Jak poznám načlý motor na 1,8ts

jazzman

Příspěvky: 95
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Jak poznám načlý motor na 1,8ts

Příspěvek od jazzman » 17.7.2008, čtv 12:01

//přesunuto, Raddik

Zdravím pánové.

Uvažuju o koupi 156ky buď 1,9jtd, nebo 1,8ts. Po přečtení všech známých a neznámých problémů a rad před koupí jsem narazil na názor, že vady na ts motorech pravděpodobně zapříčiňuje vadné čidlo tlaku oleje, které nesignalizuje menší tlak. To zapřičiňuje přidírání až samotné zadření. Údajně tento proces trvá nějakých 30 000km až do totální smrti a nepomůže prý tomu ani výměna čidla za nové. Uložení už jsou prý načlá a je to nevratný proces.

Dotaz zní: jde nějak zjistit bez většího rozebírání motoru, jestli už je motor v tomhle stadiu? Nebo nějaké průvodní jevy, třeba hodně oleje v soustavě pro dočasné ztišení motoru. Popřípadě jestli je nebo není nutné toto čidlo z preventivních důvodů vyměnit a jestli jsou na jednaosmách problémy s olejovým čerpadlem....

Díky za každou radu.

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 17.7.2008, čtv 12:31

No měl jsem 1.8TS 2 roky bez problémů..ale to neznamená, že je to dobrý motor. Když už bych chtěl TS tak 1.8. Na svůj obsah má i největší výkon..spodek motoru je fiat(má menší vůle)..tak ani nežere tolik olej(to znamená menší riziko zadření po předchozích majitelích). Já třeba za rok nemusel vůbec dolévat. Jinak každému TS po najetí cca. 100tis se už uzívají ventili..načne se variátor-zvuk jak diesel. Pokud to udělá jen při nastartování, tak nevadí-to se jen naplní. Jinak obecně tyto motory mají špatné uložení kliky-takže ti může kdykoli výlítnout-motor v háji. Ale zase jsou motory které vydrží 300tis. Ale některé po 100tis konečná-a to i při dobrém zacházení. Podívej se do D-tam uvidíš rozdíl v počtu najetých km. Málo TS bude mít nalítáno přez 160tis-je to samozřejmě také tím, že s benzínem se prostě méně jezdí-ale také tím, že ty motory to nevadrží. Nehledě na to že i vymazlený 1.8 TS jaký jsem třeba měl..ti bude v pohodě žrát 12. Po městě se svižnou jízdou okolo 12-14. Dá se jezdit i za 9litrů, ale věř že jen s velmi lehkou nohou. A pokude ti bude někdo říkat opak..pak tomu nevěř. Mám známého servisního tech. ve fiatu, kde i Alfy prodávají. Takže pokud benzín tak ti doporučuju 2.5 V6-budeš mít prakticky stejnou spotřebu, krásný tah..zvuk..jízdu..a tento motor bych si dovolil i nazvat snad nejspolehlivější mezi benzíny A.R. a to nemluvím o jeho krásném vzhledu.
JTD ti doporučuju(pokud ti diesel nevadí). Tady bych kontroloval hlavně turbo a setrvák(jedná se o nejdražší díly).Jednotlivé diagnostiky závad máš v sekci technika. Načatej setrvák třeba poznáš, když zařadíš 5 v nižší rachlosti a šlápneš na plyn až na podlahu.(samozřejmě ne u 20km/h) Auto by mělo pozvolna zrychlovat-jakmile začně cukat-tak je v háji. S JTD najedeš v poho 300tis a více. Prostě to tu více prohledej.
Naposledy upravil(a) kravitzUL dne 17.7.2008, čtv 12:45, celkem upraveno 2 x.
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re: Jak poznám načlý motor na 1,8ts

Příspěvek od Radim » 17.7.2008, čtv 12:32

obecně je jetý TS 16V sázka do loterie, nicméně 2.0 se kazí víc než 1.8 a 1.6. čím to je asi nikdo neví. poznáš to tak jak je psáno v článku tady na webu - motor po zahřátí bude klepat. ale to už je těsně předsmrtná fáze, trochu načatý motor pozunáš jedině jeho demontáží. proto bych bral jedině od známého komu důvěřuješ, případně z autorizáku s nějakou garancí pravidelného servisu.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 17.7.2008, čtv 13:10

Pravda, pravda. Já sázím na špatný servis a experimenty s oleji ... jak to tak sleduju, tak funglovka auto se zabíhá na určitý druh oleje ( Selenia ) dávaný výrobcem, dojde k prodeji od prvního majitele, druhý majitel v klamném domnění autu motoru přilepšit změní výrobce oleje, v horším případě změní specifikace oleje a s autem takto najezdí 10 - 20 tis. bez problémů, pak dojde k dalšímu prodeji a třetí majitel po 10, 20, 30 tis. shání motor a pak zbývají jen dohady o tom proč k tomu stavu došlo ... má soukromá teorie, podložená léty praxe :D
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 17.7.2008, čtv 13:41

kravitzUL píše:Jednotlivé diagnostiky závad máš v sekci technika. Načatej setrvák třeba poznáš, když zařadíš 5 v nižší rachlosti a šlápneš na plyn až na podlahu.(samozřejmě ne u 20km/h) Auto by mělo pozvolna zrychlovat-jakmile začně cukat-tak je v háji. S JTD najedeš v poho 300tis a více. Prostě to tu více prohledej.
Tak Tak. Většina ojetých JTD těch 300 stejně má, jenom to není na budíku.
U některých benzínových motorizací lze zjistit "opravdový" stav km v řídící jednotce. JTD jdou snad všechny. Vše je popsáno tady na webu.
Setrvačník nejvíc trpí při necitlivém chipování. Jen bych projev závady nenazval "cukání" ale spíš "vibrace". Projevují se v oblasti nejvyššího točivého momentu - tedy cca 1500 - 2500 ot.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 17.7.2008, čtv 13:56

Jak jste vlastně přišli na to, že má 1.8 TS stejný spodek s Fiatem?
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

jazzman

Příspěvky: 95
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od jazzman » 17.7.2008, čtv 13:58

jj tu diskuzi ohledně ts motorů jsem přelouskal celou, ale chybí mi tam nějaké rezumé. Jde teda nějak poznat načlý motor? Asi jen sundat vanu a rozdělat šály?.... Jak to odhalit, popř jak tomu předejít? Montáž tlaku oleje by měl být asi základ a před koupí proměřit tlak ol. čerpadla v různých režimech asi nutnost jestli to chápu dobře. V kombinaci s kontrolou hladiny oleje a výměna po 10tis by měla být ta údržba dostačující. Snad.

Jde mi o to, že 80% mého ježdění je se stuzdeným, polozahřátým motorem, ale těch zbývajících 20% si chci užít.

Ještě dotaz, jde se nějak zbavit toho zakarbonování bez kompletní rozborky motoru? Nějaký proplach?

Jestli nebude lepší koupit rovnou auto s přidřeným motorem a nechat si ho zrepasovat. Vím, kacířská myšlenka, ale pokud by bylo auto v jinak slušném stavu dejme tomu za čtyřicet až pade...

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2904
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Příspěvek od Radim » 17.7.2008, čtv 14:26

já souhlasím s kravitzem - 1.8 TS je poměrně výkonově našponovaný a zkušenosti jsou takové, že jezdí i za víc než 2.0. pokud přežiješ o litr, litr a půl vyšší spotřebu tak V6 tě potěší ažaž a je nepoměrně spolehlivější.

problém TS je dle mě kombinace poddimenzovaného olejového čerpadla, obecně vyšší hltnosti oleje, subtilnější konstrukci klikové hřídele a studeného vytáčení. já bych se mu vyhnul, i když uznávám že jsou kusy co najely přes 250 000km.
Alfetta GTV 2.0 L
156 2.5 V6 ("baby GTA" projekt pro syna)

kravitzUL
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1167
Registrován: 25.3.2008, úte 21:33
Bydliště: Liptákov někde v Pojizeří

Příspěvek od kravitzUL » 17.7.2008, čtv 18:57

coyote píše:Jak jste vlastně přišli na to, že má 1.8 TS stejný spodek s Fiatem?
No mě to řekl kamoš od kterého jsem koupil Alfu..a pak mi to potvrdil jeden technik-tak snad to bude pravda-doufám, že nevytvářím fámu-ale můžu to na 100% zjistit.. A taky to sedí 1.8TS opravdu žere olej minimálně a všichni z okolí s 1.6TS a 2.0TS musí dolévat.
Spider Veloce 2.0, 93kw - Olda Timr
GT 3.2 bussánek Q2
166 2.4 Jtd, 129 kw

ex - 159 1.9 JTDm, 110 kw
156 SW, 1.9 JTDm
156, 1.8TS, Sportpacket
33, 1.7, 16V, 97 kw
33 1.4 boxer Imola , 65kw
Cuore Sportivo - spolehlivost na ho...o

Snooori

Příspěvky: 23
Registrován: 20.4.2008, ned 11:19

Příspěvek od Snooori » 17.7.2008, čtv 21:52

Kokos, normalne mi ostal teraz blby pocit :-D

Moja uz m aktualne 264 000 a nic :-). Zvuk motora skoro ako novy, olej papa tak pol litra na 10 000 km a jazdim k plnej spokojnosti, pekne vidiet nieco take ze TS sa max dozije 160tkm a pri 100tkm sa ozyvaju ventile. ufff :) btw motor mam 1.4 TS rv98

jazzman

Příspěvky: 95
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od jazzman » 21.7.2008, pon 14:28

´takže jde to přidření motoru nějak poznat, tím, že sundám vanu a rozeberu šály? Nebo nějak jednodušeji? ...

A to odkarbonování?

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 21.7.2008, pon 15:34

Podle mě přidřenou kliku jinak než rozborkou vany a šál nezjistíš :(
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Snooori

Příspěvky: 23
Registrován: 20.4.2008, ned 11:19

Příspěvek od Snooori » 28.7.2008, pon 22:40

coyote píše:Podle mě přidřenou kliku jinak než rozborkou vany a šál nezjistíš :(
A co podla zvuku? Klepkania alebo podla nejakeho ineho charakteristickeho zvuku?

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3585
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 28.7.2008, pon 23:57

Snooori píše: A co podla zvuku? Klepkania alebo podla nejakeho ineho charakteristickeho zvuku?
To až v konečné fázi... :(
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

JiVi
Nováček

Příspěvky: 134
Registrován: 8.1.2007, pon 14:16

Příspěvek od JiVi » 29.7.2008, úte 09:16

coyote píše:
Snooori píše: A co podla zvuku? Klepkania alebo podla nejakeho ineho charakteristickeho zvuku?
To až v konečné fázi... :(
takze staci cekat na klepani, protoze tak i tak uz to je v haji
Naposledy upravil(a) JiVi dne 29.7.2008, úte 16:05, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 156 1.9JTD

Snooori

Příspěvky: 23
Registrován: 20.4.2008, ned 11:19

Příspěvek od Snooori » 29.7.2008, úte 11:34

A ak sa mozem opytat, ak identifikujem to klepanie, co to vsetko treba menit a opravit aby motor behal dalej?

Nove loziska, vybrusit kluku a co este?

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš » 29.7.2008, úte 21:20

Snooori píše:A ak sa mozem opytat, ak identifikujem to klepanie, co to vsetko treba menit a opravit aby motor behal dalej?

Nove loziska, vybrusit kluku a co este?
Identifikovat klepání je problém.Já jsem Alfu koupil s načlým motorem,ale ze začátku jsem tomu klepání nevěnoval pozornost.Až druhý nebo třetí den jsem to řešil se známým,že se mi to klepání nezdá a ten mě vůbec nepotěšil.Poznal to,když šel motor po prošlápnutí z otáček,tak okolo 3tis ot. kovově zaklepal.Ve vyšších otáčkách to bylo slyšet taky.Nejjistější je to rozebrat.Hlavně pořádně prohlídnout ojnice,jestli se neprotočila šála.To poznáš podle toho,že je modrá ojnice a poškrábaná šála z druhé strany.Jinak mám po přebroušení najeto asi 12000km a je to v pohodě.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

jazzman

Příspěvky: 95
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od jazzman » 29.7.2008, úte 21:43

Na kolik tě to vyšlo?

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Aleš » 29.7.2008, úte 21:49

Dělal jsem to sám,takže asi na 8000 i s olejema a řemenama bez kladek.Přebroušení stálo se šálama asi 4000kč.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

Snooori

Příspěvky: 23
Registrován: 20.4.2008, ned 11:19

Příspěvek od Snooori » 29.7.2008, úte 22:46

Ono takto, mne sa zda ze mi motor klepka na volnobeh, ale v otackach nie, na 3tis otackach mi ho triaslo iba vtedy ked mi jedna sviecka nepalila, inak pocut len krasny benzinovy zvuk, moj motor ma skaredy zvuk iba ked je studeny, a na volnobeh to klepkanie, ale ani nie klepkanie skor take len ked sa nieco suchne o nieco, nemoze to byt spojkove lozisko alebo nieco take? podotykam ze od olejovej vane je ticho iba klasicky zvuk

???

jazzman

Příspěvky: 95
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od jazzman » 30.7.2008, stř 12:28

Je možné, že se různí "obchodníci" snaží přebít to klepání/pazvuky tím, že auto zahltí olejem? Tzn, že oleje tam bude víc, než má být?

Co jsem tady vyčetl po diskuzích, tak ty motory trpí hlavně zastudena. Takže olej bych asi naléval nějaký kvalitní 5w50, třeba mobil 1. Neudělá to třeba paseku potom, co tam byl 10w40, nebo se dává nějaký proplach.

A poslední věc, jak se zbavit toho zakarbonování bez totální rozborky motoru. Pokud přijdu o zbytky rozumu a skočím do 1,8ts, tak to asi zespod rovnou rozeberu, ale sundávat hlava se mi teda chtít nebude. Jestli jsem to doteď dobře pochopil, tak dokud motor jede, tak se dá zachránit i když je už přidřený přebroušením kliky a koupí šálů a změřením tlaku ol čerpadla, nebo koupí ol. čerpadla. Pokud to bude mít dobré tlaky na válcích, tak nevidím další větší problém.
Ale to zakarbonování mě trochu dráždí.
Nekamenujte mě za pro vás staré harcovíky stupidní dotazy, ale než do toho skočím, tak bych měl rád 100% informace co s tím. Nechce se mi sednout do auta, otočit klíčem, jezdit, a čekat, kde se to vysere.

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 30.7.2008, stř 12:39

Když tento thread pročítám, jímá mě hrůza a nedivím se, proč Caseyho auto nikdo nechce.
http://forum.cuoresportivo.net/viewtopic.php?t=1992
Cuore můžeš mít jaký chceš, ale hlavně je potřeba nemít při nákupu mozek.
Avaria cervello.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 30.7.2008, stř 12:54

jazzman píše:Nechce se mi sednout do auta, otočit klíčem, jezdit, a čekat, kde se to vysere.
Jestli chceš sednout do auta, otočit klíčem a jezdit, valná většina ojetin (všech značek) nevyhovuje. Benzínová 156 T.S. už vůbec ne.
Šanci na jackpot ve Sportce máš stejnou, jako na dobrý kup ojeté 156 T.S.

Jestli chceš jít štěstíčku trrochu naproti, nekupuj T.S. z bazaru, od autíčkáře, ale od Alfisty, nebo od dealera. Nejpečlivěji dokumentovaná servisní historie MUSÍ být samozřejmostí. Před nákupem, doufám, počítáš s pečlivou kontrolou v servisu, kterému můžeš VĚŘIT, včetně načtení "skutečného" stavu km v jednotce. Kontrolu přes ePer a eSigi považuju za rutinu.
Tohle je základní síto s velkými oky a přesto si troufnu tvrdit, že Ti bude trvat HOOOODNĚ dlouho, než budeš mít z čeho vybírat.

Nevěř prodejcům, kteří Tě budou chtít vystresovat a donutit k unáhlenému nákupu s tím, že mají dalších několik zájemců. Nemají. Caseyho příklad je jasným důkazem.

Hodně štěstí při nákupu, budeš ho potřebovat!
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1410
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Příspěvek od Petan » 30.7.2008, stř 13:03

Prvně pokud vidíš auto s přecpaným olejem je to první pochybnost a důvodů proč je tam víc oleje může být několik. Třeba, prodejce ví, že motor bere víc olej a tak, aby nový majitel nezadřel motor hned z důvodu nedostatku oleje, prodejce motor přelije aby motor vydržel co nejvíc, nejdál dojel. Nebo majitel olej přelil z neopatrnosti a motor olej vůbec nebere.

Za další, každý motor se opotřebovává nejvíc za studena, je to z důvodu špatného olejového filmu, který studený olej vytváří. Olej taky v motoru padá z vyšších míst zpět do vany a prvních pár sekund, běží horní díly, jako jsou vačky apod. na téměř sucho. Takže za studena netrpí jen motory Alfyn.

Podle mé teorie, každý jiný olej ve 156ce než Selenie není šťastným řešením, pokud motor od začátku na jiný olej nejezdil (nezabíhal se). O dodržení předepsaných specifikací a aditivech se už toho napsalo mraky. Rozhodně dávat 5W 50 místo 10W40 nedoporučuju, kor u jetého motoru. Tady nemusí vůbec platit, že kvalita nebo výše ceny je to nej pro tvé auto.

Já za sebe bych jinou Alfu než ježděnou na jediný olej nechtěl...

O tom proplachu bude asi nejlepší dvakrát po sobě vyměnit olej dříve než je obvyklé tzn. 5 tis km? Dnes už má každý olej dekarbonizační vlastnosti. Ale zkus se o tom pobavit i s nějakým mechošem, ke kterému máš důvěru. Dobré reference mají Kameníci.

Za další nevidím moc smysl sundávat spodek, jako že čistit motor a nechat vrch. Jak víš, že máš zasraný vnitřek?
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

jazzman

Příspěvky: 95
Registrován: 15.4.2008, úte 07:35
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek od jazzman » 30.7.2008, stř 13:11

Kejml: No přesně tak nějak jsem to myslel. Že nebudu chtít sedět a čekat až se to vysype.

Ale přez všechny zjištěné kilometry, dřívější majitele, servisní knížky do motoru nevidíš.

Zase to není auto za půl koule, abych brečel kvůli nějakému škrábanečku a pokud bude nutná nějaká repase spodku motoru a bude to stát cca 20000, tak zase bude jistota, že je motor good. To je pro mě cennější, než spoléhat na servisní knížku.

To, že nebrat první kus co uvidíš je fakt a pokud budou všecky údaje dohledatelné (kiláky na diagnostice, majitelé...) jen dobře.

Petan no nevím. Vybírám katastrofické scénáře, prostě o tom chci jen všecko vědět. Samo, že priorita bude koupit takové auto, aby k tomu nedošlo.

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host