Zadírání motorů TS 16V

Odpovědět
Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 7.2.2008, čtv 13:31

no to teda :) uplne jak novej :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

tepixj

Příspěvky: 20
Registrován: 9.12.2007, ned 23:43

Zkazka

Příspěvek od tepixj » 8.2.2008, pát 17:19

Netušim kde se vzalo to tvrzení že za zadírání může kontrolka mazání. Jak už jsem napsal je nastavena na cca 0,3 -0,5 baru a to je tlak který nastane pouze , kdyz v motoru neni dostatek oleje a čerpadlo si přisává vzduch.
Min. dvakrát jsem zažil auto (ne alfa) které mělo nedostatek oleje (suchá měrka) a kontrolka nesvítila. nedostatek oleje byl signalizován cvakáním hydroštelů. Po dolití během dvou vteřin ticho. Pokud bych připojil tlakoměr olej bylo by vidět že motor má nízký mazací tlak, ale ne natolik aby se rosvítila kontrolka. V prostoru sacího koše se vlivem podtlaku sníží hladina natolik že s olejem nasává čerpadlo také vzduch. Tím jde tlak dolu.
Pokud je čidlo vadné kontrolka svítí pořád nebo vůbec.
Prostě a jednoduše pokud se kontrolka rozsvítí, motor uz vůbec nemaže a u alfy už je zralý na výměnu ložisek, svádět zadření na to že se kontrolka nerozsvítila je trochu pozdě.

tepixj

Příspěvky: 20
Registrován: 9.12.2007, ned 23:43

Příspěvek od tepixj » 8.2.2008, pát 17:27

Pro ty kteří chtějí udělat pro prevenci zadření maximum je jednoduché řešení. Namontovat tlakoměr oleje, kontrolovat jeho hladinu na měrce, olej pravidelně měnit a samozřejmě sledovat za jízdy jeho tlak. Měření hladiny a tlaku oleje se vzájemě nenahrazují pouze doplňují.
Základ je: Nepoužívat kontrolku mazání jako ukazatel množství oleje, na to tam opravdu není. :smt021

lemmy
Uživatelský avatar

Příspěvky: 66
Registrován: 7.2.2008, čtv 11:48
Bydliště: Osek u Duchcova
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lemmy » 8.2.2008, pát 20:16

tepixj > Tak nevím jestli tady každej nemluví o něčem trochu jinym ..... ty mluvíš o kontrolce tlaku oleje (mazání), ale při čtení některých předchozích přízpěvků bych řekl že se probírá nefunkčnost kontrolky hladiny oleje, což je něco úplně jinýho .... :smt021
AR 159 1.8 mpi
ex: AR 155 1.6 16V TS
ex: AR 33 1.7 ie

tepixj

Příspěvky: 20
Registrován: 9.12.2007, ned 23:43

Příspěvek od tepixj » 8.2.2008, pát 21:25

lemmy píše:tepixj > Tak nevím jestli tady každej nemluví o něčem trochu jinym ..... ty mluvíš o kontrolce tlaku oleje (mazání), ale při čtení některých předchozích přízpěvků bych řekl že se probírá nefunkčnost kontrolky hladiny oleje, což je něco úplně jinýho .... :smt021
Asi máš pravdu, ale pokud to vezmu obecně, tak se o kontrolce mluví i u 156 která má pouze kontrolku tlaku mazání. Je to i na 156 foru. Nepopírám že pokud šlo o reakci na předchozí přízpěvek, tak jsem mimo mísu :smt077 . 155 neznám, ale davaly se do ni dva TS jeden 8ventil starší konstrukce a TS 16V který se dával také do 156. Zadírání se týká 16V a ten ani ve 155 podle mích infomací čidlo hladiny nemá. A pokud má tak požaduji důkz. :smt100

tepixj

Příspěvky: 20
Registrován: 9.12.2007, ned 23:43

Příspěvek od tepixj » 8.2.2008, pát 21:32

Tak už jsem se definitivně znemožnil a už mužu jen držet hubu a šoupat nohama :oops: . Čidlo hladiny u 155 TS 16V je. Ve 156 zídné hladinové čidlo neni. :smt013
Naposledy upravil(a) tepixj dne 9.2.2008, sob 00:16, celkem upraveno 2 x.

Strawberry156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 32
Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Strawberry156 » 8.2.2008, pát 23:27

tepixj píše:Tak už jsem se definitivně znemožnil a už mužu jen držet hubu a šoupat nohama :oops: . Čidlo tam je. :smt013
Takže to čidlo hladiny má i TS 16V ve 156?Já měl za to,že tam není,že je tam jen čidlo tlaku a to ukáže až když tam žádnej olej není-respektive když už je pozdě,když už to zadíráš.Kde je to čidlo?Na vaně?Při kolika litrech oleje se rozsvítí kontrolka?
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost

tepixj

Příspěvky: 20
Registrován: 9.12.2007, ned 23:43

Příspěvek od tepixj » 9.2.2008, sob 00:13

Abych byl přesný, čidlo u TS 16V má jen 155, 156 ne. U 155 je ve vaně vedle měrky oleje.

maczaCZ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1
Registrován: 28.2.2008, čtv 19:34
Bydliště: Pv/Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od maczaCZ » 10.3.2008, pon 23:11

Nazdárek, jsem řekněme Alfa kinder. :oops: Zájímá mě pár věcí ohledně 155ky a motoru Twin Spark.
Všimnul sem si, že jsou docela hojně rozšířeny 1.7TS a 1.8TS. Má to většinou slušnou výbavu oproti jiným autům ve stejné cenové kategorii. Ale je tak nějak všeobecně rozšířeno, že TwinSparky jsou hodně náročný na údržbu trpí mnohem více na chování předchozího majitele a vůbec jsou takový poruchový, na druhou stranu spousta lidí ty auta má a nestěžuje si. Kolik tak stojí rozvody (normálně v servisu ne po známosti, ale zase ne u autorizovanýho) a výměna svíček u TSka? A k 155ce jako takové ať tu nepíšu zbytečně milion příspěvků, je to pozink a co ty plechy? odolá to? Já jen, že se v tom kamarádovi zabil známej (konkrétně v 156ce) a říkal, že to byla hromada cucků, že neměl nejmenší šanci. Dostal smyk, šel přes střechu a sloupky to nevydržely...
Tak mě jen zajímá jak je to u 155ky, dost se mi líbí, ale tohle mě od případně koupě odradilo. :(

Díky za jakékoliv informace a hodně štěstí při opečovávání miláčků :-)
Na prodej - Lancia Dedra 1.6 ie 57kW

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 10.3.2008, pon 23:35

Je nutny rozlisit TwinSparky 8V a 16V. Ty problemy se tykaji tech 16V a i tady toho bylo napsano dost. Ty 8V byvaji naopak drzaci a tusim, ze nektery maji i rozvodovy retezy, takze odpada vymena rozvodaku. Zase se nesmi opominat kontrola napinaku. Takze jako idealni povazuju 155 tesne pred nabehnutim tech 16V modelu. Ty 16V maji rozsireny podvozek a diky tomu i vytazeny blatniky, zatimco puvodni model ma klasicky lemy. Horsi je, ze ty 155 obecne uz neco pamatuji a projevuje se to prave na stavu. Malokdy je k videni peknej kousek. Obcas se objevi pekna a zachovala 16V, takze je to na zvazeni. Jinak plechy sou pozink a nehnije to, oproti Dedre to ma jinak naladenej podvozek a jiny rizeni. Ale obecne si myslim, ze pokud znas Dedru, znas i 155... K ty bezpecnosti se nema cenu vyjadrovat, zabit se muzes v cemkoliv a absolutne nic se podle toho neda soudit...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Snooori

Příspěvky: 23
Registrován: 20.4.2008, ned 11:19

Příspěvek od Snooori » 20.4.2008, ned 11:20

Zdar Alfisti, zaujimalo by ma ako je to vlastne z TS motormi, s tym povestnym zadieranim kluky a vydieranim lozisiek? Zaujimalo by ma to ci ste sa s tym uz stretli, ci je to pravidlo ze ti motory proste odidu, ale mozu slapat ako hodinky stale... Kamaratovi sa minuly tyzden presne takto zadrel 1.8TS na 156, kluka za zlomila a "vyletela" spodkom. Ja osobne mam Alfu 146 1.4TS rv 98 predfacelift a myslim ze aj ten starsi motor, najazdene nieco cez 240tisic a vsetko v pohode. Co sa tyka zravosti oleja tak som na tom tak okolo 1litra na 10 000km. Davam tam polosyntetiku Castrol

Hovorim o tomto aby ste boli v obraze: http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... -motory-TS

Osobne mam tento motor:

Obrázek

to je myslim ten starsi, tak by ma este zaujimalo ako su na tom tieto motory...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 20.4.2008, ned 15:09

Ty 16V jsou rizikovy vsechny, ale tech faktoru tam asi bude vic najednou. Tesit Te muze, ze ta 1.4 by mela byt nejmin problemova, prestoze ma nejvyssi merny vykon...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Tazdevil
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 22.2.2007, čtv 22:05
Bydliště: Zbiroh

Příspěvek od Tazdevil » 11.5.2008, ned 18:16

Tak jsem prolítl celou diskuzi... Ufff... Ale je to dilema, co...

Jen moje zkušenost:

Mám 2.0 TS (114 kW) z roku 3/2000. Najeto je na něm k dnešnímu dni 240900 km.

Oleje v motoru byly následující: Selenia 10W60, Castrol GTX(Magnatec) 10W40, a pak i jednou Castrol 5W40 a jednou dokonce olej 0W40. Nejvíce kilometrů ten motor najezdil na 10W40...
Měnil jsem ho pravidelně po předepsaných 20 tis. Ano, je to hodně, to chápu... Teď, když už je přece jen trochu postarší, tak měním po 15 tis. km. Olej kontroluji vcelku pravidelně, ale ne zase tak úzkostlivě...

Jsem prvním majitelem vozu. Občas ho řídila i bývalá manželka, velmi sporadicky otec a matka... Nejsem střelec - ale taky nejezdím "na lehkou nohu", občas jsem točil až do červeného, zvládla i jízdu na okruhu...

Na motoru nebylo zatím nic poškozeného, kromě známých věcí jako je variátor a termostat...

Asi jsem měl štěstí na dobrej výrobek \:D/

Jakmile se ale cokoliv stane, dám vědět...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa 147 1.6 TS '06 v rodině

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 12.5.2008, pon 09:35

Tazdevil: Gratuluji ke spolehlivé alfici. =D>
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Morus

Příspěvky: 2
Registrován: 8.7.2008, úte 13:42
Bydliště: Lomnice nad Lužnicí

Příspěvek od Morus » 8.7.2008, úte 16:13

Vida, 241000 km a motor OK. Podle mě ty zadřený motory budou z velký části u min. drzhých majitelů, tzn. možná na Alfách se stočeným tachometrem. To pak snadno se zadře motor při 150.000km když má najeto třeba 250.000 km. To je jen můj názor. :smt102
Alfa 146 1,6 TS 1998

DonFabi
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 604
Registrován: 28.5.2008, stř 20:59

Příspěvek od DonFabi » 9.11.2008, ned 08:18

2.0TS 16V
Obrázek
Obrázek
Obrázek
to vo vani je rozomlety piest :D
ojnica a lozisko
Obrázek
Obrázek
mensia diera
Obrázek
Obrázek

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 9.11.2008, ned 08:35

Fabi, co to tvůj názor na TS a jejich ojniční ložiska? Proč teda došlo k tomu, co je na fotkách.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

DonFabi
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 604
Registrován: 28.5.2008, stř 20:59

Příspěvek od DonFabi » 9.11.2008, ned 09:18

moj nazor na TS je taky su to dobre motory vsetko je o tom ako sa k nim clovek sprava a ako casto meni olej a hlavne aky olej donho leje z tohto motora nikdy nemozme vyzadovat tolko kolko z V6

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 9.11.2008, ned 12:09

Dobrej motor si predstavuju trosku jinak. Nejak neni normalni, ze jich asi 30% zaklepe na klice... :(
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 9.11.2008, ned 19:16

Když se dívám na podobné fotky, vnucuje se otázka, na co ty ložiska šlapaly. Podle mě je to opravdu o olejovém servise. Samozřejmě bude hrát roli i výrobce, přesněji řečeno samotné šály, protože proč jiný výrobce snese jiný olej a 2.0 TS od Alfa Romeo nikoliv? Je přinejmenším podivné, že se zadírají jen motory jeté na jiný olej než předepsaný výrobcem, tohle už přece není náhoda. Ale zase, je to jen spekulace?
Těch 30 procent je dost přehnané :cry:
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 9.11.2008, ned 20:54

podle neoficiálních informací je pravděpodobnost, že selže agregát něco pod 9 %, u Alfy Romeo 156 používající motorizaci TS 16v je to ale 34 %. Při té příležitosti je zajímavé uvést,že u AR 146 je to asi 14 % a u AR 147 kolem 16 % těchto motorů…
Tohle je citace z clanku tady na webu. Pochybuju, ze by si to Integrale jen tak vycucal z prstu. Spis je to smutna realita. :( Ja jsem si tim prosel u 155 a vim jedno - 16V TwinSpark mi nesmi do baraku. :roll:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

HeSH
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 222
Registrován: 23.8.2008, sob 16:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od HeSH » 9.11.2008, ned 20:59

Takhle podle mě spolehlivý motor nevypadá... ba ani dobrý ne. Pokud má olej stejné složení je nesmysl aby to mělo vliv jestli je to Selenie nebo Texaco, Castrol nebo další. Složení je na pevno dané. Osobně co vidim, bych TS asi opravdu nechtěl...
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 9.11.2008, ned 21:02

ale co nechápu, že se zadírá 2,0 T.S. mnohem častěji u 156-ky, než u 147-mi. Možná to bude opravdu spíše problém těch prvních dvou-tří ročníků
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 9.11.2008, ned 21:12

Je to mozny, protoze treba JTS ma spodek stejnej a takovy problemy nema. :-k
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 9.11.2008, ned 21:19

Ale olej žere taky dost a nekontrolovat to, tak do výměny jsem na půlce náplně
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů