Zajimave inzeraty...

Chcete neco prodat? Tak do toho..každá věc ma svého kupce... (Inzeráty starší 75 dnů se automaticky mažou)
Pravidla fóra
Pravidla soukromé inzerce na alfisti.cz:

1) Komerční inzerce je striktně zakázána. Kdo chce přes náš web podnikat, ať se domluví přes email kubas zavináč alfisti tečka cz.

2) Název vlákna musí být přesný. Takže ne "prodám Alfu", ale např. "156 JTD 1.9, r.v. 2003" atd.

3) Za obsah inzerátu zodpovídá pouze jeho zadavatel. Nebudeme nikoho upomínat, aby si tam dával fotky atd. Nebudeme řešit, že tam někdo má jen link na inzerát na jiném webu. Nebudeme řešit, jestli napíše "cena 70 tisíc" nebo cena "dohodou". Kdo si myslí že prodá auto bez fotek a popisu, je to jeho boj.

4) Diskuse v inzerátu: je zakázáno komentování ceny. Tzn. kecy typu "to za ty prachy neprodáš", "to je drahé" atd. Pokud to tam někdo napíše a inzerent se ozve se stížností přes SZ, okamžitě se to maže. Pokud si inzerent nepřeje diskusi v inzerátu, na žádost přes SZ bude tato zamčena. Žádosti o moderování inzerátů posílejte na Kubase, inzeráty sami o sobě moderátoři nečtou a neřeší.
Děkujeme.
Odpovědět
Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od Danni » 25.1.2012, stř 18:30

sa tu tvarite ako keby ste jazdili bez kapoty... :smt064
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od jindřich 333 » 25.1.2012, stř 18:53

Kluci uměl by mi někdo pomoct s objednávkou pístů z Ebay, potřebuji odkoupit konkrétně tohle:
http://www.ebay.de/itm/Alfa-Romeo-155-2 ... 33692ccfa8

Bohužel nemám založený PayPal a nechce se mi zakládat účet kvůli jedné položce.
Nabízím přiměřenou finanční odměnu za pomoc s vyřízením objednávky.

Díky předem za neposlání do prd... :)
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

cuhan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2148
Registrován: 28.9.2007, pát 15:58
Bydliště: Zlaté Hory

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od cuhan » 25.1.2012, stř 19:00

Ladis píše:Tu fotku už znám na zpamět :-D
Tuto fotku by měli znát nazpaměť všichni,kteří chcou na V6ku LPG :D
Danni až budeš jezdit v6kou na srazy,tak to pochopíš :wink:
Volvo S60R 2.5T AWD 255kw 500Nm +3"downpipe
Toyota celica T20 1.8i 85kw
Smart Fortwo 0.8cdi 30kw

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od Ladis » 25.1.2012, stř 19:08

Tak je fakt, že dříve by mě ani ve snu nenapadlo, že LPG jde tak krásně nabastlit na V6 :smt023 .
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Majkll
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1056
Registrován: 9.9.2007, ned 11:07
Bydliště: Poličsko

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od Majkll » 25.1.2012, stř 19:26

HonzaR: dobrej článek, nebylo by marný kdyby to někdo hodil do sekce LPG V6 . Když chci pořádně protáhnout V6ku tak vždy na benzín , jinak provoz na plyn pohoda
ALFA ROMEO 75 2,0 T.Spark (1989)
ALFA ROMEO 166 2,5 V6 (2001)


ex:Alfa Romeo 155 1,8 T.Spark 8V (1994)
Alfa Romeo 75 2,0 T. Spark S (1988)
Alfa Romeo Giulietta 1600 (1985)

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od Ladin 164V6 » 25.1.2012, stř 19:48

cuhan píše:Danni až budeš jezdit v6kou na srazy,tak to pochopíš :wink:
coze? :D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

zde.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4371
Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
Bydliště: Všude možně
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od zde. » 25.1.2012, stř 20:24

No že až přijede na sraz s V6 a zvedne kapotu tak ostatní ho budou ponižovat že tam má nabordelený LPG a on pojede s hanbou domů :)
33

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od Ladis » 25.1.2012, stř 20:49

:drivers: :smt089 :smt089 :smt089 :-D
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od HonzaR » 25.1.2012, stř 21:28

zde:
No že až přijede na sraz s V6 a zvedne kapotu tak ostatní ho budou ponižovat že tam má nabordelený LPG a on pojede s hanbou domů..


Ono sranda bude, až si někdo dá práci pořádně poladit LPG V6 a seřeže ty naleštěný pravověrný benálový serie.. :smt044 :smt044 ..
Ale takovej člověk zase neudělá chybu, aby to ukazoval na srazech.. :-D

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od Kubas » 25.1.2012, stř 22:09

jindřich 333 píše:Kluci uměl by mi někdo pomoct s objednávkou pístů z Ebay, potřebuji odkoupit konkrétně tohle:
http://www.ebay.de/itm/Alfa-Romeo-155-2 ... 33692ccfa8

Bohužel nemám založený PayPal a nechce se mi zakládat účet kvůli jedné položce.
Nabízím přiměřenou finanční odměnu za pomoc s vyřízením objednávky.

Díky předem za neposlání do prd... :)
odpověď máš tady:
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... 30#p214930
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

vavrusam
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 282
Registrován: 30.12.2010, čtv 12:42
Bydliště: Pariz
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od vavrusam » 25.1.2012, stř 23:14

HonzaR: A nevíš náhodou kolik toho sériový Busso unese po stránce tepla při spalování? Nevím jestli bych si lajznul nějak moc přidaný předstih :-k
Alfa Romeo 166 3.2V6 24V
ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od Ladin 164V6 » 25.1.2012, stř 23:23

zde. píše:No že až přijede na sraz s V6 a zvedne kapotu tak ostatní ho budou ponižovat že tam má nabordelený LPG a on pojede s hanbou domů :)
:D
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od HonzaR » 25.1.2012, stř 23:34

Mám tam aktuálně cca min 240-250koní.?.na 3.0V6 24-brzda na jaře před + další úprava po..
čili--přilízlou hlavu/vyšší kompres poměr/, jinou mapu..+ předstih,ale -benál 100+oc, jinej vejfuk, voštinu kat ocel..,
Jezdím zásadně "nastudeno", /celkem už 60tis v GTV/čili provozní voda 70st, na stěně válce je těsně 85-90 stC..ne víc..jde o vytvoření vyššího gradientu pro účinný odvod tepla pod zátěží..zjednodušeně čím větší zátěž, tím o něco studenější voda, protože teplota vody není teplotou spalovacího prostoru a pracovních ploch..
Logicky -novej chladič, při tvrdým ceresu jedu na vodě i pod 70st.., při poskakování ve městě bez zátěže voda 90..
Benál 100oc nebo lepší., používám "opičí kapky i do Shelu V-power racing--ten je hubenej a nestačí mi..díky mapě nic než opravdu 100oc ale spíš i 102 není relevantní...,
i
Při pokusu o maximální přitažení V6 nahoru--pokud by\s šel na směs s ethanolem, kterej chladí jak prase , má 4x vyšší výparný teplo a má oct 108 --jde naladit díky tomu "vysoko" i bez rizika přehřátí--jen je potřeba jiná mapa, protože stachio poměr ethanolu, methanolu je jinej než u benálu..
To LPG jde taky, jen se musí vědět co tomu ještě dát navíc--je pár fint..


--------------------------------
Poznámky k ethanolu-methanolu...

Jinak--S ethanolem se dá jít dost vysoko.vcelku bezpečně.z hlediska tepelnýho namáhání..

pár drobností k Ethanolu--a konec konců i methanolu, z hlediska spalování se jejich vlastnosti až tak neliší...

1.Proč vůbec je spalovat---v motoru, třeba místo benzínu.
Jeden z dobrých důvodů je VYPARNÉ TEPLO...



--čili stachiometrický poměr
etanolu je 1:8.96.,
metanolu 1:6.46 .
benzín 1:14.85

/směsný poměr ideální směsi pro spalování/


výhřevnost etanolu je ....28865 kJ/kg
výhřevnost metanolu je..19937 kJ/kg
výhřevnost benzínu je..42-43.600kJ/kg podle složení, protože benzín je SMĚS uhlovodíků s různým poměrem dle typu..


Výparné teplo
benzín:290kJ/kg
etanol :904kJ/kg
metanol1110kJ/kg



OČ/octan číslo/ VM--benzín 91-100
etanol min cca 108/podle procenta zbytkové vody/
metanol min cca 111/-"-

Tyhle čísla jsou klíčový pro vyhodnocení, jak se který palivo-v porovnání k benzínu- reálně v motoru chová.., bez ohledu na reklamy..

Čili je zjevný, že pro uvolnění stejného množství tepla v idealizované podobě
/se zanedbáním ztrát systému, která činí v autě plných 60-70 procent, což souvisí s reálnou účinností spalovacího motoru s vnitřním spalováním/
je potřeba NÁSOBEK OBJEMU BENZÍNU..
Naštěstí ztráty tvoří podstanou část , tak při požadavku na pouze dílčí výkon
není to čísklo takhle přímo úměrně tragické--to by platilo u závodního speciálu, jedoucího na "krev"

čili vezmeme METANOL:

lze ho nacpat do válců pro -zjednodušení uvažuju methanol , tam se to z hlavy dobře počítá -dvakrát tolik při stejném množství vzduchu bez přeplnění a tím se výkon při stejném objemu na sání v podstatě srovná, co do tepla s benzínem, no výparné teplo je v tomto případě cca 8x větší, než u benzínu--a to je sakra cejtit..


To je hlavním důvodemve vysokootáčkových motorech k jeho použití..je tedy jednoduchým , DUKLADNÝM účinný CHLAZENI HLAVY..jako takové včetně ventilových ploch v prostoru válce..pouhým výparným teplem paliva..
U karburátorových závodních speciálů docházelo ev. mimo jiné doslova k namrzání na karburátoru..

2. Přídavná jednotka-jiná MAPA---pokud necháte jednotku beze změny a čerpáte E85, je z toho doslova jurodivá..tedy nejde pouze o nějaké navýšení kvůlivá emisím.. ono jde o přenastavení přesměrováním impulzů z nastavení mapy na benzín s jinou směsnou hodnotou pro výpočet ideální směsi, která se musí přepočítat na hodnotu paliva E85..Pokud je motor mapou přizpůsoben na E85, nepotřebuje žádnou dodatečnou jednotku ..

3.nejde tu teda o nějaké oblbnutí lambdy kvůli emisím, jde o to, že při "benzínových hodnotách" vstřiku zůstává ve splodinách takové množství kyslíku po spálení že lambda vůbec spolu s váhou není schopna toto palivo uregulovat..teda -v mezích korekčních zásahů.jednotkou --s bídou jízdy na "příliš chudou směs" která škodí vždy, ať se spaluje cokoli, protože vždy dochází při chudé směsi k podstatnému zvýšení teploty spalin--u lihu je sice zpětně kompenzována výparným teplem, ale z dlouhodobého hlediska je poškození pravděpodobné..-nikdo neví ..
Dalším důvodem je , že v limitě může jednotka pracovat na hranici pádu do nouzového režimu, což potluče veškeré výhody..
4. Použitím tohoto druhu paliva je ale možné "naladěné motory na výkon " zatěžovat s menší pravděpodobností tepelného poškození hlavy, tím pádem
lze jít k podstatně tvrdším úpravám..

5. Octanové nároky motoru souvisí s předzápalem-předstihem a hlavně s odolností na detonační hoření, které limituje použití kompresního poměru
vyššího než 11 směrem ke tvaru spalovací komory a td.
Líh má vysoké octanové číslo přirozeně a to je další výhoda.


Dá se říct, že pro využití v běžné dopravě naroste logicky spotřeba při požadavku na výkon a hlavní výhody plynoucí z rozdílných vlastností paliva a jeho schopnost ulevit přehřáté hlavě se v podstatě nevyužije..

6.Další nevýhodou ethanolu i methanolu je schopnost "vázat vodu "
a při odstavení potom může docházet k většímu korozivnímu namáhání palivové soustavy..

7. vysoké nároky na kvalitu oleje a mazání celkově, protože líh je výborný odmašťovač -lepší než benzín..
V systémech na limitní zátěž se proto u ethanolo-methanolového paliva
používalo pojistné "přimazávání směsi" i u 4-taktu, většinou riciňákem, nebo jinou obdobou esterového maziva syntetického druhu..

----------------------------------

8. tedy shrnuto--motor jedoucí na limitě ná problém s TEPLEM a obecně
s účinným odvodem tepla z hlavy--reakce chladícího systému nemusí být dostatečná na nápor tepla z produkce pod plným plynem okolo omezovače
a to je hlavní důvod tepelně podmíněné destrukce..a také důvodem k příměsi
ethanolu, methanolu do paliva.., nebo jeho převahy v palivu..

Do 15% zvládá jednotka na benzíbové mapě, pak je potřeba "udělátko" které provádí přepočet vstřiku.., pokud není jednotka schopna rozpoznat toto palivo a přizpůsobit mapu..již konstrukcí ve výrobě...
Pokud je mapa přizpůsobená --třeba přídavnou jednotkou--je to OK.. a bude podle stylu jízdy nepochybně vyšší spotřeba

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od HonzaR » 25.1.2012, stř 23:57

Závodní speciály 50.let jezdily na "mazané"směsi i ve 4-taktu, který s benzínem jako takovým neměly nic společnýho..
Pro zajímavost ostrý soutěžní směsi měly i 2%vody ve vznosu--což se stabilizovalo chemicky--jednoduchý radikální navýšení oc. čísla..
Tyto směsi umožňovaly na stejným motoru atm +30% výkonu oproti benálu 95,bez tepelný destrukce hlavy, dá se říct, že byly šitý na míru kompresnímu poměru a typu tratě...
Přesný složení směsí /příklady/sem ale dávat nebudu, protože nechci nést za kohokoli a jeho pokusy odpovědnost.. :-D
Bez úpravy mapy a nalazení vstřikovanýho motoru na brzdě včetně přesnýho rozboru emisí je to ohrožení motoru--karbecový byly v tomhle přece jen jednodušší..

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od Kubas » 26.1.2012, čtv 09:12

jo jo, v tom článku o historii AR co jsem překládal a co tady visí se píše, že když po válce ze stodoly vyhrabaly nějaké Mercedesy pro GP, tak jim dost dlouho trvalo odzkoušet, na co to vlastně mělo jezdit :-D
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od Ladin 164V6 » 26.1.2012, čtv 19:28

AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od PetrGTV » 26.1.2012, čtv 20:22



To se na mě nalepit někde na silnici tak se snad strachy vybourám ....
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Pivrnec911
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2733
Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od Pivrnec911 » 27.1.2012, pát 08:06

PetrGTV píše:


To se na mě nalepit někde na silnici tak se snad strachy vybourám ....

Ooooooooo kuuuuuuuurvvvááá:-).
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...

yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od yetyGT » 27.1.2012, pát 09:41

Naposledy upravil(a) yetyGT dne 27.1.2012, pát 09:45, celkem upraveno 1 x.

yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od yetyGT » 27.1.2012, pát 09:43


yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od yetyGT » 27.1.2012, pát 09:45


George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2576
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od George.KHE » 27.1.2012, pát 13:09

hm, mazec, tam mají ty GTA nějaké levné
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od yetyGT » 27.1.2012, pát 13:42

Nie vsetky. V tomto konkretnom bazare maju dve. Tuto a este 156-ku http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=3920580&show=1
Obrázek

Ale 156 je vraj "adekvatna" nizkej cene. Osobne som ju nevidel, ale pocul o nej, ze bola burana. Pozriet ju bol vsak jeden chlapec z Presova (co inak kupil tu nadhernu 164-ku z Kosic) a potvrdil jej nelichotivy stav.

George.KHE
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2576
Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od George.KHE » 27.1.2012, pát 14:12

ta 156 že byla bouraná? nebyla to náhodou ta 147? do té bych to totiž řekl
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione

yetyGT
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 343
Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
Bydliště: Zapadne Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zajimave inzeraty...

Příspěvek od yetyGT » 27.1.2012, pát 15:13

Mozno boli obe:). Ale o tej cervenej som to pocul z viac-menej spolahliveho zdroja. A je na predaj uz viac ako rok. To tiez o niecom hovori.

Odpovědět

Zpět na „Prodej“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů