AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

nonamex
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 8.8.2011, pon 12:49

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od nonamex » 26.3.2016, sob 16:50

rossogtv píše:tak se pochlub kde a za kolik..jinak vlozky problem u V6ek nejsou, jestli vubec, tak jen tak 2-3 prejet, vetsinou tam to honovani jeste je jak nove....spise bych doufal, aby nebyla na pistech sjeta drazka 1. krouzku, ma to mit 0,04- 0,06 axialni vuli, obvykle je 0,1-0,2mm i vice.....udelat to muzes, ale krouzky pak nevydrzi moc dlouho

Cim vic zabredavam do teto oblasti tim vic nevim :) Zmerim tak jak se ma co pujde, vlozky pisty krouzky. Takze rikas. Pokud bude vse v poradku. Staci vymenit jen krouzky a neresit honovani? Krouzky se zajedou na tom zbytku co tam zustalo? a kdyz uz projet tak jak? Lespi nekam dat, nebo to zvladnu sam? Neprijde mne to jako slozita vec... Dekuji

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od rossogtv » 27.3.2016, ned 12:45

no pokud se ptas a nevis, tak urcite nekomu dat, bo bych nedelal prvni pokus na vlastnim motoru....nebo si sezen nejaky stary, vyhozeny blok, treba skodofky a prvni si to na nem vyzkousej.
Samozrejme ze predpoklad je kvalitni velka, trojnoha "honovacka", ne ta mala na brzdove valce. A mikrometr/tisicinometr s merakem vrtani by to chtelo taky...+ drzaky valcu v bloku.....
Jinak QV maji lehce vypoukle pisty, je to videt az kdyz date normal/QV pist napul na jeden pistni cep. Pak je to zboku videt.Fakt minimalni rozdil, cca 1mm vyssi, taky je ta komprese pouze 0,5 vetsi, ze....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

nonamex
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 118
Registrován: 8.8.2011, pon 12:49

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od nonamex » 27.3.2016, ned 14:25

rossogtv píše:no pokud se ptas a nevis, tak urcite nekomu dat, bo bych nedelal prvni pokus na vlastnim motoru....nebo si sezen nejaky stary, vyhozeny blok, treba skodofky a prvni si to na nem vyzkousej.
Samozrejme ze predpoklad je kvalitni velka, trojnoha "honovacka", ne ta mala na brzdove valce. A mikrometr/tisicinometr s merakem vrtani by to chtelo taky...+ drzaky valcu v bloku.....
Jinak QV maji lehce vypoukle pisty, je to videt az kdyz date normal/QV pist napul na jeden pistni cep. Pak je to zboku videt.Fakt minimalni rozdil, cca 1mm vyssi, taky je ta komprese pouze 0,5 vetsi, ze....
Mas pravdu zacnu s vyrobou pripravku na uchyceni valcu. Meraky mam zapujcene. Vlozky kuchnu z neceho jineho a pak uvidime :) Dekuji Zkusim to zas nafotit a pak sem dam vysledek. vim ze je to o hodne mereni a teorii uz jsem pochopil. jak co se tyce ovality tak i maximalnich toleranci. Ted me napadlo pokud bych vyndal vlozky dal je vyhonovat povrch. Uz nikdy je nevratim presne nazpet. Nebo je to jedno jak pak prijdou?

jeste jsem nalezl zajimave reseni tech krouzku :)
"Já vím, že to láká, ale zánovní kroužky je těžký pojem..Jak se jednou písty vyndají, kroužky zahodit..A co se týče vůle, vyčistit drážky pístu od karbonu starým kroužkem a nový krouček se má v pístu točit bez znatelné vůle, a nové kroužky Goetze jsou trochu širší, takže to sedí..Jestli i přesto má kroužek vůli, může se drážka začistit na soustruhu a dát ke kroužku vložku /planžetu/ nebo, co já dělám raději širší kroužek a podle něho začistit drážku...Ale u TDI to většinou nebývá tak tragické...A dokud píst není prasklý, lze jej upravit téměř vždy..Zásada je první drážku při začištování /hranu nejblíž ke dnu pístu/ vzít co nejméně....Je to všeobecný postup.."

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2914
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 27.3.2016, ned 19:45

Tak dneska konečně další bod zlomu, nasazeny ventilové pružiny a změřeny vůle na sacích ventilech (víc v příloze). V konečném důsledku asi kašlat na to, je to v rozumných tolerancích. Sice válec 1 a 3 by neškodilo mít trochu míň... ale je to o fous a asi se to stejně líp moc nevyřeší.
Přílohy
IMG_0506.JPG
IMG_0508.JPG

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2914
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 28.3.2016, pon 22:32

Dnešek se nesl v podobném duchu a místo nahánění ženských jsme ho raději strávili užitečnějším způsobem. Další týden nalijeme Yacco, případně uvažuju ještě o tom iSintu, nahodíme rozvody, repasovaný startér a změříme komprese :smt026
Přílohy
IMG_0525.JPG

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8064
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od Hampice » 29.3.2016, úte 08:01

:smt023
Nechceš to celý hodit do vlákna auta? Ať je to po kupě a tady nechat jen ty obecné věci (repas hlav atd)?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Toyota Corolla 1.8 Hybrid (2019)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2914
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 29.3.2016, úte 10:20

Spíš časem vytvoříme nějakou galerii... Uvidíme :)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2914
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 1.5.2016, ned 01:30

Byl to boj, ale nakonec mocná V6 zaburácela... tak na tři válce :-D Zbytek se ale přidal a celkem to i drželo nakonec konstantní volnoběh :) Trochu se to klepe, asi tam ještě něco úplně správně nebude, taky z toho trochu kape voda vpředu u chladiče... ale to pude :smt026
Přílohy
IMG_0703.JPG
Naposledy upravil(a) riprex dne 1.5.2016, ned 17:13, celkem upraveno 1 x.

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3529
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od crashta » 1.5.2016, ned 12:17

to není zadna prdel renovovat auto vzhuru kolama.
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
Crashtovic veselé vánoce 14.12.2018

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2914
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 1.5.2016, ned 12:25

Nevim, proč si phpBB furt nerozumí s orientací fotek z telefonu :-D Když ji rozklikneš, tak je to ok :smt019

crashta
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3529
Registrován: 5.6.2008, čtv 13:13

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od crashta » 1.5.2016, ned 14:23

ja to mam i po rozkliknuti vzhuru nohama... :smt019 :smt016
50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
Crashtovic veselé vánoce 14.12.2018

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2914
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 1.5.2016, ned 17:14

Tak asi používáš blbej browser, bo ve Firefoxu i Edgi to fungovalo. Nicméně převedeno a upraveno :-D

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od Ladin 164V6 » 2.5.2016, pon 07:22

Chrome na Droidu je OK.... Jinak gratulace :smt023
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2914
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 3.5.2016, úte 10:08

Už by to mělo bejt OK všude. Jinak díky, ale ještě to bude trochu boj... uvidí se jak bude čas, je potřeba složit předek a nalejt brzdovku, aby se to dalo projet :-D

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2914
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 19.3.2017, ned 21:42

Tak QV běží zatím asi dobře. Najeto 15tkm a sežráno 10 litrů oleje :-D Plus nějak kraví ten separátor, v sání furt byl olej. Teď jsem si pořídil turbínu ve 166. Motor diametrálně odlišný, už má taky přehozený termostat na druhou stranu, jako 24V ve 166. Rozvody předělané komplet, protože olejová pumpa je hnaná řetězem, ale za mě dobrý, protože tak jak to je by to nemělo být náchylné na přeskok. Zdvihátka sací jsou totožné se všemi 12V, výfukové jsou ty větší, které má jako první poface 164 12V. Každopádně tato úprava zas nějak moc životnosti nepomohla. Motor má najeto asi 150tkm, je to dovoz z itálie a bohužel, vačky vpředu OK, ale vzadu totáč. To už není ani na přebrus, bude se muset navařovat, protože chybí asi dva milimetry. Zajímavé je, že ale sací jsou na tom hůř než výfukové. Ono jak to tak vidím, za celý problém vaček a zdvihátek na 12V Bussu může mizerná kvalita těch zdvihátek, protože se vymlátěj a rozpraskaj (je to tvrdochrom, není to zrovna ideální povrchovka) a pak to ostrouhá vačku. Plus turbína přidává sežrané sací palce, protože má tužší ventilové pružiny a zdvihátka totožné s atmo to nedávaj a propadnou se. Pak už to jde rychle. Nicméně čistě teoreticky by mělo stačit vyměnit zdvihátka za nové nitridované aftermarkety a problém by už nemusel nastat. Nitridovaná zdvihátka mají lepší kluznost a mnohem vyšší životnost. Vačka samotná bude kvalitativně OK, protože kde je OK zdvihátko je OK i vačka, kde je zdvihátko vydrolené je vačka sežraná. Snad se to pak nepřidře na spodku, to je evidentně další věc, kterou tyhle motory dělaj relativně rády :smt033

Propadlé zdvihátko
IMG_0096(1).JPG
KO vačka
IMG_0109(1).JPG
IMG_0107(1).JPG

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16928
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od Kubas » 19.3.2017, ned 21:46

zadní vačka se dá v akci od FCA koupit tuším za 2000 Kč.... MikeC ode mě jednu k Superce dostal.... ;-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + občas Giulia 2.0T 200CV (2017)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2914
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 19.3.2017, ned 21:47

Neboj, vím o ní, už je nachystaná na montáž, jen se uvidí, kdy dorazej zdvihátka :D Preventivně mám koupenej komplet náhradní motor :smt033 Bohužel motor z GTV nebo 164 by nešel použít, u 166 je to všechno jinak :roll:

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2833
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: Československo

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od vonkreuz » 22.3.2017, stř 00:10

Jak je to se životností "spojovacích tyček" mezi zdvihátky? :-k A jak se tomu říká po správnosti? :oops:
V6_12v_spojovací tyč.jpg
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2914
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 22.3.2017, stř 00:14

To je tyčka, na které jsou nasunutá vahadla. Nenapadá mě důvod, proč by se měla zkurvit a pokud se to stane, budeš mít daleko větší problémy :smt033 Spíš praskaj ty pushrody mezi zdvihátkem a vahadlem... když se potká motor.

vonkreuz
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2833
Registrován: 2.11.2012, pát 22:45
Bydliště: Československo

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od vonkreuz » 22.3.2017, stř 00:35

Díky.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD

Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2914
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 22.3.2017, stř 22:35

Tak díky MikeC a Bobasovi se podařilo sehnat v relativně krátkém čase vše potřebné. Aftermarketová zdvihátka mají silnější dno, což je dobře, ale přináší to trochu laborování s podložkama, protože teď jsou vůle moc na těsno. Bohužel ale origo zdvihátka mají na spodní straně náběh, aby neměly ostrou hranu, to aftermarkety nemaj a jsou rovně useklý. Díky tomu se do hlavy jednak blbě vkládají (opravdu nutno dávat pozor aby se nepoškodila hlava, je to jen přesná díra v hliníku a opravit to nejde rozumně) a druhak mám obavu aby se nepřidíraly. No snad hoši z eurocams věděj co dělaj... :smt102
vačky.JPG

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2914
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 26.4.2017, stř 10:29

Tak vršek motoru už jen ševelí, teď přišel na řadu spodek. Netušíte někdo kde sehnat hlavní a ojniční ložiska přesně dle rozměrů? Alfa výbrusy nepovoluje, ale na hlavní ložiska jsou tři a na ojniční dvě výrobní tolerance, podle kterých by se tam mělo dát ložisko. Bohužel všichni výrobci, jako je třeba Glyco dělají jen dva rozměry, jeden standartní (pro všechny tři resp. dvě výrobní tolerance) a druhý o 0.25 větší, výbrusový. Sehnat přesná ložiska umím jen v originále, ale tam to stojí neskutečnej nesmysl. Příjde mi trochu hulvátské dát tam všude stejný rozměr, když si někdo dal tu práci s tím, že to má být přesně.

Obrázek

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2914
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů

Příspěvek od riprex » 4.11.2018, ned 14:34

Jenom se zeptám, kdyby náhodou někdo něco... jak vytahujete vložky a písty z bloku? Bohužel jsou přiseklé tak moc, že vytáhnout rukou nejdou a udělat to jako u třílitru - vytáhnout píst a potom vzít stahovákem bohužel nejde, protože píst neprojde kolem bloku, ojnice neprojde vložkou a pístní čep taky nevyjde tak, aby se dal vytáhnout :D

Odpovědět

Zpět na „V6 ("Busso")“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů