Zadírání motorů TS 16V
Re: Zadírání motorů TS 16V
katy si uz delal
Re: Zadírání motorů TS 16V
Jo, dělal:
A dneska jsem s tím prošel STK.
A dneska jsem s tím prošel STK.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
jo koukam ze ropovod by nam dvema delat nedaly,ale pokud tesni tak co estetiku na tychto miestach stejnak nik neoceni a jaguar prosel emysema taky.
Re: Zadírání motorů TS 16V
Takovým tím hobby COčkem. To je moje vrcholné dílo! Kdybyste viděli, jak jsem vařil vlnovec pod autem ... :-)
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
- Ježura
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 29.5.2012, úte 01:05
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Pánové, dá se v rámci přednákupní prohlídky v servisu nějak spolehlivě poznat, jestli je 16v TS v dobrý kondici nebo spolehlivě na odchodu? Jde o 1.6 nebo 1.8 do roku 2000 včetně.
EDIT: Respektive asi bude poznat, jak jsou na tom vačky nebo klika, když to bude rozhozený, ale jestli se má člověk koukat po něčem speciálním.
EDIT: Respektive asi bude poznat, jak jsou na tom vačky nebo klika, když to bude rozhozený, ale jestli se má člověk koukat po něčem speciálním.
Saab 9-5 Aero MY 2004 (2.3 Turbo, 184 kW)
Re: Zadírání motorů TS 16V
Nemyslím si, že neco takovéh existuje. Asi bych se zaměřil klasicky na množství oleje, nic jinýho mě nenapadá.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
- Ježura
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 29.5.2012, úte 01:05
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zadírání motorů TS 16V
Díky, vědomí, že to nakonec stejně bude loterie je kupodivu celkem uklidňující
Saab 9-5 Aero MY 2004 (2.3 Turbo, 184 kW)
- Alfa33rulez
- Příspěvky: 49
- Registrován: 13.8.2018, pon 04:49
- Bydliště: Praha
Re: Zadírání motorů TS 16V
Já teda ze zkušeností s TS 16v, měl jsem 1999 156 2.0, takže podle všeho největší průser, TSko 16v mk2. Ale úplně v pohodě, měla skoro 200k a motor jel pořád jako novej. Jediný problém je mezi volantem a sedačkou. Ta miliarda článků a řečí kolem toho byla úplně k ničemu. Pokud tam člověk dal selenii 10W60, pravidelně ji měnil a držel se u horní rysky tzn. zcela běžná rutina, nebyl žádný problém. Motor žere trochu oleje, ale to je úplně normální! Jo, když si 156 koupila ženská a nikdy se nepodívala pod kapotu, dokud ji mezi nohama neskončila ojnice, nebo ko.koti, kteří to honili za studena, (jiná roztažnost materiálů u 16v) tak je to jasné. Nesvádějte to ale na motor. Dneska jsem viděl 2.0 TS 16v které mělo 435000km. Taky není možné srovnávat s TS 8v, pač je to úplně jiný motor a podobné má jenom jméno. Taky, pokud by TS 16v byl průser, nikdy by se nevyráběl tolik roků.
Naposledy upravil(a) Alfa33rulez dne 12.12.2018, stř 17:20, celkem upraveno 1 x.
GT 2.0 JTS
ex: 33 Imola (1993), 164 2.0 TS (1989), 146 1.6 ie (1997), 156 2.0 TS (1999), 155 1.7 TS (1994)
ex: 33 Imola (1993), 164 2.0 TS (1989), 146 1.6 ie (1997), 156 2.0 TS (1999), 155 1.7 TS (1994)
- Alfa33rulez
- Příspěvky: 49
- Registrován: 13.8.2018, pon 04:49
- Bydliště: Praha
Re: Zadírání motorů TS 16V
Třeba tohle vůbec nedává smysl.. Je vidět, že problém opravdu není v motoru..
AR 145/146 - 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 - nevidel jsem snad jedinou s kleklym motorem.
AR 155 1.8, 2.0 - 1.8 s kleklym jsem nevidel, zato 2.0 s kleklym je naprosto bezny (vcetne ty moji - ted tam je motor ze 146 ;-) (i kdyz jsou stejny))
AR 156 1.6, 1.8, 2.0 - 1.6 obcas, 1.8 casteji, 2.0 bezne
AR 147 1.6, 2.0 - nevidel jsem jedinou s kleklym motorem
AR 166 2.0 - sem tam je k videni, ale je fakt ze 166 tolik nesleduju.
Každopádně to hezky ukazuje, že problém je v přístupu a v údržbě. Kdo si koupil 146 Ti už věděl, co si kupuje a podle toho se k autu choval, proto bylo tak málo zadřených. 155 2.0 člověk si myslel, že má asi DTM a honil to až běda bez řádné kontroly hladiny oleje. 156 2.0 to už jsem zmínil. U 166 stejně jako u 156.
AR 145/146 - 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 - nevidel jsem snad jedinou s kleklym motorem.
AR 155 1.8, 2.0 - 1.8 s kleklym jsem nevidel, zato 2.0 s kleklym je naprosto bezny (vcetne ty moji - ted tam je motor ze 146 ;-) (i kdyz jsou stejny))
AR 156 1.6, 1.8, 2.0 - 1.6 obcas, 1.8 casteji, 2.0 bezne
AR 147 1.6, 2.0 - nevidel jsem jedinou s kleklym motorem
AR 166 2.0 - sem tam je k videni, ale je fakt ze 166 tolik nesleduju.
Každopádně to hezky ukazuje, že problém je v přístupu a v údržbě. Kdo si koupil 146 Ti už věděl, co si kupuje a podle toho se k autu choval, proto bylo tak málo zadřených. 155 2.0 člověk si myslel, že má asi DTM a honil to až běda bez řádné kontroly hladiny oleje. 156 2.0 to už jsem zmínil. U 166 stejně jako u 156.
GT 2.0 JTS
ex: 33 Imola (1993), 164 2.0 TS (1989), 146 1.6 ie (1997), 156 2.0 TS (1999), 155 1.7 TS (1994)
ex: 33 Imola (1993), 164 2.0 TS (1989), 146 1.6 ie (1997), 156 2.0 TS (1999), 155 1.7 TS (1994)
Re: Zadírání motorů TS 16V
Tahle moje citace (výpis typů a jak často jsem narazil na kleklý motor) už je dost stará, to už nějaký pátek bude. Teorie o 155 ala DTM, ženských je sice zajímavá, ale to je tak všechno. Zanedbaná údržba tu taky dlouho nebyla.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Alfa33rulez
- Příspěvky: 49
- Registrován: 13.8.2018, pon 04:49
- Bydliště: Praha
Re: Zadírání motorů TS 16V
GT 2.0 JTS
ex: 33 Imola (1993), 164 2.0 TS (1989), 146 1.6 ie (1997), 156 2.0 TS (1999), 155 1.7 TS (1994)
ex: 33 Imola (1993), 164 2.0 TS (1989), 146 1.6 ie (1997), 156 2.0 TS (1999), 155 1.7 TS (1994)
Re: Zadírání motorů TS 16V
Moja 146Ti má 246 000km a používam ju ako daily na mestskú jazdu (väčšinou studený motor), cca raz mesačne 2x200km po diaľnici (4000rpm dve hodiny vkuse) a pojazdil som už aj nejaký ten autoslalom a nedá sa povedať, že by to tomu motoru prekážalo.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: Zadírání motorů TS 16V
Pokud u jiných motorů dojde do 200tkm k zadření jednoho motoru ze sta a u 16V TS třeba k jednomu z dvaceti, tak to pořád znamená, že ten motor rizikový je. Stejně tak to ale znamená, že těm zbylým 19 může sloužit bez problému.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Alfa33rulez
- Příspěvky: 49
- Registrován: 13.8.2018, pon 04:49
- Bydliště: Praha
Re: Zadírání motorů TS 16V
Jasně no, je to teorie, ale podle mě velice blízko realitě. Myslím si, že se prostě seběhlo více faktorů a ty způsobily katastrofu. K tomu co jsem napsal a co nakonec způsobilo časté zadírání těchto motorů hlavně u 155 a pak i 156, bych ještě přidal ten přechod z TS 8v na 16v. TS 8v, celohliníkový, robustní motor s pohonem řetězem, asi víte na co narážím. Lidi zvyklý na nezničitelný 8v dostali "normální" fiaťácký 16v, litina a hliník, rozvod řemen, kurvítko variátor atp. + těžká noha u mnoha řidičů za studena = pjůser
GT 2.0 JTS
ex: 33 Imola (1993), 164 2.0 TS (1989), 146 1.6 ie (1997), 156 2.0 TS (1999), 155 1.7 TS (1994)
ex: 33 Imola (1993), 164 2.0 TS (1989), 146 1.6 ie (1997), 156 2.0 TS (1999), 155 1.7 TS (1994)
- Alfa33rulez
- Příspěvky: 49
- Registrován: 13.8.2018, pon 04:49
- Bydliště: Praha
Re: Zadírání motorů TS 16V
Ještě bych to svoje pojednání uzavřel.. Nejvíce kleknutých bylo 156. Už jsem to taky nakousnul výše. 156 byla zase o něco blíže masám. Posilovač řízení, ABS, ESP, později park. senzory atp. Hezký, stylový, ale soudobý a moderní vzhled. Žádné pomocné ukazatele jako teplota nebo tlak oleje. To všechno se tvářilo, že je to zcela běžný sedan pro všechny a ALFA to taky tak chtěla, nebo spíš musela chtít. Musela prodávat ve velkém. TS 16v je dobrý, velmi výkonný a spolehlivý motor. Fiaťácký motor Alfa náležitě vytunila, udělala z něho v podstatě sportovní motor, který prostě potřebuje trochu víc péče, než jen jednou za 20k vyměnit olej. Já si myslím, že problém by tehdy z větší části vyřešilo, nechat v autě ukazatele teploty a tlaku oleje, do 2.0 vůbec nedávat vyvažováky a zkrátit intervaly výměny oleje a rozvodů už od začátku. Dát na palubku nějaký nápis, třeba "check oil level regularly" nebo tak něco...
Naposledy upravil(a) Alfa33rulez dne 15.12.2018, sob 22:38, celkem upraveno 1 x.
GT 2.0 JTS
ex: 33 Imola (1993), 164 2.0 TS (1989), 146 1.6 ie (1997), 156 2.0 TS (1999), 155 1.7 TS (1994)
ex: 33 Imola (1993), 164 2.0 TS (1989), 146 1.6 ie (1997), 156 2.0 TS (1999), 155 1.7 TS (1994)
Re: Zadírání motorů TS 16V
Ona ta četnost bude taky daní obchodním úspěchem jednotlivých typů.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- Alfa33rulez
- Příspěvky: 49
- Registrován: 13.8.2018, pon 04:49
- Bydliště: Praha
Re: Zadírání motorů TS 16V
jj to taky
GT 2.0 JTS
ex: 33 Imola (1993), 164 2.0 TS (1989), 146 1.6 ie (1997), 156 2.0 TS (1999), 155 1.7 TS (1994)
ex: 33 Imola (1993), 164 2.0 TS (1989), 146 1.6 ie (1997), 156 2.0 TS (1999), 155 1.7 TS (1994)
Re: Zadírání motorů TS 16V
Nápis na palubce je blbost, jakmile to tam bude pořád, přestaneš to vnímat. To už spíš sensor oleje ... třeba kolega s 156 JTD to měl, palubní počítač mu po zapnutí zapalování ukázal množství oleje.Alfa33rulez píše: ↑15.12.2018, sob 21:05 Ještě bych to svoje pojednání uzavřel.. Nejvíce kleknutých bylo 156. Už jsem to taky nakousnul výše. 156 byla zase o něco blíže masám. Posilovač řízení, ABS, ESP, později park. senzory atp. Hezký, stylový, ale soudobý a moderní vzhled. Žádné pomocné ukazatele jako teplota nebo tlak oleje. To všechno se tvářilo, že je to zcela běžný sedan pro všechny a ALFA to taky tak chtěla, nebo spíš musela chtít. Musela prodávat ve velkém. TS 16v je dobrý, velmi výkonný a spolehlivý motor. Fiaťácký motor Alfa náležitě vytunila, udělala z něho v podstatě sportovní motor, který prostě potřebuje trochu víc péče, než jen jednou za 20k vyměnit olej. Já si myslím, že problém by tehdy z větší části vyřešilo, nechat v autě ukazatele teploty a tlaku oleje, do 2.0 vůbec nedávat vyvažováky a zkrátit intervaly výměny oleje a rozvodů už od začátku. Dát na palubku nějaký nápis, třeba "check oil level regularly" nebo tak něco...
Mimochodem já mám po té GO zatím najeto necelých 10.000km. Spotřeba oleje tak 1L/7000km.
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
- Alfa33rulez
- Příspěvky: 49
- Registrován: 13.8.2018, pon 04:49
- Bydliště: Praha
Re: Zadírání motorů TS 16V
No to je přesně ono, lidi kteří nebyli zvyklí kontrolovat olej, to třeba ještě před servisem přidřeli nebo rovnou zadřeli. Jo třeba hlásič nízké hladiny oleje, to by byla taky pecka. Ten mám v Doblu.
GT 2.0 JTS
ex: 33 Imola (1993), 164 2.0 TS (1989), 146 1.6 ie (1997), 156 2.0 TS (1999), 155 1.7 TS (1994)
ex: 33 Imola (1993), 164 2.0 TS (1989), 146 1.6 ie (1997), 156 2.0 TS (1999), 155 1.7 TS (1994)
Re: Zadírání motorů TS 16V
Potřebuju poradit, sháním někoho šikovnáho nebo firmu, kde by byli ochotní mi projet válce honovačkou? Běžně se to dělá po výbrusu že, ale stačilo by mě jen obnovit honování. Dojedu s blokem asi kamkoliv, to mě netrápí.
Alfa 916 GTV 3.0 V6 CUP CF2 + Quaife
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS
EX: Alfa 166 JTDm 129 kw Automat
Ex: 166 2.4 JTD 110 kW Super
Ex: 166 2.4 JTD 100 kW všecko off
Ex: GTV 3.0 V6 CF3
Ex: Alfa 916 Spider 2.0 TS
Re: Zadírání motorů TS 16V
Mě to dělali zde: http://pavlicekmotordily.cz/
Alfa Romeo 159 SW 1750 TBi
Alfa Romeo 156 SW 2.0 JTS - ex.
Škoda Garde 1.3 MPi
Honda VFR 750 F
Re: Zadírání motorů TS 16V
Jak vysvětlit, že 1,8TS(lehce modifikovaný) montovaný do Fiatů na záděry netrpí....?
Mimo jiné mám v dohledu Stilo (od 120tkm do cca 300tkm), motor pořád jen šepotá, od začátku bere olej (1l na 1-2tkm), provozovaný na Selenii 20K , Selenii ACT a Valvoline Max Life 10W-40...
Mimo jiné mám v dohledu Stilo (od 120tkm do cca 300tkm), motor pořád jen šepotá, od začátku bere olej (1l na 1-2tkm), provozovaný na Selenii 20K , Selenii ACT a Valvoline Max Life 10W-40...
- Roman-okruhari
- Příspěvky: 38
- Registrován: 25.6.2014, stř 10:28
Re: Zadírání motorů TS 16V
Pánové,
mám 147 2.0 TS, po selhaných rozvodech (vodní pumpa) udělána nová hlava. Auto předtím asi rok, možná déle stálo. Nepálí jeden válec, tlaky jsou 14, 8,5 , 14 a 14. Viděl bych to na pístní kroužky. Máte někdo zkušenost s nějakým přípravkem na jejich uvolnění? Stojí to za zkoušku? Našel jsem nějaké přípravky, které se nastříkají přes svíčku a nechají se 24h působit...
Lze vyměnit pístní kroužky spodem? Když bych měnil i klikovku? Nebo ze spodu písty nejdou nandat?
Děkuju za rady.
mám 147 2.0 TS, po selhaných rozvodech (vodní pumpa) udělána nová hlava. Auto předtím asi rok, možná déle stálo. Nepálí jeden válec, tlaky jsou 14, 8,5 , 14 a 14. Viděl bych to na pístní kroužky. Máte někdo zkušenost s nějakým přípravkem na jejich uvolnění? Stojí to za zkoušku? Našel jsem nějaké přípravky, které se nastříkají přes svíčku a nechají se 24h působit...
Lze vyměnit pístní kroužky spodem? Když bych měnil i klikovku? Nebo ze spodu písty nejdou nandat?
Děkuju za rady.
AR Brera TBI Ti
AR 147 2.0 TS
AR 164 3.0 V6 Super
Fiat Coupe 1.8
AR 147 2.0 TS
AR 164 3.0 V6 Super
Fiat Coupe 1.8
Re: Zadírání motorů TS 16V
Kapni tam olej
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host