no jak myslíš... za studena je redukčák otevřenej prakticky vždy - kdo má budík tlaku oleje do víc než 3 bar, tak ví jak to maže za studena, když se to zmáčkne ke 4-5t/ot/min dřív než je olej zcela ohřátej... to to dá klidně 6-7 barů (4-5 na volnoběh) a i přesto, že redukčák je otevřen na max (a např u starejch krámů/blbý konstrukci se občas stane, že se zasekne otevřenej a je průser..)..
proto je taky známka toho, že je motor ohřátej, když tlak začne klesat na normálních 4-5 barů v otáčkách, na kolik je redukčák normálně nastaven - mimochodem, neznám motor co by mazal tak, aby měl redukčák otevřen i na volnoběh (většině to padá od 1 do 2,5 bar za tepla, dle konstrukce a bezpečnýho minima vzhledem k životnosti vaček, hyder a spol, proto ostatní "příslušensví jako ostřiky jsou nastaveny velikostí - pouze trubička, jako starý Abarthi, či Ford-Cosworth, nebo ventilem - TS a motory příbuzné, 16V agregát v tipu/coupe tak aby ten tlak byl za každejch okolností udržitelnej..).. to by bylo silně neekonomický z hlediska ztrátovejch výkonů i u seriovýho auta...
ke zbytečnýmu ohřejvání oleje dojde vždy při blbý cirkulaci, když je ho víc než je třeba vzhledem k spotřebičům a musí jít přes redukčák z5 do zásobníku.. klasická scéna z hydraulickejch okruhů od štípaček po bagr...
já bych v tom nerejpal, jen udělal opravdu nejnutnější kroky, který jsou léty ověřený a vedou ke značnýmu zvýšení spolehlivosti...
ad vyvažováky - vyvažovákama utíká významný množství oleje (snad významější než ostřikama)... když sem vyhazoval vyvažováky na starejch Fiat/lancia motorech (2l 16v) tak vždy mi jen tímto zákrokem narostl tlak oleje klidně o 1 bar za tepla na volnoběh - už jen proto, že to prostřední ložisko bylo víc na maděru, než třeba ojniční šály

..., (v současnosti mi coupe na volnoběh maže 2,5-2,8bar při 90-100° C na oleji, Mobil1 5W50, přičemž s vyvažovákama se pohyboval na hraně-1,5bar... ono to nejen maže prostřední kluzný ložisko, ale je tam i otvor, z kterýho jde olej ke krajním kuličkovým ložiskům..) .... mam rozestavěnej motor 2l 16V (základ 2l 8V Tipo 83kW), kde jsem zrušil vyvažováky a jelikož jde o blok bez ostřiků pístů tak čekám ještě lepší tlak na volnoběh než u Coupe...popravdě ostřiky pístů maj spornej účinek -údajně snižujou emise lepším mazáním/utěsněním pístu, ale pokusy na Fiatích motorech s a bez neprokázaly nějakej vliv na výkon/spolehlivost pístu/odolnost vůči detonacím, jelikož dostatečný mazání obstarává odstřik z klikovky a olejová mlha v klikový skříni...