Zadírání motorů TS 16V

Odpovědět
Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Ladis » 10.11.2013, ned 21:05

Jestli s tím nejezdila hranu, že by došlo k přelití oleje na stranu a přicucnutí vzduchu, tak se možná nic nestalo. Musíš doufat [-o<
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

majklus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 124
Registrován: 25.5.2013, sob 20:34
Bydliště: Říčany

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od majklus » 10.11.2013, ned 21:11

Kontrolka nesvítila, ale co vím, tak Low oil pressure se ukazuje až když je motor úplně bez oleje, po proražení vany např. Nebo občas když to člověk moc neumí a chcípne mu auto v záběru. Čerpadlo je asi ještě zalitý, nějakej olej tam je.
Byl jsem se podívat ještě jednou a je to spíš 1.5cm pod minimum. Prostě katastrofa.

Ono to třeba i bude nějakej čas jezdit. Problém je, že se z toho stalo auto na h...o, páč se s tím nedá vyjet dál než 50km od baráku a člověk už bude furt podělanej co se kdy a jak vysype....

Jezdí se s tím ponejvíc krátký trasy - ráno 3 - 5km na vlak, to samý na nákup apod. Dálku jsem s tím vždycky jezdil jen já, a to byl olej ve 3/4 měrky a průběžně dolejvanej... teď se přes moje zapřísahání zřejmě nikdo 2 měsíce nepodíval. Jdu pro tu sekeru...
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 10.11.2013, ned 21:16

abych se dostal z max na -1,5cm, to bych musel ujet tak 30tis km po dálnici... neteče ti to někde pod autem, že to tak žere olej? není bouchlá vana?

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 10.11.2013, ned 21:22

Dolej a jezdi ;)
Zadne stresy o auto ti neumre na 50kilometrech. I s klepajic klikou najedes nekolik tkm. 1.6Tska sou docela spolehlive.

Hlavne vklidu
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

majklus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 124
Registrován: 25.5.2013, sob 20:34
Bydliště: Říčany

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od majklus » 10.11.2013, ned 21:26

Zejtra pod to vlezu.
Je těžký zjistit, co se vůbec stalo. Nejsem schopen dostat žádný kloudný odpovědi na to, jak s tím jezdila, jestli to vytáčela (ví, že nesmí při takovímhle provozu), jestli někde nepřeskočila retardér, jestli komp něco nehlásil...
Vlezu pod to, podívám se na diagnostiku, tam by hlášení měly zůstat. Každopádně to vypadá, že nalítáno je tam o dost víc, než by se dalo udělat těma pojížďkama. Možná to bude komplexnější problém....

Se řekne, "v klidu" :D Poslední vrak po mé drahé polovičce ještě ani nestihli sešrotovat. :D
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 10.11.2013, ned 21:31

pockaj este zistis ze s tym behala za niekym druhym a ten jazdil jak na nej tak na alfe a este len to bude na sekeru :twisted: :-D
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

majklus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 124
Registrován: 25.5.2013, sob 20:34
Bydliště: Říčany

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od majklus » 10.11.2013, ned 21:39

To zas ne, tady důvěru mám, tady bych i malíček u nohy dal do vohně! :D

Spíš si myslím, že si tu někdo vozí řiť do práce károu a já jak vocas jezdím vlakem... možná i proto se fůrt nemůžu dopočítat peněz, rozpočet mám vyladěnej jak málokdo ale pořád to nějak nevychází. :)

Ale to sem asi nepatří...
S tím olejem to bylo vždycky divný, někdy se hladina ani za 1000km moc nepohnula a někdy zmizelo strašně moc za jednu otočku do Praha - Brno. Nevykoumal jsem nic, začal jsem to brát jako vlastnost a vždycky nejpozději při tankování jsem leštil měrku.
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 10.11.2013, ned 21:44

taky dokážu udělat praha-brno bez poklesu oleje nebo polovinu měrky, ale to jsme někde na čase někde lehce nad hodinu :D

majklus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 124
Registrován: 25.5.2013, sob 20:34
Bydliště: Říčany

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od majklus » 10.11.2013, ned 21:45

Flp píše:Já ho v létě bral tady a přišel rychle. http://www.bishopsoriginal.cz/?p=97
Tak jsem to tam vzal, dám vědět, jak to bylo rychlý...
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(

majklus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 124
Registrován: 25.5.2013, sob 20:34
Bydliště: Říčany

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od majklus » 10.11.2013, ned 21:49

Petr147 píše:taky dokážu udělat praha-brno bez poklesu oleje nebo polovinu měrky, ale to jsme někde na čase někde lehce nad hodinu :D
Jasný, ale já to mám stejně divný, rekord mám 1:14, nejezdím jak blázen, ale mám pocit, že zrovna tehdá se ten olej moc nehnul. Vím o chlazení pístu nástřikem oleje, to by mi přišlo i logický, ten úbytek. Ale mě se ztrácí spíš při takový jízdě městem, nebo těch cukačkách apod. Asi je něco špatně...
Ale dá se to uhlídat, fakt dá...
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 10.11.2013, ned 21:51

nejvíc mi mizel olej, když tekl okolo ventildeklu, pak kdysi kapal okolo výměníku voda/olej pod filtrem a klasika vana... gufero na klice zatím ještě né a to mi táhne na 200tis

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Danni » 10.11.2013, ned 21:57

nepatri ale je to zaujimave :D
alfa to ma v sebe a nakazi sa kazdy :drivers:
olejova vana ma v zadnej casti neviem jak to nazvat... taky zasobnik ta ze ak s tym ides do kopca napriklad vyjazd z nakupneho strediska atd tak moze nastat problem nasatia vzduchu... ale ak je vacka mokra tak to maze
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

majklus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 124
Registrován: 25.5.2013, sob 20:34
Bydliště: Říčany

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od majklus » 10.11.2013, ned 22:03

To mě napadlo jako první, sundat víko ventilový a podívat se na ty špony - není to zas tak velká práce, navíc mám nový těsnění, moch jsem ho prodit...
Ale už byla tma a navíc jsem se dostal do divnýho klepavýho stavu ( jak ta klika :D ) a řekl sem si, že teď radši nebudu dělat nic...

Ale dík za typy, zejtra to projdu a třeba to bude i k něčemu dobrý...
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 952
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od hno3 » 11.11.2013, pon 15:57

1-1,5cm podš doní rysku není žádnej problém...

ve stilu mi motor bral tolik oleje, že po cca 1000km sem musel dolejvat 2L oleje a motoru (šálám) nic při rozebrání nebylo a to se s tím pijánko zrovna nejezdilo...(v 1 zatáčce na mě při takový hladině houkalo low oil pressure..)

bishop to nezachrání, hlavně nezachrání příčinu proč to olej žere - debilně vyřešenej odvod oleje z pod stíracího kroužku (klasický 3mm kroužky do rv. 1999/2000 s tím prolbém neměli, pozdější 2mm už jo a to staší aby válec byl trochu šišatější-soudečkovej a je hotovo..už tam jde tolik oleje že to nestačí odvádět..)... pokud se hodně jezdí krátký trasy, že není šance aby se olej prohřál, žere to víc a nějaká sračička do oleje problém spíš zhorší...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 12.11.2013, úte 03:53

Úplně nejlepší je, když každej tu přidá ZKUŠENOST--to je víc než názor
na uložto si zadej "Motorová dřina" a tu stránku o testu napodobeniny Bishopa co vyšla v motoplátku jako reportáž si aspoň přečti.
Problém odborníků nejrůznějšího druhu je v tom, že už se ani neobtěžují testem a rovnou sypou moudro od pasu.
Černý z olejů.cz je toho dobrým příkladem. Hýká pořád stejně, bez ohledu na prostý výsledek takovéhoto testu, ke kterému došli lidi, co ho poslouchaj a chtěli jen potvrdit triumf zdravého rozumu. Nepovedlo se..

Černý:Nemůže to fungovat--a už se s pohodlností kabinetního vědce ani neobtěžuje vzít motor určený na vrakáč, nalejt to do vany, "zaběhnout emulzi tak aby sedla na povrch podle návodu a pak vanu prostě vypustit. A nechat to běžet do záděru. Kolik vydrží točit motor bez oleje -desítek vteřin?A Prolongu , Bishope a já nevím jak ještě ukaž se.
A tak se sebrala parta z dost provařenýho motoplátku, že potvrdí pokusem, jaký jsou to podvody, jak hlásá teda Černý po netu.
Bingo--výsledek i nesprávně použité napodobeniny JE ZDRCUJÍCÍ.
Motor Lady točil desítky km bez vany..
Černý hned zalezl do kouta a odmítl to komentovat.

Když se nám něco nehodí do krámu, je možný, že nějakej "pitomec" kterej neví že to nemůže fungovat to prostě jednou zkusí.To se nikdy nedá vyloučit.
Dělám to naprosto stejně.Pokus-závěr. NIc jinýho nemá smysl.
TAk o nějakým tom obnažení kliky v náklonu při tomhle aditivu ve vaně motor ani neví--a to je taky účel těhle aditiv.
Nenahrazují běžné mazivo--ZASKOČÍ PŘI TRHNUTÍ FILMU.

Týpek, co vyhrál 4x Dakar na čtyřkolce v pouštních podmínkách /Macháček/nemění olej celý závod, ostatní týmy po etapě--
"jak to prý dělám"?
"Dejte tam Bishop 460G a přestaňte olej řešit."

Asi tak-a SAHARA a přehřátý podmínky závodu kdy motor točí v maxu jsou důkaz dost slušnej.

V tý čtyřkolce je jen nějaká náplň.
Není prostě nad osobní zkušenost. :smt023
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 13.11.2013, stř 07:57, celkem upraveno 1 x.

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 12.11.2013, úte 04:47

Před časem mi autoelektrikář dodělával ruční spínání sahary na FRonteru 2.2 i do terénu a nechal si -pitomec :-) kvedlat motor.
Jenže FRontera jede na tlakovej okruh a tím pádem tu 5W-40 dost slušně za hodinu převařil.
Motor kterej potřebaval litr v zátěži /4tis km začal žrát o řád více.
Verdikt: půjde to ven...
Pokus:--to dělám vždycky, když už není co zkazit.
Hodil jsem do vany uvolňovač pístních kroužků od Bishopa a obrnil se trpělivostí, protože účinek by se měl dostavit tak po 10tis..
Nakoupil jsem "sra.čku" :-) 15W-40 z Lidla, smíchal GM 5W-30 Dexos II 15% s 10% 10W-60 ester racing aby to aspoň trochu mazalo a dolil do 100 procent zázrakem z Lidla--.
Výsledek.Motor :při startu pokusu bral na 300km/litr.
Stav po 10tis na takovouhle šlichtu s Bishopovým uvolňovačem kroužků.
1500km/litr.
A s tím se už u auta v terénu dá žít.Počkám, jak se to bude vyvíjet dál.
Náhradní motor připraven, pokusný agregát běží pořád na tuhle kejdu--dokud se to ev. neuvolní úplně na původní stav.
Ten agregát nemělo smysl vůbec používat, pokles je pětinásobný zatím.
Čili -Další věc, co neměla fungovat.

Takovej zapečenej kroužek je prevít..

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Ladis » 12.11.2013, úte 11:57

Škoda, že ten zázrak neúčinkuje stejně dobře na převodovku :???:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 12.11.2013, úte 12:55

Ono asi záleží, jetli někdy byla aspoň v záměru projekce " v kondici" a nebo je to z principu opravdu "sra.čka" ..

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Ladis » 12.11.2013, úte 13:38

Jo to jsem si už taky říkal, že to řadilo asi stejně na prd, i když to bylo nové. Jestli jsem jí výměnou oleje s bishopem aspoň trošku prodloužil život, tak to mělo smysl. :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

majklus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 124
Registrován: 25.5.2013, sob 20:34
Bydliště: Říčany

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od majklus » 12.11.2013, úte 13:58

Tak teď už začínám být trochu zmatenej... :D
Mám dolít olej, odkalit, vyměnit + bishop 460G? Nebo mám v některé fázi požít tu manu na uvolnění kroužků?
Nebo se mám v tomhle stavu vykašlat i na to odkalování, prostě vyměnit olej a přidat aditivum? Olej to má stejně za pár, je na něm jeto asi 7000 km....
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 952
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od hno3 » 12.11.2013, úte 16:24

odkalovat jedině jízdou na kvalitní olej, kterýmu zkrátíš interval výměny... (po 2 výměnách by to mělo bejt čistý)

pokud v motoru již nějakej mechanickej průser je (kroužky, šály) problém ničím nevyřešíš, pouze oddálíš moment velkýho třesku...

odkalovací sračičky, ani rozpouštědla karbonu do motoru nelej..sic to pomůže, ale mechanickej stav to zhorší ještě víc (nějaký ty uvolňovače jsou vlastně silný rozpoušťědla a když ktomu člověk čuchne, tak to je jak aceton, či perchloretylen-tudíš to vlastně sundá olejovej film a jede se kov na kov..)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1930
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 12.11.2013, úte 18:46

Hele i když vím, že hno3 je profík, tady hraje zbytečně při zdi.
Všechny Alfy který jsem kdy měl se odkalily Bishop501 , /používám tenhle ale není problém i jiným podobným kvalitním emulgujícím odkalovačem--hlavně žádný ředidlo za necelý dvě kila./a žádná se nikdy následně nepřidřela.

To co vyteče i z benálovýho motoru mluví za všechno.
Pak novou náplň , do ní Bishop 460G a "KOUSNOUT SE TO NEPODAŘÍ", takový podmínky tu nikdo není schopen běžným provozem vůbec vytvořit.

Ropáky takhle odkaluju dlouhý léta a nikdy problém--a z toho teče skoro dehet.

Připeklej kroužek může být , pokud to dostalo opravdu čočku na podřadný náplni, která teplotně nestíhala.Ale ani to není úplně beznadějný, pkud to nechceš momentálně opravdu rozhodit.


Co umaže čtyřkolku v DAkARU celej závod na jednu náplň ,umaže civilní auto s opravdovou rezervou...

Rumcajsek
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 162
Registrován: 19.3.2011, sob 19:47
Bydliště: Orlickoústecko

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Rumcajsek » 1.1.2014, stř 22:35

1.6 ke asi o dost blbuvzdornější...ostatně celej TS. Podle mě. To je tak....měnil sem kdysi termostat..druhý den po výměně sem jel do práce..přijel sem domu,nakoupil sem,auto sem hodil do garáže no a pak víkend,řekl sem si že to konečně umeju...vyjel sem s autem..koukám na expanzku: a najednou při tom stání v garáži mě to z maxima sjelo pod minimum.....kouknu na měrku oleje a hrůza....šlem jak kráva....voda v oleji. Jel sem to projet...což asi někdo odsoudí..ALE....po projíždce sem mrkl na měrku a nic....všechno cajk,no pro jistotu sem se objednal k výměně oleje...tehdy 10w40 selenia....ve vaně kdysi byl ten bishop a jezdil sem dal,asi cca 1 rok poté sem nechal na ts měnit ojniční ložiska, a nic jim nebylo. Takže ono to celkem blbuvzdorné je. takže jak psal Honza....že to nevadí,budiž...spíš proč to bere olej-jinak mohu potvrdit,že krátké trasy to žere oleje víc....mě to obecně což sem teda nechápal bralo 10w60 víc než 10w40. Asi nějáký fail.
Alfa Romeo 156 SW-2.4 JTD 20V 129Kw 385Nm GQ

majklus
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 124
Registrován: 25.5.2013, sob 20:34
Bydliště: Říčany

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od majklus » 2.1.2014, čtv 10:36

No, s tou spotřebou oleje je asi potřeba něco udělat, o svátcích jsem jel zase Brno a zpět, rychlost okolo 140 a sežralo to přes půl litru...

Auto má teď hodně dieselovej zvuk na nízkejch otáčkách - asi už zdechnul variátor úplně, byl už načatej, ale vždycky to tak po 10 - 20 vteřinách zmizelo, teď to rachtá furt. To ale asi za žravost oleje nemůže.

Vyfotím výfuk, třeba podle barvy vnitřku někdo něco vykouká... a pak je asi potřeba sundat to ventilový víko, těsnění už mám, tak se stačí do toho dokopat - teď je to takový na pikaču, je ve 4 tma, dřív se z práce nedostanu a víkendy mám pořád nějaký rozlítaný...

Taky se bojim toho, co objevim, šišatý válce zhoblovaný vačky apod...

Mimochodem kde mi změřej komprese, v normálním servisu? Na kolik to vyjde ta sranda?
AR 159 2.2JTS 136kW
ex AR 147 1.6TS 16V 88kW :-(
ex AR 156 2.4JTD 103kW :-(

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Dallen » 2.1.2014, čtv 15:18

Komprese ti změří v každé dílně za kilo.

Hele jestli budeš mít čas zkus mi poslat variátor na repas. Byl bych docela zvědavý jestli i když je variator uplně mrtev tak se dá repasovat nebo ne.
V něm se moc nemá co zničit, všechno se mění krom dvou talířových pružin které tam stejně vymezují axiální vůli v řádu desetin milimetru max.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů