Předohrab vs. zadohrab (při jízdě na čas)

Odpovědět
zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4371
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Předohrab vs. zadohrab (při jízdě na čas)

Příspěvek od zde. » 13.9.2014, sob 09:17

Ladin 164V6 píše:Ha predokolkari se sesli... :-D
Imho je jednodussi zajet cas se zadokolkou nez s predohrabem :?:
33

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Opel (pokec)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 13.9.2014, sob 10:03

IMHO mne to prijde tezsi se zadohrabem, ale treba MX-5 je v pohode, protoze v zatackach clovek muze dat (nad 50kmh) podlahu a zadek neustreli...
Mozna je to ale jen tim ze to vubec nemam v ruce... :wink:

Btw to bylo vzdycky videt na Kameni, 75 byly "pomalejsi" ale srandy kopec.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18540
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Opel (pokec)

Příspěvek od Kubas » 13.9.2014, sob 10:35

ono je to složitější v tom že ty 75 srovnáváš s autama které jsou nejen předohraby, ale také o většinou o 15 let mladší.... :wink:
Hodně záleží na trati - pokud je to styl brzda/plyn (což Kámen většinou je, protože se buď jede rovně nebo naopak jsou zatáčky extrémně ostré) tak ty modernější auta mají jasně navrch už kvůli brzdám. Pokud je ale trať zatočená jako letošní Mácháč (trať defacto bez rovinek a ne všechny zatáčky úplně zavřené) tak zadohraby můžou profitovat z lepšího vyvážení a lepší trakce....

Když se podíváš sem:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=38&t=17330

tak třeba A.J.Michal to se 75 zajel líp než RV147 s tou jeho chipnutou 147.... A i já jsem byl schopný někoho předjet :D

Jinak co si vzpomínám tak třeba John s 33 1.7 16v většinou všechny zadokolky porazil, ale to je zas o tom že zrovna tenhle typ auta je na takové akce prostě vhodný.... (a samozřejmě taky o tom že on to umí.... :D ) Je to složité.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2576
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Předohrab vs. zadohrab (při jízdě na čas)

Příspěvek od George.KHE » 13.9.2014, sob 10:44

Co byla kdysi nějaká diskuze v TV s automobilovým závodníkem, tak ten sám na tuto otázku odpověděl, že časy těchto aut jsou na okruhu nastejno. Ano každá koncepce má svoji výhodu, ale ve výsledném času je to jedno.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Předohrab vs. zadohrab (při jízdě na čas)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 13.9.2014, sob 10:55

Myslel jsem to tak, ze u predohrabu bylo videt ze kdyz jedu do pole staci ubrat plyn a situace je zachranena, kdezto u zadku se to bud pretoci, nebo bez plynu jede po tecne ven a je potreba trochu pridat, coz chce koule a rychly ruce... Proste u mne je to o dost narocnejsi na pilota, bez debat.

Ja to zatim nezvladam, v hur vyvazeny 164 bych si dost ujel, to samy v kombiku, kterej nema vykon ten zadek utrhnout, a je bez svoru...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Předohrab vs. zadohrab (při jízdě na čas)

Příspěvek od rossogtv » 13.9.2014, sob 11:16

ja bych to rek tak: do dvou litru maji jasne navrh predokolky, do tri litru to vyjde na stejno a nad tri litry budou mit navrh zadokolky, velke kroutaky proste zadokolka lepe prenasi
postavit 75ku proti 147 se stejnym motorem 3,7 GTA bude mit jasneho viteze na vsem co ma spoustu zatacek a malo rovinek.
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Předohrab vs. zadohrab (při jízdě na čas)

Příspěvek od hondzik » 13.9.2014, sob 11:26

měl jsem asi víc zadohrabů než fwd. U zadku pořád podvědomně hlídám co se děje, určitě mi přijde na pilotáž složitější. U předku to na limitu letí po tečně ven ( existují tedy i vyjímky, třeba P205, CRX... co se na limitu postaví a utrhnou zadek) většinou stačí ubrat, případě kopanec do spojky a auto se čapne. U zadku je to víc o rukou a občas i "proti přírodě" a hlavě přidat, aby zatočil a nehrnul se po tečně ven. Ale je tam miliony proměnných, rozvor, podvozek, pneu... Neměl jsem nikdy současně dvě auta podobnýho ražení jedno předek a jedno zadek abych mohl srovnávat. S tím že mám občas něco půjčenýho si člověk netroufne jet tolik. Každopádně na vršku co mám za barákem mi dlouho trvalo předjet svůj čas zajetej Favoritem :-D Třeba se Sierrou jsem to nikdy nezajel rychleji, ač měla motoricky i podvozkově navrch. Favorit byl on/off, když se nechtěl vejít, přesvědčil se spojkou. Sierrou to bylo o dost zábavnější, třeba jí rozhazovat přes kouslý kola rychlým podřazením, ale pomalejší. Osobně budu rychlejší s předkem, na zadek nemám takový koule na limitu
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18540
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Předohrab vs. zadohrab (při jízdě na čas)

Příspěvek od Kubas » 13.9.2014, sob 12:47

Ladin, Hondzik: jasný.... díky tomu že FWD je mnohem méně záludné, můžeš si s tím na okresce dovolit víc.... Ostatně dovedu si představit, že i třeba se 147GTA si na okresce dovolím víc než se 4C, protože ve 4C budu mít strach, abych se nezabil....

ježdění se zadokolkou na limitu prostě potřebuje letiště nebo bezpečný okruh, protože je to holt složitější.... Ale zas to pak stojí za to.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Předohrab vs. zadohrab (při jízdě na čas)

Příspěvek od yan.ko » 13.9.2014, sob 15:02

imho u 4C budes mit strach abys ten mega a pul nerozstrelil, bo to nevyklepe ani Franik
Alfa Romeo Perfection

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Předohrab vs. zadohrab (při jízdě na čas)

Příspěvek od Hampice » 14.9.2014, ned 16:31

Ale slepit by to snad šlo :-D
Měl jsem v životě zatím dvě totálky, z toho jednou se zadohrabem, druhou s předohrabem. Takže statisticky je obojí stejné :-D
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „Alfa a vše kolem + další italské stroje a značky koncernu Fiat...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů