CHLADÍCÍ KAPALINA

Odpovědět
Balanta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1129
Registrován: 16.8.2007, čtv 10:02
Bydliště: Prostřední Bečva
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Balanta » 30.6.2013, ned 07:46

ja mam za studena min za tepla mirne pod max
Alfa Romeo Stelvio 2.9 QV

www.cyklobarbecva.cz

scrappycz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 26.5.2013, ned 14:16

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od scrappycz » 30.6.2013, ned 09:19

Ahoj, no auto bylo údajně bouchnuté na pravý předek, zdá se mi že je tam nový chladič, nebot je pěkně stříbrný a skoro bez nečistot. Ted jde jen o to zda to opravdu bylo měněné a pokud ano, tak jak je to dlouho :-).

Nepředpokládám že by se to odvzdušnovalo např rok :???: .
Ted jsem měnil kompresor od klimatizace, ale to na to mít asi vliv nebude.

Co jsem tady četl ty příspěvky tak mám i pocit že by se to prostě mohlo samo ustálit na něaké hranici mezi MIN a MAX.
AR159 1.9JTS 118KW

scrappycz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 26.5.2013, ned 14:16

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od scrappycz » 1.7.2013, pon 13:59

Tak po dalších 100km je hladina pořád stejná.
Kontroloval jsem:

Nádobku na vodu a nejsou v ní žádné mastné oka.
Měrku na olej, víčko od doplnění oleje a vše bez bílého šlicu, čistý olej.
Je pravda že oleje mám přes rysku max, ale pokud se tam nedělá mléčná pěna, nemyslím si že by tam unikala voda.

Nádobka na chlad. kapalinu netlakuje, po jejím otevření neunikají bublinky a ani netvrdne hadice.
Pod autem žádná čůrka vody také není.

Volal jsem pro jistotu do servisu a bylo mi řečeno at to sleduji dále, že jsou i auta, kterým kapalina ubývá do doby, než spadne mezi rysky.
Pak se to řadě aut ustálí.. :smt102
AR159 1.9JTS 118KW

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Envel » 1.7.2013, pon 14:18

Fakt to nemusí nic znamenat, já si taky hned po koupi v březnu 2011 všiml, že mám chlad. kap. pod min., pak jsem to dolil po max., do 100km to o5 kleslo mezi min a max, ješte jednou jsem to dolil a od té doby se to ani nehlo. Prostě to chvilku hlídej a pokud nebudeš mít opakovaný únik, tak se nic neděje.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

scrappycz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 26.5.2013, ned 14:16

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od scrappycz » 1.7.2013, pon 15:48

J díky chlape :smt023
AR159 1.9JTS 118KW

scrappycz
Uživatelský avatar

Příspěvky: 15
Registrován: 26.5.2013, ned 14:16

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od scrappycz » 15.10.2013, úte 06:59

Ahoj nedávno jsem tu psal kvůli chladící kapalině viz příspěvek nahoře.
Od té doby jsem najel cca 3500km v nádobě kleslo 1cm kapaliny což odpovídá 150ml ?

Úbytek to není velký, v nádržce stále žádné mastné oka, v oleji nejsou bílé skvrny.
Koukal jsem se i poměrně nedávno když bylo kolem 25 stupnů :) a vody tam bylo stejně jako dříve.

Ted však jak začala zima voda klesla, nevíte zda je její hladina ovlivněná například používáním topení?
Dávalo by mi to smysl, v létě jsem ho nepoužíval a voda byla ok, ted jsem to pustil a třeba si systém kus vody nasál :D

Jinak píše se že voda nemá ubejvat, ale všude je x topiců o tom jak někomu čas od času hladina klesne..
Hlídáte to? Případně dolíváte?

Ještě dodám že vody mám stále dle rady servisu pro lepší sledování hladiny cca 2cm nad ryskou MAX.
AR159 1.9JTS 118KW

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od lukee » 15.10.2013, úte 08:08

Ja nedolivam nic, ale kdyz se mrknu do sve servisky tak prvni majitel mel na fakturach pri kazde servisni prohlidce zauctovanou litrovku Paraflu. Takze jakysi rozumny ubytek je normalni a nikdo to neresil (ani v zaruce).

rakonek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 499
Registrován: 12.10.2012, pát 13:03
Bydliště: Linde

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od rakonek » 15.10.2013, úte 08:15

Asi je to běžné,trocha mi vždy ubývala u všech značek co jsem měl řekl bych,že se normálně odpaří skrz víčko na expanzce neřšil bych to. :wink:
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw

HonzaT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od HonzaT » 24.10.2013, čtv 21:25

Tak přátelé, musím sem hodit také svou zkušenost..

Už téměř rok sleduji něco podobného. Prostě hladina má tendenci klesat k minimu i několik cm níž a tam taky zůstávat. Přitom nikde žádná viditelná ztráta, přes léto jsem to hlídal, jestli někde neprosakuje a prostě nic.
Skoro při každý příležitosti s touhle diskusí otravuju Cendíka a taky jsme nic kloudnýho nevymysleli, než to prostě v tuhle chvíli "neřešit".
ALE - před nedávnem jsem se od jednoho kamaráda dozvěděl, že má ty samé příznaky - tj. voda i po dolití klesne pod min a hadice tvrdnou. Po opatrném povolení víčka a úniku tlaku voda vystoupá tam, kde byla před prvním startem. Nikde se neztrácí, navíc se mi neustále zavzdušňuje chladič (několikrát jsem zkoušel zahřáté auto odvzdušnit a z jediného odvzdušňováku na chladiči jde pokaždé nejdřív pěna a vzduch.. )
Jemu bylo řečeno, že to bude na 90% hlava.. a prý je to poměrně obvyklá záležitost, při nájezdech kol. 200tis km už takhle viděl hodně jednadevítek.
A skutečně to tak bylo - hlavu měl prasklou mezi ventily, takže se tlak ze spalování dostával do chladicího okruhu..
Tak si prostě nějak myslím, že to samé čeká i mě. Přestože alfině dopřávám lepší péči, než sám sobě, tak to budu nucen řešit. Mám momentálně nějakých 217 tis km..
Asi už to přes zimu vydržím, budu se jak idiot po každé jízdě dívat pod kapotu, jak je na tom voda a doufat, že se to přes zimu nijak dramaticky hřát nebude. Ale na jaře se to musí vyřešit. Tohle mě neskutečně trýzní :smt102
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 154kw, 2018, Rosso
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Ladis » 24.10.2013, čtv 21:39

Taky musím sem tam dolít. Jestli je to hlava můžeš zkusit u zahřátého motoru povolit víčko od chladící kapaliny, ta jelikož se zahřála a zvětšila svůj objem (hadice se nepatrně taky zvětšily a pojaly více kapaliny,tak po povolení víčka je jasné, že ten větší objem kapaliny vyběhne v nádržce :wink: ), tak je v okruhu trošku tlak, tudíž i hadice by měly být trochu tvrdší, ne jako kámen, takže když odpustíš u zahřáté kapaliny tlak z okruhu přes víčko a znovu zatáhneš, tak už by se neměl tlak v okruhu vůbec zvýšit a hadice budou měkké, ale pokud se okruh znovu sám natlakuje, tak je to díky tomu, že to fouká z hlavy :wink: .
Naposledy upravil(a) Ladis dne 24.10.2013, čtv 21:45, celkem upraveno 1 x.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Dallen » 24.10.2013, čtv 21:45

Dokud nemizí a neředí se olej tak neřešit. Ale když tě to tak trýzní :wink:
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Ladis » 24.10.2013, čtv 21:50

Já už si taky zvykl :roll: , nic v oleji, na víčku, ve vodě, hadince nejsou jak šutr a bíle nehulí :smt102 . Nepatrný únik třeba na chladiči ani nepoznáš, bo se to postupně odpařuje, ještě si to může sosat třeba přes výměník k EGR ventilu :smt102 .
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Sgt. » 24.10.2013, čtv 21:53

tvrdá hadice je to poslední co by mě trápilo ...
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

HonzaT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od HonzaT » 24.10.2013, čtv 22:11

Tak tyhle tvrdý hadice mě fakt trýzní .. :smt040 Je jasný, že nějaký tlak tam být musí. Ale tohle mi prostě přijde moc.
No, sleduju to už dost dlouho, zkoušel jsem všemožný pokusy, i víčko jsem tenkrát koupil nový, jestli to třeba bude tím (taky to tu někdo psal), vyměnil jsem i sponky na některých hadicích. V létě jsem to prohlížel s baterkou skoro denně, dával pod auto papír.. prostě mi nebylo jasný, kam se ta voda vytratí. Ale nikde prostě ani známky po úniku.. V létě jsem dělal rozvody, myslel jsem, že třeba pumpa.. ale i po nich to dělalo dál. Termostat se zdá být taky funkční a nesákne.
A když jsem to delší dobu neřešil, tak prostě hladina klesala někam pod minimum, až takhle jednou přítelka zapla naplno topení a v tom mi rafika teploty vody vyletěla nahoru a hláška, ať vypnu motor (excessive radiator fluid temperature stop and turn off engine) .. po chvilce volnější jízdy do padlo na 90.. Opatrně jsem dojel domu, ráno dolil a zas na nějakou dobu klid.
I upustit tlak při zahřátém motoru jsem zkoušel. Kapalina vyjela cca 3cm nad max.. Jel jsem dál, pak kontrola a opět stějná písnička - hladina klesla někam k minimu, hadice tvrdý.
To auto šlape a jede úžasně. Prostě po všech stránkách paráda. Ale tohle je prostě :smt068
A ten výměník EGRu je myšlen jak? Já mám teda EGR zaslepen, ale nevím, co na co má v tomhle případě vliv. TUhle možnost slyším poprvé..?
Naposledy upravil(a) HonzaT dne 24.10.2013, čtv 22:15, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 154kw, 2018, Rosso
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio

bobas
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1551
Registrován: 8.9.2011, čtv 13:51
Bydliště: Ostrava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od bobas » 24.10.2013, čtv 22:14

za poslednich 50tkm jsem nic nedolival :-O zajimava zkustecnost...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...

kejzi1
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1207
Registrován: 1.10.2011, sob 17:26
Bydliště: Jihlava

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od kejzi1 » 25.10.2013, pát 06:52

Ja po rozvodech dolival asi 4 mesice nez se mi ustalila hladina. Ted kolikrat po jizde mam hladinu kousek pod minimem,povolim u zahratyho motoru vicko a voda vyjede mezi min a max,z toho to drzi v pohode,ale uz nedolevam.
Alfa Romeo 159 Sportwagon 9/2006 88kw High (DPF off,EGR off,Chip on - Díky Autoscan.cz)
EX: Seat Ibiza 1,5 system Porsche r.v.1990
Škoda Felicia 1,3MPI,r.v.1999

Luk@sh
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 16.10.2010, sob 15:00

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Luk@sh » 26.10.2013, sob 23:02

Cus tak ja jsem ten kamarad s prasklou hlavou :(
Takze presne co tady Honza popisuje jsem mel.
Auto jede super topi nesmrdi nekouri. Ale furt jsem koukal pod kapotu pak jednou teplota vyjela na max a stop dalsi mesic zase v pohode. Jen zacaly tvrdnout hadice. A pri nastartovanem motoru uplne nepatrne bublinky jdouci do expanzky. Takze rozbor motoru a zjisteni dvakrat praskla hlava mezi ventily. Jedine pozitivum je, ze motor bude pretenenej a kompletne vycistenej a "nova" hlava :)) snad zas nejaky cas vydrzi :)) jinak auto melo po celou dobu uplne plny servis, ale od noveho je opatreno powerboxem od STEINBAUER Performance tak nevim zda to neurychlil, ale necham to tam :))

HonzaT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od HonzaT » 27.10.2013, ned 23:32

Lukáši, možná by bylo fajn sem hodit nějaký foto. Celkem by mě to zajímalo. Máš něco?
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 154kw, 2018, Rosso
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1051
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Tanguero » 28.10.2013, pon 19:04

Kluci, to co se dělo a děje vám, dělá skoro každá druhá 1.9 a ta moje taky. Hladina spadne až 2cm pod risku min a tam už zůstane. Takhle s tím mám najeto už 288kkm, takže se tím nenechte trýznit. Sledovat jestli mi tvrdne hadice bych asi už ve svém věku měl, ale zatím se tím netrápím.
Jak psali Lukáš s Honzou, motor jede jak má, teplota nelítá, drží jak přibitá, žádný kouř z výfuku. Osobně si myslím, že ty praskliny tam budou, ale teplem se zatáhnou. Já jednou za rok koupím flašku Paraflu a doliju přes zimu do expanzky, v létě tam liju vodu z vodovodu, nevěřím, že by obyčejná voda mohla zanést chladič, pokud to nevře a nedolívá se po litrech.
Lukáši, vyměnit hlavu je pálka a nikdo nezaručí, že ta nová nedopadne za pár tisíc km stejně. Můžeš nám říct jestli ta oprava měla i nějakou jinou pozitivní změnu na chodu motoru, než to, že neubývá voda?

Luk@sh
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 16.10.2010, sob 15:00

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Luk@sh » 28.10.2013, pon 22:35

Auto budu mit hotove v tydnu tak povim, ale myslim, ze to nebude rozdil. Ale uz me stval ten pocit, ze ten tlak muze nekde vybehnout. A furt koukat pod kapotu. Je fakt, ze oprava to je celkem nakladna, ale myslim, ze kdo vlastni Alfu musi pocitat s tim, ze to neco stoji. A nejsem zastance nechavat na aute poskozeni i kdyz to uplne nezastavi chod. Pak dam vedet jak to vse dopadlo ted jeste vycistit vse co pujde a hura na silnici. :))

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od ssvd » 28.10.2013, pon 23:01

Proč by měl někdo, kdo vlastní alfu počítat s tím že to něco stojí? To je jako hláška z nějakého WV fora.
Každý kdo vlastní auto a diesel zvlášť by měl počítat s tím že to může něco stát... Například moje 159 stojí ve srovnání s ostatníma, i mladšíma autama se kterýma jezdim nebo která znám spíše méně. a.vs.s
AR 159 SW 1.9 JTDm

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2225
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od mcernoch » 29.10.2013, úte 09:55

Luk@sh píše: Je fakt, ze oprava to je celkem nakladna, ale myslim, ze kdo vlastni Alfu musi pocitat s tim, ze to neco stoji. :))

Tohle se může stát přece u jakékoliv značky.
Za války by ti za takovou podpásovku zastřelili :smt044
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

HonzaT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od HonzaT » 29.10.2013, úte 11:09

Já bych Lukáše zase nechytal za slovíčko. Je jasné, že jakékoli auto v této třídě je případnými servisními náklady jinde, než nějaká felicie. Ale jsme na foru Alfy, tak byl konkrétní.. Na druhou stranu ho naprosto chápu. Znám spoustu případů, co si koupí Alfu a pak řeší, že Selenia je moc drahá, že vymění to nejvíc vrzající rameno a příští rok pak ty další, atd. atd. Prostě když chci opičku, musím mít na banány. Ale tohle je tady tak trochu :ot:
Tanquero: Já už to ale také řeším rok. Kdyby to bylo 2cm pod rysku a dál ne, tak bych to asi také neřešil. Jenže když jsem to takhle nechal, tak z toho nakonec byly 5 cm a pak hláška - excessive radiator fluid temperature stop and turn off engine. A taky mi prostě nějak nedělá dobře vědomí, že tam někde jsou praskliny, i když to možná zatím na funkci nemá vliv :) Na druhou stranu jsi mě ale přece jen trochu uklidnil v tom, že to nebudu asi tak prožívat a uvidím, jak se to bude chovat přes zimu. Na jaře se stejně chystám na spojku (Zdenda už se nemůže dočkat :smt040 ), asi půjde i motor ven, tak se to pak udělá všechno naráz.
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 154kw, 2018, Rosso
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio

Luk@sh
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 16.10.2010, sob 15:00

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Luk@sh » 29.10.2013, úte 14:07

hehehe spis je to tu jako na VW foru diky bezhlave obhajobe :)) ja jsem Alfar a kdo me zna vi to moc dobre. Ale Honza to vystihnul presne ja se furt potkavam s lidma co si koupi ALfu, protoze je levnejsi a pak je hrozne prekvapeny, ze ty dily neco stoji. Ja jsem zatim vlastnil 3 alfy a hromadu fiatu a do alficek jsem vzdycky dal hned ze zacatku cca 30tis.Kc, aby bylo vse v poradku. Cose tyka tohodle problemu opravdu nevim, co je dobre reseni. Samozrejme dolevat vodu a kontrolovat je jedna vec, ale kam to mizi a kdyz nemizi kde pak povoli ten tlak? Jinak preji vsem hodne najetych kilometru bez starosti a snad uz budu zase brzo na silnici :))) a ted se do me pustte :))

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1051
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: CHLADÍCÍ KAPALINA

Příspěvek od Tanguero » 29.10.2013, úte 15:32

Lukine, naopak, mít peníze, de palice dolu, mám najeto 288kkm a už jen kvůli vyčištění, přetěsnění ventilů a novému těsnění pod hlavu by mi to za to stálo. Jenže od novoty se na motoru nesáhlo na vstřiky a taky mi hrká ložisko na klimakompresoru. Takže nejbližší servisní zásah věc ubývání chladiva řešit nebude. Ale jak říkám, já nejsem ten případ, kdy by to uteklo moc pod rysku a vyběhla teplota na max.

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 1 host