17' kola z 159 na 156

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od Ladin 164V6 » 13.3.2010, sob 12:55

S tim souhlasim :smt023
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od tuta146 » 13.3.2010, sob 12:55

Takže při použití podložky nezvýšíš vzdálenost uchycení rotující hmoty od ložiska? To je to oč tu kráčí :wink: Pokud jsi ochoten přiznat, že vzdálenost uchycení zvýšíš, tak ti dojde, že páka rozhodně stejná není.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19018
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od Kubas » 13.3.2010, sob 13:07

Takže jestli to dobře chápu tak zatím z toho vyplývají dvě věci:
1) s klesajícím ET roste namáhání nápravy (páka)
2) je jedno, jestli ET snížíme použitím podložky nebo použitím jiného kola
Jestli tyto dva body platí, už se to dá aplikovat na všechny možné situace, ne? :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od tuta146 » 13.3.2010, sob 13:35

Jde o to, že použitím podložky posuneš pevný bod páky, změnou ET ne. :wink:
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3822
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od Franik » 15.3.2010, pon 22:23

tak se přidám změnou et se mění poloha kola vůči náboji. Pokud vezmeš svislou osu disku tak s ET 35 bude od osy kolo 35mm pokud použiješ ET45 bude do stejného místa chybět 45mm tudíž pokud použiješ podložku10mm budeš mít svislou osu kola na stejným místě co s ET35 tudíž páka a síla na kolo je naprosto stejná změní se pouze neodpružená hmotnost která naroste o zmíněnou podložku. pokud ale o ní snížíš váhu kola (kvalitnější disk) budeš na stejno. Musíš to brát tak že svislá osa bude v určitým místě vždy ve středu disku ET řeší to jaká je vzdálenost uchycení od oné osy.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od tuta146 » 15.3.2010, pon 22:50

Oceňuji, že tu nebyl žádný flame, každý má jiný názor a kvalitní 10mm podložky určitě nejsou nebezpečný tuzingový doplněk to uznávám.
Takže něco pro odlehčení, každý si určitě najde to své a na konci si můžete spočítat změnu pevnosti a pružnosti mechanického modelu, kterým náprava bezesporu je :-D

Namáháním a jeho vlivem na integritu materiálu i celých těles se zabývá inženýrská dis-
ciplína – pružnost a pevnost. Jejím základem je mechanika kontinua – fenomenologická
teorie pohybu a interakcí poddajných těles. Východiskem mechaniky kontinua je postu-
lát o neomezené dělitelnosti hmoty, který je sice z hlediska soudobého poznání nepřesný
(hmota má částicovou strukturu), ale umožňuje formulovat potřebné veličiny jako ten-
zorová pole a fyzikální vztahy mezi nimi s pomocí aparátu diferenciálních rovnic. Tento
fenomenologický model poskytuje ve většině technických případů zcela dostatečný makro-
skopický popis rozložení namáhání v homogenních a často i v nehomogenních tělesech.
Nejpoužívanějším konceptem v oboru pevné fáze je Cauchyho kontinuum, ve kterém jsou
extenzivní veličiny – posuvy a silové účinky – formulovány jako vektorová pole a intenzivní
veličiny – deformace a napjatost – jako tenzory druhého řádu.

Za předpokladu, že existuje matematický model vyjadřující chování konstrukce, lze optimální parametry formalizovat a převést na řešení matematického problému.
Klasická optimalizační úloha hledá optimální návrh ~xopt vyjádřený vektorem parametrů
(funkcí) ~x, který je globálním extrémem jediné kriteriální (objektivní, cílové) funkce F(~x)
~xopt = argmin (F(~x))
za současného splnění n + m omezujících podmínek
gi(~x) 0 8i 2 {1, 2, . . . n}
a
hi(~x) = 0 8i 2 {1, 2, . . .m} ·
V uzavřeném tvaru lze takto formulovanou úlohu řešit jen v těch nejjednodušších přípa-
dech, mezi které úlohy optimalizace konstrukčních návrhů většinou nepatří.

Už si rozumíme? :-D :-D :-D
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od JP159 » 15.3.2010, pon 23:51

Tuta146 a akou rečou jste to hovorili Kefalín, to bolo po Americku..... :smt023
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Slíma
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 375
Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
Bydliště: BRNO (převážně)
Kontaktovat uživatele:

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od Slíma » 16.3.2010, úte 00:41

tuta146 píše:........ení, každý si určitě najde to své a na konci si můžete spočítat změnu pevnosti a pružnosti mechanického modelu, kterým náprava bezesporu je :-D .....
k zadne zmene nedojde (CTRL C a CTRL V umim taky)
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..

Slíma
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 375
Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
Bydliště: BRNO (převážně)
Kontaktovat uživatele:

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od Slíma » 16.3.2010, úte 00:49

tuta146 píše:Jde o to, že použitím podložky posuneš pevný bod páky, změnou ET ne. :wink:
blbost
co je to pevny bod paky?
v tomto pripade se tak da nazvat snad jen osa otaceni

prostor mezi mistem pusobeni sily (stred pneumatiky) a stredem (osou) otaceni je "rameno paky"

a delku ramena paky 100% zmenis pokud zmenis ET disku
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..

Slíma
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 375
Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
Bydliště: BRNO (převážně)
Kontaktovat uživatele:

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od Slíma » 16.3.2010, úte 00:55

tuta146 píše:Takže při použití podložky nezvýšíš vzdálenost uchycení rotující hmoty od ložiska? To je to oč tu kráčí :wink: Pokud jsi ochoten přiznat, že vzdálenost uchycení zvýšíš, tak ti dojde, že páka rozhodně stejná není.
to je snad upne jedno, neresime rotujici hmotu - predpokladam, ze tezsi kolo si na auto nikdo neda

delku ramena paky neurcuje loziko, protoze se nejezdi ani po lozisku, ani po tehlici, ale po pneumatice
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od tuta146 » 16.3.2010, úte 00:57

Slímo hned na začátku jsem psal, že dávám něco pro odlehčení tématu a každému je jasné, že byla použita metoda Ctrl+V a Ctrl+C :smt064 :smt023
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Slíma
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 375
Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
Bydliště: BRNO (převážně)
Kontaktovat uživatele:

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od Slíma » 16.3.2010, úte 00:59

taaakze, pokud nezmenim rozchod kol (neprodlouzim rameno paky) tak se nic nedeje .
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..

Slíma
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 375
Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
Bydliště: BRNO (převážně)
Kontaktovat uživatele:

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od Slíma » 16.3.2010, úte 01:01

jako odlehceni dobry, ale furt pises dle meho nazoru picoviny :wink:

jinymi slovy mam pravdu :-D
Naposledy upravil(a) Slíma dne 16.3.2010, úte 01:02, celkem upraveno 1 x.
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od tuta146 » 16.3.2010, úte 01:02

Samozřejmě, že děje, ale zatížení je násobně nižší, než při zvýšení rozchodu kol, protože krajní bod rozchodu je právě pevný bod páky, ne střed pneu jak jsi psal, to sorry, ale základy fyziky.
A jestli na kolech neřešíš rotující hmotu, tak sorry, jezdi třeba na trojúhelníkách :smt102
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Slíma
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 375
Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
Bydliště: BRNO (převážně)
Kontaktovat uživatele:

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od Slíma » 16.3.2010, úte 01:09

cti a pak pis :wink:
ja psal, ze pevny bod paky je stred pneu? ja psal, ze nevim co je to pevny bod paky
stejne tak jsem psal, ze tezsi kolo si snad na auto nikdo neda

a mimo jine, rozchod se nezmeni v pripade ET 45 +10mm vs. ET35
nezmeni se ani krajni bod rozchodu (kraj pneu) a tim padem ani stred pneu

ale to nic, asi unava :-D
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od tuta146 » 16.3.2010, úte 01:12

No tak konečně si rozumíme :-D Krajní bod rozchodu NENÍ kraj pneu, ale kraj náboje, kde uchytáváš disk!!!! :smt021 :smt023 Už mi nic neříkej o pevném bodu páky děkuji.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Slíma
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 375
Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
Bydliště: BRNO (převážně)
Kontaktovat uživatele:

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od Slíma » 16.3.2010, úte 01:18

rozchod kol je vzdalenost naboju????

CTRLC a CTRLV Rozchod nápravy: "Vzdálenost středů otisků pneumatik jedné nápravy"

uz to nehul
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..

.myc155
Štamgast

Příspěvky: 925
Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
Bydliště: 8ЯИ0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .myc155 » 16.3.2010, úte 10:34

tuto, meles pate pres devate...
kdyz uz jsi do toho zatahnul MKP, tak je na case aspon definovat prvek, jehoz namahani resis, bo namahani 'napravy' tady muzete resit fakt dlouho.
btw. koukam, ze ted tu zrovna resis namahani brzdoveho kotouce, coz zrejme nebude uplne klicova zalezitost teto problematiky.
166 busso

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4379
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od zde. » 16.3.2010, úte 10:57

Slíma píše:cti a pak pis :wink:
ja psal, ze pevny bod paky je stred pneu? ja psal, ze nevim co je to pevny bod paky
stejne tak jsem psal, ze tezsi kolo si snad na auto nikdo neda

a mimo jine, rozchod se nezmeni v pripade ET 45 +10mm vs. ET35
nezmeni se ani krajni bod rozchodu (kraj pneu) a tim padem ani stred pneu

ale to nic, asi unava :-D
Samozřejmě:) Jestli na to nejdete někdo moc vědecky, ET je prostě o kolik kolo povyleze a dle citovaného příspěvku povyleze úplně stejně. Na tom jestli je toho dosaženo kusem slitiny na disku nebo kusem železa podložky opravdu nezáleží. Tedy páka působící na choulostivě orgány nápravy je stejná. Nebo jsem opravdu tak blbý že nevidím rozdíl?
33

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od tuta146 » 16.3.2010, úte 12:08

.myc155 ach jo, znovu říkám, že to byla sranda pro odlehčení :(
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

.myc155
Štamgast

Příspěvky: 925
Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
Bydliště: 8ЯИ0
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od .myc155 » 16.3.2010, úte 14:42

a ted?
et.jpg
166 busso

krasty

Příspěvky: 2
Registrován: 31.1.2010, ned 20:21

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od krasty » 15.8.2010, ned 08:06

Jen by me zajimala jedna vec. Proc se stipou srouby pruchozi podlozky HR a u kola s mensim ET se na origo sroubech (ktere taky nejsou zadnej zazrak)nic nestane? Pro odlehceni :) .

Hlavne dobry by bylo rict ze jakoukoliv zmenou ET , velikosti kola a sirkou se meni charakteristika podvozku a rizeni. U zavodnich vozu je to jednoduche tam si nastavis odklony a prizpusobis pruzeni. Zmenou tuhosti tlumice, jinou pruzinou, vrchnim odklonem a torznimi tycemi.

Osobne bych jiz nikdy nedaval podlozky nejen ze to neni povoleny, policajti si to obcas vychutnavaj ale hlavne uz mi to prasklo a znamejm taky a to jak pruchozi tak i nepruchozi.
Nic pekneho kdyz te preskakuje kolo a kort na znackovych podlozkach.

Ja daval 17" kola. Origo jsem mel 15" 6" ET 40 195/60 R15 . Daval jsem 17" 8" ET35 215/45 R17. Kdyz pominu rozdil vahy na jednom kole + guma, ktery cinil 7 kg ( na celem voze 28kg) zmenila se tim i chrakteristika komplet celeho vozu. Nejenom ze pri vyjezdu ze zatacek se to auto chovalo tak nejak divne jako by zadek vubec nechtel zatocit a drzel si stopu ale i chovani predni napravy se zmenilo hlaven odklony pri zataceni. Skrtani gumy o podbeh taky nic prijemneho. Bohuzel na serii si nic nenastavim. Zmena v rychlosti pri razeni a otackach je samozrejma vetsi polomer, vetsi valivej odpor = jiny otacky a jina rychlost nez o proti origu. Jedinou pozitivni vec kterou jsem v tom videl byla ta ze se mi to porste libilo myslel jsem si ze to i lepe sedi v zatackach zas pomales jede.
Nu pak prisle kamarad a pujcil mi sva kola. Horcikove 15" 7" ET35 195/55 R15. Nejen ze auto ozilo ( rozdil vahy o proti 17 " cinil propastnych 11kg na celem aute pak 44kg neodpruzene hmoty) ale sedelo o dost lepe na silnici a bavilo me to vic nez s tema peknejma 17". Vyjezdy ze zatacek a tak podobne. Samozrejme se nesmi zapominat na kvalitu gumy na te dost zalezi.

Jeste jedna vec stejna kola jen s jinym ET budou mit i jinou vahu. Neprohlizel jsem to nijak moc ale nevidel jsem tam namahani na krut proto se i ty srouby stipu. Nejenom srouby ale i polosy. Kolo neni primo na dosedaci plose kotouce a tim se zmeni i charakteristika toho namahani. Precejen podlozka neni spojena na primo s diskem a je jedno jestli je pruchozi nebo nepruchozi. Dalsi veci je ze nedostvaj zabrat ani tak ramena napravy ale vse co je v ose disku tjest loziska, klouby a poloosy . No nevim

krasty

Příspěvky: 2
Registrován: 31.1.2010, ned 20:21

Re: 17' kolesa z 159 na 156

Příspěvek od krasty » 15.8.2010, ned 08:25

Nejenom u alf odchazej podvozkov casti. Kazde auto co ma tvrdsi charakteristiku a hlinikova ramena ( nejenom) tak trpi na podvozek napr. BMW, WW, Nissan. Kamarad co mel BMW z r.v. 2000 2,5TD 190k po cipu, mu ty ramena dost casto odchazela. Dal si na to vetsi kola s jinym ET ( musel jeste zajet do BMW aby mu prekalibrovali rychlomer nejak si stim jednotka nedokazala poradit a hlasila mu chybu). Po prve koupil druhovyrobu tu levnejsi a po jedne dire se mu to ohnulo ( obcas me dostava tu cist jak si nekdo muze objednat ramena z EBAY nebo z polska verne kopie se delaj vsude). U Nissanu P12 se dokonce nedoporucuje menit kola odchazej podvozkove casti, loziska atd.

Odpovědět

Zpět na „156“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host