Příspěvek
od Envel » 23.8.2011, úte 16:58
S tím DPF a EGR to beru, nové VW mají stejné problémy a starý passat to neměl, ale jinak pořád tvrdím, že pokud si koupím odpovídající koncernové auto pašíka nebo superB třeba v motorizaci 2,0 TDI CR 125kW - což už se hodně blíží, tak pořizovací cena bude u koncernu v daných cenových hladinách cca + 50 až 100 táců a po dvou letech běžného provozu mě budou stát obě auta pravděpodobně zcela stejně, jen prodejní hodnota 5 letého passatu a 5 leté 159 bude nadálé propastně rozdílná.
Příklad:
Passat r.v. 2008 2,0 125kW - 90.000km, pořiz. cena 350.000, náklady na další 2 roky cca 30.000 a za dva roky bude prodejný za 230.000, za 5 let bude pořád prodejný přes 100 táců
AR 159 r.v. 2008 2,4 147kW - 90.000km, pořiz. cena 300.000, náklady na 2 roky cca 80.000, za dva roky prodejná za 170.000 a za 5 let fakticky neprodejná (predej zachovalého auta do 50.000 vnímám spíš jako dar)
Ten rozdíl nákladů jsem střelil, ale nebudu daleko od pravdy. Já třeba na své 159(60.000km) za první půlrok řeším: řízení, ostřikovače světel, sání (vířivé klapky) a několik dalších drobností, které se mi ani nechce vyjmenovávat. DPF jsem nechal odpálit preventivně což by bylo stejné i na novém passatu.
K tomu, že i VW má problémové motory např. v podobě 2,0 TDI PD 103kW to bych neřešil, kdybych si chtěl uhnat infarkt tak najdu podobně problémové motorizace u každého výrobce. To si ale v podstatě zmínil to nejhorší co se dá u koncernových ojetin sehnat, já jsem ale hledal alfu pokud možno s tím nejlepším, což podle testů JTDm bylo, takže to je opravdu spíš podobné motorům 2,0TDI CR 125kW.
Stejně chci Alfu, tedy zatím, uvidím co bude, nervy mám jen jedny.
Já tady tím nechci obhajovat koncernová auta, to bych byl schizofrenik, jen bych krotil některé ortodoxní názory, že koupě Alfy je kromě životního stylu i kdovíjak racionální rozhodnutí, prostě není.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI