Zadírání motorů TS 16V

Odpovědět
diLucca
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od diLucca » 25.10.2007, čtv 14:07

ja mam ten 114kW, a ten sa daval iba do facelift 146 TI a 156, tiez niekedy rok 2000... nie som si isty ale vsetky 2.0TS v alfach do roku 1999(mozno este 1998) su 110kW, a potom uz 114kW

aspon co som ja checkoval internet, ked hladam novy motor...
Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 25.10.2007, čtv 14:18

S tim vykonem nevim presne jak to bylo. Ale rozdil ve vykonu je danej jen elektronikou, myslim ze se jednalo o nejakou upravu v souvislosti s novou emisni normou...
Zajimavy taky je, ze treba na mobile.de sem nenasel 147 2.0TS s vylagrovanym motorem. Jsou tam s prdlou hlavou, s prasklym rozvodakem, ale vylagrovanou sem fakt nenasel. Ale muzu hledat blbe a hledal jsem jen asi do 7000 eur...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

diLucca
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 237
Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od diLucca » 25.10.2007, čtv 15:06

to je pravda, hlavne 156 a 145/146
a este som nasiel jednu 155

ale tie 147, a este GTV(co bola sucasne z 145/6), skoro ziadna
Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 26.10.2007, pát 11:56

Nas je tu ale maly zaber, takze neviem, ci by sa dala na tomto fore urobit nejaka slusna statistika.... Mozno by pomohol nejaky znamy v servise....
155 2,0 16V Super

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 26.10.2007, pát 13:18

1552,0 píše:Nas je tu ale maly zaber, takze neviem, ci by sa dala na tomto fore urobit nejaka slusna statistika.... Mozno by pomohol nejaky znamy v servise....
To je jasny, proto se obcas snazim prohlidnout i autoscout a mobile.de...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

lubovnik

Příspěvky: 5
Registrován: 17.5.2007, čtv 10:26
Bydliště: Praha - CR, Prievidza - SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lubovnik » 15.11.2007, čtv 21:20

1.8 TS ... 05/1999
mechanik co mi to opravoval mi tvrdil, ze predomnou tam uz brusili kluku...mne tam dal novu
Alfa 156 1.8

tepixj

Příspěvky: 20
Registrován: 9.12.2007, ned 23:43

Příspěvek od tepixj » 10.12.2007, pon 00:18

Mám již třetí alfu kterou jsem koupil s kleklím motorem. První 156 1,6 TS rv. 98 motor paseka , jedna ojnice zadrená a prošla blokem na obě strany, druhá zlomená atd.., fotodokumentace na Alfa156.cz. Motor vykazoval značné zakarbonování. Druhá 156 2,0TS rv.98 najeto cca 146tis. km, podkaná, opraveno, následne po 1000km začala klepat ojnice. Po demontáži vany všechny ojnice načaté jedna s vůlí (oleje dost). Třetí GTV 2.0TS RV. 99 najeto 156tis. km (ověřeno), Totální paseka, díra v bloku, 2 ojnice s obrovskou vulí a promodralé, jedna zlomená na 3 kusy a zcela zdemolovaný čep na klice, ta poslední relativně vpořádku a bez znatelné vůle, podle slov majitele oleje dost. Zažil jsem 147 2,0TS s děravým blokem a zlomenou ojnicí.
Jen tak mimochodem 1,9JTD a 2,4JTD mají podle Eperu stejné ojniční šály jako 2,0TS, takže se mi nezdá že by chyba byla v nich, kdyz JTD se zadrenou ojnicí jsem nikdy neviděl.

tepixj

Příspěvky: 20
Registrován: 9.12.2007, ned 23:43

Příspěvek od tepixj » 10.12.2007, pon 00:44

Docela bych se ohradil proti variantě "vadné čidlo hladiny motorového oleje v motoru", protože žádné takové čidlo motor TS 16V nemá :smt013 . Hladinové čidlo mají motory od koncernu VW atd. U motorů TS je pouze čidlo tlaku oleje, které je napojené na varovnou kontrolku tlaku oleje, nikoli hladiny.
Ze skušenosti sice vím že spousta motoristu ho vyuzívá jako hladinové, ale to je opravdu špatně. Toto čidlo má spínací tlak cca 0,3 Baru. Proto se rozsvítí až kdyz motor nemaže a to už může být pozdě dolévat olej. Předepsaný mazací tlak na volnonběh je 0,5 až 1,5 baru. 0,5 má opravu hodně opotřebovaný motor. Na čerstvém motoru jsem naměřil cca 1,9baru.
Tuto závadu bych spíš nazval "závada na řidiči" ten nekontroluje stav oleje v motoru a pak se diví kdyz mu kontrolka problikává nebo svítí.
Osobně doporučuji montáž měření tlaku oleje. Ten by měl odhalit minimálně zvetšující se vůli na ojničních ložisscích (nižší tlak oleje na volnoběh) ještě než dojde ke klepání motoru. Kvalitní často měněný olej je samozrejmostí.

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 10.12.2007, pon 00:57

tepixj píše: Jen tak mimochodem 1,9JTD a 2,4JTD mají podle Eperu stejné ojniční šály jako 2,0TS, takže se mi nezdá že by chyba byla v nich, kdyz JTD se zadrenou ojnicí jsem nikdy neviděl.
Ale u JTD nejsou zas namáhány častým vytáčením a vůbec pracují v nižších otáčkách... Ale doufejmě, že to jimi není, byl bych totiž nerad první testovací kousek s touto závadou (při mém štěstí...)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

tepixj

Příspěvky: 20
Registrován: 9.12.2007, ned 23:43

Příspěvek od tepixj » 10.12.2007, pon 01:09

coyote píše:
tepixj píše: Jen tak mimochodem 1,9JTD a 2,4JTD mají podle Eperu stejné ojniční šály jako 2,0TS, takže se mi nezdá že by chyba byla v nich, kdyz JTD se zadrenou ojnicí jsem nikdy neviděl.
Ale u JTD nejsou zas namáhány častým vytáčením a vůbec pracují v nižších otáčkách... Ale doufejmě, že to jimi není, byl bych totiž nerad první testovací kousek s touto závadou (při mém štěstí...)
To sice ano, ale u JTD jsou daloko větší rázy a tlaky na ojniční ložiska.

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 10.12.2007, pon 01:23

tepixj píše:
To sice ano, ale u JTD jsou daloko větší rázy a tlaky na ojniční ložiska.
Taky fakt :-k
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 10.12.2007, pon 12:28

tepixj: díky za upřesnění, v článku to opravíme.
Alfetta GTV L

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 10.12.2007, pon 13:12

Nevim jak u 156, ale u 155 16V TS cidlo hladiny oleje bylo. Samozrejme nefunkcni... :) Tlak oleje byl jednak na analogovem ukazateli v palubce a digital kontrolka mazani. A v check controlu byla kontrolka od toho hladinoveho cidla, takze tam bylo...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 10.12.2007, pon 14:23

Např já čidlo hladiny u JTD mám, ale to není TS :)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

tepixj

Příspěvky: 20
Registrován: 9.12.2007, ned 23:43

Příspěvek od tepixj » 10.12.2007, pon 14:56

Tak abych byl přesný, žádná předfejsliftová 156 TS 16V nebo JTD čidlo hladiny na 100% nemá. :D Mám to ověřené, když jsem motor tahal ven zádné čidlo na vaně nebylo.

tepixj

Příspěvky: 20
Registrován: 9.12.2007, ned 23:43

Příspěvek od tepixj » 10.12.2007, pon 15:06

coyote píše:Např já čidlo hladiny u JTD mám, ale to není TS :)
Leda ruční, pohledem na měrku. :D

tepixj

Příspěvky: 20
Registrován: 9.12.2007, ned 23:43

Příspěvek od tepixj » 10.12.2007, pon 15:11

Harous píše:Nevim jak u 156, ale u 155 16V TS cidlo hladiny oleje bylo. Samozrejme nefunkcni... :) Tlak oleje byl jednak na analogovem ukazateli v palubce a digital kontrolka mazani. A v check controlu byla kontrolka od toho hladinoveho cidla, takze tam bylo...
155 neznám, ale 146 a 145 žádné cidlo take nemaj. :D

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 10.12.2007, pon 15:34

tepixj píše:
coyote píše:Např já čidlo hladiny u JTD mám, ale to není TS :)
Leda ruční, pohledem na měrku. :D
Mám ti to zajet ukázat? :) Je tam, a hladinu ukazuje na palubním počítači:wink:

Důkaz místo slibů:

Obrázek
Naposledy upravil(a) coyote dne 10.12.2007, pon 16:00, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 10.12.2007, pon 15:56

Tohle je popis checku ze 155, jde o kontrolku cislo 3. Nevim jak 145 a 146, ale 155 to cidlo mela. Mozna prave diky tomu checku...

Obrázek
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 10.12.2007, pon 16:03

tak hlavně se na nečem shodnout, aby článek nebyl zavádějící nebo se zbytečně nepředělával :D
Alfetta GTV L

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 10.12.2007, pon 17:30

myslím, že tepixj, Harous ani Coyote si neprotiřečí, protože každej mluví o jiném autě :wink: 156 vs. 155 vs. 147
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 10.12.2007, pon 17:39

Ja nakonec sehnal motor ze 146 TI a trochu matne si vzpominam, ze museli prehazovat vanu. Mozna prave kvuli tomu cidlu...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

tepixj

Příspěvky: 20
Registrován: 9.12.2007, ned 23:43

Příspěvek od tepixj » 10.12.2007, pon 17:48

coyote píše:
tepixj píše:
coyote píše:Např já čidlo hladiny u JTD mám, ale to není TS :)
Leda ruční, pohledem na měrku. :D
Mám ti to zajet ukázat? :) Je tam, a hladinu ukazuje na palubním počítači:wink:

Důkaz místo slibů:

Obrázek
To se mi líbí, jsem rád že ses nechal vyprovokovat a poslal důkaz. :D

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 10.12.2007, pon 18:12

Kdybych tu 155 jeste mel, tak pod ni klidne vlezu to vyfotit... :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 10.12.2007, pon 18:19

tepixj píše: To se mi líbí, jsem rád že ses nechal vyprovokovat a poslal důkaz. :D
:smt016 a ty jsi zas o něco chytřejší :wink:
Harous píše:Kdybych tu 155 jeste mel, tak pod ni klidne vlezu to vyfotit... :-D
Dobrej nápad... :) Mám?
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů