AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
zajimalo by me jestli nekdo udelal prestavbu 2.0TS 8v z 155ky do 145ky misto original 16v.
Take by me zajimalo, jestli je celohlinikac 8v opravdu lehci nez litinovy 16v a jestli jsou prevodovky/spojky stejneho typu ( alespon vevnitr ) nebo uplne odlisne.
No proste otazky pro hardcore znalce 145 a 155.
Take by me zajimalo, jestli je celohlinikac 8v opravdu lehci nez litinovy 16v a jestli jsou prevodovky/spojky stejneho typu ( alespon vevnitr ) nebo uplne odlisne.
No proste otazky pro hardcore znalce 145 a 155.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
Jednu dobu jsem se o to taky zajímal. Převodovky mají prý jiné příruby, takže by se musela použít i převodovka z 8v, nebo udělat nějaký adaptér mezi převodovku a motor...
Nevím jestli se to za tu námaha vyplatí.. Spíš bych snížení váhy řešil předěláním 1.8 bloku na 2.0. Tím se zbavíš vyvažováků a ušetříš cca 20kg..
Nevím jestli se to za tu námaha vyplatí.. Spíš bych snížení váhy řešil předěláním 1.8 bloku na 2.0. Tím se zbavíš vyvažováků a ušetříš cca 20kg..
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
Ja osobne by som videl výhodu takejto prestavby najmä v spol'ahlivosti, ktorou 8v oplýva.
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
mam velmi pozitivni zkusenosti s TS 8v ve vsech modelech 75/164/155 a motor + spoustu dilu v zaloze. O 16v jsem zatim moc dobreho neslysel a spise uvazuji o tom, jestli se mam naucit dalsi typ motoru nebo pri prvnich potizich udelat prestavbu...ten tip s 1,8 blokem je overena metoda prestavby ? jednoduse odpojit vyvazovaky nebo nahradit dutymi zaslepky kvuji olejovym kanalkum se nedela ? ( tak jsem to resil u motoru Porsche 944 )
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
No nevím jestli ověřená (dělají se různý výšky bloků, takže to chce sehnat stejně vysoký 1.8 a 2.0 bloky a přestavět), ale dost lidí už to udělalo. V čr se do toho myslím pouštěl hno3, ale nevím jestli už to má hotový...
Jinak v UK se prý staví závodní dvoulitry z 1.6 bloků, ale tam už jsou potřeba ojnice na zakázku.
Záslepky se taky používají, ale pořád je ten 2.0 blok o dost těžší - cca o 20kg, když nepočítám samotný vyvažováky...
Jinak pokud máš originál 145 QV, tak bych tam nechal 16v.. Přeci jenom už jich tolik není a v budoucnu porostou na ceně. A ten 8v bych prdnul třeba do nějaký 1.4, kterých se válí všude plno za pár kaček..
Největší problém 16v je přehřívání oleje, jeho degradace a pak zadření na klice. S dodělaným chladičem oleje je po problému (pokud teda nepraskne hadice). Ten můj zažívá točení přes 8k rpm a ladění mnou a pořád žije, takže to tak hrozný nebude...
Jinak v UK se prý staví závodní dvoulitry z 1.6 bloků, ale tam už jsou potřeba ojnice na zakázku.
Záslepky se taky používají, ale pořád je ten 2.0 blok o dost těžší - cca o 20kg, když nepočítám samotný vyvažováky...
Jinak pokud máš originál 145 QV, tak bych tam nechal 16v.. Přeci jenom už jich tolik není a v budoucnu porostou na ceně. A ten 8v bych prdnul třeba do nějaký 1.4, kterých se válí všude plno za pár kaček..
Největší problém 16v je přehřívání oleje, jeho degradace a pak zadření na klice. S dodělaným chladičem oleje je po problému (pokud teda nepraskne hadice). Ten můj zažívá točení přes 8k rpm a ladění mnou a pořád žije, takže to tak hrozný nebude...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
ten chybici chladic oleje me taky zarazil, kdyz vsechny moje bejvale 155 2.0TS a 2.5V6 ho mely, ale kupodivu u QV 145 jsem ho nenasel, nemaji ho ani ostatni 16v ( 147/156 ) ?
Jak to vypada s prevodovkami na 16v, jsou vsechny identicke krome diffecu ? Tedy daji se namontovat na 2.0 vsechno od 1,4TS do 1,8TS ?
Jak to vypada s prevodovkami na 16v, jsou vsechny identicke krome diffecu ? Tedy daji se namontovat na 2.0 vsechno od 1,4TS do 1,8TS ?
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
To je největší chyba, že tam nedali chladič oleje nebo alespon budík s teplotou oleje už z výroby. Kontrolka tlaku, která sepne pod 0.3b to fakt nezachrání...
Pokud vím, tak žádný 16v TS neměl olejový chladič, jenom výměník olej-chladící kapalina, některý ani to ne...
Převodovky by měly sedět ze všech objemů, jenom 1.4 a 1.6 měly některý mokrý a některý suchý poloosy. Kromě jiných konečných převodů má převodovka z 2.0 delší pětku a převodovka z 1.4 kratší jedničku, jinak je to stejný... Pak ještě některý mají spojkový válec nad převodovkou a některý uvnitř (novější ročníky TS) a pokud se pokazí, tak je to oprava 30min vs celej den
Pokud vím, tak žádný 16v TS neměl olejový chladič, jenom výměník olej-chladící kapalina, některý ani to ne...
Převodovky by měly sedět ze všech objemů, jenom 1.4 a 1.6 měly některý mokrý a některý suchý poloosy. Kromě jiných konečných převodů má převodovka z 2.0 delší pětku a převodovka z 1.4 kratší jedničku, jinak je to stejný... Pak ještě některý mají spojkový válec nad převodovkou a některý uvnitř (novější ročníky TS) a pokud se pokazí, tak je to oprava 30min vs celej den
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
tak diky za info, kontrolka olej. tlaku je naprd uz od dob Giulie Super, paar sekund po rosviceni uz klepala ojnice,no kdyz jedes v D po dalnici 160 vlevo, nemuzes ihned vyradit a bez varovani prejet doprava, je to sice uz 30let spatky ale pamatuji si to jako by to bylo vcera...asi casem sezenu 1.8 156ku na ND, tech je fakt plna prd.. apostavim si z toho odlehceny 2.0 motor
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
kdyz uz zustanu u toho 16v, ostrejsi vacky nekdo ma/narust kw ? dival jsem se ze prebrousene od dbilas stoji 338eur, to se da a skoro 1mm vice zdvihu zni u 16v slibne, navic to seriove casovani je opravdu konzervativni, treba ve srovnani s 8v.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
No já s 2.0 nemám zkušenosti.. Zatím si hraju jenom s 1.4 (ta se dá pěkně točit díky malýmu zdvihu) a mam na ní posazenou celou hlavu z 2.0 (takže oproti sérii větší ventily a "ostřejší" vačky)...
Pak tu mam ještě 1.6 a 1.8, ale nějak se nemůžu dokopat k sestavení a ta točivá 1.4 mě pořád celkem baví.
S tím časováním máš pravdu, navíc ten 8v je rozmístěním svíček "pravý Twin Spark". 16v má druhou svíčku celkem mimo a to už není tak účinný (asi jí tam nacpali, aby tomu mohli pořád řikat TS).
Jinak odpojení variátoru a natočením sací vačky se dá dost zlepšit průběh ve vyšších otáčkách, ale už to nebude mít takovej krouták ve středních jako s variátorem...
Pak tu mam ještě 1.6 a 1.8, ale nějak se nemůžu dokopat k sestavení a ta točivá 1.4 mě pořád celkem baví.
S tím časováním máš pravdu, navíc ten 8v je rozmístěním svíček "pravý Twin Spark". 16v má druhou svíčku celkem mimo a to už není tak účinný (asi jí tam nacpali, aby tomu mohli pořád řikat TS).
Jinak odpojení variátoru a natočením sací vačky se dá dost zlepšit průběh ve vyšších otáčkách, ale už to nebude mít takovej krouták ve středních jako s variátorem...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
tak dalsi pruzkum vedl k zajimavym informacim:
udaje italsky manual verze 7/99 2.editione uvadi:
1,4l komprese 10,5 1,6 a 1,8 ma 10,3 ale 2.0 ma pouze 10,0 coz povazuji u 16v za zoufale malo, je to videt i na vykonu, jedine mezi 1,8 vs 2,0 je narust vykonu pouze 10 HP, jinak vzdy 20HP na 0,2l vetsi objem. Takze asi kvuli emisim/spotrebe ten 2,0 priskrtily, ty vyvazovaky sezerou max 2-3HP a to jen pri max otackach. Jednoznacne by to chtelo zvysit komprese, obzvlast pokud budou jine vacky. Jinak s tim pouzivanim 1,8 bloku jsem trochu skeptickej, 1,8 ma zdvih 82,7mm vs 91mm, takze nejspis budou vsechny 1,8 mit o 4,15mm nizsi blok, jinak by se musely pouzivat jine ojnice nebo pisty ( pokud technicky vubec mozne ) coz je mnohem drazsi ve vyrobe nez upravovat vysku bloku dle klikovky.
co me ale prekvapilo nejvice jsou vahove udaje jednotlivych modelu:
1,4 ma 1135kg, 1,6 ma 1165, 1,8 ma 1195kg a 2.0QV ma 1240kg
kde se tam sakra berou ty obrovske rozdily ve vaze ? vybavou se to uplne vysvetlit neda,
navic ja mam ( dle puvodniho technicaku z D ) dokonce zapsano 1315kg a to mam navic akorat klimu ( zeby vazila 75kg ??? ). Mam i 2 Airbagy a ABS, ale to by mela mit preci 1,8 take seriove nebo ne ? Jinak nemam sibr ani tazne, ty byvaji celkem tezke, takze fakt nevim kde ta vaha muze byt schovana.....
udaje italsky manual verze 7/99 2.editione uvadi:
1,4l komprese 10,5 1,6 a 1,8 ma 10,3 ale 2.0 ma pouze 10,0 coz povazuji u 16v za zoufale malo, je to videt i na vykonu, jedine mezi 1,8 vs 2,0 je narust vykonu pouze 10 HP, jinak vzdy 20HP na 0,2l vetsi objem. Takze asi kvuli emisim/spotrebe ten 2,0 priskrtily, ty vyvazovaky sezerou max 2-3HP a to jen pri max otackach. Jednoznacne by to chtelo zvysit komprese, obzvlast pokud budou jine vacky. Jinak s tim pouzivanim 1,8 bloku jsem trochu skeptickej, 1,8 ma zdvih 82,7mm vs 91mm, takze nejspis budou vsechny 1,8 mit o 4,15mm nizsi blok, jinak by se musely pouzivat jine ojnice nebo pisty ( pokud technicky vubec mozne ) coz je mnohem drazsi ve vyrobe nez upravovat vysku bloku dle klikovky.
co me ale prekvapilo nejvice jsou vahove udaje jednotlivych modelu:
1,4 ma 1135kg, 1,6 ma 1165, 1,8 ma 1195kg a 2.0QV ma 1240kg
kde se tam sakra berou ty obrovske rozdily ve vaze ? vybavou se to uplne vysvetlit neda,
navic ja mam ( dle puvodniho technicaku z D ) dokonce zapsano 1315kg a to mam navic akorat klimu ( zeby vazila 75kg ??? ). Mam i 2 Airbagy a ABS, ale to by mela mit preci 1,8 take seriove nebo ne ? Jinak nemam sibr ani tazne, ty byvaji celkem tezke, takze fakt nevim kde ta vaha muze byt schovana.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
Ono hodně lidí říká že 1.8 jede líp než 2.0. Protože rozdíl ve výkonu není tak velkej + 2.0 je těžší + 1.8 má kratší převody. Kdyby 1.8 ještě posunuli omezovač (což by si zasloužila), tak by to měl 2litr sečtený .
Jinak ty písty mají fakt jinou kompresní výšku a výška bloku je u 1.8 a 2.0 stejná.
Citace z jiného vlákna:
Tady porovnání pístových rychlostí při 8000rpm:
2.0 - 24,27 m/s
1.8 - 22,05 m/s
1.6 - 20,18 m/s
1.4 - 17,3 m/s
Ta váha co je v TP nejspíš neodpovídá skutečnosti. Podle mě tam napíšou max váhu co ta motorizace může mít. Jinak ten rozdíl váhy 1.8 vs 2.0 bude dělat těžší blok s vyvažovákama + 2.0 by měla mít o něco větší nádrž (a váha se bere myslím s plnou nádrží).
Jinak ty písty mají fakt jinou kompresní výšku a výška bloku je u 1.8 a 2.0 stejná.
Citace z jiného vlákna:
Jinak pro mě je 2litr nepoužitelnej, protože díky velkýmu zdvihu se nedá moc točit.hno3 píše:kdyby si dal písty z 1.4rky, 1.6tky, 1.8my a 2L vedle sebe, tak krom vrtání jsou absolutně jiný v kompresních vejškách (1.8 má 36,15mm, 0,5mm misku; 2LTS 32mm 3mm misku, 1.6 32,9, 1.8mm čepici; 1.4 38,3 a čepici sem neměřil, pro mě nepoužitelný písty kvůli KH )
Tady porovnání pístových rychlostí při 8000rpm:
2.0 - 24,27 m/s
1.8 - 22,05 m/s
1.6 - 20,18 m/s
1.4 - 17,3 m/s
Ta váha co je v TP nejspíš neodpovídá skutečnosti. Podle mě tam napíšou max váhu co ta motorizace může mít. Jinak ten rozdíl váhy 1.8 vs 2.0 bude dělat těžší blok s vyvažovákama + 2.0 by měla mít o něco větší nádrž (a váha se bere myslím s plnou nádrží).
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
Chlapi,já tomu teda nějak moc nerozumim,ale k čemu je dobrý zvyšování statický komprese?Když budu mít vačku co drží ventily dlouho otevřený,tak se mi směs vůbec nestlačuje,můžu mít statickej KP (50:1) a stejně to nepojede.Jak říkám,nerozumim tomu,jen tak o tom přemejšlim a tohle mě napadlo.Takže pro skutečnej KP je rozhodující vačka,je tomu tak,nebo ne?
AR 156 SW,2,4 MJet
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
Ano, na dynamický kompresní poměr mají vliv vačky a jejich nastavení (konkrétně kdy se zavře sací ventil).
Ale pokud zvýšíš statický kompresní poměr a s vačkama nebudeš nic dělat, tak se zvedne i dynamický KP...
Ale pokud zvýšíš statický kompresní poměr a s vačkama nebudeš nic dělat, tak se zvedne i dynamický KP...
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
To je fakt.Mi jaksi nedošlo,že když se vačka nezmění,tak se zvětšením statickýho KP změní i dynamický
AR 156 SW,2,4 MJet
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
Flp: kde to vlakno najdu, tam by mohli byt pro me dalsi uzitecne informace. Takze 1,8 akorat prevrtat na 83mm a doufat ze tam klikovka 2.0 pujde bez problemu. Rovnou bych mohl srovnat s pisty z Opel Omega 16V, ty maji 83,5mm pac objemu neni nikdy dost. Za mlada jsem byl taky spis na to toceni, dnes jsem na kroutak a ten jde pres objem. Jinak k te vaze: 1.4 + 1.6 maji 51l nadrz a mensi brzdy, asi i mensi spojku, ale 1,8 + 2.0 maji vse stejne, takze tech 45kg navic musi byt fakt schovane z velke casti v motoru. V6 z vahovych duvodu odmitam, podle mne na predokolce jedine na dalnici. Ty motory/prevodovky 147/156 a GTV/Spider jsou asi taky identicke, co se tyce hardware, ne ? Budu uvazovat o plastovem sani 114kW.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
A čo V6 + AWD? Niekde som videl prestavbu a pohon bol myslím z Dedry...
V takom prípade nejakých 50kg hore-dole nebudeš musieť vôbec riešiť...
V takom prípade nejakých 50kg hore-dole nebudeš musieť vôbec riešiť...
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
No a co prevodovka z Lancie Delty HF nebo F Coupe 16 VT? Prevody jsou sice dvoulitrove, ale zato tam mas ViscoDrive.. Pasovat by mela, bloky jsou stejne. Nebo tam vrznout zrovna celou turbinu, ale spatne se shani.
Seat Terra - smradlavý naftový jakože Pandanáklaďák - to pojede furt
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
Tady je to téma: http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=13809
1.4, 1.6 a 1.8 mají stejně velkou spojkovou lamelu (215mm), jenom 2.0 jí má větší (228mm).
Převodovky by měly být stejný, až na rozdílný převodový poměry a některý mají spojkový válec uvnitř a některý venku.
Ta váha by mě taky zájimala. Musím na ní někdy zajet, abych věděl jak na tom jsem...
Ta 4x4 by byla dobrá, zadní náprava z dedry pasuje, ale pořád by s tím byla velká práce a v čr by se to stejně nikdy nezlegalizovalo... A když už 4x4, tak čtyřválec turbo
1.4, 1.6 a 1.8 mají stejně velkou spojkovou lamelu (215mm), jenom 2.0 jí má větší (228mm).
Převodovky by měly být stejný, až na rozdílný převodový poměry a některý mají spojkový válec uvnitř a některý venku.
Ta váha by mě taky zájimala. Musím na ní někdy zajet, abych věděl jak na tom jsem...
Ta 4x4 by byla dobrá, zadní náprava z dedry pasuje, ale pořád by s tím byla velká práce a v čr by se to stejně nikdy nezlegalizovalo... A když už 4x4, tak čtyřválec turbo
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
Nezlegalizovalo, ale v tom nevidím problém. Jeden potencionálny je STK, ale aj tá sa dá zariadiť...
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Thesis Busso - keď sa chcem viezť
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
To je sice pravda, ale pořád v tom bude strašně práce a peněz... To už by bylo výhodnější jít do 155 Q4.
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
Pokud se přehodí 8V TS za 16V TS tak to stejně nebude legální. Myšlenka zástavby agragátu z 16V Turbo zní dobře, ale je to stejný problém a jednodušší by bylo rovnou sehnat nějakou pěknou Deltu HF Turbo.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
hlavni rysy 145 zustanou zachovany, takze zadne turbo, AWD, V6 etc., velky vykon me zajima jen u zadokolek. Ted se mi sem dostala bourana 147 se zdanlive stejnym motorem, ale jina elektronika/plastove sani, 2 katy hned za svody a asi dalsi jine detaily. Tak az vymontuji motor, udelam prime srovnani 8v s 16v a pak uvidim jesti to ma smysl.
Jinak opravdu jen optimalizace smerem mensi vaha hlavne na predni naprave, max. vacky/komprese na zvyseni kroutaku ve vyssich otackach, no a trochu neco na podvozku.
Zajimave na srovnani 145/147 je interier, me pripada 145ka vevnitr daleko prostornejsi, ikdyz se 147 zvenku tvari vetsi, takova nafoukla baculka....
Jinak opravdu jen optimalizace smerem mensi vaha hlavne na predni naprave, max. vacky/komprese na zvyseni kroutaku ve vyssich otackach, no a trochu neco na podvozku.
Zajimave na srovnani 145/147 je interier, me pripada 145ka vevnitr daleko prostornejsi, ikdyz se 147 zvenku tvari vetsi, takova nafoukla baculka....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
Tak to bude velice rychlá akce, protože ty motory spolu nemají společného vůbec nic. Kromě počtu svíček, a i ty jsou jiný.rossogtv píše:Tak az vymontuji motor, udelam prime srovnani 8v s 16v a pak uvidim jesti to ma smysl.
Ale stejnou otázku jsem řešil taky, dát do manželčiné 146 motor jak mám já, tak je to dokonalý a nesmrtelný kus. Fyzicky je záměna celkem v poho, ale ta legislativa . I když i ta 1.6 16v v tom jede pěkně a i spotřeba je ok. Ale jak dlouho ještě...?
Seat Terra - smradlavý naftový jakože Pandanáklaďák - to pojede furt
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
ex: Alfa Romeo 155 1.8 8v Sport ´95
Alfa Romeo Giulietta1.8 ´85
Lancia Dedra SW
a nějaký Fiaty...
LK Micos 612
Re: AR 145 srovnani motoru/prevodovek 2.0TS 8v versus 16v
dnes jsem dotahl zimniho delnika, Fiat Marea kombik 1,8 a kdyz se tak divam na ten motor, no krome tech chybejicich svicek se ten motor hooodne podoba motoru v 145ce, nevi nekdo podrobnosti ktere veci jsou identicke, respektive do kterych Fiatu se daval identicky Blok ( jde mi hlavne o 1.8 blok )
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti