159 vs zbytek světa

Odpovědět
Roman 156

Příspěvky: 4
Registrován: 22.6.2007, pát 21:33
Bydliště: Praha

Alfa 159 a názory alfistů na ni

Příspěvek od Roman 156 » 22.6.2007, pát 22:56

//presunuto kvuli jednoznacnemu tematickemu zamereni :-) Raddik

Podle mě je nejdůležitější, aby Alfa u svých dalších modelů nerezignovala na jejich sportovnost. Alfa 159/Brera/nový Spider je podle mne tragický omyl. Jsou postavené na naprosto nevhodné velmi těžké platformě a nové benzinové motory na bázi GM určitě také nejsou to pravé ořechové - vždyť ani nemají tradiční gradaci výkonu ve vysokých otáčkách ani ten správný alfácký zvuk. A proč proboha ten šestiválec nabízejí jen s pohonem 4x4 - to si skoro nikdo nekoupí - 159 s tím váží skoro 1,7 t!!! A proč tuto techniku nacpali i do nového Spideru - vždyť toto slovo označuje lehký otevřený sportovní vůz a ne (by't docela hezký) otevřený "tank". Měli by si vzít příklad z Mazdy MX-5, jak lehký a sportovní spider lze i v dnešních podmínkách postavit (a s pohonem na zadek!) Jak proboha může nejsportovnější značka na trhu (nebo už se Alfa za ní nepovažuje) přijít s nejtěžším modelem ve svém segmentu? Proč tu 159 tak extrémně zvětšili? Kde je odkaz Giulie, Alfetty, 75, 155, 156? Alfu 159 si žádný pravověrný alfista prostě nemůže koupit. Sám jsem si měl možnost důkladně vyzkoušet. Na silnici sedí perfektně, ale měl jsem pocit, že řídím Ford Mondeo, a ne Alfu! (A dojem z Brery není o nic lepší). Jestli se Alfa rychle nevzpamatuje, budu si muset svojí 156 z r. 1998 asi nechat navždy...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 23.6.2007, sob 19:50

tak krome toho s tou alfou 159 s tebou naprosto souhlasim....ohledne alfy nemuzu soudit protoze jsem v ni jeste nejel a ani neridil...alfa by mela zustat sportovni znackou....a ne jen dotahovat vykony dnesnich aut z koncernu VW coz mi to tedy trosku pripomina..
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 703
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bull.et » 23.6.2007, sob 21:15

AR musi v prvni rade prodavat, aby byly finance treba na zde tolik zminovany motorsport.
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 23.6.2007, sob 23:51

Roman156: Platforma je těžší než předchozí, neboť trendy v tomto průmyslu jsou celkem jasné a směřují k větší bezpečnosti. Motor nemá tak výraznou gradaci výkonu ve vyšších otáčkách, páč narozdíl od starého táhne i v nízkých. Zvuk má parádní i když klasický "alfácký" JTD překoná asi těžko. Jen se s tím dá jet i na delší vzdálenosti, aniž by tě z hluku bolela hlava. 4x4 mi přijde u takhle vysokého výkonu mnohem praktičtější než předohrab. Přenos výkonu je mnohem pohodovější. Netuším, jak jsi sakra přišel na to, že Alfa Romeo je nejsportovnější značka na trhu? Cuore sportivo znamená pouze sportovní srdce a ne žádné Ferrari. Pokud s Alfou někdo jako s čistokrevným sporťákem zachází, tak se nedivím, že v sekci různých poruch je tak narváno. Srovnání s MX-5 beru jako pokus o vtip. Alfa je delší, širší i vyšší. Je tužší a logicky i těžší. Ovšem 0-100 umí o cca sekundu rychleji, takže pomér váha výkon je příznivější. Pokud se ti líbí malá auta, tak u té své 156 klidně zůstaň. Po všech stránkách ovšem za 159 zaostává a neznám snad žádný objektivní parametr, který by měla lepší.

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 25.6.2007, pon 13:38

ja se k teto problematice uz nekolikrat vyjadril tak jen ocituju sam sebe :lol:

dle meho nazoru 159 doplatila na to, ze v dobe jejiho vyvoje na tom nebyl cely koncern Fiat dobre (zveda se az nyni). Alfa mela malo penez na vyvoj a zaroven potrebovala vylepsit povest v robustnosti,spolehlivosti,crash testu a zpracovani. proto sla cestou co nejvetsich uspor a kompromisu v ramci toho co se dalo v koncernu GM vyuzit. zaroven po "nemecku" pridala na sile skel, plastu,tlumicich hmot a hodne si ohlidala slicovani. zakaznici na to dnes leti. proto udelala bytelny a kvalitni ale nutne "globalizovany" manazersky sedan. auto ktere diky vsem temto faktorum nutne muselo ztratit kousek "Cuore sportivo", byt je tabulkove i realne o kousek rychlejsi nez 156..proste vsechno proto, aby bylo vice prodejne a zlepsilo neprilis dobrou image znacky :wink:
Alfetta GTV L

filip
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 8.1.2007, pon 21:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od filip » 25.6.2007, pon 14:20

Raddik píše:..... byt je tabulkove i realne o kousek rychlejsi nez 156..:
tady myslis na km/h ? Mozna sem to nepochopil :)
Nevim kde si vzal udaje, dle vseho je 156 rychlejsi nez 159. (karoserie)


Jinak osobne nemuzu nic spatnyho adresovat na 159, nemel sem tu prilezitost s ni jezdit, zatim...
Renault Megane III Grandtour GT220
ex 156 2.0 TS
ex 146 1.4 TS

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 25.6.2007, pon 15:12

filip píše:Nevim kde si vzal udaje, dle vseho je 156 rychlejsi nez 159. (karoserie).
priznam se ze jsem to kdesi cetl a tak jsem to schvalne zjistil.. mas pravdu, je to spis naopak,byt temer zanedbatelne. ale 156 ma (jednoznacne diky znacne vyssi hmotnosti 159) lepsi pomer vykon/hmotnost nez 159tka. je to pro me neprijemne prekvapeni a zjisteni faktu, ze narozdil od vetsiny ostatnich aut je 159 jedina, ktera drtive napric vsemi motorizacemi dynamicky zaostava za svym predchudcem. ztratila cast sportovniho kouzla ale bohuzel i dynamiku a to je u vyrobce sportovnich aut hodne smutne..

No, a ted se mi jeste divte, ze ji budu chtit az po tom odlehceni..:lol: :lol: kdo by ty zbytecna klia chtel vozit sebou,ze :wink:

Takze 156 versus 159:

156 1.8 TS - 109.09 bhp/ton
159 1.9 JTS - 106.76 bhp/ton

1:0

156 2.0 JTS - 126.85 bhp/ton
159 2.2 JTS - 122.15 bhp/ton

2:0

156 2.5 V6 - 139.48 bhp/ton
159 3.2 V6 - 147.13 bhp/ton

2:1

156 1.9 JTD - 105.75 bhp/ton
159 1.9 JTD - 96.42 bhp/ton

3:1

156 2.4 JTD - 124.19 bhp/ton
159 2.4 JTD - 120.86 bhp/ton

4:1

(Pozn 156 GTA - 174.47 bhp/ton)
zdroj:carfolio
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 25.6.2007, pon 19:29

Zajímavá tabulka. Pravděpodobně z carfolio.com ne? :wink: Čísla jsou to rozhodně pěkná, ale když k těm prázdným autům připočteš řidiče, tedy 80 kg, tak se nám u benzínů skóre změní na 2:1 pro 159, protože jen 1,9 JTS je ve 159 horší než 1,8 T.S. ve 156. To sem nepíšu abychom se hádali o desetinných číslech, ale aby jste si udělali představu o kolik se nám to cuore sportivo ve skutečnosti díky hmotnosti ztrácí. :wink:
raddik: Ale spíše by mě zajímalo porovnání tvé Giuliety s tím JTD co máš v profilu. Tedy hlavně váhové, protože mám podezření, že nebezpečně zbytečné kilogramy se začaly hromadit již před příchodem 159 :smt064 :)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 25.6.2007, pon 20:12

Nebezpecne kilogramy se zacaly hromadit uz u 155, ale u 156 se vyrazne zhublo... Pro me osobne ztraci porovnani 156 a 159 smysl. Tu 156 bych totiz srovnaval treba s Focusem a nakonec bych vybral Alfu. Ale 159 uz bych spis srovnaval treba s Mondeem. Asi bych zase vybral Alfu, akorat ji beru jinak... Uz to pro me je vic rodinny auto nez mrstnej stirek... I kdyz verim ze jede moc hezky, jako auto na svezeni bych volil neco jinyho. Treba Imprezu 2.0R... :wink:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 25.6.2007, pon 21:20

Marc159 píše:..To sem nepíšu abychom se hádali o desetinných číslech, ale aby jste si udělali představu o kolik se nám to cuore sportivo ve skutečnosti díky hmotnosti ztrácí. :wink:
raddik: Ale spíše by mě zajímalo porovnání tvé Giuliety s tím JTD co máš v profilu. Tedy hlavně váhové, protože mám podezření, že nebezpečně zbytečné kilogramy se začaly hromadit již před příchodem 159 :smt064 :)
Debatu kde se budeme tahat o desetiny si take nepreju :lol: Ja si to overoval a docela me to prekvapilo, tak jsem to sem dal. Ty rozdily jsou opravdu zanedbatelne a v intencich toho me trochu mrzi, ze ono alfacke "cuore" zjednodusujeme na cisla. ale o tom to vubec neni, potom by nejlepsimi a nejsportovnejsimi auty byl Veyron a podobne nemecke obludnosti. skvele auto netvori dle meho (a pro alfu to plati dvojnasob) hodnoty vykonu ale celkove sladeni a vyvazeny mix vynikajicich jizdnich vlastnosti, charakterniho motoru, specifickeho designu, citliveho rizeni atd atd.. a pak jeste nutne charisma.
co se tyka 159 znovu opakuji ze jeji puvod a styl je dany kombinaci nekolika faktoru ktere pisu vyse, kdyby mela automobilka takove moznosti jako napr. mnichovsti, udelaji tech kompromisu proste mene. jenze nemohli, protoze stale plati dan za to co v minulych desteiletich zanedbali.

btw jinak souhlasim s hodnocenim a problematikou komparace jak uvadi Harous

ad kone na tunu - moje Giulia ma 110.75 bhp/ton coz je nepomerne lepsi vysledek nez novejsi Sportwagon 2.4 JTD (cca 100 bhp/ton) :wink: navic tabulkove by mela ujet vsem 1.9 JTD a 1.8 TS :lol: :lol:
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 25.6.2007, pon 23:46

Harous píše:Nebezpecne kilogramy se zacaly hromadit uz u 155, ale u 156 se vyrazne zhublo...
Podle carfolio.com měla 155 s motorem 1.8 T.S. v roce 1992 o více než 60 kg méně než 156 se stejným agregátem o deset let později. A to byla 156 kratší a nižší. A vezmu li, že 33 s motorem 1,7 z roku 1990 měla takřka o TŘI metráky méně než 156 1.8 T.S. :shock: , tam mi teda chlapi řekněte, co tam ta 156 vozí. Z toho jak tady tu váhu popisujete, by se se 156 pomalu nedalo jezdit, natož o ní hovořit jako o mrštném štírku. :wink:
Raddik: Napiš kolik ta auta váží a rok jejich výroby. Myslím, že by to mohlo být docela ilustrativní.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 26.6.2007, úte 07:08

Marc159 píše:
Harous píše:Nebezpecne kilogramy se zacaly hromadit uz u 155, ale u 156 se vyrazne zhublo...
Podle carfolio.com měla 155 s motorem 1.8 T.S. v roce 1992 o více než 60 kg méně než 156 se stejným agregátem o deset let později. A to byla 156 kratší a nižší. A vezmu li, že 33 s motorem 1,7 z roku 1990 měla takřka o TŘI metráky méně než 156 1.8 T.S. :shock: , tam mi teda chlapi řekněte, co tam ta 156 vozí. Z toho jak tady tu váhu popisujete, by se se 156 pomalu nedalo jezdit, natož o ní hovořit jako o mrštném štírku. :wink:
Raddik: Napiš kolik ta auta váží a rok jejich výroby. Myslím, že by to mohlo být docela ilustrativní.
Podle katalogu mela 156 2.0TS pohotovostni hmotnost 1250kg a moje 155 z 96 roku se stejnym motorem ma 1475kg...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 26.6.2007, úte 09:17

Marc159 píše:Raddik: Napiš kolik ta auta váží a rok jejich výroby. Myslím, že by to mohlo být docela ilustrativní.
fajn, kdyz cisla tak cisla..

nejtezsi varianty

Alfa Romeo 2000 GT Veloce - 1055 kg (rv 1969)
Alfa 156 SportWagon 2.4 JTDm - 1435 kg (rv 2003)
rozdíl 380 kg behem 34 let

nejlehci varianty

Alfa Romeo 1300 GTA Junior - 790 kg (rv 1968)
Alfa 156 1.6 Twin spark - 1230 kg (rv 1998)
rozdíl 440 kg behem 30 let

prumerny narust hmotnosti mezi modely Giulia a Alfa 156 je behem 32 let vyroby aut 410 kilogramu

------------------

nejlehci varianty

Alfa 156 1.6 TS - 1230 kg (rv 1998)
Alfa 159 1.9 JTS - 1480 kg (rv 2005)
rozdíl 250 kg behem 8 let

nejtezsi varianty

Alfa 156 SportWagon 2.4 JTDm - 1435 kg (rv 2003)
Alfa 159 SportWagon 3.2 JTS - 1730 kg (rv 2006)
rozdíl 295 kg behem 3 let

prumerny narust hmotnosti mezi modely AR 156 a AR 159 je behem pouhych 5 let vyroby aut 273 kilogramu...
Alfetta GTV L

filip
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 407
Registrován: 8.1.2007, pon 21:51
Bydliště: Praha

Příspěvek od filip » 26.6.2007, úte 12:27

Myslim si ze je blbost srovnavat 30 a vic let stare auto s dnesnim modelem.
Nejde to... zvysila se bezpecnost, sila motoru, interier nabizi vic moznosti apod...

A ani bych uz nesrovnaval 156 vs 159... 159 se musi srovnavat s konkurenci.
Potom se by se eventualne dalo rict, jo je tezka nebo ne...
Renault Megane III Grandtour GT220
ex 156 2.0 TS
ex 146 1.4 TS

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 26.6.2007, úte 13:21

filip píše:Myslim si ze je blbost srovnavat 30 a vic let stare auto s dnesnim modelem.Nejde to... zvysila se bezpecnost, sila motoru, interier nabizi vic moznosti apod...
vyzadal si to Marc :wink: :lol: slo mi ve finale o to demostrovat na cislech,ze ta krivka hmotnosti rapidne vzrostla - vzhledem k poslednim letum produkce. ale je zase neoddiskutovatelne ze rapidne tez vzrostla bezpecnost a komfort. a ze u 159 to bylo krapatek vic nez by bylo zdravo..
filip píše:A ani bych uz nesrovnaval 156 vs 159... 159 se musi srovnavat s konkurenci.Potom se by se eventualne dalo rict, jo je tezka nebo ne...

taky souhlasim. problem je v tom, ze 159 vazi nekde mezi BMW3er a BMW 5er. to je ale konkurent pro 166 a hlavne pro budouci 169 :wink: konkurent 159 tky je trojkove BMW

BMW 320d - 1490 kg
AR 159 1.9 JTD - 1535 kg
BMW 520d - 1585 kg

BMW 320i - 1395 kg
AR 159 1.9 JTS - 1480 kg
BMW 520i - 1560 kg

BMW 330xi - 1655 kg
AR 156 3.2 - 1740 kg
BMW 530xi - 1710 kg

tady jasne vidite, ze onech zminovanych 80-100 kg o ktere se ma odlehcit 159 neni chimera. Marc to ovsem vidi jinak a ja bych taky videl - 3.2 (a 2.4 JTD) je pro 159 jedina rozumna motorizace :lol: a s autem slusne hybe.. ale nelze podle ni posuzovat zbytek modelove rady. na druhou stranu prave u 3.2 je videt jak je tezka..ma vic i nez petkovy bawor.

ale dost debat o kilech :wink:
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 26.6.2007, úte 23:46

Raddik píše:
filip píše:Myslim si ze je blbost srovnavat 30 a vic let stare auto s dnesnim modelem.Nejde to... zvysila se bezpecnost, sila motoru, interier nabizi vic moznosti apod...
vyzadal si to Marc :wink: :lol: slo mi ve finale o to demostrovat na cislech,ze ta krivka hmotnosti rapidne vzrostla - vzhledem k poslednim letum produkce. ale je zase neoddiskutovatelne ze rapidne tez vzrostla bezpecnost a komfort. a ze u 159 to bylo krapatek vic nez by bylo zdravo..
filip píše:A ani bych uz nesrovnaval 156 vs 159... 159 se musi srovnavat s konkurenci.Potom se by se eventualne dalo rict, jo je tezka nebo ne...

taky souhlasim. problem je v tom, ze 159 vazi nekde mezi BMW3er a BMW 5er. to je ale konkurent pro 166 a hlavne pro budouci 169 :wink: konkurent 159 tky je trojkove BMW

BMW 320d - 1490 kg
AR 159 1.9 JTD - 1535 kg
BMW 520d - 1585 kg

BMW 320i - 1395 kg
AR 159 1.9 JTS - 1480 kg
BMW 520i - 1560 kg

BMW 330xi - 1655 kg
AR 156 3.2 - 1740 kg
BMW 530xi - 1710 kg

tady jasne vidite, ze onech zminovanych 80-100 kg o ktere se ma odlehcit 159 neni chimera. Marc to ovsem vidi jinak a ja bych taky videl - 3.2 (a 2.4 JTD) je pro 159 jedina rozumna motorizace :lol: a s autem slusne hybe.. ale nelze podle ni posuzovat zbytek modelove rady. na druhou stranu prave u 3.2 je videt jak je tezka..ma vic i nez petkovy bawor.

ale dost debat o kilech :wink:
Podívej, údaje, které tady píšeš na podporu své teorie o zrychleném nárůstu hmotnosti aut jsou prima, ale jejich interpretace je poněkud jednostranná a není problém ji napadnout. Nejjednodušší by bylo percentuální vyjádření a prodloužení časové osy :)
Ale čemu nerozumím je to, že vidíš "problém" v tom, že 159 váží mezi 3-er a 5-er. Rozměrově se totiž mezi tato auta řadí.
Pro ilustraci uvádím rozměry ve formátu délkaxšířka
3-er 4520x1817mm - 1490kg
159 4660x1825mm - 1535kg
5-er 4841x1846mm - 1585kg

A kam by tedy asi tak měla 159 podle tebe patřit?

To už vůbec nemluvím o tom, jak tuhou karoserii 159 má, takže se v zatáčkách nekroutí a na různá vrzání můžete zapomenout. Mám více než rok prasklé přední sklo od kamínku a prasklina se za posledních 30 000 km ani nepohla. To jsem nikdy u žádného auta nezažil.

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 27.6.2007, stř 01:14

Raddik píše: na druhou stranu prave u 3.2 je videt jak je tezka..ma vic i nez petkovy bawor.
S trochou dobré vůle bys mohl uznat, že Q4 používá opravdový samosvorný diferenciál a nikoli variaci na elektronický haldex či xDrive. Ten je sice lehčí a levnější, ale mnohem méně čitelnější, protože chování ŘJ bývá často netransparentní.

A až si uděláš čas, tak se mrkni kolik stojí 5-er a 3,2 JTS ve verzi 159 ve srovnatelné výbavě :-D

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 27.6.2007, stř 07:53

Marc159 píše:Nejjednodušší by bylo percentuální vyjádření a prodloužení časové osy :) Ale čemu nerozumím je to, že vidíš "problém" v tom, že 159 váží mezi 3-er a 5-er. Rozměrově se totiž mezi tato auta řadí.A kam by tedy asi tak měla 159 podle tebe patřit?

To už vůbec nemluvím o tom, jak tuhou karoserii 159 má, takže se v zatáčkách nekroutí a na různá vrzání můžete zapomenout. Mám více než rok prasklé přední sklo od kamínku a prasklina se za posledních 30 000 km ani nepohla. To jsem nikdy u žádného auta nezažil.
Ale ja nezpochybnuju to, ze 159 je vetsi nez hlavni konkurent. poukazuju na to, ze (podle me) vzhledem k invazi novych modelu kdy bude na zakladu nabidky figurovat Junior a 149 zrejme znacne "naroste" bylo potreba umerne s tim zvetsit i 159tku. dnes uz to vidim v teto optice a je to vcelku logicky krok jak z hlediska citelneho zarazeni do trid, tak marketingove. coz nikdo behem jejiho predstaveni nechapal a netusil - proc musela tak narust a ztezknout.. a jako nastupce 156 se jevi spis ta 149. Zatimco 159 "zmanazerovatela" a je spis nastupcem 166, na coz poukazje mj i pouziti jejiho zaveseni, 169 bude asi zase vetsi nez BMW 5er a uplne jinde nez zbytek Alf (technika). zkratka alfa udelala neco jako skodovka ze ty modely rozmerove (bud musela nebo chtela) posunout mezi hranice trid (jasne,rozmery se stale posouvaji,myslim vzhledem k soucasne konkurenci).Z tohoto hlediska se vetsi hmotnost 159 a nove modelove portfolio znacky jevi jako jednoznacny zamer a teziste debaty to prenasi opet do te filosofie stavby auta, o ktere jsme se bavili. neverim, ze 149 bude stavena podobne jako 159 (silna skla,plasty,tlumici hmoty) a doufam ze budoucnost mi da za pravdu :lol: . Junior a 149 budou mensi, lehke a obratne Alfy pro sportovni a mladsi klientelu alfistu. 159 a 169 jsou (budou) vyjimecne sedany se sportovnim nadechem - pro manazery. koneckoncu maji obrovskou kupni silu tak proc ne :wink:

ad tuhost - vim o tom. u 156 me nedavno prasklinka behem 200 km vylezla o 30 cm :oops:
Naposledy upravil(a) Radim dne 27.6.2007, stř 07:59, celkem upraveno 1 x.
Alfetta GTV L

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 27.6.2007, stř 07:57

Marc159 píše:S trochou dobré vůle bys mohl uznat, že Q4 používá opravdový samosvorný diferenciál a nikoli variaci na elektronický haldex či xDrive. Ten je sice lehčí a levnější, ale mnohem méně čitelnější, protože chování ŘJ bývá často netransparentní.

A až si uděláš čas, tak se mrkni kolik stojí 5-er a 3,2 JTS ve verzi 159 ve srovnatelné výbavě :-D
To rad uznam a vim o tom, ale BMW zadnou jinou alternativu nema, stejne jako Alfa. Tedy maji, muzes mit trilitr se zadnim nahonem..a to je teprva rozdil v kilech.. zato Alfa ti sestivalec nenabidne jinak. jasne ze Q4 je lepsi nez premotorovana predkolka ale moznost volby proste neni..

ad cena - nebudu cenove prece porovnavat auta, ktera deli cela jedna trida. btw urcite sam vis, ze bawor je narozdil od alfy predevsim snobska zalezitost :wink: .a nejen petkovy.. :lol: :lol:
Alfetta GTV L

Marc159
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 6.1.2007, sob 16:42
Bydliště: Praha

Příspěvek od Marc159 » 27.6.2007, stř 10:20

Aha, tak už jsem to pochopil. Vy se totiž domníváte, že si Alfy kupují hlavně Alfisté, kteří od auta vyžadují nekompromisní vlastnosti. Tedy v první řadě hlučný a výkonný motor, tuhý podvozek a žádný kufr. :) V ideálním případě by měla mít zadní náhon a alespoň masku jako BMW. Z některých příspěvků mám totiž pocit, že pro pisatele je Alfa spíše z nouze ctnost, protože BMW si momentálně nemohou dovolit. :) To že mají sami zhusta JTD a zasvěceně diskutují o něčem co často nikdy ani neviděli je vedlejší. :wink:
Myslím ale, že situace je zcela jiná. Když zjistíš kolik tzv. Alfistů si během posledního roku koupilo nějakou novou, tak dojdeš k závěru, ža by to v Itálii mohli okamžitě zavřít. Já sice žádný seriozní výzkum v tomto směru nedělám, ale mám subjektivní pocit, že Alfy řídí nebývalé množství žen. Včera jsem viděl jednu v Breře a nebyl jsem si jist, která se mi líbila víc :wink: A tam si dovolím prohlásit, že by se vaše představy o dokonalé Alfě lišily naprosto diametrálně. A co na to nebohý výrobce? Správně. Spolupracuje s Autodeltou. Tam si může každý Alfista tu svou vytunit podle svých představ. Alfa má totiž na tuning nebývalý potenciál.

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 27.6.2007, stř 11:39

Marc159 píše:Aha, tak už jsem to pochopil. Vy se totiž domníváte, že si Alfy kupují hlavně Alfisté, kteří od auta vyžadují nekompromisní vlastnosti. Tedy v první řadě hlučný a výkonný motor, tuhý podvozek a žádný kufr. :) V ideálním případě by měla mít zadní náhon a alespoň masku jako BMW. Z některých příspěvků mám totiž pocit, že pro pisatele je Alfa spíše z nouze ctnost, protože BMW si momentálně nemohou dovolit. :) To že mají sami zhusta JTD a zasvěceně diskutují o něčem co často nikdy ani neviděli je vedlejší. :wink:
Ach jo. Tak aby bylo jasno kdyz uz to zaslo az sem..

Ne, to je naprosto svevolna interpretace. Ja jsem psal ze Junior a zejmena 149 budou pro alfisty vhodne sportovni nacini .. a nikde nebylo ani slovo o tom, ze budou jedinymi kupujicimi prave oni.

Ja JTDcko mam a nikdy jsem netvrdil ze je sportovni. Na zabavu jsem si koupil Giulii Sprint GT. Takovych alfistu znam vic, na bezne jezdeni maji treba Sportwagon JTD a na zabavu GTV 3.0 nebo dokonce Giuliettu Spider (napr V.Franc z ARC). Btw ty taky debatujes napr. o 156 a nikdy si v ni nejel (alespon jsi mi to rikal na srazu).

A tady je podle me koren toho nepochopeni (vzajemneho) - pro tebe je Alfa to co znas ze sveho vlastniho auta. Starsi alfy jsou objektivne horsi (jeste aby nebyly). Ale jen dle objektivnich hledisek nemuzeme auto posuzovat (a zejmena tak emocionalni znacku). Je spousty nezachytitelnych faktoru jako charisma, pocit z jizdy atd ktere nejdou zmerit.

Lamentace starsich alfistu nad 159 je zejmena kvuli tomu, ze tyto zazitky ucinila odtazitejsi, protoze pro nekoho je syty zvuk motoru,hluk a jista neurvalost,syrovost a bezprostrednost zazitku vic nez komfort a rychlost v solidnim a bezpecnem baleni. u automobilky jde o marketing, u uzivatele je to o preferencich - a kazdy je ma jine. neodsuzoval bych tedy tyto nazory na 159 - uz z hlediska plurality :lol:
Naposledy upravil(a) Radim dne 8.8.2007, stř 12:16, celkem upraveno 1 x.
Alfetta GTV L

Roman 156

Příspěvky: 4
Registrován: 22.6.2007, pát 21:33
Bydliště: Praha

Příspěvek od Roman 156 » 29.6.2007, pát 22:59

Mě by zajímalo, zda-li si někdy Marc 159 položil otázku, PR0Č je se svojí 159 tak osamocený? Není to náhodou proto, že pravověrní alfisté tento model prostě nepovažují za pravou Alfu, ale spíš "poalfáčtěný" Opel/Holden? Já se tento model opravdu od začátku snažil "mít rád", ale dodnes se mi to nepodařilo. Vždycky, když ji uvidím (což je na našich sïlnicích opravdu velmi zřídka), tak se zděsím, jak je to auto obrovské, jak strááášně dlouhý špičatý čumák to má (to se ovšem ukáže až při pohledu z profilu, při šikmém pohledu vypadá mnohem lépe). Model 3.2 V6 se mi zdá obzvláště nešťastný. Že ten nový motor na bázi Holdenu je omyl, je vidět už na jeho vzhledu - srovnejte to s nádherným klasickým V6 s chromovanými koleny sání. O porovnání zvuku ani nemá cenu mluvit - klasická alfácká V6 má nádherný hrdelní řev sání podobný ferrari, nová 3.2 V6 vytváří jenom umělé dunění výfuky... A ten "povinný" pohon všech kol, to snad ani nemá cenu komentovat. Další minimálně metrák váhy navíc k už tak příšerně těžkému autu a ještě vyšší spotřeba. Lepší bezpečnost než u 156? Zcela určitě. Lepší dílenské zpracování? Bezesporu. Menší poruchovost? Pravděpodobně ano. Přesto bych ji za svojí 156 nikdy nemohl vyměnit, protože tomu auto chybí to nejdůležitější - opravdové cuore sportivo, to nedefinovatelné "něco", co dělá pravdou alfu alfou. Takže pokud bych to měl zhrnout - Alfa 159 je podle mého názoru dobré auto, ale nedobrá Alfa Romeo (stejně jako Brera a nový Spider). Alfácké jsou jenom závěsy kol a řízení, naftové motory a design, ale zbylá část "genotypu" bohužel schází. Věřím, že řadě lidí přesto 159 bude vyhovovat, skutečným alfistům, kteří mají zkušenost se staršími modely této značky, ale "sedět" určitě nebude. Bohužel. Radost z toho tedy určitě nemám. Otázka teď pouze zní - získá Alfa se 159 víc nových zákazníků, než kolik ztratí těch tradičních (např. majitelů 156, kteří chtějí nové auto)?

Roman 156

Příspěvky: 4
Registrován: 22.6.2007, pát 21:33
Bydliště: Praha

Doplněk - Alfa 159

Příspěvek od Roman 156 » 29.6.2007, pát 23:17

Ještě taková malá perlička. O tom, jak je koncepce 159 "vedle" svědčí například i to, že italská policie si tohle auto nakonec vybrala s motorem 2.4 JTD. Doposud jezdí ve 156 2.0 T.S., tak proč ta náhlá změna? (italští policajti jezdí v Alfách od 50. let, ale nikdy neměli nafťáky). Odpověď je jednoduchá - motor 2.4 JTD je se svými 400 N.m jediný agregát, který je takto velkému a těžkému auto schopen udělit patřičnou dynamiku, na kterou jsou italští strážci zákona zvyklí. Ano, podobnou dynamiku nabízí i 3.2 V6 JTS, ale za tak vysokou pořizovací cenu a s tak vysokou spotřebou paliva, že by to rozpočet italské policie pravděpodobně neunesl. Tak tomu říkám tristní situace - představte si podobnou situaci u Giulie, Giulietty, 75 nebo 155 a 156 - nemyslitelné!
Já jenom doufám, že po 159 příjde nový sedan 157, který naváže tam, kde končí 156. Takže délka by mohla být tak 4,52 m, šířka 1,78 m, rozvor 2,65 m, hmotnost tak od 1300 kg a hlavně vlastní benzinové motory s tradičním zvukem. Pohon zadních kol je bohužel utopie, ale i s předokolkou lze žít. Design by měl být modernější interpretací 156, ale opět s náznakem retrodesignu a perfektně vyvážený. Ze 159 by si 157 měla vzít jen kvalitu zpracování a bezpečnost (byť by mi stačily 4 hvězdičky EuroNCAP). Pak to bude opět důstojný dědic tradice Giulietty, Giulie, Alfetty, Giulietty II, 75, 155 a 156! Pravá BERLINA SPORTIVA!

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 30.6.2007, sob 06:00

nevim proc ale musim souhlasit s Romanem 156...zatim jsem take neprisel na to aby se me 159ka libila...vubec nevim co me to auto ma rikat necitim skoro nic k tomu autu jen snad ten znak.vdy kdyz to vidim tak na to koukam jako vyvorana mys. tim nechci nikoho urazit ale 159ku bych si nekoupil a to radeji BMW nebo FOKUSE ale toho prvniho protoze je nekrasnejsi.
a tvrdit zde ze nekdo ma alfu jen proto ze nema na BMW je blbost...protoze BMW 525 TDS kulaty model se da sehnat uz za 140 000 ale zere to 8 pri normal jizde .coz ja s alfou jeste nezazil..a v BMW nemam kam slozit nohy a to ani v 7rade. ale to jen naokraj
jinak clovek se uz sem boji neco napsat aby se ho nekdo nechytl za slovicko...proto radeji delejte ze jsem vubc nepsal :wink: :wink: :wink: :wink:
hlavne ze je mir i presto ze 159ka bude pro alfu propadak jako THEZIS
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 703
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bull.et » 30.6.2007, sob 12:01

drtikols:...mno vidis a me se treba soucasne bmw nelibi :)

Roman 156: co se tyce prodeju 159 v CR...urcite se o nich neda rici, ze jsou oslnujici, jenze vyjed za hranice :wink:...Co se ceskeho tyce trhu tak ten je znacne PRO nemecky..to je jedna vec a druha vec je ta, ze v lidech stale pretrvava dogma: Alfa = rez+poruchy...hold kdyz se sem po revoluci zacaly vozit auta, tak musely bejt co nejlevnejsi...tzn ze vetsina z nich byly hrozne opraveny bouracky, kde je riziko poruchy a koroze mnohonasobne vetsi. Kdyz k tomu pripoctes nulove servisni zkusenosti radoby mechaniku, kteri znali zigulika a s120, ale tam to koncilo..to se na povesti podepise taky....tim nechci rict, ze AR v te dobe byla etalonem spolehlivosti...jen je nutne na veci nahlizet trosku vice ze siroka :)
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů