Zadírání motorů TS 16V
Zkazka
Netušim kde se vzalo to tvrzení že za zadírání může kontrolka mazání. Jak už jsem napsal je nastavena na cca 0,3 -0,5 baru a to je tlak který nastane pouze , kdyz v motoru neni dostatek oleje a čerpadlo si přisává vzduch.
Min. dvakrát jsem zažil auto (ne alfa) které mělo nedostatek oleje (suchá měrka) a kontrolka nesvítila. nedostatek oleje byl signalizován cvakáním hydroštelů. Po dolití během dvou vteřin ticho. Pokud bych připojil tlakoměr olej bylo by vidět že motor má nízký mazací tlak, ale ne natolik aby se rosvítila kontrolka. V prostoru sacího koše se vlivem podtlaku sníží hladina natolik že s olejem nasává čerpadlo také vzduch. Tím jde tlak dolu.
Pokud je čidlo vadné kontrolka svítí pořád nebo vůbec.
Prostě a jednoduše pokud se kontrolka rozsvítí, motor uz vůbec nemaže a u alfy už je zralý na výměnu ložisek, svádět zadření na to že se kontrolka nerozsvítila je trochu pozdě.
Min. dvakrát jsem zažil auto (ne alfa) které mělo nedostatek oleje (suchá měrka) a kontrolka nesvítila. nedostatek oleje byl signalizován cvakáním hydroštelů. Po dolití během dvou vteřin ticho. Pokud bych připojil tlakoměr olej bylo by vidět že motor má nízký mazací tlak, ale ne natolik aby se rosvítila kontrolka. V prostoru sacího koše se vlivem podtlaku sníží hladina natolik že s olejem nasává čerpadlo také vzduch. Tím jde tlak dolu.
Pokud je čidlo vadné kontrolka svítí pořád nebo vůbec.
Prostě a jednoduše pokud se kontrolka rozsvítí, motor uz vůbec nemaže a u alfy už je zralý na výměnu ložisek, svádět zadření na to že se kontrolka nerozsvítila je trochu pozdě.
Pro ty kteří chtějí udělat pro prevenci zadření maximum je jednoduché řešení. Namontovat tlakoměr oleje, kontrolovat jeho hladinu na měrce, olej pravidelně měnit a samozřejmě sledovat za jízdy jeho tlak. Měření hladiny a tlaku oleje se vzájemě nenahrazují pouze doplňují.
Základ je: Nepoužívat kontrolku mazání jako ukazatel množství oleje, na to tam opravdu není.
Základ je: Nepoužívat kontrolku mazání jako ukazatel množství oleje, na to tam opravdu není.
- lemmy
- Příspěvky: 66
- Registrován: 7.2.2008, čtv 11:48
- Bydliště: Osek u Duchcova
- Kontaktovat uživatele:
tepixj > Tak nevím jestli tady každej nemluví o něčem trochu jinym ..... ty mluvíš o kontrolce tlaku oleje (mazání), ale při čtení některých předchozích přízpěvků bych řekl že se probírá nefunkčnost kontrolky hladiny oleje, což je něco úplně jinýho ....
AR 159 1.8 mpi
ex: AR 155 1.6 16V TS
ex: AR 33 1.7 ie
ex: AR 155 1.6 16V TS
ex: AR 33 1.7 ie
Asi máš pravdu, ale pokud to vezmu obecně, tak se o kontrolce mluví i u 156 která má pouze kontrolku tlaku mazání. Je to i na 156 foru. Nepopírám že pokud šlo o reakci na předchozí přízpěvek, tak jsem mimo mísu . 155 neznám, ale davaly se do ni dva TS jeden 8ventil starší konstrukce a TS 16V který se dával také do 156. Zadírání se týká 16V a ten ani ve 155 podle mích infomací čidlo hladiny nemá. A pokud má tak požaduji důkz.lemmy píše:tepixj > Tak nevím jestli tady každej nemluví o něčem trochu jinym ..... ty mluvíš o kontrolce tlaku oleje (mazání), ale při čtení některých předchozích přízpěvků bych řekl že se probírá nefunkčnost kontrolky hladiny oleje, což je něco úplně jinýho ....
- Strawberry156
- Příspěvky: 32
- Registrován: 1.7.2007, ned 02:18
- Bydliště: Praha
Takže to čidlo hladiny má i TS 16V ve 156?Já měl za to,že tam není,že je tam jen čidlo tlaku a to ukáže až když tam žádnej olej není-respektive když už je pozdě,když už to zadíráš.Kde je to čidlo?Na vaně?Při kolika litrech oleje se rozsvítí kontrolka?tepixj píše:Tak už jsem se definitivně znemožnil a už mužu jen držet hubu a šoupat nohama . Čidlo tam je.
Alfa Romeo Giulietta 1,6 100Hp - Minulost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost
Alfa Romeo Giulietta 1,8 121Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 150Hp - Minulost
Alfa Romeo 156 2.0 Twin Spark 155Hp - Současnost
Nazdárek, jsem řekněme Alfa kinder. Zájímá mě pár věcí ohledně 155ky a motoru Twin Spark.
Všimnul sem si, že jsou docela hojně rozšířeny 1.7TS a 1.8TS. Má to většinou slušnou výbavu oproti jiným autům ve stejné cenové kategorii. Ale je tak nějak všeobecně rozšířeno, že TwinSparky jsou hodně náročný na údržbu trpí mnohem více na chování předchozího majitele a vůbec jsou takový poruchový, na druhou stranu spousta lidí ty auta má a nestěžuje si. Kolik tak stojí rozvody (normálně v servisu ne po známosti, ale zase ne u autorizovanýho) a výměna svíček u TSka? A k 155ce jako takové ať tu nepíšu zbytečně milion příspěvků, je to pozink a co ty plechy? odolá to? Já jen, že se v tom kamarádovi zabil známej (konkrétně v 156ce) a říkal, že to byla hromada cucků, že neměl nejmenší šanci. Dostal smyk, šel přes střechu a sloupky to nevydržely...
Tak mě jen zajímá jak je to u 155ky, dost se mi líbí, ale tohle mě od případně koupě odradilo.
Díky za jakékoliv informace a hodně štěstí při opečovávání miláčků :-)
Všimnul sem si, že jsou docela hojně rozšířeny 1.7TS a 1.8TS. Má to většinou slušnou výbavu oproti jiným autům ve stejné cenové kategorii. Ale je tak nějak všeobecně rozšířeno, že TwinSparky jsou hodně náročný na údržbu trpí mnohem více na chování předchozího majitele a vůbec jsou takový poruchový, na druhou stranu spousta lidí ty auta má a nestěžuje si. Kolik tak stojí rozvody (normálně v servisu ne po známosti, ale zase ne u autorizovanýho) a výměna svíček u TSka? A k 155ce jako takové ať tu nepíšu zbytečně milion příspěvků, je to pozink a co ty plechy? odolá to? Já jen, že se v tom kamarádovi zabil známej (konkrétně v 156ce) a říkal, že to byla hromada cucků, že neměl nejmenší šanci. Dostal smyk, šel přes střechu a sloupky to nevydržely...
Tak mě jen zajímá jak je to u 155ky, dost se mi líbí, ale tohle mě od případně koupě odradilo.
Díky za jakékoliv informace a hodně štěstí při opečovávání miláčků :-)
Na prodej - Lancia Dedra 1.6 ie 57kW
Je nutny rozlisit TwinSparky 8V a 16V. Ty problemy se tykaji tech 16V a i tady toho bylo napsano dost. Ty 8V byvaji naopak drzaci a tusim, ze nektery maji i rozvodovy retezy, takze odpada vymena rozvodaku. Zase se nesmi opominat kontrola napinaku. Takze jako idealni povazuju 155 tesne pred nabehnutim tech 16V modelu. Ty 16V maji rozsireny podvozek a diky tomu i vytazeny blatniky, zatimco puvodni model ma klasicky lemy. Horsi je, ze ty 155 obecne uz neco pamatuji a projevuje se to prave na stavu. Malokdy je k videni peknej kousek. Obcas se objevi pekna a zachovala 16V, takze je to na zvazeni. Jinak plechy sou pozink a nehnije to, oproti Dedre to ma jinak naladenej podvozek a jiny rizeni. Ale obecne si myslim, ze pokud znas Dedru, znas i 155... K ty bezpecnosti se nema cenu vyjadrovat, zabit se muzes v cemkoliv a absolutne nic se podle toho neda soudit...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Zdar Alfisti, zaujimalo by ma ako je to vlastne z TS motormi, s tym povestnym zadieranim kluky a vydieranim lozisiek? Zaujimalo by ma to ci ste sa s tym uz stretli, ci je to pravidlo ze ti motory proste odidu, ale mozu slapat ako hodinky stale... Kamaratovi sa minuly tyzden presne takto zadrel 1.8TS na 156, kluka za zlomila a "vyletela" spodkom. Ja osobne mam Alfu 146 1.4TS rv 98 predfacelift a myslim ze aj ten starsi motor, najazdene nieco cez 240tisic a vsetko v pohode. Co sa tyka zravosti oleja tak som na tom tak okolo 1litra na 10 000km. Davam tam polosyntetiku Castrol
Hovorim o tomto aby ste boli v obraze: http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... -motory-TS
Osobne mam tento motor:
to je myslim ten starsi, tak by ma este zaujimalo ako su na tom tieto motory...
Hovorim o tomto aby ste boli v obraze: http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... -motory-TS
Osobne mam tento motor:
to je myslim ten starsi, tak by ma este zaujimalo ako su na tom tieto motory...
Ty 16V jsou rizikovy vsechny, ale tech faktoru tam asi bude vic najednou. Tesit Te muze, ze ta 1.4 by mela byt nejmin problemova, prestoze ma nejvyssi merny vykon...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Tak jsem prolítl celou diskuzi... Ufff... Ale je to dilema, co...
Jen moje zkušenost:
Mám 2.0 TS (114 kW) z roku 3/2000. Najeto je na něm k dnešnímu dni 240900 km.
Oleje v motoru byly následující: Selenia 10W60, Castrol GTX(Magnatec) 10W40, a pak i jednou Castrol 5W40 a jednou dokonce olej 0W40. Nejvíce kilometrů ten motor najezdil na 10W40...
Měnil jsem ho pravidelně po předepsaných 20 tis. Ano, je to hodně, to chápu... Teď, když už je přece jen trochu postarší, tak měním po 15 tis. km. Olej kontroluji vcelku pravidelně, ale ne zase tak úzkostlivě...
Jsem prvním majitelem vozu. Občas ho řídila i bývalá manželka, velmi sporadicky otec a matka... Nejsem střelec - ale taky nejezdím "na lehkou nohu", občas jsem točil až do červeného, zvládla i jízdu na okruhu...
Na motoru nebylo zatím nic poškozeného, kromě známých věcí jako je variátor a termostat...
Asi jsem měl štěstí na dobrej výrobek
Jakmile se ale cokoliv stane, dám vědět...
Jen moje zkušenost:
Mám 2.0 TS (114 kW) z roku 3/2000. Najeto je na něm k dnešnímu dni 240900 km.
Oleje v motoru byly následující: Selenia 10W60, Castrol GTX(Magnatec) 10W40, a pak i jednou Castrol 5W40 a jednou dokonce olej 0W40. Nejvíce kilometrů ten motor najezdil na 10W40...
Měnil jsem ho pravidelně po předepsaných 20 tis. Ano, je to hodně, to chápu... Teď, když už je přece jen trochu postarší, tak měním po 15 tis. km. Olej kontroluji vcelku pravidelně, ale ne zase tak úzkostlivě...
Jsem prvním majitelem vozu. Občas ho řídila i bývalá manželka, velmi sporadicky otec a matka... Nejsem střelec - ale taky nejezdím "na lehkou nohu", občas jsem točil až do červeného, zvládla i jízdu na okruhu...
Na motoru nebylo zatím nic poškozeného, kromě známých věcí jako je variátor a termostat...
Asi jsem měl štěstí na dobrej výrobek
Jakmile se ale cokoliv stane, dám vědět...
Alfa Stelvio 2.0 Veloce '21
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa 147 1.6 TS '06 v rodině
Alfa 147 GTA '05 by Autodelta
Alfa 159 SW 2.4 JTDm '07 pseudo Ti
ex Alfa GT 1.9 JTD '05
ex Alfa 147 2.0 TS Selespeed '01
ex Alfa 156 2.0 TS '00
ex Mazda 323f 1.9 GT '94
a další Alfa 147 1.6 TS '06 v rodině
Fabi, co to tvůj názor na TS a jejich ojniční ložiska? Proč teda došlo k tomu, co je na fotkách.
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Když se dívám na podobné fotky, vnucuje se otázka, na co ty ložiska šlapaly. Podle mě je to opravdu o olejovém servise. Samozřejmě bude hrát roli i výrobce, přesněji řečeno samotné šály, protože proč jiný výrobce snese jiný olej a 2.0 TS od Alfa Romeo nikoliv? Je přinejmenším podivné, že se zadírají jen motory jeté na jiný olej než předepsaný výrobcem, tohle už přece není náhoda. Ale zase, je to jen spekulace?
Těch 30 procent je dost přehnané
Těch 30 procent je dost přehnané
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Tohle je citace z clanku tady na webu. Pochybuju, ze by si to Integrale jen tak vycucal z prstu. Spis je to smutna realita. Ja jsem si tim prosel u 155 a vim jedno - 16V TwinSpark mi nesmi do baraku.podle neoficiálních informací je pravděpodobnost, že selže agregát něco pod 9 %, u Alfy Romeo 156 používající motorizaci TS 16v je to ale 34 %. Při té příležitosti je zajímavé uvést,že u AR 146 je to asi 14 % a u AR 147 kolem 16 % těchto motorů…
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Takhle podle mě spolehlivý motor nevypadá... ba ani dobrý ne. Pokud má olej stejné složení je nesmysl aby to mělo vliv jestli je to Selenie nebo Texaco, Castrol nebo další. Složení je na pevno dané. Osobně co vidim, bych TS asi opravdu nechtěl...
Fiat Stilo 1.6 16v 3dv. r.v. 2002 - Rodičů
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
Renault Mégane Coupe Coach - Yellow, momentální mazel.
EX: Alfa Romeo 146, 1.4 i.e Boxer.
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
ale co nechápu, že se zadírá 2,0 T.S. mnohem častěji u 156-ky, než u 147-mi. Možná to bude opravdu spíše problém těch prvních dvou-tří ročníků
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3356
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Ale olej žere taky dost a nekontrolovat to, tak do výměny jsem na půlce náplně
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů