Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Dallen » 17.9.2013, úte 22:20

Tak jelikož mě čeká tahle procedura tak jsem si vzpoměl na jeden zajímavý článek co jsem četl.
Pokud se podivas na cerstve vybrouseny povrch valcu, tak muzes videt patern jemnych ryh (my tomu rikame "crosshatching"). Ty ryhy pracuji pri zabehu motoru naprosto stejne, jako pilnik, ktery opracovava pistni krouzky za jejich pohybu nahoru a dolu k dosazeni jejich usazeni (= k jejich zmene tvaru a kulatosti, ktera pote kopiruje kulatost valcu). Problemem je, ze spicky tech ryh crosshatching se pri tom samy opotrebovavaji a brzo zakulati a otupi (takze po kratkem case nejsou uz dostatecne ostre k odstraneni materialu z pistnich krouzku). Pistni krouzky netesni jen jejich samotnym pritlakem - jako pruziny (ten jejich pritlak je jen nekde mezi 10 a 20 lbs, coz proti tisicum PSI tlaku ve valcich nema absolutne zadnou sanci). Pistni krouzky jsou ke stenam valcu tlaceny samotnymi tlaky ve valcich, ktere se dostanou mezi pist a pistni krouzky. Pri zabehu je cilem co nejrychleji odstranit material z pistnich krouzku z "nejvyssich" mist po jejich obvodu tak, aby i ty nejnizsi mista prisly do kontaktu s povrchem valcu. Predstav si to tak, ze rukou namalujes na papir kruh, ktery pote nuzkama vystrihnes. Samozrejme, ten kruh nebude perfektne kulaty. K dosazeni jeho naproste kulatosti by jsi musel nadale trochu ostrihat mista vyssiho prumeru tak, aby se jejich prumer rovnal mistum nejnizsiho dosazeneho prumeru. Naprosto stejne to je s pistnimi krouzky k dosazeni jejich rovnomerneho tesneni.
Pokud clovek zajizdi motor "jemne" (pri male zatezi), tak se ve valcich netvori dostatecny tlak k rychlemu uberu materialu tech nejvyssich mist obvodu pistnich krouzku. Pote, co se to crosshatching otupi uz pote nikdy nedojde k uberu materialu z tech vysokych mist pistnich krouzku tak, aby i ty nizke mista pote tesnily. Je to proste, jako by jsi chtel opracovavat ty vysoke mista tupym pilnikem. Tlaky ve valcich pote unikaji do klikove skrine pres ty netesnici nizke mista pistnich krouzku, coz samozrejme vede k snizenemu vykonu.
Pokud chcete zajet motor spravne a dobre, tak ho musite po jeho prvnim spusteni a zahrati zajet velice tvrde. 80% zabehu motoru se deje v prvni hodine jeho chodu po jeho prvnim spusteni. Pote uz je na vsechno pozde. Nikdy nepouzivejte k zabehu syntheticky olej. Pred prvnim spustenim naplnte olejovy filter a zkuste dostat olej vsude, kam jen muzete - jakymkoliv zpusobem (tocenim olejoveho cerpadla elektrickou vrtackou, pouzitim externi pumpy, etc.). Nikdy nedrzte motor po jeho prvnim spustenim ve volnobehu, kdy je tlak a prutok oleje nejnizsi. Po zahrati na provozni teplotu jedte udelat zabeh okamzite. Pokud ten zabeh nebudete delat, tak ten motor ani nespoustejte. K zabehu budete potrebovat cestu bez provozu (a policie), na ktere muzete jet rychle. Nejdrive udelejte 3 "pulls" pri 50% zatezi (otevreni klapky) v 40 do 60% RPM pasmu motoru v 3 anebo 4 rychlostnim stupni. Jednoduse, pri 40% otacek otevrete klapku na 50% a pri 60% otacek ji zavrete a nechate spadnout otacky zpet na 40%. To opakujete 3x. Pote to same, ale od 40% otacek do 80% pri 75% otevreni klapky. Opet trikrat. Pote to same, ale od 30% do 100% otacek pri plne zatezi (100% otevreni klapky), opet trikrat - ve ctvrtem rychlostnim stupni. Pote je ten motor uz 80% zabehnuty a uz nikdy nebude lepsi. Po prijezdu domu (opet, jedte pomerne agresivne, stridejte plnou zatez s nizkou) okamzite vymente olej a filter. Pote vymente olej a filter opet po nejakych 200 miles a pote po 1,000. I po tom prvnim zabehu i nadale jezdete s tim motorem agresivne, nebojte se plne zateze a vysokych otacek. Cim vyssi zatez, tim lepsi. Nejhorsi, co muzete udelat je nechat bezet ten motor dlouho ve volonobehu, v nizkych otackach a pri nizke zatezi (= treba s tim jet pri 3,000 RPM 500 miles po dalnici). Rozdil ve vykonu mezi tako "tvrde" zajetym motorem a zajizdenim vetsinou doporucenym tovarnou (anebo na zaklade nejakych mytu o jemnem 10,000 km zabehu) je vetsinou mezi 2 a 10%. "Jemny" a dlouhy zabeh je doporucovany tovarnou jen v jejich vlastnim zajmu, ktera po vas chce, aby jste co nejdele namahali motor co nejmene. Cim dele budete namahat motor co nejmene, tim vetsi sance, ze ten motor prezije zaruku - stejne, jako by tovarna po vas chtela, aby jste s tim autem jezdili jen jednou tydne.
Zabeh je proste o case. Mate na to hodinu po prvnim spusteni motoru. Pokud tu prvni hodinu stravite obdivovanim, jak ten motor pekne bezi ve volnobehu, tak vas to bude stat az 10% vykonu + spaliny v klikove skrini, rychlejsi rozklad oleje, etc.
Tohle se tyce noveho motoru, ve vysledku ani nemam tak nic proti, az na vytku, ze se venuje pouze zabehu pistnich krouzku a vubec nebere v uvahu nadmerne zahrivani povrchu valce a zvlaste u zgeneralkovanych motoru nadmerne zatizeni ojnicnich a hlavnich lozisek.
Ale jezdit totalni pianko taky neni ideal.

Muj plan zatim, olej 20K, vymena do 500km, pak bude zase 20K nebo racing a vymena do 3tkm. Co se tyce stylu kombinace vysich otacek (do 4-5t. se stredni lehkou zatezi).

Co ostatni? Neresili jste to vubec?

Jinak k te teorii, znamej takhle zajizdel 300ix E9x. Po 3 letech 120tkm motor slape jak hodinky zadnej problem nebyl. Ale urcite to ma rozbity bo spotreba 12l s jeho stylem je neuveritelna
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Hampice » 18.9.2013, stř 09:32

Hodně zajímavý. Čeká mě to hned po víkendu. Plán jsem měl podobný jako ty. Ale po přečtění toho článku jsem nějak nejistej. Moje situace je ještě komlikovanější, bo mám propadlou TK, takže moje první cesta měla být tam (pár set metrů od dílny) :???:
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Dallen » 18.9.2013, stř 09:51

Tak na lane ne?
Imho ty pojezdy pred stk s starty je to nejhorsi
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Franik » 18.9.2013, stř 11:45

hlavne na emisich dostane hned napit. To nebude nejlepsi. Prejezd na stk jsem ted taky resil, ja ale nemel vubec nic ani velkej tech. pujcil jsem si papirovou prevozku sice asi 5let proslou ale aspon neco a jel jsem. Pred stk jsem ji radsi sundal a po stk zase nalepil. Povinny jsem mel uzavreny na VIN.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1407
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Petan » 18.9.2013, stř 14:56

Zajímavé téma :smt023. Bohůžel osobní zkušenosti mám pouze se záběhem několika dvoutaktů.
Já myslím, že autor myslel i na záběh ostatních částí klik. sytému, mě to dává smysl. Věřil bych tomu.
1 Alfisti.cz
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Pivrnec911 » 19.9.2013, čtv 10:58

Nemužu se dočkat až tohle budu muset řešit:-). Mě taky vždy tvrdily že je třeba ho uplně nešetřit..
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18538
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Kubas » 19.9.2013, čtv 12:16

já jsem už funglovek zajížděl docela dost (služebáky atd.) a nikdy jsem to neřešil - prvních 1000km to nehoním a pak už jezdím normálně....
co se motorů týče tak mi všechny auta vždycky fungovaly na 100%....
Vím že třeba v manuálu na mého Spidera je nějaká tabulka že do 1000km nesmíš přes 2000ot., další 1000km přes 3.000 atd. :D
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

BotasITC
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Registrován: 17.12.2010, pát 19:46
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od BotasITC » 24.9.2013, úte 07:42

Bez STK nemá motorové vozidlo co na silnici dělat. Buď na podvalu a nebo resenipokut.cz a jezdit klidně bez STK, v případě nehody jde však vše za vámi, (povinné ručení k ničemu).
AR145 JTD 208HP 480NM http://horsepowers.in/diskuze/index.php?msg_group=1&action=show&id=105901
EX: AR156 JTDm SW 216HP - opel mi už nesmí do baráku...
EX: Lancia Kappa 2.4 129kW - fajn kočár

Eidy
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 337
Registrován: 24.8.2012, pát 10:32
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Eidy » 24.9.2013, úte 08:38

Mě se ten článek moc nezdá. Třeba to, jak píše to honování válců, který slouží k obroušení kroužků. Když se to prej zajede pomalu, tak se otupí. Ale o co by se otupilo, když ne o kroužky? O horkej plyn ve válci??? Za další když je všechno nový, tak hrozí přidření pístů ve válci aspoň u motoru staršího data konstrukce.

Já prostě motor nechal asi hodinu běžet v garáži na zvýšený otáčky, aby se obrousily ty nejhorší nerovnosti na klice a ložiskách, na pístech a kroužcích a aby si sedla hlava a těsnění. Po vystydnutí jsem přetáhnul hlavu, vyměnil filtr a vytáhnul to na silnici, kde jsem tomu začal postupně nakládat do občasnejch plnejch s krátkodobým vytočením. Dneska má motor najeto asi 900km a v plnejch ho podržím kdykoliv a rád a jedinej olej, kterej z motoru mizí je ten, kterej uniká kolem gufera pod setrvákem.
Škoda 110 R coupé, srdce 2.0 T.S. 8V
Volvo V 70 2,5 TDI
Škoda 100
ex. Passat 1,9 TDI
ex. Renault Twingo 1,2
ex. Škoda Rapid
ex. Porsche 924 2.0

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Hampice » 24.9.2013, úte 09:20

Konzultoval jsem to se svým motorářem a tomu se to taky moc nezdálo. Pokud by se dělaly jen válce, tak snad, ale jsou nový i ložiska, broušený vačky a nový zdvihátka. To všechno si musí sednout a nesmí se do toho dostat bordel z "broušení" válců a kroužku. Takže stále nemám jasno, jak na to...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Kleofáš » 24.9.2013, úte 10:13

Hlavně tady se mluví o úplně prvním záběhu v řádu minut / desítek minut po seskládání. Nové motory tohle absolvují ještě ve fabrice, ne? A dost pochybuju, že tak, jak je popsáno :-)
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Dallen » 24.9.2013, úte 11:13

Jo. Ale auto nez se dostane k majiteli dostane vzdy peknou sadu. Staci se jen podivat jak stim najizdi na rampu. A jak se stim jezdi ve fabrice vi asi kazdy
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

mastr

Příspěvky: 1
Registrován: 27.1.2013, ned 16:36

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od mastr » 5.1.2014, ned 20:00

...je cilem co nejrychleji odstranit material z pistnich krouzku...je to trochu zvláštna metóda, lebo ako viem, krúžky sú z vysokopevnej ocele a blok motora zo zliatiny hliníka, príp. liatiny, skôr krúžky nechajú stopu na stenách valcov.

andy_xx
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 360
Registrován: 30.7.2007, pon 07:51
Bydliště: Rožnov p.R.

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od andy_xx » 6.1.2014, pon 11:20

tak moje 147 1.6 Twinspark má za sebou druhou GO motoru a to po pěkných 125 000 km :-) Resp. první GO po 60000 byla komplet (nová hlava, ventily, písty,kroužky,šály.. v ceně 35 tisíc)...od té doby brala olej 0,5l a víc...v poslední době i přes 1 litr (převážně selenia gold)....nechal jsem překontrolovat hlavu (byly křivě nalisované vodítka ventilů) a nové kroužky (šály byly ok) + rozvody...takže cca 25 tisíc. Mám najeto zatím cca 500km a zdá se, že se olej snad zatím drží...Kdy doporučujete vyměnit olej? (dávám teď eni sint 10w40) ..každopádně jsem rozhodnutý že už to auto nechci, takže na jaře půjde pryč...
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Petr147 » 6.1.2014, pon 11:51

Já dělal ve 160tis šály, teď bude mít 200 a šlape jak má... Před tím selenia 10W40, od šál 10W-60... Ten motor má cenu tak 5tis max, to nemá cenu dělat větší opravu :)

andy_xx
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 360
Registrován: 30.7.2007, pon 07:51
Bydliště: Rožnov p.R.

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od andy_xx » 6.1.2014, pon 12:41

tak jasně, já chtěl původně se při opravě vlézt do 10ti (což se teda nepovedlo :)), bo motory po GO se dají samotné kolem 25ti koupit...
Alfa Romeo GTV6 3.0
Fiat 500E
ex Renault Megane R26 F1 230
ex Alfa Romeo 147 1.6 TS
ex aLfA rOmEo 156 2.5 V6
ex Alfa Romeo 33 S 16V Permanent4

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Hampice » 6.1.2014, pon 14:06

Poprvé jsem olej měnil asi po 140km, další pak po cca 500km. Teď má dalších cca 600, přes zimu nejezdí, na jaře ještě asi vyměním a ten už tam nechám tak 5000km... Ale možná to zbytečně hrotim...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Ladis » 6.1.2014, pon 15:18

Výměny Tě evidentně baví :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Hampice » 6.1.2014, pon 21:20

jojo, hlavně filtr je doslova zábava na půl dne :)
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Dallen » 6.1.2014, pon 21:25

Jo Bussoň :)

Jinak ja prvni olej po GO 500km, druhej olej bude cca po 4t. a pak už co 10t.

Dával jsem tomu bídu hned od začátku (do 60km do 4t. a pak postupně se to točilo od 140 až doruda).
Výsledek po výměně najeto 3tkm a spotřeba oleje 0
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Lubbina
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 370
Registrován: 25.3.2013, pon 17:30
Bydliště: J.Hradec

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Lubbina » 7.1.2014, úte 20:30

Ten článek psal Taboo na tuningforu,že?Věřte,že větší odborník přez motory na český fóra nepřispíval(je američan).Já díky špatně natryskovanýmu karburátoru zajížděl motor podobně jak popisuje.Pod 4000 ot.se stim ani nedalo vyjet z garáže.Motor jezdí dobře už 7mou sezonu,takže Taboo asi nekecal. :-).
AR 156 SW,2,4 MJet

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Flp » 7.1.2014, úte 20:34

Tady je o tom taky něco napsáno...
http://mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Dallen » 7.1.2014, úte 21:01

Ja to prevzral prevzate z autofora...
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Kleofáš » 8.1.2014, stř 07:54

Tak jsem se na tuto otázku zeptal motoráře z MotoGP (dnes už dostávají hotové motory, dřív do motorů běžně sahali a vršek rozebírali v podstatě denně). Jeho vysvětlení se týká 2T, ale to je asi v tomto případě jedno. Jeho názor: to co je tu popsané, je postup, který se u závodních motorů používá, ale jde na úkor životnosti komponentů ve spodní části motoru (týkalo by se to i ventilů, kdyby je 2T měl). Důvod: během záběhu motoru dojde ke vzniku drobných vůlí mezi jednotlivými komponenty motoru (hlavně v klikovém mechanismu). Dokud není motor zaběhnutý, tak se celý mechanismus pohybuje víc ztěžka a odpor, který klade síle vyvinuté kompresí, musí absorbovat materiál, jehož životnost se tím sníží. Když motor v záběhu víc zatížíte, úměrně k tomu víc zatížíte i materiál a snížíte jeho životnost.

Závěr zní, že postup je vhodný, pokud potřebujete motor využívat na 100% a počítáte s tím, že jeho životnost je nižší (v závodním prostředí, do kterého tento postup patří, jsou to řádově jednotky motohodin).

A k tomu tlaku na pístní kroužky jeden podotek. Nelze srovnávat sílu pístního kroužku na stěnu válce s tlakem při kompresi, protože komprese působí kolmo na sílu vyvíjenou pístními kroužky. Prostě tyto dvě síly se navzájem nijak neovlivňují.

Myslíte, že na tom něco může být?
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1046
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Způsob záběhu nového/zgenerálkovaného motoru

Příspěvek od Tanguero » 8.1.2014, stř 08:12

Ty odkazy tady jsou na BIKE motoráře a u motorek to beru. Novou motorku asi nikdo nebude převážet z fabriky do skladu a do salonu po vlastní ose. Takže máte osud motoru ve vlastních rukou.
U aut je to často jinak a na těch prvních 20mil o kterých se píše, nemáte žádný vliv.
U motorky je taky asi jednodušší u jednou zajetého spodku sundat blok válců, přehonovat a překroužkovat. U generálkovaného motoru do auta to asi není běžná operace, pokud jsou tlaky v normě.
Narazil jsem na zajímavý odkaz:
http://www.ceba.sk/sk/pomoc_opravarom/0___uvod.aspx
Naposledy upravil(a) Tanguero dne 8.1.2014, stř 08:29, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů