AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
a co ty voditka, uz mas ? ty origo litinove bych nebral, ty bronzove budou k ventilum setrnejsi, driky na vyfukovych ventilech jsi meril ? nejsou moc sjete ? limit je 0,02mm rozdil v prumeru uprostred a nahore/dole....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Vodítka zatím nejsou, uvidíme kde se co sežene... zatím není kam spěchat, když ten motor není do čeho dát Dříky jsou v pohodě, měřili jsme to. Co se matroše týče, jsem taky určitě pro bronz...
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Tak jo... řekněme že máme vodítka, vyčištěné ventily a všechno nachystané. Jak je teda vyměnit a co všechno je potřeba? Vytažení si představuju takhle:
1) do všech, které půjdou ven vyřezat vhodný závit a našroubovat šroub, ideálně asi ze strany ventilu
2) naplnit vodítko tekutým dusíkem
3) vzít si vhodnou tyčku a zlehka vodítko vyťukat ven
Jak to tam nalisovat zpátky? Počítám, že ideální bude vyrobit si na to přípravek a pak to tam zase zchlazené do ohřáté hlavy naťuknout. Je potřeba pak ty vodítka vevnitř vystružit? V manuálu to píšou. Je potřeba frézovat ventilová sedla nebo ne?
1) do všech, které půjdou ven vyřezat vhodný závit a našroubovat šroub, ideálně asi ze strany ventilu
2) naplnit vodítko tekutým dusíkem
3) vzít si vhodnou tyčku a zlehka vodítko vyťukat ven
Jak to tam nalisovat zpátky? Počítám, že ideální bude vyrobit si na to přípravek a pak to tam zase zchlazené do ohřáté hlavy naťuknout. Je potřeba pak ty vodítka vevnitř vystružit? V manuálu to píšou. Je potřeba frézovat ventilová sedla nebo ne?
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
stare zasadne vylisovat, ja i prvne odvrtavam horni, vycnivajici cast a pak lisuji smerem k pistu. Klepanim vyklepes v hlave jiny uhel pro nove voditko. Nesedi pak uhel voditko/ventilove sedlo. Musis pak frezovat sedlo jak blazen. Nejhorsi je to u hlav serie 105, bussa jsou lepsi ale taky se to da zkurv.t.
Voditka zpet: hlavu do pece, voditka + pripravek na naklepnuti ( ja mam macaty z mosazi ) do mrazaku ( zde by se hodil mozna ten dusik ) Zde na nalisovani neni cas, takze rychle naklepnout, nez nabere voditko teplotu. Musi to jit rychle, pak to jde i zlehka. Jak zavahas, voditko se kousne a pak ho musis dotlouct na misto, coz uz neni idealni....Pokud budou jeste nejake otazky, radeji napis PM a dam ti na sebe tel. tady se da udelat rychle neco spatne...
Voditka zpet: hlavu do pece, voditka + pripravek na naklepnuti ( ja mam macaty z mosazi ) do mrazaku ( zde by se hodil mozna ten dusik ) Zde na nalisovani neni cas, takze rychle naklepnout, nez nabere voditko teplotu. Musi to jit rychle, pak to jde i zlehka. Jak zavahas, voditko se kousne a pak ho musis dotlouct na misto, coz uz neni idealni....Pokud budou jeste nejake otazky, radeji napis PM a dam ti na sebe tel. tady se da udelat rychle neco spatne...
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Tak jsme si udělali přípravek na vylisování vodítek (trubka, závitovka, matka a podložky) a šlo to ven celkem simple&easy. Nakonec se ukázalo, že stará vodítka jsou litina, nicméně dříky ventilů jsou v pohodě, jen vodítka vyběhané. Vnější průměr je cca těch 14.05, takže díra bude v pohodě.
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Tak vodítka hotová v pondělí se jdou instalovat.
https://lh3.googleusercontent.com/ErgVD ... 28-h396-no
https://lh3.googleusercontent.com/ErgVD ... 28-h396-no
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Voditka vymenene, ventily zabrousene, Hlavy srovnane. Takze se opet vracim k instalaci vacek Tak par otazek.
1. Jaky nastavit vule na sacich ventilech. 0,475-0,500 ? a nebo je dat o neco mensi ?? na 0,42....
1. Jaky nastavit vule na sacich ventilech. 0,475-0,500 ? a nebo je dat o neco mensi ?? na 0,42....
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4874
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
nevim ja u turba, ale u atmosfery se to dava na 0,35 a vyfukovy 0,2 a za studena tomu nedavat kapky. Ale urco ty hodnoty potvrdi nekdo znalejsi nezli ja.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
ze vy jste se vysr.li na frezovani sedel a brouseni ventilu....no nedelate dobre, kor u preplnovaneho motoru
jinak vule dle libosti serie nebo jak pise Michal
jinak vule dle libosti serie nebo jak pise Michal
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
No s tím broušením a frézováním třeba já nemám tak úplně pořád jasno, takže se klidně nechám poučit. Ale přišlo mě zbytečné vzhledem k tomu, že motor měl komprese výborné, ventily ani sedla nejsou poškozené a nalisovat vodítko pod jiným úhlem do hlavy zdá se být naprosto nemožné, pokud to tam člověk nebude natloukat kladivem přes kulatinu... ale je to tak 50:50 Půlka lidí říkala, že minimálně sedla určitě frézovat, druhá půlka (a v její prospěch hovoří i výrobní a servisní postup předepsaný výrobcem) tvrdí, že v žádném případě, pokud sedla ani ventily na sobě nemaj krátery, tak nefrézovat a nebrousit... Servisní návod hovoří jasně - špatné sedlo se má vyměnit, špatný ventil taktéž. Jediná přípustná manipulace se sedlem je jeho otočení.
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
pokud nejsou krátery, tak ventily minimálně očistit od všech nečistot ocelovou vlnou ve vrtačce a zabrousit pastou... i když ten motor měl dobrý komprese...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Samozřejmě... ventily prošly ultrazvukovým čištěním a zabrousíme je tou lapovací pastou, hezky ručně...
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Pochybuji ze by stacilo vymenit jen voditka a nezafrezovat sedla a zabrousit ventily. Tady se hraje na 0,001. Kazdopane jsem nechaval presoustruzit jina voditka a dira nesedela presne s povrchem. Takze bych urcite frezoval a zabrusoval. Ja mam vse kompletne nechci aby mne ukapnul ventil
No s tema vulema si to jeste poresim. Podle dostupnych informaci to davaji na 0,3 dokonce. takze se pokusim udelat kompromis. Neco kolem 0,35-0,40.
Nebo nebylo by treba dobre nastavit vule pri ohratych hlavach ? na tovarni hodnoty a pak zjistit jake maji vule po schlazeni ?
No s tema vulema si to jeste poresim. Podle dostupnych informaci to davaji na 0,3 dokonce. takze se pokusim udelat kompromis. Neco kolem 0,35-0,40.
Nebo nebylo by treba dobre nastavit vule pri ohratych hlavach ? na tovarni hodnoty a pak zjistit jake maji vule po schlazeni ?
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Vůle jsou předepsány za studena Na provozní teplotu tak, abys to pak mohl měřit a upravovat bys to stejně nedostal...
Co se týče frézování... já zas pochybuju, že při frézování sedel bude správně sedět ventil a taky bude potřeba přebrousit. Uvidíme... zatím potřebuju vyrobit přípravek pro nalisování, vodítka už máme. Imho víc než o souosost (fakt opravdu netušim, jak by se to mohlo pohnout...) jde o to, aby sedla nebyly zaklepané a byl na všech válcích stejný KP, tohle je důležité zejména u turba. Nicméně asi bude rozumné to udělat...
Co se týče frézování... já zas pochybuju, že při frézování sedel bude správně sedět ventil a taky bude potřeba přebrousit. Uvidíme... zatím potřebuju vyrobit přípravek pro nalisování, vodítka už máme. Imho víc než o souosost (fakt opravdu netušim, jak by se to mohlo pohnout...) jde o to, aby sedla nebyly zaklepané a byl na všech válcích stejný KP, tohle je důležité zejména u turba. Nicméně asi bude rozumné to udělat...
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
to je zase videt, jak moc tomu dnesni mechanici rozumeji.....50% spatne.riprex píše:No s tím broušením a frézováním třeba já nemám tak úplně pořád jasno, takže se klidně nechám poučit. Ale přišlo mě zbytečné vzhledem k tomu, že motor měl komprese výborné, ventily ani sedla nejsou poškozené a nalisovat vodítko pod jiným úhlem do hlavy zdá se být naprosto nemožné, pokud to tam člověk nebude natloukat kladivem přes kulatinu... ale je to tak 50:50 Půlka lidí říkala, že minimálně sedla určitě frézovat, druhá půlka (a v její prospěch hovoří i výrobní a servisní postup předepsaný výrobcem) tvrdí, že v žádném případě, pokud sedla ani ventily na sobě nemaj krátery, tak nefrézovat a nebrousit... Servisní návod hovoří jasně - špatné sedlo se má vyměnit, špatný ventil taktéž. Jediná přípustná manipulace se sedlem je jeho otočení.
Delam tyto motory pres 30 let, cislo na me mas, zavolej, rad ti to vysvetlim...
Skoda ze nebydlis blize k Brnu. Frezovani bych ti udelal klidne jen za 500kc na pockani, abych ti mohl ukazat, ze jsou sedla zrovna ted v prd.li a ze nafrezovat potrebuji jako sul
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Hele řeknu ti to takhle... jestli budeš mít den, kdy máš volno, vezmu hlavy s vylisovanejma vodítkama, nový vodítka, ventily... všechno co je třeba a dorazím Samozřejmě si vymysli, co za to
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
to bohuzel na pockani neni mozne - hlavy musi do pece, to trva...
ventily musi k znamemu - ten ma velkou brusku s brusnym kotoucem 1m prumer - tam vim, ze to bude mit presne 43° jak ja chci + plocha bude mit brus podle mych predstav.
takze leda vse dovest + tady nechat nebo sedla nasadit a ventily nechat nekde nabrousit - vsech 12.
Pak ti to tady muzu nafrezovat + na miste zpasovat, coz je nejdulezitejsi, a to na pockani
Jinak bat se nemusis, odehrava se vse do 5 setin, takze aji podlozky pod ventily budou sedet
ventily musi k znamemu - ten ma velkou brusku s brusnym kotoucem 1m prumer - tam vim, ze to bude mit presne 43° jak ja chci + plocha bude mit brus podle mych predstav.
takze leda vse dovest + tady nechat nebo sedla nasadit a ventily nechat nekde nabrousit - vsech 12.
Pak ti to tady muzu nafrezovat + na miste zpasovat, coz je nejdulezitejsi, a to na pockani
Jinak bat se nemusis, odehrava se vse do 5 setin, takze aji podlozky pod ventily budou sedet
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
voditka nasadit....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Jestli jde jen o ty ventily, tak ty můžu klidně poslat předem poštou...
Ono nechal bych to udělat klidně tady v HK v Ahře... ale nevim, na kolik jim věřím Taky záleží, jak se ti do toho chce Každopádně tak nějak počítám, že mě asi vynadáš za to, že sací vodítka jsme nechali...
Ono nechal bych to udělat klidně tady v HK v Ahře... ale nevim, na kolik jim věřím Taky záleží, jak se ti do toho chce Každopádně tak nějak počítám, že mě asi vynadáš za to, že sací vodítka jsme nechali...
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
bohuzel, je to tak, vsichni co se kolem toho motaj, se musi overit
Si vem, mi tady mame na brnensku Pavlicka, to je dlouholety pojem. Presto znamemu dvoulitrovou hlavu na Bertoneho doslova znicily. A Michal se tady pred vanoci stavil s "nabrousenymi" vackami za 3 a pul litru : 0.5mm rozdil ve zdvihu.....
ty saci budou v poradku, taky casto menim jen vyfukove....
mi brnkni, domluvime se, pokud se nedovolas, jsem v dilne, mam tam spatny signal...
Si vem, mi tady mame na brnensku Pavlicka, to je dlouholety pojem. Presto znamemu dvoulitrovou hlavu na Bertoneho doslova znicily. A Michal se tady pred vanoci stavil s "nabrousenymi" vackami za 3 a pul litru : 0.5mm rozdil ve zdvihu.....
ty saci budou v poradku, taky casto menim jen vyfukove....
mi brnkni, domluvime se, pokud se nedovolas, jsem v dilne, mam tam spatny signal...
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
riprex píše:Jestli jde jen o ty ventily, tak ty můžu klidně poslat předem poštou...
Ono nechal bych to udělat klidně tady v HK v Ahře... ale nevim, na kolik jim věřím Taky záleží, jak se ti do toho chce Každopádně tak nějak počítám, že mě asi vynadáš za to, že sací vodítka jsme nechali...
V ahre jsem je vymenit nechaval ja. No abych rekl pravdu nic si tam asi uz nedam... prvotni cena domluvena 3-5 po prijezdu na misto 5,7
voditka a gufera jsem dodal svoje. vymena voditek, rovnani hlav, brouseni ventilu
O cenu tak ani nejde spis se bojim kdo vi jak to udelali. Kdybych se jich nezeptal o kolis se to rovnalo tak to nikde nemam a odpoved jedna o 0,1 a druha o par stovek myslim ze hovori o vsem. Nerovnaji se nahodou hlavy na V vzdy sejneou merou ?
Takze behem pristiho tydne objednavam par podlozek a priprava na kompletaci a male finale.
Spis ted budu resit komprese, tesneni atd.
Tedy ma otazka zni: 1 Jak zjistim velikost spalovaciho prostoru kdyz mam hlavy dole ? Nasazene chapu, ze asi nejak skrze svicku kapalina pist v HU a kolik se tam veslo. Ted me napadlo zalit silikonem seriznout a obsah hodit do merneho valce, ale to vse se asi provadi urcite zcela jinak. zcela jinak
2 Co me ted ceka? a jak tedy doladit stejne komprese?
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Ehm... no tak teď jsem lehce mimo z toho co ty vlastně chceš Komprese už teď nevyladíš, abys je měl stejné musí na všech hlavách stejně sedět ventily - být stejně hluboko. Musí taky být dobře spasované, aby těsnily. Samozřejmě musí být v cajku spodek motoru. Výška hlavy pokud vím by ideálně měla být taky stejná. Objem spalovacího prostoru neměř... to prostě přesně nejde podle mě, navíc to nic moc nevyřeší. Jestli máš hlavy stáhnuté, vodítka vyměněné, tak už bych to prostě nechal bejt... Ono pokud ventily těsněj a je to nějak rozumně, tak ten rozdíl nebude velkej a to už se prostě přežije. Ale... počkej, až se k tomu vyjádří ještě někdo kvalifikovanější.
Co se Ahry týče... přesně to je ten důvod, proč to tam dávat nechci. Dle komunikace s nima to je prostě banda trotlů... Kdybychom se předtím dohodli, když už budem dělat přípravek, tak jsme mohli udělat ty hlavy všechny... ale co už. Až to budeme mít, tak pak jsme se i s rossem domluvili, že sem dáme fotky z postupu, jak se to má dělat, aby v tom bylo jasno a neřešily se tu blbosti. Sehnat v téhle zemi někoho, kdo nemele sra*ky a řekne přesně, co a jak není snadný.
Co se Ahry týče... přesně to je ten důvod, proč to tam dávat nechci. Dle komunikace s nima to je prostě banda trotlů... Kdybychom se předtím dohodli, když už budem dělat přípravek, tak jsme mohli udělat ty hlavy všechny... ale co už. Až to budeme mít, tak pak jsme se i s rossem domluvili, že sem dáme fotky z postupu, jak se to má dělat, aby v tom bylo jasno a neřešily se tu blbosti. Sehnat v téhle zemi někoho, kdo nemele sra*ky a řekne přesně, co a jak není snadný.
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
ty spalovaci komory jsou v hlavach dostatecne presne, tam se nic resit nemusi, pokud neni nejakej ventil utopenej o 1mm nebo tak + hlavne aby byly hlavy stejne liznute - +/- 0,1mm ale take nema zadny velky vliv. Takove veci se resi u motoru s velkou kompresi - 12:1 a tak, nebo turbo co jede na 2 bary, proste tam, kde se jede na hrane.....
Jen takovy priklad z praxe: Za mlada jeden z prvnich motoru, 1.6 Giulia, merene tlaky cca 10 bar, jsem nechal zfrezovat hlavu o cely 1,0 mm (!!!!!!) , ale kdyz jsem potom meril tlaky, opet pouze 10baru....Proste ten zvyseny kompresni pomer sel do haje kolem starych pistnich krouzku.
Veskery "tuning" zacina tim, ze mam 99% tesne krouzky/ventily a merene tlaky nejmene 13-14bar, lepe 15-16bar.
Jen takovy priklad z praxe: Za mlada jeden z prvnich motoru, 1.6 Giulia, merene tlaky cca 10 bar, jsem nechal zfrezovat hlavu o cely 1,0 mm (!!!!!!) , ale kdyz jsem potom meril tlaky, opet pouze 10baru....Proste ten zvyseny kompresni pomer sel do haje kolem starych pistnich krouzku.
Veskery "tuning" zacina tim, ze mam 99% tesne krouzky/ventily a merene tlaky nejmene 13-14bar, lepe 15-16bar.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Super to jsem potreboval vedet. Poprve byli sliznute o -0,25 a -0,25 a po vymene voditek 0,1 a druha 0,12. Proto me zajimalo jak je to s presnoti spalovacich komor. Spodek s krouzkama uvidim az po sundani hlav. Takze se na nej vrhnu potom Vim ze je to dvojita prace, ale proste nektere dily se tezko schaneji..... treba krouzky.....rossogtv píše:ty spalovaci komory jsou v hlavach dostatecne presne, tam se nic resit nemusi, pokud neni nejakej ventil utopenej o 1mm nebo tak + hlavne aby byly hlavy stejne liznute - +/- 0,1mm ale take nema zadny velky vliv. Takove veci se resi u motoru s velkou kompresi - 12:1 a tak, nebo turbo co jede na 2 bary, proste tam, kde se jede na hrane.....
Jen takovy priklad z praxe: Za mlada jeden z prvnich motoru, 1.6 Giulia, merene tlaky cca 10 bar, jsem nechal zfrezovat hlavu o cely 1,0 mm (!!!!!!) , ale kdyz jsem potom meril tlaky, opet pouze 10baru....Proste ten zvyseny kompresni pomer sel do haje kolem starych pistnich krouzku.
Veskery "tuning" zacina tim, ze mam 99% tesne krouzky/ventily a merene tlaky nejmene 13-14bar, lepe 15-16bar.
Nemate podlozky? ))) nastavuji to tedy na 0,35 a potrebuji asi tri podlozky. Nez je objednam v nemecku tak bych se optal tady jestli se nekomu doma nevaleji. 0,45-0,45-0,45
Re: AR 2.0 V6 TB Zvuky motorů
Takže pánové, dobrá věc se podařila Pro všechny ostatní pro inspiraci sem dávám postup výměny vodítek v motoru.
Nejdřív vytažení starých:
1) do starých vodítek uděláme závit M10
2) z kusu trubky vhodného průměru, podložek, matky a vhodně dlouhé závitové tyče vyrobíme přípravek pro vytahování vodítek
3) vodítka by měly jít celkem v pohodě ven, závitovku je lepší mazat a držet proti protáčení na konci
Pro nalisování nových vodítek bude potřeba přípravek (po drobných úpravách sem autor snad dá jeho výkres), tekutý dusík a troubu dostatečných rozměrů.
1) hlavu dáme péct do trouby - cca 1h při 100°C
2) vodítko nasuneme na přípravek, zajistíme šroubkem a ponoříme do dusíku
3) hlavu vytáhneme z trouby a umístíme tak, aby se dalo k vodítku zespod i shora dostat
4) vodítko vytáhneme z dusíku a rychlým pohybem suvně vložíme do hlavy
5) zespod povolíme šroub a vysuneme přípravek ven
6) celý postup opakujeme pro všechna vodítka
Mělo by to jít naprosto snadno a v pohodě, ale je potřeba dostatečná rychlost při vkládání vodítek do hlavy. Hlava dokonale prohřátá na 100°C teplotu dobře drží a jen tak nevychladne, takže se v klidu celá operace dá zvládnout na jeden zátah.
Nejdřív vytažení starých:
1) do starých vodítek uděláme závit M10
2) z kusu trubky vhodného průměru, podložek, matky a vhodně dlouhé závitové tyče vyrobíme přípravek pro vytahování vodítek
3) vodítka by měly jít celkem v pohodě ven, závitovku je lepší mazat a držet proti protáčení na konci
Pro nalisování nových vodítek bude potřeba přípravek (po drobných úpravách sem autor snad dá jeho výkres), tekutý dusík a troubu dostatečných rozměrů.
1) hlavu dáme péct do trouby - cca 1h při 100°C
2) vodítko nasuneme na přípravek, zajistíme šroubkem a ponoříme do dusíku
3) hlavu vytáhneme z trouby a umístíme tak, aby se dalo k vodítku zespod i shora dostat
4) vodítko vytáhneme z dusíku a rychlým pohybem suvně vložíme do hlavy
5) zespod povolíme šroub a vysuneme přípravek ven
6) celý postup opakujeme pro všechna vodítka
Mělo by to jít naprosto snadno a v pohodě, ale je potřeba dostatečná rychlost při vkládání vodítek do hlavy. Hlava dokonale prohřátá na 100°C teplotu dobře drží a jen tak nevychladne, takže se v klidu celá operace dá zvládnout na jeden zátah.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů