3.0 v6 olej
Re: 3.0 v6 olej
už jsi někdy viděl od MObilu 10W-60 ? víš proč ne?
Je to výrobce špičkových LL olejů, o tom žádná..
Mobil dělá dobré oleje, ale před Millera, Agip,Selenii bych ho rozhodně netahal...
60-ku ještě nepostavil.. ta oblíbená 5W-50 má viskozitní hodnoty mezi
10W-40 a 10W-60, HTHS 4,7 ano, no o současný bázi tohoho dříve dost oblíbeného oleje nechci mluvit..časy se bohužel mění., .
Proti Mobilu 1 5W-50 je ale třeba racing Miller 10W-60 kosmická technologie..bohužel, Motul
Le-Mans 20W-60 je olej, kterej nejde uvařit ani na okruhu..
/Teplota při provozu nižší v bávu v totožným motoru o 15stC než s Castrolem 10W-60..
--esterová báze, HTHS 7,6 /
ohřátej na 40stC =viskozitní parametry jako 10W-60..až nahoru, akorát nejpevnější film na trhu..
MObil je dobrá volba, ALE NENÍ TO díky jedné emulzi 5W-50 ABSOLUTNÍ ŠPIČKA V OBORU..
zátěžových maziv..
Je to výrobce špičkových LL olejů, o tom žádná..
Mobil dělá dobré oleje, ale před Millera, Agip,Selenii bych ho rozhodně netahal...
60-ku ještě nepostavil.. ta oblíbená 5W-50 má viskozitní hodnoty mezi
10W-40 a 10W-60, HTHS 4,7 ano, no o současný bázi tohoho dříve dost oblíbeného oleje nechci mluvit..časy se bohužel mění., .
Proti Mobilu 1 5W-50 je ale třeba racing Miller 10W-60 kosmická technologie..bohužel, Motul
Le-Mans 20W-60 je olej, kterej nejde uvařit ani na okruhu..
/Teplota při provozu nižší v bávu v totožným motoru o 15stC než s Castrolem 10W-60..
--esterová báze, HTHS 7,6 /
ohřátej na 40stC =viskozitní parametry jako 10W-60..až nahoru, akorát nejpevnější film na trhu..
MObil je dobrá volba, ALE NENÍ TO díky jedné emulzi 5W-50 ABSOLUTNÍ ŠPIČKA V OBORU..
zátěžových maziv..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 23.4.2012, pon 11:38, celkem upraveno 1 x.
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: 3.0 v6 olej
nepsal jsem že je nejlepší,psal jsem že mnohdy lépe nahradil kdejaký děsně suprácký oleje a tabulkově by to do něj člověk neřekl.
do V6 3L ital píše selenii 20K alfa romeo. leju to tam,předchozí majitel to tam asi lil taky. Má to 230tis.Km na budíku - čert ví kolik opravdu. běží krásně,hydra netikaj,uvnitř je čistej jako by nikdy nejel,olej nemizí no prostě nááádhera. Občas to proženu ale 166ka je těžká a tak i s 3L líná a proto to nepřehánim protože bych se asi stejnak dřív vymlátil. Tady v okolí je na silniích aut jako máku a sotva už kolikkrát vymámim 90,ale když se zadaří tak i víc než povluje zákon. Na to 10w60 nepotřebuju a z historie vim že většina co si myslí že jo tak taky ne
do V6 3L ital píše selenii 20K alfa romeo. leju to tam,předchozí majitel to tam asi lil taky. Má to 230tis.Km na budíku - čert ví kolik opravdu. běží krásně,hydra netikaj,uvnitř je čistej jako by nikdy nejel,olej nemizí no prostě nááádhera. Občas to proženu ale 166ka je těžká a tak i s 3L líná a proto to nepřehánim protože bych se asi stejnak dřív vymlátil. Tady v okolí je na silniích aut jako máku a sotva už kolikkrát vymámim 90,ale když se zadaří tak i víc než povluje zákon. Na to 10w60 nepotřebuju a z historie vim že většina co si myslí že jo tak taky ne
italofil
Re: 3.0 v6 olej
Ještě k MObilu 1 5W-50..složení báze už se přestalo deklarovat..to bývá pravidlo, když se přestanou používat estery..
Mobil 1 5W-50 splňuje nebo překračuje následující 5W-50
průmyslové specifikace:
API SM / SL / SJ / CF X
ACEA A3/B3 X
A3/B4 X
Mobil 1 5W-50 má následující schválení: 5W-50
VW 505 00 X
PORSCHE A40 X
MB-Schválení 229.3 X
MB-Schválení 229.1 X
BMW High Performance Motorová nafta X
Typické vlastnosti
Mobil 1 5W-50 hodnoty
Viskozita, ASTM D 445
cSt při 40 ° C 104,6
cSt při 100 ° C 17,4
Síranový popel, hm%, ASTM D 874 1,3
Fosfor 0,1
Bod vzplanutí, ° C, ASTM D 92 228
Hustota při 15 ° C kg / l, ASTM D 4052 0.86
Total Base Number (TBN) 11,8
MRV při -35 ° C 27653
Viskozitní index 184
HTHS viskozita, mPa • s při 150 ° C, ASTM D 4683 4,3
Bohužel, neplní žádnou specifikaci-výkonovou normu Fiat a Alfa, což je podle rozumnýho přístupu podmínka dlouhodobého nebo převážného provozu na tuto náplň,ale protože čísla má hodně dobrý, dávám ho do některý Alfy na běžný provoz v tuhý zimě,
žádnej olej bez specifikace FIAT-ALFA a kterej nemá bázi sk.5 --čili estery--do Alfy zásadně neleju na zátěž ..
je mi líto-- čísla má hezký..TBN 11,8 a viskozitní index 184 + HTHS 4,3../aktuálně malinko nižší /.
jen ta báze kur.va , jen ta báze už se nerozbírá s hrdostí transparentně jako dřív..
Aditivace jako taková je dobrá to jistě...ty čísla mluví jasně..jenže podstatná vlastnost na limitě je použitá báze..z průměrný nebo mírně nadprůměrný tu absolutní špičku nevaří nikdo../a ti kdo použivají špičku v bázi to nikdy nezapomenou okomentovat v materiálovým listě i pro průměrnýho spotřebitele-- , SElenia, AGIP, MOtul, Miller,
můžu si vybrat 60-ku a ester--nemám co řešit..
------------------------------------------------
Lej co chceš --a jezdi podle toho..já ti tru 20k rozhodně nevymlouvám..je to tvůj boj
V době, kdy dělali tvůj motor, byla Selenia 20k naprosto jiná emulze /TBN 11,4/a politika low-SAPS byla nekonečně vzdálená pohádka --pro Alfu teda určitě..
Dneska ENI /bývalý AGIP/představila celou novou řadu "střední SASP"ve shodě se směrnicí EU....
Když ti TBN 7 u Selenie 20k na poskakování po městě stačí, je to na tobě..chci za svý prachy víc--
Racing emulze kašlou na přísný ekologický normy, prostě proto, že aditivace
nejde úplně nahradit /zatím|/ zcela šetrnými sloučeninami, protože výkonová aditiva tvoří sloučeniny látek, který "ekologii" nemají moc rádi
Co na tom, že když blafne jedna sopka, hodí do atmosféry tolik splodin, jako všechny auta za sto let.
..................................................................................
Po kolika kilácích tu 20k měniš-pro zajímavost..?
Mobil 1 5W-50 splňuje nebo překračuje následující 5W-50
průmyslové specifikace:
API SM / SL / SJ / CF X
ACEA A3/B3 X
A3/B4 X
Mobil 1 5W-50 má následující schválení: 5W-50
VW 505 00 X
PORSCHE A40 X
MB-Schválení 229.3 X
MB-Schválení 229.1 X
BMW High Performance Motorová nafta X
Typické vlastnosti
Mobil 1 5W-50 hodnoty
Viskozita, ASTM D 445
cSt při 40 ° C 104,6
cSt při 100 ° C 17,4
Síranový popel, hm%, ASTM D 874 1,3
Fosfor 0,1
Bod vzplanutí, ° C, ASTM D 92 228
Hustota při 15 ° C kg / l, ASTM D 4052 0.86
Total Base Number (TBN) 11,8
MRV při -35 ° C 27653
Viskozitní index 184
HTHS viskozita, mPa • s při 150 ° C, ASTM D 4683 4,3
Bohužel, neplní žádnou specifikaci-výkonovou normu Fiat a Alfa, což je podle rozumnýho přístupu podmínka dlouhodobého nebo převážného provozu na tuto náplň,ale protože čísla má hodně dobrý, dávám ho do některý Alfy na běžný provoz v tuhý zimě,
žádnej olej bez specifikace FIAT-ALFA a kterej nemá bázi sk.5 --čili estery--do Alfy zásadně neleju na zátěž ..
je mi líto-- čísla má hezký..TBN 11,8 a viskozitní index 184 + HTHS 4,3../aktuálně malinko nižší /.
jen ta báze kur.va , jen ta báze už se nerozbírá s hrdostí transparentně jako dřív..
Aditivace jako taková je dobrá to jistě...ty čísla mluví jasně..jenže podstatná vlastnost na limitě je použitá báze..z průměrný nebo mírně nadprůměrný tu absolutní špičku nevaří nikdo../a ti kdo použivají špičku v bázi to nikdy nezapomenou okomentovat v materiálovým listě i pro průměrnýho spotřebitele-- , SElenia, AGIP, MOtul, Miller,
můžu si vybrat 60-ku a ester--nemám co řešit..
------------------------------------------------
Lej co chceš --a jezdi podle toho..já ti tru 20k rozhodně nevymlouvám..je to tvůj boj
V době, kdy dělali tvůj motor, byla Selenia 20k naprosto jiná emulze /TBN 11,4/a politika low-SAPS byla nekonečně vzdálená pohádka --pro Alfu teda určitě..
Dneska ENI /bývalý AGIP/představila celou novou řadu "střední SASP"ve shodě se směrnicí EU....
Když ti TBN 7 u Selenie 20k na poskakování po městě stačí, je to na tobě..chci za svý prachy víc--
Racing emulze kašlou na přísný ekologický normy, prostě proto, že aditivace
nejde úplně nahradit /zatím|/ zcela šetrnými sloučeninami, protože výkonová aditiva tvoří sloučeniny látek, který "ekologii" nemají moc rádi
Co na tom, že když blafne jedna sopka, hodí do atmosféry tolik splodin, jako všechny auta za sto let.
..................................................................................
Po kolika kilácích tu 20k měniš-pro zajímavost..?
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 22.4.2012, ned 23:53, celkem upraveno 1 x.
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: 3.0 v6 olej
olej AGIP 5W-50 Eurosports
viskozitními parametry leží na polovině cesty mezi 10W-60 a 10W-40 olejů od AGIPU
/tedy i Selenia/
ester-PAO báze.... čili za nějakých 190,-/litr náhrada na zimu pro toho, kdo je zvyklý na
10W-60 v létě
kin viskozita 40st.. 127
kin viskozita 100st...19
viskozitní index ....169
HTHS není uveden ale vzhledem na stejný typ základu báze bude nejspíš těch 3.7
TBN ve fázi přechodu na ENI řadu asi nedohledáš--ale horší než má 20K u zátěžové emulze ester-PAO nebude...
Čili je taky mezi 10W-40 a 10W-60 ,, ale ještě víc se výrazně blíží 10W-60
menší hodnotu HTHS optroti Mobilu 1 5W-50 jasně přebije ester báze ,která obecně Alfám chutná...viskozitní index cca 170 je za cenu pod 200/litr hodně slušná volba..
http://www.ik-oil.cz/ik-oil/eshop/1-1-A ... OSPORTS-5L
S tímhle do Alfy na zimu pro úlevu studeným startům nemám sebemenší problém, přitom provozní --kin.viskozita 100stC vyšší než Mobil 1 5W-50,i 20k, teplotní rezerva výrazně vyšší než 20k, báze jasně deklarovaná ester PAO, aditivace /pouze SJ /sleduje výkonostní linii--ne popelové zbytky a ekologičnost..
/a nakonec pro poskakování a běžnej denní provoz i "nastudeno" v létě super../
950 za 5litrů je za třídu bází 4a5 z pohádky...kdo tady ještě kromě AGIPU nabízel za tuhle cenu oleje s nejvyšší kvalitou PAO+ester bází na trhu mi teda řekni../uvidíme , jestli tahle emulze přežije přechod na řadu ENI../
------------------------------
Nikdo další tady takovej není.,-- za tohle se u konkurence prodávají HC oleje= krakovaný minerály.
viskozitními parametry leží na polovině cesty mezi 10W-60 a 10W-40 olejů od AGIPU
/tedy i Selenia/
ester-PAO báze.... čili za nějakých 190,-/litr náhrada na zimu pro toho, kdo je zvyklý na
10W-60 v létě
kin viskozita 40st.. 127
kin viskozita 100st...19
viskozitní index ....169
HTHS není uveden ale vzhledem na stejný typ základu báze bude nejspíš těch 3.7
TBN ve fázi přechodu na ENI řadu asi nedohledáš--ale horší než má 20K u zátěžové emulze ester-PAO nebude...
Čili je taky mezi 10W-40 a 10W-60 ,, ale ještě víc se výrazně blíží 10W-60
menší hodnotu HTHS optroti Mobilu 1 5W-50 jasně přebije ester báze ,která obecně Alfám chutná...viskozitní index cca 170 je za cenu pod 200/litr hodně slušná volba..
http://www.ik-oil.cz/ik-oil/eshop/1-1-A ... OSPORTS-5L
S tímhle do Alfy na zimu pro úlevu studeným startům nemám sebemenší problém, přitom provozní --kin.viskozita 100stC vyšší než Mobil 1 5W-50,i 20k, teplotní rezerva výrazně vyšší než 20k, báze jasně deklarovaná ester PAO, aditivace /pouze SJ /sleduje výkonostní linii--ne popelové zbytky a ekologičnost..
/a nakonec pro poskakování a běžnej denní provoz i "nastudeno" v létě super../
950 za 5litrů je za třídu bází 4a5 z pohádky...kdo tady ještě kromě AGIPU nabízel za tuhle cenu oleje s nejvyšší kvalitou PAO+ester bází na trhu mi teda řekni../uvidíme , jestli tahle emulze přežije přechod na řadu ENI../
------------------------------
Nikdo další tady takovej není.,-- za tohle se u konkurence prodávají HC oleje= krakovaný minerály.
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: 3.0 v6 olej
jestli tomu rozumíš tak jak píšeš tak asi jo,patrně budeš první v okolí 200Km kterej teorii skloubil s praxí a padaj z něj hodnotné věci což se v týhle zemi běžně nevidí. Až dojezdim interval tak to tam zvrhnu a jestli se to vysype tak si sjedeš generálčičku :-)
italofil
Re: 3.0 v6 olej
neměj opravdu strach.., to co prodává v regálu ENI-AGIP opravdu nejsou žádný slivky s hezkým obalem..
Normálně považuju za korektní volbu.AGIP-. RACING 10W-60--v souladu s mazacím plánem.. V tomhle duchu tady ve vlákně reaguju od začátku..
čili:
Agip Racing 10W-60 je plne syntetický motorový olej nejnovejší generace na bázi PAO+Ester, urcený speciálne
pro vysokovýkonné benzínové motory se sportovním použitím prípadne dalším nejvyšším
zatížením motoru.
Fyzikální vlastnosti :
SAE 10W-60
Viskosita pri 100°C mm²/s 24
Viskosita pri 40°C mm²/s 160
Viskositní index 177
Bod vzplanutí °C 220
Bod tuhnutí °C -36
Hustota pri 15°C kg/m³ 0,875
Vlastnosti:
Syntetické základové oleje tvorí stabilní vysokovýkonný mazací film, který poskytuje
zajištené mazání také poté, když byl motor po nejakou dobu ponechán v klidu-/ester/. Tento film
tímto zajištuje lehký start a redukuje opotrebení studeného startování, také za velmi
obtížných podmínek.
Tepelne stabilní syntetický základový olej má extrémne nízké sklony k tvorbe páry a vede
tak k nejnižší bezpodmínecné spotrebe oleje.
Výborne otestovaná strihová stabilita je zárukou pro viskozitní stabilitu (Stay in Grade)
motorového oleje také pri delším používání za extrémních podmínek.
Vyvážená speciální formulace poskytuje nejvyšší výkonové schopnosti co se týká
detergentne-dispersantních vlastností, ochrany proti korozi, zabráneníí tvorby peny,
oxidacní stability a ochrany proti opotrebení.
Použití:
doporučení výrobce:
Agip Racing 10W-60 je speciálne doporucen pro znacku Alfa Romeo.
Spezifikace:
API SL (CCMC G 5, PD 2)
doporučení ALFA ROMEO:
Agip Racing 10W-60 je doporučen automobilkou Alfa Romeo k využití v modelech AR166 všech benzínových verzí a modelu AR156 GTA a doporučen pro AR 156 JTS .
API SL ,CCMC G 5, PD 2, splňuje normy BMW M , Alfa Romeo
ona SElenia 20k je pokus o hospodárný provoz Alf a prodloužení intervalu..při běžným provozu,je to komerční tah pro běžného uživatele, který používá Alfu jako přibližovadlo pokud prodloužený interval nepoužíváš, není proč na ní trvat a
pak jsou tu k dispozici výkonnější emulze, které je ideální měnit po těch cca 10tis, jako to ostatně děláš---proto jsem se ptal ...
20k má viskozitně tyto hodnoty :
výpis aspoň části..
Density 15stC.....,870
Viscosity 100stC...14,7
Viskozity index .....150
Flash point......,220
T.B.N..............7
Selenia 20K Alfa Romeo 10W-40
SAE 10W-40, ACEA A3, API SL/CF, FIAT 9.55535-G2 APPROVAL N°F405.A05, VW 500.00 - 505.00, CCMC G5
pokud měníš po 10tis, je tu naprosto stejná emulze z hlediska vlastností
/pardon--Agip sint --dnes ENI i SINT 10W-40 NEMÁ MINERÁLNÍ PODÍL .a je postavena na bázi PAO +ester /--čili báze 4a5 a stojí hezkých 180,-Kč/litr..
b]Agip SINT 2000 10W-40[/b]
Kompletní specifikace
Kin. Viskozita při -25°C mm2/s 6800
při 40 °C mm2/s 93
při 100 °C mm2/s 13,8
Viskozitní index 152
SAE 10W-40, ACEA A3/B3, A3/B4 ,API SL/CF ,PORSCHE, Ferrari, Alfa Romeo, Peugeot, MB Blatt 229.1, GM 6094 M, Volvo, VW 501.01 (Neu)/505 00, Ford M2C 9011A, BMW ,BLS.22.OL.07 British Leyland /Rover
Syntetický vysoce výkonný motorový olej s vynikajícími vlastnostmi lehkého chodu, pro celoroční mazání všech motorů osobních automobilů, benzínových i dieslových s a bez turbodmychadla. Vysoce hodnotné syntetické oleje na bázi Agip-Esterové technologie ve spojení s novým syntetickým základovým olejem PIO propůjčují tomuto oleji mimořádné přednosti.
----------------------------------------------------------------------------
Protože v Alfě se teplotní rezerva může vždycky hodit --a protože tvůj interval není 20tis ale deset, to co dopručuju /AGIP 5W-50 eurosport/ je o dost odolnější emulze s vyšší teplotní rezervou..než běžná 20k..
Tohle není opravdu žádná "vodička" ala 5W-30---viskozitní hodnoty ukazují spíš
reál na dohled od 10W-60..
Tohle leju třeba i do FRontery, která má stejný blok jako 2.2 JTS..
Problém je, že doporučovaný olej pro Fronteru /5W-40/ nestíhá v terénu na jedničku nebo redukci, kdy se plížíš krokem a máš 4,5tis otáček aa na pedálu cihlu.a ..k tomu tam mám pro přesuny LPG..
..sahara je z fabriky nastavená až na 110 a to už olej má 130 a reálně ho nemá v vzhledem k rychlosti co dochladit..
Takovejhle teplotní ceres ta 5W-50 ve V6 u tebe nikdy nezažije.., takže selhání mazání se rozhodně konat nebude., to se v 166 V6 při běžným provozu prostě nepovede...
Normálně považuju za korektní volbu.AGIP-. RACING 10W-60--v souladu s mazacím plánem.. V tomhle duchu tady ve vlákně reaguju od začátku..
čili:
Agip Racing 10W-60 je plne syntetický motorový olej nejnovejší generace na bázi PAO+Ester, urcený speciálne
pro vysokovýkonné benzínové motory se sportovním použitím prípadne dalším nejvyšším
zatížením motoru.
Fyzikální vlastnosti :
SAE 10W-60
Viskosita pri 100°C mm²/s 24
Viskosita pri 40°C mm²/s 160
Viskositní index 177
Bod vzplanutí °C 220
Bod tuhnutí °C -36
Hustota pri 15°C kg/m³ 0,875
Vlastnosti:
Syntetické základové oleje tvorí stabilní vysokovýkonný mazací film, který poskytuje
zajištené mazání také poté, když byl motor po nejakou dobu ponechán v klidu-/ester/. Tento film
tímto zajištuje lehký start a redukuje opotrebení studeného startování, také za velmi
obtížných podmínek.
Tepelne stabilní syntetický základový olej má extrémne nízké sklony k tvorbe páry a vede
tak k nejnižší bezpodmínecné spotrebe oleje.
Výborne otestovaná strihová stabilita je zárukou pro viskozitní stabilitu (Stay in Grade)
motorového oleje také pri delším používání za extrémních podmínek.
Vyvážená speciální formulace poskytuje nejvyšší výkonové schopnosti co se týká
detergentne-dispersantních vlastností, ochrany proti korozi, zabráneníí tvorby peny,
oxidacní stability a ochrany proti opotrebení.
Použití:
doporučení výrobce:
Agip Racing 10W-60 je speciálne doporucen pro znacku Alfa Romeo.
Spezifikace:
API SL (CCMC G 5, PD 2)
doporučení ALFA ROMEO:
Agip Racing 10W-60 je doporučen automobilkou Alfa Romeo k využití v modelech AR166 všech benzínových verzí a modelu AR156 GTA a doporučen pro AR 156 JTS .
API SL ,CCMC G 5, PD 2, splňuje normy BMW M , Alfa Romeo
ona SElenia 20k je pokus o hospodárný provoz Alf a prodloužení intervalu..při běžným provozu,je to komerční tah pro běžného uživatele, který používá Alfu jako přibližovadlo pokud prodloužený interval nepoužíváš, není proč na ní trvat a
pak jsou tu k dispozici výkonnější emulze, které je ideální měnit po těch cca 10tis, jako to ostatně děláš---proto jsem se ptal ...
20k má viskozitně tyto hodnoty :
výpis aspoň části..
Density 15stC.....,870
Viscosity 100stC...14,7
Viskozity index .....150
Flash point......,220
T.B.N..............7
Selenia 20K Alfa Romeo 10W-40
SAE 10W-40, ACEA A3, API SL/CF, FIAT 9.55535-G2 APPROVAL N°F405.A05, VW 500.00 - 505.00, CCMC G5
pokud měníš po 10tis, je tu naprosto stejná emulze z hlediska vlastností
/pardon--Agip sint --dnes ENI i SINT 10W-40 NEMÁ MINERÁLNÍ PODÍL .a je postavena na bázi PAO +ester /--čili báze 4a5 a stojí hezkých 180,-Kč/litr..
b]Agip SINT 2000 10W-40[/b]
Kompletní specifikace
Kin. Viskozita při -25°C mm2/s 6800
při 40 °C mm2/s 93
při 100 °C mm2/s 13,8
Viskozitní index 152
SAE 10W-40, ACEA A3/B3, A3/B4 ,API SL/CF ,PORSCHE, Ferrari, Alfa Romeo, Peugeot, MB Blatt 229.1, GM 6094 M, Volvo, VW 501.01 (Neu)/505 00, Ford M2C 9011A, BMW ,BLS.22.OL.07 British Leyland /Rover
Syntetický vysoce výkonný motorový olej s vynikajícími vlastnostmi lehkého chodu, pro celoroční mazání všech motorů osobních automobilů, benzínových i dieslových s a bez turbodmychadla. Vysoce hodnotné syntetické oleje na bázi Agip-Esterové technologie ve spojení s novým syntetickým základovým olejem PIO propůjčují tomuto oleji mimořádné přednosti.
----------------------------------------------------------------------------
Protože v Alfě se teplotní rezerva může vždycky hodit --a protože tvůj interval není 20tis ale deset, to co dopručuju /AGIP 5W-50 eurosport/ je o dost odolnější emulze s vyšší teplotní rezervou..než běžná 20k..
Tohle není opravdu žádná "vodička" ala 5W-30---viskozitní hodnoty ukazují spíš
reál na dohled od 10W-60..
Tohle leju třeba i do FRontery, která má stejný blok jako 2.2 JTS..
Problém je, že doporučovaný olej pro Fronteru /5W-40/ nestíhá v terénu na jedničku nebo redukci, kdy se plížíš krokem a máš 4,5tis otáček aa na pedálu cihlu.a ..k tomu tam mám pro přesuny LPG..
..sahara je z fabriky nastavená až na 110 a to už olej má 130 a reálně ho nemá v vzhledem k rychlosti co dochladit..
Takovejhle teplotní ceres ta 5W-50 ve V6 u tebe nikdy nezažije.., takže selhání mazání se rozhodně konat nebude., to se v 166 V6 při běžným provozu prostě nepovede...
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: 3.0 v6 olej
ještě upřesním, já vyvíjím maximálku lehce přez to co je dovoleno na dálnici, to alfonz točí cca 4tis. občas ji stisknu mezi městem když se na mě někdo lepí a je potřeba ukázat kde maj koně hnízdo, ale tim veškeré moje zatěžování motoru končí. Když tam budu lejt něco 10w60 nezvedne se mi spotřeba nějak výrazně? už takhle to chlastá jako polskej zájezd tak proč si přitěžovat když ty parametry oleje stejnak nevyužiju.
a ještě jedn věc, jsou známy případy kdy tyhle dobré oleje prodával nějaký vykuk a obsah piksly byl nějaký jiný patok? Abych si pak nenaběhl :-(
a ještě jedn věc, jsou známy případy kdy tyhle dobré oleje prodával nějaký vykuk a obsah piksly byl nějaký jiný patok? Abych si pak nenaběhl :-(
italofil
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4371
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.0 v6 olej
Spotřeba se nehne a máme tu osvědčený obchod http://www.znackoveoleje.cz kde Tě určitě neošidí.
33
Re: 3.0 v6 olej
toho byh se nebál protože selenia to má v plechovce a uzavěr je zapečetěnej, tam bys manipulaci s obsahem hned poznal .....
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově
Re: 3.0 v6 olej
Btw. můžu do 1.7 Boxer 16V nalít Selenia Racing 10W-60 nebo zůstat u Mobil1 5W-50? Jde mi o tepelené vlastnosti toho oleje v zátěži vzhledem ke konstrukci motoru (klika, uložení, horní vačky). Mobil1 se velmi osvědčil.
33 ♥ S ♥ 16V
Re: 3.0 v6 olej
Spotřeba oleje u V6-OK motoru na viskozitnější náplň rapidně poklesne, 10W-60 nalejvám do GTV 3.V6 cca litr mezi výměnou a to ho opravdu nešetřím..
Alfisilver166 --čili== znackoveoleje.cz je opravdu vyzkoušený kontakt, žádný
"podrazy s náplní z Polska" nemůžou nastat..
Alfisilver166 --čili== znackoveoleje.cz je opravdu vyzkoušený kontakt, žádný
"podrazy s náplní z Polska" nemůžou nastat..
Re: 3.0 v6 olej
Pavli: Všechno záleží na provozu...pokud poskakuješ po městě a většinu provozu
děláš po pár kilákách "nastudeno" a občas sešlápneš, je ten tebou vyzkoušený Mobil 1-5W-50 výborná volba /Agip 5W-50 odvádí naprosto rovnocenou službu , zvlášť u vysloveně "studenýho provozu"/, pokud to chceš v létě honit, žádnou chybu u oběhanýho agregátu
racing náplní 10W-60 neuděláš.
Pro běžný provoz je volba AGIP racing 10W-60 rovnocenná , odolnost na ředění benzínem má Selenia vyšší ale to je okruhová záležitost..
SElenia prostě u této náplně sleduje pouze výkonnostní hledisko a kašle na ekologičnost aditivace ,--jak to u pořádné náplně racing doposud platí,
Agip 10W-60 je civilnější verze oleje postaveného nad stejnou bází, který ALFA
široce doporučuje do V6 ,TS ..i do přímo vstřikovaných JTS..Oběhaný boxer v létě, --pokud ho budeš vysloveně prohánět--- se za tuhle volbu "zlobit" nebude..
Tahle náplň potřebuje provozní teplotu po většinu času provozu..
děláš po pár kilákách "nastudeno" a občas sešlápneš, je ten tebou vyzkoušený Mobil 1-5W-50 výborná volba /Agip 5W-50 odvádí naprosto rovnocenou službu , zvlášť u vysloveně "studenýho provozu"/, pokud to chceš v létě honit, žádnou chybu u oběhanýho agregátu
racing náplní 10W-60 neuděláš.
Pro běžný provoz je volba AGIP racing 10W-60 rovnocenná , odolnost na ředění benzínem má Selenia vyšší ale to je okruhová záležitost..
SElenia prostě u této náplně sleduje pouze výkonnostní hledisko a kašle na ekologičnost aditivace ,--jak to u pořádné náplně racing doposud platí,
Agip 10W-60 je civilnější verze oleje postaveného nad stejnou bází, který ALFA
široce doporučuje do V6 ,TS ..i do přímo vstřikovaných JTS..Oběhaný boxer v létě, --pokud ho budeš vysloveně prohánět--- se za tuhle volbu "zlobit" nebude..
Tahle náplň potřebuje provozní teplotu po většinu času provozu..
Re: 3.0 v6 olej
Super, super, díky!!
Ten Mobil se pravda musel proti 20K dost dolívat, což je nejspíš dáno jeho viskozitou...
Ten Mobil se pravda musel proti 20K dost dolívat, což je nejspíš dáno jeho viskozitou...
33 ♥ S ♥ 16V
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8673
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: 3.0 v6 olej
Objednej přes http://www.znackoveoleje.cz a žádnej vykuk ti hrozit nebude...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: 3.0 v6 olej
dobrá,dík. jak dojezdim interval tak to tam zvrhnu.
mikrodotaz, až si budu stavět motor kterej původně nebyl přeplňovanej a pak přeplňovanej bude, dokážeš do toho podle nějakejch informací doporučit olej?
mikrodotaz, až si budu stavět motor kterej původně nebyl přeplňovanej a pak přeplňovanej bude, dokážeš do toho podle nějakejch informací doporučit olej?
italofil
Re: 3.0 v6 olej
Určitě podle charakteristiky původního agregátu není problém určit základní řadu maziva a v té hledat výkonostní hladinu, danou provozními podmínkami.agregátu .záleží na tom, z čeho vycházíš a to je určující..
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: 3.0 v6 olej
jasan,zatím je víc variant podle toho jakej projekt se bude realizovat a podle toho bude i zvolený motor. díky
italofil
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.0 v6 olej
sem do americi nalil Valvoline VR1 Racing 10W-60 , ale vzhledem k tomu, že sem ho tam jen nalil a s autem nejezdím tak je to asi velký přepich
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.0 v6 olej
Chystám se na výměnu oleje v GTA ještě před zimou, než půjde spát. Existuje alternativa od ENI místo Agipu racing 10W 60? Agip už se sehnat moc nedá, co Kůrkyne?
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: 3.0 v6 olej
Od ENI neexistuje alternativa k AGIP racingu 10W-60 a nebude ani nově vyvíjena..
Agip racing se ještě sehnat dá, ale už s obtížema..samozřejmě Selenia 10W-60,
Millersoils CFS 10W-60 NT a některé další emulze není problém sehnat ze spolehlivých zdrojů..
ale...
Selenia raing 10W-60 je u Alfi166silvera za 570/2litry ..čili 285/litr a to za ten sichr
stojí, protože sice jsou okolo přechodu AGIP-ENI možný různý výprodeje, ale na našem území
to taky může být často náplň nejasného složení z Polska, oleje se pančujou, jako všechno jiné stáčené zboží..
.ten AGIP racing stával zhruba to samé co Selenia 10W-60 u Alfiho aktuálně, pokud jde o "vhodnost", je Selenia pro GTA hodně slušná volba s dobrým poměrem cena/výkon..
Agip racing se ještě sehnat dá, ale už s obtížema..samozřejmě Selenia 10W-60,
Millersoils CFS 10W-60 NT a některé další emulze není problém sehnat ze spolehlivých zdrojů..
ale...
Selenia raing 10W-60 je u Alfi166silvera za 570/2litry ..čili 285/litr a to za ten sichr
stojí, protože sice jsou okolo přechodu AGIP-ENI možný různý výprodeje, ale na našem území
to taky může být často náplň nejasného složení z Polska, oleje se pančujou, jako všechno jiné stáčené zboží..
.ten AGIP racing stával zhruba to samé co Selenia 10W-60 u Alfiho aktuálně, pokud jde o "vhodnost", je Selenia pro GTA hodně slušná volba s dobrým poměrem cena/výkon..
- enzo156
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1252
- Registrován: 12.3.2009, čtv 18:12
- Bydliště: Č. Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: 3.0 v6 olej
OK, tak nějak jsem to tušil, že náhrada není...
Selenia bude OK.
Díky
Selenia bude OK.
Díky
Alfa 156 GTA 3.2V6 2002 - svody CF2 - downpipe od A.M.A. exhaust systems - Torsen Q2
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Škoda Octavia II 1.9TDI 77kW 4x4
/F/I/A/T/ Dobló Panorama Emotion 2.0JTD 99kW
Alfa 156 SW 1.9JTD 85kW Distinctive 2002 - EX
Cuore Sportivo - KUA Sportovní
Re: 3.0 v6 olej
5L balení Selenie 10W-60 má Alfi166silver aktuálně za 1400,- čili litr za nějakých
280,- /litr ... hooodně dobrá cena za 10W-60 s "jistým původem" ...
JInak ENI nabízí pouze emulzi do 4T motorky /což není problém, protože obecně olej do vysokootáčkový motorky umaže auto bez problému//
Eni i-Ride MotoGP 10W-60, ale při ceně 300,- není důvod tam tuhle emulzi, která nemá
doporučení pro Alfu , nalejvat, když SElenku 10W-60 jde sehnat -korektně s jasným původem-o 50,- levněji na litr a je to základní emulze pro GTA..
280,- /litr ... hooodně dobrá cena za 10W-60 s "jistým původem" ...
JInak ENI nabízí pouze emulzi do 4T motorky /což není problém, protože obecně olej do vysokootáčkový motorky umaže auto bez problému//
Eni i-Ride MotoGP 10W-60, ale při ceně 300,- není důvod tam tuhle emulzi, která nemá
doporučení pro Alfu , nalejvat, když SElenku 10W-60 jde sehnat -korektně s jasným původem-o 50,- levněji na litr a je to základní emulze pro GTA..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 8.9.2012, sob 15:50, celkem upraveno 1 x.
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: 3.0 v6 olej
Honzo už jsem najel 10 a musim vyměit oil v motoru. Napiš mi pls co mám objednat,ale ne s těmi údaji co všude uvádíš - než to přečtu už si nic nepamatuju. Fakt jen to důležité co pošlu značkovému olejovi a on mi pošle zásilku :-)
AR166 3L V6 226k rok 1999 automat, LPG. jezdí to tak na půl krátký/dlouhý,téměř denně to vrčí a většinou jezdim normálně, jen občas to proženu. Moc by se mi líbilo kdybych tam ten oil mohl jezdit bez ohledu na roční období.
díky
AR166 3L V6 226k rok 1999 automat, LPG. jezdí to tak na půl krátký/dlouhý,téměř denně to vrčí a většinou jezdim normálně, jen občas to proženu. Moc by se mi líbilo kdybych tam ten oil mohl jezdit bez ohledu na roční období.
díky
italofil
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů