co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od Ladis » 23.11.2010, úte 20:52

Zase musíš počítat s tím,že bude taky potřebovat servis i to LPG,revize,dražší STK adt..Ale hlavně bych to do toho necpal z důvodu,že s tím u nás nemá skoro nikdo žádné zkušenosti.Schválně kolik jste potkali přímovstřikových benzíňáku přestavěných na LPG,já zatím ani jednoho a nechtěl bych být jedna z prvních pokusných myší.Jestli najedeš do 15 tis. ročně,tak Tě ten benzin nezrujnuje,jak už bylo psáno zpátky,spíš se v tom projeď,někdo vezme naftu i kdyby najel 5 tis.ročně,jen proto,že mu to víc sedí.Já bych taky radši benzin,chtěl jsem 2,5 po faceliftu,nebyli,tak jsem vzal naftu 2,4 JTDm a po měsíci se mi vysralo turbo :smt021 ,ani nevíš jak radči bych těch 20 000,- prolítal v 2,5 [-o< .Jestli je Ti jedno jestli benzin nebo naftu ze stránky pocitové,tak se rozhoduj jen podle stavu auta.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

kudrt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 18.9.2010, sob 10:21
Bydliště: Decin

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od kudrt » 23.11.2010, úte 21:01

taky jsem takhle uvažoval... a nakonec jsem se projel v 2.2 a v 1.9. Zjistil jsem, že turbo efekt u D v 2tis je pro mne zabavnejsi (kratky silny nastup kroutaku) nez tocky do 7tis.... (dlouhy linearni tah motoru)
Jinak spotrebu u 2.2 po meste jsem mel 13l (pri prestavbe = 13l lpg + 2l benalu)
U dieslu jsem mel po meste 8,3l....

Takze ja pujdu do 1.9 a nebo 2.4

Kolik vám papká 1.9 a 2.4 na dalnici pri 130km/h? Tohle je hooodne zajimava otazka....
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od Foli » 23.11.2010, úte 21:19

Ono záleží v jakém stavu je váha, turbo egr a podobně. U mé 156 fo Fl, 2,4 JTDm je spotřeba při 130 km/h na tempomat 6,3 na sto. Co jsem měl půjšenou 159 2,4 JTDm tak při 130 průměr o litr víc jak u 156, takže 7,3. Prostě u 2,4 Jtdm se přes 10 litrů na 100 nedostaneš ani při hodně rychloučký jízdě.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od jirkas » 23.11.2010, úte 22:11

kudrt píše:taky jsem takhle uvažoval... a nakonec jsem se projel v 2.2 a v 1.9. ...
Jinak spotrebu u 2.2 po meste jsem mel 13l (pri prestavbe = 13l lpg + 2l benalu)
U dieslu jsem mel po meste 8,3l....
Jak to bylo mimo mesto nevis?

kudrt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 18.9.2010, sob 10:21
Bydliště: Decin

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od kudrt » 23.11.2010, úte 22:14

nene testoval jsem jen po Praze...
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od jirkas » 23.11.2010, úte 23:18

Kde jsi prisel k 159 na LPG? Zajimali by me ty naklady na prestavbu a kolik mista zabirala bomba...

Ted jeste pridam otazku. Co by se stalo, kdybych nahodou odjel na sluzebku na nekolik mesicu mimo nas kontinent a JTD mi stalo pred barakem. Udajne se mi v nadrzi rozlozi bioslozka a to se alficce urcite nebude libit ...

S bioslozkou v palivech se EU fakt vytahla :smt013

Foli
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 628
Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od Foli » 24.11.2010, stř 05:56

člověče to už je trochu moc co tu řešíš. Píšeš že budeš jezdit hodně a pak z tebe vyleze že najedeš 12 000 Km ročně. To je opravdu hodně, já najezdím jen kolem 50 000 Km za rok. Takže při tvém miniaturním nájezdu 12 000km za rok, bych opravdu neřešil nějakej plyn, kterej je prostě dodělávanej a kterej ti může způsobit 3x víc problémů. Takže pokud víc prahneš po benzínu, jdi do benzínu a pokud po dízlu, jdi do 1,9 JTDm a nebo 2,4 JTDm. Ale když tě tak poslouchám, jak počítáš haléře na provoz, možná je lepší se na Alfu vyprdnout a nebo jezdit na koloběžce. Provoz auta něco stojí, a to každého. Jestli to žere 7,256 litru a nebo 7,421 bych opravdu řešil s nájezdem 1000 km na měsíc :smt046
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od jirkas » 24.11.2010, stř 11:29

To s tema 12000-24000 byl pouze vzorovy priklad ;) !!! Takze toho bych se zas tak nechytal. Kdybych se lepe rozhodoval u sveho soucasneho auta, tak jsem ted ve vate :???: . :-D
Jelikoz mi je jedno zda Benzin nebo Diesel, tak si chci proste chci ujasnit, co nejvice veci a budu taky brat v potaz udrzbu ...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19025
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od Kubas » 24.11.2010, stř 11:33

kolik peněz hodláš za tu 159 utratit?

Jinak bych ti doporučil verzi 1.9 8v 120k. Sice to asi moc nejede, ale servisně i provozně bude určitě nejlevnější 159, co se dá sehnat....

Jinak napadlo tě třeba (když už furt řešíš ty peníze), že 159 bývají v drtivém případě na 17" a co ty gumy stojí? (a kolik pak stojí obutí na zimu?)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od jirkas » 24.11.2010, stř 12:46

Rozpocet nemam, ale co jsem videl, tak se to tak pohybuje od 200K vyse ..., takze odhadem to vidim na 250K. Za 10K a naky drobny EURacu jsem videl JTS 2.2 i JTD 1.9 110KW obe v podobne vybave i s podobnyma KM. Ta JTD 1.9 byla tusim o neco drazsi, ale ne o moc...

Me furt prijde, ze jste si nevsimly, ze resim ALFU JTS vs JTD a ne ALFU se 17" vs neco jineho s levnejsim provozem, kolama, udrzbou apd.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9118
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od Hampice » 24.11.2010, stř 12:49

Dají se k tomu koupit i 16", ale pozor, jen na 1,9 (kvuli brzdám). Já jsem právě takhle řešil zimní obutí. Nicméně i ty druhá kola něco stojí a mě to komplet přišlo na víc jak 20t kč, takže je potřeba zvážit návratnost takového řešení.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 24.11.2010, stř 13:05

já myslím, že jsme si všimli.

a proto ti říkám (a nejen já, ale i ostatní), sedni si do každého, projeď se v tom a pak se rozhodni.

řešit návratnost při ročním nájezdu +/- 10 tkm ročně je fakt, IMHO, mimo mísu.


To spíš choď na stopa, než řešit to, co kolikrát nemůžeš ovlivnit... :smt046



pokud bys najel 20tkm a víc .. vyplatí se diesel ... pokud budeš často řešit couračky po městě - ber benzín.

Jinak je volba v podstatě o tom, co ti víc sedí benzín/diesel.



a hlavně, alfa je o pocitu a o srdci, ne o finanční úspoře :-)
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od tuta146 » 24.11.2010, stř 13:17

Takže doporučuji 3,2 JTS s kopresorem od Autodelty a posadit to na 20" kola. Pak přestaneš řešit kilometry úplně :-D
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

alfa1348

Příspěvky: 3
Registrován: 24.11.2010, stř 13:20

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od alfa1348 » 24.11.2010, stř 13:40

Nejdřív vás zdravím jsem tu nový a sleduju co píšete.My najzdíme 2000km měsíčně na jednom autě a druhém to same + - jedno je nafta a druhe je upravené na ethanol E85.Nafta je dobrá ale ne za každou cenu je třeba brát v potaz kvalitu phm a udržbu.E85 je znatelně výhodnější a neni stím žádný problém.Neuvažovali jste i tuto variantu?

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od jirkas » 24.11.2010, stř 13:50

AHOSO_VIDAHO píše:já myslím, že jsme si všimli.
rešit návratnost při ročním nájezdu +/- 10 tkm ročně je fakt, IMHO, mimo mísu.
pokud bys najel 20tkm a víc .. vyplatí se diesel ... pokud budeš často řešit couračky po městě - ber benzín.
a hlavně, alfa je o pocitu a o srdci, ne o finanční úspoře :-)
Tak ono to je tezky rict kolik najedu, momentalne jezdim pres 12000 za rok a to je ciste cesta mezi doma1 a doma2! Myslim, ze v budoucnu budu jezdit 2x mesicne domu, takze to hodi 2x tolik. A to je pouze cestovani doma1-doma2 bez dalsiho jezdeni po blbostech, dale predpokladam, ze mozna v budoucnu budu jezdit autem do prace,takze dalsi KM navic...

To, ze alfa neni o financni uspore to je mi jasne. Ja to mam takto. Koupim si oktavku a budou potreba nove gumy, turbo apd. Tak budu akorat nasranej, ze me ten kram stoji prachy :smt021 .
Kdezto, kdyz se mi to stane u Alfy, tak ty penize pripisu do kolonky HOBBY a zas tak me to trapit nebude a.vs.s :smt055

Takze asi tak :smt118

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od jirkas » 24.11.2010, stř 13:53

alfa1348 píše:Nejdřív vás zdravím jsem tu nový a sleduju co píšete.My najzdíme 2000km měsíčně na jednom autě a druhém to same + - jedno je nafta a druhe je upravené na ethanol E85.Nafta je dobrá ale ne za každou cenu je třeba brát v potaz kvalitu phm a udržbu.E85 je znatelně výhodnější a neni stím žádný problém.Neuvažovali jste i tuto variantu?
Vim, ze to existuje, ale nejak si nedokazi predstavit, ze bych to lil misto benzinu do alfy :(

AHOSO_VIDAHO
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 852
Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od AHOSO_VIDAHO » 24.11.2010, stř 13:58

jirkas píše:
Tak ono to je tezky rict kolik najedu, momentalne jezdim pres 12000 za rok a to je ciste cesta mezi doma1 a doma2! Myslim, ze v budoucnu budu jezdit 2x mesicne domu, takze to hodi 2x tolik. A to je pouze cestovani doma1-doma2 bez dalsiho jezdeni po blbostech, dale predpokladam, ze mozna v budoucnu budu jezdit autem do prace,takze dalsi KM navic...


tak pak jdi do JTD pokud chceš ušetřit.

jirkas píše: To, ze alfa neni o financni uspore to je mi jasne. Ja to mam takto. Koupim si oktavku a budou potreba nove gumy, turbo apd. Tak budu akorat nasranej, ze me ten kram stoji prachy :smt021 .
Kdezto, kdyz se mi to stane u Alfy, tak ty penize pripisu do kolonky HOBBY a zas tak me to trapit nebude a.vs.s :smt055

Takze asi tak :smt118
aby se z Hobby nestalo: prodám z fin. důvodů :-)


ne, každopádně 159 je dobré auto. ale vysypat se může turbo stejně jako na octávii. to si nevybereš, pokud nevíš, kdo s tím, a jak, jezdil před tebou.
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+

senza cuore saremmo solo macchine



ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od jirkas » 24.11.2010, stř 14:02

S odchodem turba jsem uz tak nejak smirenej dopredu :-D . Jediny z ceho mam asi nejvetsi strach je aby to nakej kokot pred barakem neobesel s petikorunou nebo klicema ...

Vzdycky, kdyz jsem si poridil "neco lepsiho", tak to tak dopadlo ...

alfa1348

Příspěvky: 3
Registrován: 24.11.2010, stř 13:20

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od alfa1348 » 24.11.2010, stř 14:07

Šel bych do JTS upravil bych ji na E85 měl kw navíc, zachoval bych charakteristiku alfy a litr jen za 23,90Kc ( uprava je necelá poloviční investice co za plyn )a mužeš si užívat auta na maximum.

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od jirkas » 24.11.2010, stř 14:21

Nebo koupim JTD a misto nafty tam budu lit fritovaci olej :smt040 a usetrim jeste vice :smt098

Kazdopadne u LPG jezdis za polovinu ceny benzinu. Prestavba na E85 bude asi levnejsi, ale uspora mensi,takze to opet asi ve vysledky vyjde nastejno...
Naposledy upravil(a) jirkas dne 24.11.2010, stř 14:37, celkem upraveno 2 x.

alfa1348

Příspěvky: 3
Registrován: 24.11.2010, stř 13:20

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od alfa1348 » 24.11.2010, stř 14:35

asi by tě nepochválila! :smt075

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od juraz3nca » 9.12.2010, čtv 23:51

koukám že diskuze umlkla, asi má Jirka nakoupíno,
moc tomu asi nerozumím, ale když chce někdo kupovat alfu na cca 10 let při nájezdu 1oookm měsíčně, mohl by si zpočítat, u ropáka cca 8l/100km při ceně cca 32kč = 256,-kč tj 2,56 kč/km při lpg skoro 10l/100km po 15,5kč tj 1,55kč/km
2,56 - 1,55 = cca 1kč je to sice jenom koruna, ale až se tzv zaplatí směšovač, tak za roční ježdění máš např letní + zimní gumy grátis-tj pokud ti stačí takové gumy které se tam dávají od výroby a nerveš tam nějaké extrémy(já dávám vítěze testů a do 6tkč se s obutím v 15kách vlezu) , druhý rok máš např na rozvody + svíčky atd atd atd a úsporu dáš do údržby, u benálu koupíš 1x 1oo oookm svíce ale u ropáka si na úspoře nenašetříš na žhavičky...
jinak bych taky uvažoval o cenách ramen, tlumičů, rozvodů, brzdových segmentů... nejsou u ropáka dražší?
jinak já dělám jenom 15t/km ročně, mám jenom 156 kterou ty by jsis přece nekoupil, protože nejsi socka jako já, ale cca za 10 roků díky lpg a pokud se bude vše odvíjet tak jako doposud, tj provoz bez problémů, by se mi mělo díky lpg zaplatit celé auto i s údržbou, ale to je snad jenom ve hvězdách...
a co jízdní vlastnosti? nač nějaké turbo a krouťák? to máš jenom na pár stovek otáček..už to vidím, jak mizíš z křižovatky či u předjíždění a házíš tam kvalt za kvaltem, to aby jsi využil ten krouťák a za tebou jenom dýmová clona..
u benzínu či lpg mu dáš na otáčkách po omezovač při rozjezdu 1-3-5 a frčíš u předjíždění si lehce podřadíš zase omezovač a v klidu...
spousta alfistů by ti potvrdila, že jízda v otáčkách, není nudná..
na výkonu to nepoznáš, lpg má oproti benálu cca o 10% vyšší spotřebu
já mám nádrž místo rezervy tudíž malou cca 40l, ale neřeším to, 2x denně jezdím kolem čerpačky lpg..
četl jsem tady v diskuzi něco o váze auta? uvažuji, jak se asi bude v zimě bzdit na vyklouzané cestě v křižovatce těžší auto?
jinak o qualitě nafty se už tady taky mluvilo..
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

kudrt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 18.9.2010, sob 10:21
Bydliště: Decin

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od kudrt » 11.12.2010, sob 15:34

no hezky jsi to napsal...ale sekvencni vstrikovani a zizen JTSka ti trosicku zmeni vypocty.
spotreba 2.2 je ve meste 12.5l a mimo kolem 8l. LPG pro sekvencni vstrik znamena ze spalis cca 70% plynu a 30% benalu. a spotreba ti v celku pujde o litr nahoru. Takze....
pri kombinovanem provozu cca 11L (uvazujeme navyseni spotreby LPG systemu) - ((32x3)+(15x8))/100 je 2,15Kč/km
u diselu 1.9 mas kombinovanou 7,5L - (30x7,5)/100 je 2,25Kč/km
takze jsme kde?
co se tyce turboefektu u D a tocky do omezovace u B....hmmm opet to nenahrava ve prospech benzinu, protoze papinkame ve vysokych otackach...
Udrzbu ma JTS levnejsi a o to asi na konec pujde, ovsem dalsi problem nastava v udrzbe LPG systemu... a jeho nasledku (svicky, vstriky atd.) pak by mohlo dojit na to, ze budes opet na stejno jako JTD nebo hure....
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od jirkas » 11.12.2010, sob 23:14

Alfu Romeo 156 jsem chtel puvodne. Ale v nejake slabe chvilce jsem slibil pritelkyni, ze vyberu auto, ktere bude vyhovovat obema. 159 SW se ji libi, takze to asi vypada na 159 SW...

Proti benzinu hraje to, ze prestavba 159 stoji pres 45K. Zlata 156,tam to vyjde na 25 ...
Ted se pomalu chysta CNG do Dieselovych motoru, takze mozna dlouhodobe nejuspornejsi bude D+CNG. Chvili to ale asi jeste potrva + chce to jeste chvili pockat nez to soudruzi vychytaji ...

juraz3nca
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 756
Registrován: 15.5.2010, sob 22:52
Bydliště: 3nec

Re: co je nákladově výhodnější? JTS na plyn nebo JTD?

Příspěvek od juraz3nca » 12.12.2010, ned 20:54

to kudrt,
mám možná mylnou představu, ale rozdíl mezi jts a ts je jenom ve vstřikování a 10 koníků , jinak jsou motory stejné a pracují na stejném principu, spíše bych navrhoval teoreticky vyhodit z jts vstřiky a dát tam ts vstřiky a klasiku sekvenční lpg, ale nejsem takový technický typ, abych to mohol posoudit do jaké míry to je realizovatelné...
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host