit jen v těch nejjednodušších přípa-
dech, mezi které úlohy optimalizace konstrukčních návrhů většinou nepatří.
Už si rozumíme?

Takže něco pro odlehčení, každý si určitě najde to své a na konci si můžete spočítat změnu pevnosti a pružnosti mechanického modelu, kterým náprava bezesporu je

Namáháním a jeho vlivem na integritu materiálu i celých těles se zabývá inženýrská dis-
ciplína – pružnost a pevnost. Jejím základem je mechanika kontinua – fenomenologická
teorie pohybu a interakcí poddajných těles. Východiskem mechaniky kontinua je postu-
lát o neomezené dělitelnosti hmoty, který je sice z hlediska soudobého poznání nepřesný
(hmota má částicovou strukturu), ale umožňuje formulovat potřebné veličiny jako ten-
zorová pole a fyzikální vztahy mezi nimi s pomocí aparátu diferenciálních rovnic. Tento
fenomenologický model poskytuje ve většině technických případů zcela dostatečný makro-
skopický popis rozložení namáhání v homogenních a často i v nehomogenních tělesech.
Nejpoužívanějším konceptem v oboru pevné fáze je Cauchyho kontinuum, ve kterém jsou
extenzivní veličiny – posuvy a silové účinky – formulovány jako vektorová pole a intenzivní
veličiny – deformace a napjatost – jako tenzory druhého řádu.
Za předpokladu, že existuje matematický model vyjadřující chování konstrukce, lze optimální parametry formalizovat a převést na řešení matematického problému.
Klasická optimalizační úloha hledá optimální návrh ~xopt vyjádřený vektorem parametrů
(funkcí) ~x, který je globálním extrémem jediné kriteriální (objektivní, cílové) funkce F(~x)
~xopt = argmin (F(~x))
za současného splnění n + m omezujících podmínek
gi(~x) 0 8i 2 {1, 2, . . . n}
a
hi(~x) = 0 8i 2 {1, 2, . . .m} ·
V uzavřeném tvaru lze takto formulovanou úlohu řešit jen v těch nejjednodušších přípa-
dech, mezi které úlohy optimalizace konstrukčních návrhů většinou nepatří.
Už si rozumíme?



Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: 17' kolesa z 159 na 156
Tuta146 a akou rečou jste to hovorili Kefalín, to bolo po Americku..... 

JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS
- Slíma
- Pozorovatel
- Příspěvky: 375
- Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
- Bydliště: BRNO (převážně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 17' kolesa z 159 na 156
k zadne zmene nedojde (CTRL C a CTRL V umim taky)tuta146 píše:........ení, každý si určitě najde to své a na konci si můžete spočítat změnu pevnosti a pružnosti mechanického modelu, kterým náprava bezesporu je.....
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
- Slíma
- Pozorovatel
- Příspěvky: 375
- Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
- Bydliště: BRNO (převážně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 17' kolesa z 159 na 156
blbosttuta146 píše:Jde o to, že použitím podložky posuneš pevný bod páky, změnou ET ne.
co je to pevny bod paky?
v tomto pripade se tak da nazvat snad jen osa otaceni
prostor mezi mistem pusobeni sily (stred pneumatiky) a stredem (osou) otaceni je "rameno paky"
a delku ramena paky 100% zmenis pokud zmenis ET disku
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
- Slíma
- Pozorovatel
- Příspěvky: 375
- Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
- Bydliště: BRNO (převážně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 17' kolesa z 159 na 156
to je snad upne jedno, neresime rotujici hmotu - predpokladam, ze tezsi kolo si na auto nikdo nedatuta146 píše:Takže při použití podložky nezvýšíš vzdálenost uchycení rotující hmoty od ložiska? To je to oč tu kráčíPokud jsi ochoten přiznat, že vzdálenost uchycení zvýšíš, tak ti dojde, že páka rozhodně stejná není.
delku ramena paky neurcuje loziko, protoze se nejezdi ani po lozisku, ani po tehlici, ale po pneumatice
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
Re: 17' kolesa z 159 na 156
Slímo hned na začátku jsem psal, že dávám něco pro odlehčení tématu a každému je jasné, že byla použita metoda Ctrl+V a Ctrl+C



Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
- Slíma
- Pozorovatel
- Příspěvky: 375
- Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
- Bydliště: BRNO (převážně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 17' kolesa z 159 na 156
taaakze, pokud nezmenim rozchod kol (neprodlouzim rameno paky) tak se nic nedeje .
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
- Slíma
- Pozorovatel
- Příspěvky: 375
- Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
- Bydliště: BRNO (převážně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 17' kolesa z 159 na 156
jako odlehceni dobry, ale furt pises dle meho nazoru picoviny 
jinymi slovy mam pravdu

jinymi slovy mam pravdu

Naposledy upravil(a) Slíma dne 16.3.2010, úte 01:02, celkem upraveno 1 x.
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
Re: 17' kolesa z 159 na 156
Samozřejmě, že děje, ale zatížení je násobně nižší, než při zvýšení rozchodu kol, protože krajní bod rozchodu je právě pevný bod páky, ne střed pneu jak jsi psal, to sorry, ale základy fyziky.
A jestli na kolech neřešíš rotující hmotu, tak sorry, jezdi třeba na trojúhelníkách
A jestli na kolech neřešíš rotující hmotu, tak sorry, jezdi třeba na trojúhelníkách

Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
- Slíma
- Pozorovatel
- Příspěvky: 375
- Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
- Bydliště: BRNO (převážně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 17' kolesa z 159 na 156
cti a pak pis
ja psal, ze pevny bod paky je stred pneu? ja psal, ze nevim co je to pevny bod paky
stejne tak jsem psal, ze tezsi kolo si snad na auto nikdo neda
a mimo jine, rozchod se nezmeni v pripade ET 45 +10mm vs. ET35
nezmeni se ani krajni bod rozchodu (kraj pneu) a tim padem ani stred pneu
ale to nic, asi unava

ja psal, ze pevny bod paky je stred pneu? ja psal, ze nevim co je to pevny bod paky
stejne tak jsem psal, ze tezsi kolo si snad na auto nikdo neda
a mimo jine, rozchod se nezmeni v pripade ET 45 +10mm vs. ET35
nezmeni se ani krajni bod rozchodu (kraj pneu) a tim padem ani stred pneu
ale to nic, asi unava

mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
Re: 17' kolesa z 159 na 156
No tak konečně si rozumíme
Krajní bod rozchodu NENÍ kraj pneu, ale kraj náboje, kde uchytáváš disk!!!!
Už mi nic neříkej o pevném bodu páky děkuji.



Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
- Slíma
- Pozorovatel
- Příspěvky: 375
- Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
- Bydliště: BRNO (převážně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 17' kolesa z 159 na 156
rozchod kol je vzdalenost naboju????
CTRLC a CTRLV Rozchod nápravy: "Vzdálenost středů otisků pneumatik jedné nápravy"
uz to nehul
CTRLC a CTRLV Rozchod nápravy: "Vzdálenost středů otisků pneumatik jedné nápravy"
uz to nehul
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
- .myc155
- Štamgast
- Příspěvky: 925
- Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
- Bydliště: 8ЯИ0
- Kontaktovat uživatele:
tuto, meles pate pres devate...
kdyz uz jsi do toho zatahnul MKP, tak je na case aspon definovat prvek, jehoz namahani resis, bo namahani 'napravy' tady muzete resit fakt dlouho.
btw. koukam, ze ted tu zrovna resis namahani brzdoveho kotouce, coz zrejme nebude uplne klicova zalezitost teto problematiky.
kdyz uz jsi do toho zatahnul MKP, tak je na case aspon definovat prvek, jehoz namahani resis, bo namahani 'napravy' tady muzete resit fakt dlouho.
btw. koukam, ze ted tu zrovna resis namahani brzdoveho kotouce, coz zrejme nebude uplne klicova zalezitost teto problematiky.
166 busso
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4379
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: 17' kolesa z 159 na 156
Samozřejmě:) Jestli na to nejdete někdo moc vědecky, ET je prostě o kolik kolo povyleze a dle citovaného příspěvku povyleze úplně stejně. Na tom jestli je toho dosaženo kusem slitiny na disku nebo kusem železa podložky opravdu nezáleží. Tedy páka působící na choulostivě orgány nápravy je stejná. Nebo jsem opravdu tak blbý že nevidím rozdíl?Slíma píše:cti a pak pis![]()
ja psal, ze pevny bod paky je stred pneu? ja psal, ze nevim co je to pevny bod paky
stejne tak jsem psal, ze tezsi kolo si snad na auto nikdo neda
a mimo jine, rozchod se nezmeni v pripade ET 45 +10mm vs. ET35
nezmeni se ani krajni bod rozchodu (kraj pneu) a tim padem ani stred pneu
ale to nic, asi unava
33
Re: 17' kolesa z 159 na 156
.myc155 ach jo, znovu říkám, že to byla sranda pro odlehčení 

Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: 17' kolesa z 159 na 156
Jen by me zajimala jedna vec. Proc se stipou srouby pruchozi podlozky HR a u kola s mensim ET se na origo sroubech (ktere taky nejsou zadnej zazrak)nic nestane? Pro odlehceni
.
Hlavne dobry by bylo rict ze jakoukoliv zmenou ET , velikosti kola a sirkou se meni charakteristika podvozku a rizeni. U zavodnich vozu je to jednoduche tam si nastavis odklony a prizpusobis pruzeni. Zmenou tuhosti tlumice, jinou pruzinou, vrchnim odklonem a torznimi tycemi.
Osobne bych jiz nikdy nedaval podlozky nejen ze to neni povoleny, policajti si to obcas vychutnavaj ale hlavne uz mi to prasklo a znamejm taky a to jak pruchozi tak i nepruchozi.
Nic pekneho kdyz te preskakuje kolo a kort na znackovych podlozkach.
Ja daval 17" kola. Origo jsem mel 15" 6" ET 40 195/60 R15 . Daval jsem 17" 8" ET35 215/45 R17. Kdyz pominu rozdil vahy na jednom kole + guma, ktery cinil 7 kg ( na celem voze 28kg) zmenila se tim i chrakteristika komplet celeho vozu. Nejenom ze pri vyjezdu ze zatacek se to auto chovalo tak nejak divne jako by zadek vubec nechtel zatocit a drzel si stopu ale i chovani predni napravy se zmenilo hlaven odklony pri zataceni. Skrtani gumy o podbeh taky nic prijemneho. Bohuzel na serii si nic nenastavim. Zmena v rychlosti pri razeni a otackach je samozrejma vetsi polomer, vetsi valivej odpor = jiny otacky a jina rychlost nez o proti origu. Jedinou pozitivni vec kterou jsem v tom videl byla ta ze se mi to porste libilo myslel jsem si ze to i lepe sedi v zatackach zas pomales jede.
Nu pak prisle kamarad a pujcil mi sva kola. Horcikove 15" 7" ET35 195/55 R15. Nejen ze auto ozilo ( rozdil vahy o proti 17 " cinil propastnych 11kg na celem aute pak 44kg neodpruzene hmoty) ale sedelo o dost lepe na silnici a bavilo me to vic nez s tema peknejma 17". Vyjezdy ze zatacek a tak podobne. Samozrejme se nesmi zapominat na kvalitu gumy na te dost zalezi.
Jeste jedna vec stejna kola jen s jinym ET budou mit i jinou vahu. Neprohlizel jsem to nijak moc ale nevidel jsem tam namahani na krut proto se i ty srouby stipu. Nejenom srouby ale i polosy. Kolo neni primo na dosedaci plose kotouce a tim se zmeni i charakteristika toho namahani. Precejen podlozka neni spojena na primo s diskem a je jedno jestli je pruchozi nebo nepruchozi. Dalsi veci je ze nedostvaj zabrat ani tak ramena napravy ale vse co je v ose disku tjest loziska, klouby a poloosy . No nevim

Hlavne dobry by bylo rict ze jakoukoliv zmenou ET , velikosti kola a sirkou se meni charakteristika podvozku a rizeni. U zavodnich vozu je to jednoduche tam si nastavis odklony a prizpusobis pruzeni. Zmenou tuhosti tlumice, jinou pruzinou, vrchnim odklonem a torznimi tycemi.
Osobne bych jiz nikdy nedaval podlozky nejen ze to neni povoleny, policajti si to obcas vychutnavaj ale hlavne uz mi to prasklo a znamejm taky a to jak pruchozi tak i nepruchozi.
Nic pekneho kdyz te preskakuje kolo a kort na znackovych podlozkach.
Ja daval 17" kola. Origo jsem mel 15" 6" ET 40 195/60 R15 . Daval jsem 17" 8" ET35 215/45 R17. Kdyz pominu rozdil vahy na jednom kole + guma, ktery cinil 7 kg ( na celem voze 28kg) zmenila se tim i chrakteristika komplet celeho vozu. Nejenom ze pri vyjezdu ze zatacek se to auto chovalo tak nejak divne jako by zadek vubec nechtel zatocit a drzel si stopu ale i chovani predni napravy se zmenilo hlaven odklony pri zataceni. Skrtani gumy o podbeh taky nic prijemneho. Bohuzel na serii si nic nenastavim. Zmena v rychlosti pri razeni a otackach je samozrejma vetsi polomer, vetsi valivej odpor = jiny otacky a jina rychlost nez o proti origu. Jedinou pozitivni vec kterou jsem v tom videl byla ta ze se mi to porste libilo myslel jsem si ze to i lepe sedi v zatackach zas pomales jede.
Nu pak prisle kamarad a pujcil mi sva kola. Horcikove 15" 7" ET35 195/55 R15. Nejen ze auto ozilo ( rozdil vahy o proti 17 " cinil propastnych 11kg na celem aute pak 44kg neodpruzene hmoty) ale sedelo o dost lepe na silnici a bavilo me to vic nez s tema peknejma 17". Vyjezdy ze zatacek a tak podobne. Samozrejme se nesmi zapominat na kvalitu gumy na te dost zalezi.
Jeste jedna vec stejna kola jen s jinym ET budou mit i jinou vahu. Neprohlizel jsem to nijak moc ale nevidel jsem tam namahani na krut proto se i ty srouby stipu. Nejenom srouby ale i polosy. Kolo neni primo na dosedaci plose kotouce a tim se zmeni i charakteristika toho namahani. Precejen podlozka neni spojena na primo s diskem a je jedno jestli je pruchozi nebo nepruchozi. Dalsi veci je ze nedostvaj zabrat ani tak ramena napravy ale vse co je v ose disku tjest loziska, klouby a poloosy . No nevim
Re: 17' kolesa z 159 na 156
Nejenom u alf odchazej podvozkov casti. Kazde auto co ma tvrdsi charakteristiku a hlinikova ramena ( nejenom) tak trpi na podvozek napr. BMW, WW, Nissan. Kamarad co mel BMW z r.v. 2000 2,5TD 190k po cipu, mu ty ramena dost casto odchazela. Dal si na to vetsi kola s jinym ET ( musel jeste zajet do BMW aby mu prekalibrovali rychlomer nejak si stim jednotka nedokazala poradit a hlasila mu chybu). Po prve koupil druhovyrobu tu levnejsi a po jedne dire se mu to ohnulo ( obcas me dostava tu cist jak si nekdo muze objednat ramena z EBAY nebo z polska verne kopie se delaj vsude). U Nissanu P12 se dokonce nedoporucuje menit kola odchazej podvozkove casti, loziska atd.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host