2,0 TB V6
- drtikols
- Štamgast
- Příspěvky: 811
- Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
- Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
- Kontaktovat uživatele:
Re: 2,0 TB V6
rozhodne nerad ctu tva slova...Raddik píše:3.0 V6 je určitě lepší volba
na zatah me prijde tento motor o nicem.
rozhodne ber 2.0 v turbu....nebo chces snad se 4tym temer vytocenym zarazenym stupnem cekat a kde nic tu nic???
ale kazdeho vec
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47
Z hlediska jizdy bude urcite lepsi ten 2.0 V6 Turbo.
Z hlediska spolehlivosti asi bude lepsi ten 3.0 V6, nicmene netusim o nejakym chronickym problemu, kterym by kterykoliv z tech motoru trpel. Samozrejme pri slusnym zachazeni...
Z hlediska spolehlivosti asi bude lepsi ten 3.0 V6, nicmene netusim o nejakym chronickym problemu, kterym by kterykoliv z tech motoru trpel. Samozrejme pri slusnym zachazeni...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Já teda nemám Alfu 2.0 V6 turbo ale Mazdu 2.3 V6 Kompresor. Dříve jsem měl Citroen 2.0 CT, což je taky turbo. Mazdu 2.3 V6 kompresor a Alfu 3.0 V6 často střídám a můžu říct, že klasický atmosferický motor jede jinak a podle mě líp. Turbo má dlouhou odezvu na šlápnutí na plynový pedál. Až si to přebere, tak sice vystřelí, ale ta prodleva mně vadí. V nízkých otáčkách je ten přeplňovanej motor taky pěkně koženej. Všeobecně se tvrdí, že přeplňované motory vyrábí automobilky kvůli nízkému povinnému ručení a silničním daním a ne kvůli tomu, že by ty auta byly lepší.
Alfa Romeo 159 SW - 2,4 JTDm
MB CLK 55 AMG
BMW 760 Li
BMW M3 Cabrio
MB ML 55 AMG
MB CLK 55 AMG
BMW 760 Li
BMW M3 Cabrio
MB ML 55 AMG
tazatel se ptal na spolehlivost a tam je atmo rozhodně lepší varianta. už absencí turba, pak V6TB údajně trpí při vyšších nájezdech ztrátou tlaků, po 10 nebo 20 tkm se musí seřizovat ventily. z poznatků majitelů je to turbo "staré školy", tedy nic, nic a pak najednou kapanec do zad.
uživatel Beaumont by ti pověděl víc, má to v GTV
uživatel Beaumont by ti pověděl víc, má to v GTV
Alfetta GTV L
Kecal: o spolehlivosti Ti toho moc neřeknu, mám GTV jen jako víkendové auto pro potěšení a zatím jsem na něm najel jen něco přes 10 tisíc km. Žádné zásadní problémy mi nejsou známé, měnil jsem jednu vačkovou hřídel.
Je to opravdu turbo staré školy, pod 3000 ot. se toho moc neděje a pak motor ostře zabere a fantasticky táhne až do omezovače. Výhodou oproti 3.0 V6 24 je nižší hmotnost, nižší povinné ručení a prý prakticky shodná dynamika (já 3.0 V6 24 nikdy neřídil , ale třeba uživatel Integrale tvrdí, že TB je dokonce nepatrně rychlejší)
Nevýhody: o něco větší servisní náročnost, musí se jako každé turbo nechat opatrně zahřát a pak zase vychladnout než se vypne. Spotřeba je víc závislá na stylu jízdy - moje se pohybuje od 11 do 14 litrů (měřeno od tankování do tankování).
Do GTV na sportovní svezení bych si zase vybral turbo, do 166 na běžné ježdění asi spíš 3.0 V6 24, ale ani s jedním neuděláš chybu.
Je to opravdu turbo staré školy, pod 3000 ot. se toho moc neděje a pak motor ostře zabere a fantasticky táhne až do omezovače. Výhodou oproti 3.0 V6 24 je nižší hmotnost, nižší povinné ručení a prý prakticky shodná dynamika (já 3.0 V6 24 nikdy neřídil , ale třeba uživatel Integrale tvrdí, že TB je dokonce nepatrně rychlejší)
Nevýhody: o něco větší servisní náročnost, musí se jako každé turbo nechat opatrně zahřát a pak zase vychladnout než se vypne. Spotřeba je víc závislá na stylu jízdy - moje se pohybuje od 11 do 14 litrů (měřeno od tankování do tankování).
Do GTV na sportovní svezení bych si zase vybral turbo, do 166 na běžné ježdění asi spíš 3.0 V6 24, ale ani s jedním neuděláš chybu.
GT 3.2 V6
GTV V6 2.0 TB
GTV V6 2.0 TB
155 2,0: Taky jsem kdysi dost uvažoval, jestli Fiata Coupé nebo GTV. Turbomotory u Fiata - hlavně pětiválec 20V Turbo - jsou snad ještě o kousek lepší než oba šestiválce u Alfy. Ale GTV mi přišlo hezčí a hlavně má lepší podvozek, zejména zadní nápravu (četl jsem nějaké testy z Německa).
Fiatská turba (čtyř- i pětiválce) se montovaly do Lancie Kappa, což je fantastické a naprosto nedoceněné auto. Dnes bych pořád dal přednost GTV před Fiatem Coupé, ale mezi 166 a Kappou bych velmi váhal...
Fiatská turba (čtyř- i pětiválce) se montovaly do Lancie Kappa, což je fantastické a naprosto nedoceněné auto. Dnes bych pořád dal přednost GTV před Fiatem Coupé, ale mezi 166 a Kappou bych velmi váhal...
GT 3.2 V6
GTV V6 2.0 TB
GTV V6 2.0 TB
Tak jestli 2.0turbo nebo 3.0v6 bych vůbec nepřemýšlel protože jednoznačně 3litr a to z těchto důvodu:
2litr turbo je jen 12ti ventil
nevydrží ani polovinu to co 3litr
spotřebou jsou na tom zhruba stejně
3litr má lepší zrychlení z 0 na 100 a vyšší dosažitelnou rychlost.
2litr turbo je jen 12ti ventil
nevydrží ani polovinu to co 3litr
spotřebou jsou na tom zhruba stejně
3litr má lepší zrychlení z 0 na 100 a vyšší dosažitelnou rychlost.
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Nevim jak u 166, ale Kappa ma lepsi hodnoty prave s turbem nez s trilitrem od Alfy... Ale v Kappe je bud 2.0 16V nebo petival 2.0 20V turbo. Nicmene bych ani ten V6 Turbo nepodcenoval a nevidel bych to porovnani tak jednoznacne...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
V Kapě je 5ti válec 20ventil s turbem a to je o něčem jiným.Harous píše:Nevim jak u 166, ale Kappa ma lepsi hodnoty prave s turbem nez s trilitrem od Alfy... Ale v Kappe je bud 2.0 16V nebo petival 2.0 20V turbo. Nicmene bych ani ten V6 Turbo nepodcenoval a nevidel bych to porovnani tak jednoznacne...
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Me nemusis rikat co mam v aute za motor. Ale uz pred tim petivalcem se tam daval 2.0 16V turbo a podle dobovych testu a mereni i ten prekonaval verzi s 3.0 V6...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
U Alfy by dynamika s 2.0 V6 TB a 3.0 V6 24V měla být prakticky stejná. Papírově je třílitr nepatrně rychlejší, ale pokud si to dobře pamatuji, tak Integrale četl testy, kde to bylo naopak.
Já si 2.0 V6 TB do GTV vybral kvůli nižší hmotnosti než má 3.0 V6, což je u sporťáku hodně poznat, u 166 už asi tolik ne.
cuhan: A proč je 24 ventilů lepších než 12, když výkon je ve výsledku stejný? U turbomotorů jsou nebo resp. bývaly dva ventily na válec celkem běžné - když tam potřbuješ dostat směs paliva a vzduchu rychleji, tak je jednodušší zvýššit plnící tlak...
A s trvanlivostí to taky není tak jednoduché. Samotné turbodmychadlo může časem potřebovat repasi, ale jinak je 2.0 V6 turbu přizůsobený (bez něj se nikdy nepoužíval) a mechanicky dost odolný.
Já si 2.0 V6 TB do GTV vybral kvůli nižší hmotnosti než má 3.0 V6, což je u sporťáku hodně poznat, u 166 už asi tolik ne.
cuhan: A proč je 24 ventilů lepších než 12, když výkon je ve výsledku stejný? U turbomotorů jsou nebo resp. bývaly dva ventily na válec celkem běžné - když tam potřbuješ dostat směs paliva a vzduchu rychleji, tak je jednodušší zvýššit plnící tlak...
A s trvanlivostí to taky není tak jednoduché. Samotné turbodmychadlo může časem potřebovat repasi, ale jinak je 2.0 V6 turbu přizůsobený (bez něj se nikdy nepoužíval) a mechanicky dost odolný.
GT 3.2 V6
GTV V6 2.0 TB
GTV V6 2.0 TB
Motor 2litr turbo 12v je zastaralý kdyby měl 24v tak je u toho motoru se výkon pdstatně zvíší a navíc z vlastní zkušenosti vím že turbobenzíny po 150 000km už to mají zpočítaný ale oto vůbec nejde tazatel se ptal na spolehlivost a tady nemá cenu o tom vůbec diskutovat .Provozní náklady jsou u 2litru turbo vyšší,svíčky měníš po 20 000 u 3litru po 100 000 olej u 2litru po 10 000 u 3litru po 20 000 ,zkrátka 2litr je choulostivější na všechno a to nemluvím o turbu které měníš po 50 000 km a ten kdo s turbem neumí zacházet tak ještě dřív.Beaumont píše:U Alfy by dynamika s 2.0 V6 TB a 3.0 V6 24V měla být prakticky stejná. Papírově je třílitr nepatrně rychlejší, ale pokud si to dobře pamatuji, tak Integrale četl testy, kde to bylo naopak.
Já si 2.0 V6 TB do GTV vybral kvůli nižší hmotnosti než má 3.0 V6, což je u sporťáku hodně poznat, u 166 už asi tolik ne.
cuhan: A proč je 24 ventilů lepších než 12, když výkon je ve výsledku stejný? U turbomotorů jsou nebo resp. bývaly dva ventily na válec celkem běžné - když tam potřbuješ dostat směs paliva a vzduchu rychleji, tak je jednodušší zvýššit plnící tlak...
A s trvanlivostí to taky není tak jednoduché. Samotné turbodmychadlo může časem potřebovat repasi, ale jinak je 2.0 V6 turbu přizůsobený (bez něj se nikdy nepoužíval) a mechanicky dost odolný.
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Hmmm... Tak já kdysi prodával svoje Uno Turbo i.e., které mělo 18 let, čert ví kolik km, původní turbo (pokud vím) a jelo jako z praku.cuhan píše: ...z vlastní zkušenosti vím že turbobenzíny po 150 000km už to mají zpočítaný ale oto vůbec nejde tazatel se ptal na spolehlivost a tady nemá cenu o tom vůbec diskutovat .Provozní náklady jsou u 2litru turbo vyšší,svíčky měníš po 20 000 u 3litru po 100 000 olej u 2litru po 10 000 u 3litru po 20 000 ,zkrátka 2litr je choulostivější na všechno a to nemluvím o turbu které měníš po 50 000 km a ten kdo s turbem neumí zacházet tak ještě dřív.
Otcův Peugeot 406 (soft) turbo benzín: dvanáct let, 180 tis. km, turbo naprosto bez servisu a bez problémů, ani nežere olej.
Moje současné GTV: deset let, necelých 150 tis. km, s turbem se taky nikdy nic nedělalo a jezdí skvěle.
Turbo sice po 50 tis. km odejít může, ale slušné turbo při slušném zacházení klidně vydrží 200 tis. km.
Olej a svíčky: souhlas, vyvažuje to nižší povinné ručení za dvoulitr.
GT 3.2 V6
GTV V6 2.0 TB
GTV V6 2.0 TB
Jaky jsou ty osobni zkusenosti s turbobenziny?cuhan píše:Motor 2litr turbo 12v je zastaralý kdyby měl 24v tak je u toho motoru se výkon pdstatně zvíší a navíc z vlastní zkušenosti vím že turbobenzíny po 150 000km už to mají zpočítaný ale oto vůbec nejde tazatel se ptal na spolehlivost a tady nemá cenu o tom vůbec diskutovat .Provozní náklady jsou u 2litru turbo vyšší,svíčky měníš po 20 000 u 3litru po 100 000 olej u 2litru po 10 000 u 3litru po 20 000 ,zkrátka 2litr je choulostivější na všechno a to nemluvím o turbu které měníš po 50 000 km a ten kdo s turbem neumí zacházet tak ještě dřív.
Je preci strasna ptakovina posuzovat motor jen podle poctu ventilu. Stejna ptakovina je to, ze menis turbo po 50.000km, slusny turbo se slusnym zachazeni musi vydrzet minimalne 200 az 250 tisic do repase. Za repas das nejvic 15.000Kc, coz je nejakych 6 haliru na km. To je v ostatnich nakladech zanedbatelna castka.
Jiank ty servisni naklady zneprijemnuje u toho V6 turbo nutnost kontroly ventilovy vule kazdych 20.000km. Ty svicky nejsou problem, zase za ne nebudou chtit takovej ranec jako za ty treba na twinsparka. Jinak olej ma V6 turbo v prirucce psanej taky po 20.000km... Ale jak uz bylo receno, vyrovna se to povinnym rucenim. Od toho turba bych cekal pri klidny jizde i mensi spotrebu nez u toho trilitra...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Jinak jeste doplnim, ze moc nechapu proc se pouzival tenhle 2.0 V6 turbo, kdyz byl k dispozici motor nejdriv ctyrvalec 16V turbo, pozdeji petival 20V turbo. Oba ty motory maji mnohem lepsi prubeh kroutaku nez ten V6... Pri 2000 otackach je tam dokonce rozdil skoro 100Nm!!!
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Nechci to tady pitvat vůbec nemám nic proti turbobenzínu, naopak vždycky jsem po něm toužil ale nakonec vždycky vyhrál rozum jen jsem tady prezentoval svůj názor na 166 3.0v6 versus 166 2.0TB.Harous píše:Jaky jsou ty osobni zkusenosti s turbobenziny?cuhan píše:Motor 2litr turbo 12v je zastaralý kdyby měl 24v tak je u toho motoru se výkon pdstatně zvíší a navíc z vlastní zkušenosti vím že turbobenzíny po 150 000km už to mají zpočítaný ale oto vůbec nejde tazatel se ptal na spolehlivost a tady nemá cenu o tom vůbec diskutovat .Provozní náklady jsou u 2litru turbo vyšší,svíčky měníš po 20 000 u 3litru po 100 000 olej u 2litru po 10 000 u 3litru po 20 000 ,zkrátka 2litr je choulostivější na všechno a to nemluvím o turbu které měníš po 50 000 km a ten kdo s turbem neumí zacházet tak ještě dřív.
Je preci strasna ptakovina posuzovat motor jen podle poctu ventilu. Stejna ptakovina je to, ze menis turbo po 50.000km, slusny turbo se slusnym zachazeni musi vydrzet minimalne 200 az 250 tisic do repase. Za repas das nejvic 15.000Kc, coz je nejakych 6 haliru na km. To je v ostatnich nakladech zanedbatelna castka.
Jiank ty servisni naklady zneprijemnuje u toho V6 turbo nutnost kontroly ventilovy vule kazdych 20.000km. Ty svicky nejsou problem, zase za ne nebudou chtit takovej ranec jako za ty treba na twinsparka. Jinak olej ma V6 turbo v prirucce psanej taky po 20.000km... Ale jak uz bylo receno, vyrovna se to povinnym rucenim. Od toho turba bych cekal pri klidny jizde i mensi spotrebu nez u toho trilitra...
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Jo a ještě v tvojí Kapě.cuhan píše:Kdyby do 166ky dávali motor 2.0 TB 20v tak vůbec nepřemýšlím a už bych v něm dávno jezdil protože tento motor je neskutečně vynikající myslím že ho dávali do Fiat coupe.
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw
Ve Fiatu Coupe a v Kappe byl trosku jinej. V Kappe snad je jina hlava s vetsim uhlem mezi ventily a je upravenej tak, aby charakter odpovidal limuzine... Je to skoda, ze nebyl ve 166 no...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Harous píše:Jinak jeste doplnim, ze moc nechapu proc se pouzival tenhle 2.0 V6 turbo, kdyz byl k dispozici motor nejdriv ctyrvalec 16V turbo, pozdeji petival 20V turbo. Oba ty motory maji mnohem lepsi prubeh kroutaku nez ten V6... Pri 2000 otackach je tam dokonce rozdil skoro 100Nm!!!
Je to zvláštní. Můj odhad: čtyřválec 2.0 16V Turbo (který se montoval do Alfy 155 Q4 a chvilku i do Alfy 164) už asi nedokázal plnit emisní limity a pětiválec 2.0 20V Turbo se do GTV nevešel. Tak Alfa zvolila zmenšení svého starého dobrého šestiválce 3.0 V6 12V a jeho osazení turbem. Je pravda, že 2.0 V6 TB pod 3000 opravdu moc nejede (a kolem 2000 ot. nejede vůbec), zato má typicky alfáckou chuť do otáček - červená zóna od 6500 ot., omezovač o něco výš, ale motor dělá dojem, že by se chtěl točit ještě dál.
Mimochodem, i motorům 2.0 20V Turbo a 2.0 V6 TB zlomily vaz ty idiotské emisní limity... Proto třeba Croma používá dýchavičné a žravé benzíny Opel, mnohem horší než předchozí řada pětiválců (2.0 20V, 2.0 20V Turbo, 2.4 20V)
GT 3.2 V6
GTV V6 2.0 TB
GTV V6 2.0 TB
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host