Rozvody 3.0 (3.2) V6

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Dallen » 26.2.2014, stř 20:01

Jo okej, možna když se hecnu tak klidně test těch řemenu udělám prostředky na to sou.

Ale jde snad oto jestli jeden praskne po 300tkm a druhý po 180?
Sundal jsem na GTA řemen GATES co měl cca 9-10mm a vydržel.

Ina/Gates/SKF/Dayco je to fuk
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2579
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od George.KHE » 26.2.2014, stř 21:21

Ono většinou se neroztrhne řemen, ale vytrhneš zuby. A u auta typu GTA je to tak jednoduché. Proto výměna po 5letech, nebo najetých km.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Dallen » 26.2.2014, stř 21:32

A není to náhodou tak, že výkon vozidla nemá s namáháním řemene nic společného? Někde sem něco takového četl, navíc se stačí podívat např. na rozvodový řemen ferrari apod.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Slíma
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 375
Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
Bydliště: BRNO (převážně)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Slíma » 26.2.2014, stř 21:36

resite chujoviny
remen je remen a kladka je kladka

stejne pak upadne ventilovy sedlo....
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od cuhan » 26.2.2014, stř 21:38

:smt023
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2579
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od George.KHE » 26.2.2014, stř 21:41

Dallen píše:A není to náhodou tak, že výkon vozidla nemá s namáháním řemene nic společného? Někde sem něco takového četl, navíc se stačí podívat např. na rozvodový řemen ferrari apod.
To nevím, je to možné.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8694
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Hampice » 27.2.2014, čtv 08:29

Dallen píše:A není to náhodou tak, že výkon vozidla nemá s namáháním řemene nic společného?
Nejde o výkon, ale spíš o způsob používání/namáhání - u GTA je asi větší výskyt rychlých náhlých změn otáček, než u běžné konfekce a to je pro rozvody to nejhorší.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Dallen » 27.2.2014, čtv 09:21

To ano a proto je tam menší interval výměny.
Obecně pro řemen je nejhorší starty/vypínání a když auto chcípne :)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Danni » 27.2.2014, čtv 09:57

a este velmi caste podtacanie motora :vom:
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Richie » 27.2.2014, čtv 10:03

Danni píše:a este velmi caste podtacanie motora :vom:
tim se motor hodne namaha ? ja bych rekl ze po meste podtacim celkem pravidelne...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Danni » 27.2.2014, čtv 10:08

ak podtacas tak to citis... ale su ludia co to necitia proste ide kopec motor sa dusi v kabine to duni vsetko sa chveje ale nepodradia lebo spotreba=vysoke otacky
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Richie » 27.2.2014, čtv 10:12

jo takle :)
Tak zase takova lama nejsem...jinak rozvody jsou namahany pry pri prudkem brzdeni motorem...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Danni » 27.2.2014, čtv 10:21

hlavne je aby napinacia kladka pri volnobehu kmitala... moja stara aj ked vyzerala skoro jak nova no uz nekmitala a jak som ju rozobral tak z vnutra bola hrdza
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pivrnec911 » 27.2.2014, čtv 13:53

Řemen trhaj štosy jak pišou start vypinani prudka zmena otacek atd... Extremni namahani a vybrace v jednom..

Odesláno z mého HTC Desire 300 pomocí Tapatalk
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 908
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od hno3 » 27.2.2014, čtv 16:22

já to snad zjistím u kolegů z powertrain (pohony) jak testujou řemeny a co jsou pro ně základní problémy...

základ je jasnej-
odpory vačkovejch hřídelů (tření, tuhost pružin, počet ventilů)
odpory pomocnejch zařízení
..z toho máme namáhání kordu na tah a gumy+vlákna na střih

+ samozřejmě tažná síla vlivem odstředivý síly řemenu a jeho kmitáním (to samo o sobě dokáže řemen sápnout, pokud není dostatečně podepírán..)

jinak už u novejch downsizingovejch motorů máme i řemen pro pohánění olejovejch pump :partyman:
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8694
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Hampice » 3.3.2014, pon 12:41

hno3 píše:jinak už u novejch downsizingovejch motorů máme i řemen pro pohánění olejovejch pump :partyman:
12V busso ho má taky, a co?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Dallen » 3.3.2014, pon 13:01

Tam je snad řetěz ne? :-k
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od coyote » 3.3.2014, pon 13:55

Ne, pokud jsem to při rozebírání pochopil dobře, tak je poháněn ozubeným řemenem...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8694
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Hampice » 3.3.2014, pon 13:56

řemenice je hnaná rozvodovým řemenem a dolu na čerpadlo se přenáší přes zubový převod a spojovací tyčku
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od coyote » 3.3.2014, pon 13:58

Takže jsem pochopil dobře, že ta řemenice je na olejovou pumpu. Tohle mi totiž dalo zabrat při sundavání zadní hlavy...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8694
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Hampice » 3.3.2014, pon 14:10

Jojo, je tam :)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od riprex » 3.3.2014, pon 14:14

Jo jo, u 12V Bussa je olejová pumpa hnaná řemenem. Dallen si to plete pořád s 24V, kterou zná. 12V je prostě úplně jinej a podstatně jednodušší motor.

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 908
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od hno3 » 3.3.2014, pon 16:02

no jo, blbě jsme to napsal:)

ale ten řemen u bussa je venku..tyhle nový motory maj klasickej řetěz nahrazenej řemenem.. :smt016 prj kvůli hluku, vibracím a klidnějšímu chodu celkově... to i závodní auta se suchou skříní maj olejový pumpy hnaný řemenem, ale ten je mimo ten sajrajt v klikovce což je ten novej vejmysl.. :smt041
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Ladin 164V6 » 3.3.2014, pon 18:11

riprex píše:Jo jo, u 12V Bussa je olejová pumpa hnaná řemenem. Dallen si to plete pořád s 24V, kterou zná. 12V je prostě úplně jinej a podstatně jednodušší motor.
Ale ho...o, :D 164 24V ma taky olej hnanej remenem... :wink:

Jednodussi nevim, 24V ma jen navic 2 vacky, ale na druhy strane nema celej ten OHV aparat...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8694
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Rozvody 3.0 (3.2) V6

Příspěvek od Hampice » 3.3.2014, pon 20:09

Ladin 164V6 píše:Ale ho...o, :D 164 24V ma taky olej hnanej remenem... :wink:
Dallen nejspíš zná "jen" 24V z GTA, kde je skutečně už řetez...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů