olej pro JTS (čtyřválce)
olej pro JTS (čtyřválce)
Môžete mi prosím niekto poradiť, aký motorový olej môžem dať do AR Brera 2.2JTS? Dnes som si ju priviezol domov, a chcem nechať preventívne vymeniť kvapaliny a filtre v aute. A keďže je nízka hladina oleja, tak chcem aspoň 1l doliať, nech môžem do najbližšej soboty v kludným svedomím jazdiť. Taktiež by som Vás poprosil aj o informáciu, koľko oleja sa vôbec do toho motora leje. Aby som vedel, či mám kúpiť 5l balenie, alebo 5l + 1l balenie.
Do predošlého auta (Rover 75 2.0CDT) som dával vždy len Valvoline Durablend Diesel 10W-40, ktorý som menil každých 15000 km, a doteraz som nemal žiadny problém. Motor na tom aute má už za sebou 240000 km a funguje bez akéhokoľvek problému. Čo som prebehol ešte nejaké zahraničné fóra, tak majitelia vozidiel s motorom JTS používajú Castrol 5W-40, poprípade Shell 5W-40. Niekde tam bolo spomenuté aj to, že Selénia nie je o nič lepšia, ako tie ostatné oleje, ktoré boli na danom fóre spomenuté.
Ďakujem za odpoveď.
Do predošlého auta (Rover 75 2.0CDT) som dával vždy len Valvoline Durablend Diesel 10W-40, ktorý som menil každých 15000 km, a doteraz som nemal žiadny problém. Motor na tom aute má už za sebou 240000 km a funguje bez akéhokoľvek problému. Čo som prebehol ešte nejaké zahraničné fóra, tak majitelia vozidiel s motorom JTS používajú Castrol 5W-40, poprípade Shell 5W-40. Niekde tam bolo spomenuté aj to, že Selénia nie je o nič lepšia, ako tie ostatné oleje, ktoré boli na danom fóre spomenuté.
Ďakujem za odpoveď.
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 136 kW 12/2006
Re: jaky olej
OBSAH NÁPLNĚ je pro 2.2 JTS 5,4 litru oleje.
----------------------------
Co se týká diskuze o konkrétní volbě oleje -platí jako obvykle :
Pokud s Alfami máš malou nebo žádnou zkušenost, drž se manuálu.
Ten ti doporučuije olej, který plní "fiatí normu " FIAT 9.55535-H2
Pouze obecná výkonová norma A3/B3 není z hlediska specifikace emulze totéž.
Neexperimentuj, a určitě nedávej agregátu žádný "oběcně pouze viskozitním zařazením a obecnou výkonovou normou
definovaný olej HC typu , který nebude plnit přesnou konkrétní normu Fiatu.U HC oleje je to zásadní faktor.
/zmíněné Shell5w-4 i Castrol 5w-40 jsou asi "levnější než Selenia Star", a tak se s největší pravděpodobností bude jednat o "levné spotřební emulze HC-typu" /.
/Pokud tu jmenuješ pouze "vágně " nějaké alternativní emulze, není jasné co přesně máš na mysli.
Čili hoď vždy ev. přímo odkaz na to, co přesně myslíš--celý název emulze v tvém případě od výrobce Shell, a Castrol.
Každý z těchto výrobců nabízí širší spektrum emulzí v této viskozitní řadě./
Do tvého agregátu patří určitě tohle :
Selénia StAR 5W-40, 1 l
Popis produktu
SAE 5W-40, ACEA A3/B3, API SM,
celá "Fiatí specifikace "přesně
FIAT 9.55535-H2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F216.D05
Popis:
Vysokovýkonný olej ošetřující motory pod vysokým zatížením a v podmínkách termických stresů vyvolaných zejména sportovním stylem jízdy.Plně syntetický olej, výkonové specifikace: SAE 5W-40, ACEA A3/B3, API SM, FIAT 9.55535-H2. . Unikátní formulace tohoto oleje zabezpečuje dlouhodobou ochranu před opotřebením u motorů s vysokým specifickým zatížením. Zlepšuje studené starty, a udržuje konstantní viskozitu oleje mezi jeho jednotlivými výměnami.
Co tě vede k tomu, dát tam cokoli jiného? Když tomu nerozumíš a ptáš se tu--raději použij manuál a nemáš co se týká provozu motoru v autě, se kterým se teprve seznamuješ ,problém.
------------------------
Jinou věcí bude, až vyjedeš na okruh a TVOJE OTÁZKA PAK BUDE STÁT PONĚKUD JINAK : --STÍHÁ NA OKRUHU SELENIA STAR?
Jsou i "lepší" emulze, které mají "pevnější film", a snesou větší zátěž. Ale jejich použitím NEUŠETŔÍŠ peníze.
Pokud tvoje otázka je motivovaná pouze ušetřením pár stovek, pak ti "laborování s mazivem bez znalosti agregátu i problematiky jako takové tady nikdo rozumný neodsouhlasí.Brera neváží tunu, ale o pěkných pár kil víc, a pokus s motorem 2.2 JTS má mít svižný projev, odpovídající jejímu vzhledu, musí se vytáčet. Tomu odolá jen málo kdo, specifikace mazima od výrobce respektuje tento fakt.
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... o-5W-40-5l
U "Ali166 silvera" máš jistotu, že nebere padělky z Polska--je to člen zdejšího fora..
----------------------------
Co se týká diskuze o konkrétní volbě oleje -platí jako obvykle :
Pokud s Alfami máš malou nebo žádnou zkušenost, drž se manuálu.
Ten ti doporučuije olej, který plní "fiatí normu " FIAT 9.55535-H2
Pouze obecná výkonová norma A3/B3 není z hlediska specifikace emulze totéž.
Neexperimentuj, a určitě nedávej agregátu žádný "oběcně pouze viskozitním zařazením a obecnou výkonovou normou
definovaný olej HC typu , který nebude plnit přesnou konkrétní normu Fiatu.U HC oleje je to zásadní faktor.
/zmíněné Shell5w-4 i Castrol 5w-40 jsou asi "levnější než Selenia Star", a tak se s největší pravděpodobností bude jednat o "levné spotřební emulze HC-typu" /.
/Pokud tu jmenuješ pouze "vágně " nějaké alternativní emulze, není jasné co přesně máš na mysli.
Čili hoď vždy ev. přímo odkaz na to, co přesně myslíš--celý název emulze v tvém případě od výrobce Shell, a Castrol.
Každý z těchto výrobců nabízí širší spektrum emulzí v této viskozitní řadě./
Do tvého agregátu patří určitě tohle :
Selénia StAR 5W-40, 1 l
Popis produktu
SAE 5W-40, ACEA A3/B3, API SM,
celá "Fiatí specifikace "přesně
FIAT 9.55535-H2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F216.D05
Popis:
Vysokovýkonný olej ošetřující motory pod vysokým zatížením a v podmínkách termických stresů vyvolaných zejména sportovním stylem jízdy.Plně syntetický olej, výkonové specifikace: SAE 5W-40, ACEA A3/B3, API SM, FIAT 9.55535-H2. . Unikátní formulace tohoto oleje zabezpečuje dlouhodobou ochranu před opotřebením u motorů s vysokým specifickým zatížením. Zlepšuje studené starty, a udržuje konstantní viskozitu oleje mezi jeho jednotlivými výměnami.
Co tě vede k tomu, dát tam cokoli jiného? Když tomu nerozumíš a ptáš se tu--raději použij manuál a nemáš co se týká provozu motoru v autě, se kterým se teprve seznamuješ ,problém.
------------------------
Jinou věcí bude, až vyjedeš na okruh a TVOJE OTÁZKA PAK BUDE STÁT PONĚKUD JINAK : --STÍHÁ NA OKRUHU SELENIA STAR?
Jsou i "lepší" emulze, které mají "pevnější film", a snesou větší zátěž. Ale jejich použitím NEUŠETŔÍŠ peníze.
Pokud tvoje otázka je motivovaná pouze ušetřením pár stovek, pak ti "laborování s mazivem bez znalosti agregátu i problematiky jako takové tady nikdo rozumný neodsouhlasí.Brera neváží tunu, ale o pěkných pár kil víc, a pokus s motorem 2.2 JTS má mít svižný projev, odpovídající jejímu vzhledu, musí se vytáčet. Tomu odolá jen málo kdo, specifikace mazima od výrobce respektuje tento fakt.
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... o-5W-40-5l
U "Ali166 silvera" máš jistotu, že nebere padělky z Polska--je to člen zdejšího fora..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 23.11.2015, pon 11:05, celkem upraveno 1 x.
Re: jaky olej
To, že ušetrenie "pár stoviek" by mi tu nikto neodsúhlasil mi je jasné, preto som prebehol aj iné fóra automobilky a hľadal som informácie aj tam. Napríklad na fóre alfaowner.com sa preberá zrovna Castrol Edge 5W-40. A zrovna jeden z adminov sa vyjadrilv tom zmysle, že Selénia nie je taká skvelá. Téma sa týka priamo motorov 2.2JTS, použitých v AR159, AR Brera.
Zo stránky odkiaľ brávam prevádzkové kvapaliny majú aj olej Selénia Star Pure Energy 5W-40.
A či už dám cca 50€ za 6L oleja Selénia alebo Castrol, mi je fuk. Ide mi len o to, že pokiaľ je na tom Castrol lepšie, vezmem radšej ten. Z vlastných skúsenosti viem, že nie všetko čo si inžinieri vymyslia, je aj to najlepšie. Preto hľadám informácie všade, kde sú dostupné.
Zo stránky odkiaľ brávam prevádzkové kvapaliny majú aj olej Selénia Star Pure Energy 5W-40.
A či už dám cca 50€ za 6L oleja Selénia alebo Castrol, mi je fuk. Ide mi len o to, že pokiaľ je na tom Castrol lepšie, vezmem radšej ten. Z vlastných skúsenosti viem, že nie všetko čo si inžinieri vymyslia, je aj to najlepšie. Preto hľadám informácie všade, kde sú dostupné.
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 136 kW 12/2006
Re: jaky olej
Tvůj odkaz nepadá na Selenia Star Pure energy. ale pouze na mnou odkazovanou Selenia Star.
Castrol edge 5w-40 v popisu odkazu,který na té stránnce je, neplní požadovanou Fiatí normu.
Castrol v tom má taky " guláš ", pokud je vyfocená viněta oleje, je jasný celý název. Některé druhy Castrolu edge 5w-40 plní "jakoby "některé fiatí normy.
Jenže v originálech materiálových listů třeba některých údajně prý fiatí normu plnících Mobilů 1 se píše "Qualitätsniveau "
čili " kvalitativní úroveň" normy bla bla bla--nikoli že jí přímo plní.Je to slovíčkaření právníků a hra se zákazníkem.
Pokud nevíš přesně o co jde, dej co do agregátu přesně patří.
Máš velkou potřebu uspořit pár stovek na mazivu ?
Selenia StaR Pure Energy
to je normou specifikovaná emulze takhle :
SAE 5W-40, API SM/CF, ACEA C3, FIAT 9.55535-S2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F603.D08
Fakt je dobré držet se doporučení výrobce a pokud olejům nehovíš- nespekuluj.
Nevím , co je to za mánii pořád zpochybňovat doporučené mazivo .
Tenhle olej /Selenia Star Pure energy /je ušitý na míru především aktuálním požadavkům norem EU z hlediska emisí a emisních hladin některých agregátů.
Jde o potřebu se vejít do určité emisní třídy..
Castrol edge 5w-40 v popisu odkazu,který na té stránnce je, neplní požadovanou Fiatí normu.
Castrol v tom má taky " guláš ", pokud je vyfocená viněta oleje, je jasný celý název. Některé druhy Castrolu edge 5w-40 plní "jakoby "některé fiatí normy.
Jenže v originálech materiálových listů třeba některých údajně prý fiatí normu plnících Mobilů 1 se píše "Qualitätsniveau "
čili " kvalitativní úroveň" normy bla bla bla--nikoli že jí přímo plní.Je to slovíčkaření právníků a hra se zákazníkem.
Pokud nevíš přesně o co jde, dej co do agregátu přesně patří.
Máš velkou potřebu uspořit pár stovek na mazivu ?
Selenia StaR Pure Energy
to je normou specifikovaná emulze takhle :
SAE 5W-40, API SM/CF, ACEA C3, FIAT 9.55535-S2 CONTRACTUAL TECHNICAL REFERENCE N°F603.D08
Fakt je dobré držet se doporučení výrobce a pokud olejům nehovíš- nespekuluj.
Nevím , co je to za mánii pořád zpochybňovat doporučené mazivo .
Tenhle olej /Selenia Star Pure energy /je ušitý na míru především aktuálním požadavkům norem EU z hlediska emisí a emisních hladin některých agregátů.
Jde o potřebu se vejít do určité emisní třídy..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 23.11.2015, pon 11:10, celkem upraveno 1 x.
Re: jaky olej
Začínam si tu pripadať ako na fóre automobilky Rover, kde si každý "písal svoju naučenú básničku" a vôbec nečítal, čo píšem. Jasne som napísal, že mi je fuk, či dám tých 50€ za Seléniu alebo Castrol. A čo sa tej Selénie týka, nakopíroval som nesprávny link, keďže som mal toho otvoreného viac. Pri oleji mi ide len o to, aby kvalitne mazal motor, nič viac, nič menej. Taktiež som nikde nespochybňoval doporučené mazivo. Ak niečo začnem spochybňovať, tak budem mať k tomu určité dôvody.
[OT]Napríklad ako pri druhom aute, ktoré mám. Je to Rover 75 s naftovým motorom. Auto by to bolo OK, keby nemalo tak zúfalo poddimenzovanú prednú nápravu. Ramená sú slabé a ak prežijú bez klepania a vôli v čapoch aspoň 15000 km, tak sa dá hovoriť o malom zázraku (pôvodne tam boli ramená Lemforder, potom som dával TRW, ktoré vydržali rok, a teraz sú tam Meyle, ktoré už začínajú klepať). To isté platí aj pri tyčkách stabilizátora a uložení predných ramien (tieto veci je nutné meniť každý rok). To, že je tá náprava poddimenzovaná mi bolo potvrdené u viacerých automechanikov, a taktiež vo firme, ktorá pripravuje autá na okruhy. Tá firma sa zameriava hlavne na motory, ktoré upravujú a ladia. Taktiež prispôsobujú aj podvozok a brzdy. Ak dostanem takéto informácie o samotných olejoch, tak sa podľa toho budem riadiť.[/OT]
A aby som to uzavrel. Tu nejde o to, aby som silou mocou použil alternatívu. Ale z vlastných skúsenosti viem, že nech som pre Rover dal akékoľvek ramená, tak vydržali približne rovnako. Všetky boli naoko úplne rovnaké (myslím rozmery samotných ramien), boli z nejakej hliníkovej zliatiny, mali približne rovnakú hmotnosť. Jediné čím sa líšili, bola cena. Preto som aj pri olejoch začal hľadať, ktorý bude svojou kvalitou na tom najlepšie. Predsa len, tento olej je tu už niekoľko rokov, a za tú dobu mohol niektorý výrobca vytvoriť taký olej, ktorý bude pre JTS motory ešte vhodnejší. Netvrdím, že iný olej je 100% lepší, no beriem do úvahy možnosť, že môže byť pre JTS motory aj lepší olej, ako je Selénia.
[OT]Napríklad ako pri druhom aute, ktoré mám. Je to Rover 75 s naftovým motorom. Auto by to bolo OK, keby nemalo tak zúfalo poddimenzovanú prednú nápravu. Ramená sú slabé a ak prežijú bez klepania a vôli v čapoch aspoň 15000 km, tak sa dá hovoriť o malom zázraku (pôvodne tam boli ramená Lemforder, potom som dával TRW, ktoré vydržali rok, a teraz sú tam Meyle, ktoré už začínajú klepať). To isté platí aj pri tyčkách stabilizátora a uložení predných ramien (tieto veci je nutné meniť každý rok). To, že je tá náprava poddimenzovaná mi bolo potvrdené u viacerých automechanikov, a taktiež vo firme, ktorá pripravuje autá na okruhy. Tá firma sa zameriava hlavne na motory, ktoré upravujú a ladia. Taktiež prispôsobujú aj podvozok a brzdy. Ak dostanem takéto informácie o samotných olejoch, tak sa podľa toho budem riadiť.[/OT]
A aby som to uzavrel. Tu nejde o to, aby som silou mocou použil alternatívu. Ale z vlastných skúsenosti viem, že nech som pre Rover dal akékoľvek ramená, tak vydržali približne rovnako. Všetky boli naoko úplne rovnaké (myslím rozmery samotných ramien), boli z nejakej hliníkovej zliatiny, mali približne rovnakú hmotnosť. Jediné čím sa líšili, bola cena. Preto som aj pri olejoch začal hľadať, ktorý bude svojou kvalitou na tom najlepšie. Predsa len, tento olej je tu už niekoľko rokov, a za tú dobu mohol niektorý výrobca vytvoriť taký olej, ktorý bude pre JTS motory ešte vhodnejší. Netvrdím, že iný olej je 100% lepší, no beriem do úvahy možnosť, že môže byť pre JTS motory aj lepší olej, ako je Selénia.
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 136 kW 12/2006
Re: jaky olej
Tvl, co maj ramena na Roveru spolecneho s olejem do Alfy?
Dej tam olej s normou co je pro tvuj motor. Jestli chces mit klidny spani tak dej tu Selenii a bud v klidu. Jestli chces nejaky lepsi pro svuj pocit, tak tam nalej extra virgin olivovy, na tom mi jedou stejky.

156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
no, přesunul jsem to do sekce "GM", ať nám tato kvalitní diskuse nekazí neméně kvalitní diskusi o olejích pro Twin-sparky....
Jinak co si pamatuju, tak NIKDO tady se čtyřválcovýma GM JTS neřešil jakýkoliv problém kvůli oleji (zadřené motory, ohoblované vačky atd.) - takže pokud s tím nikdo nemá problém (a většina asi jezdí na Selenii), tak proč to řešit....?
Jinak co si pamatuju, tak NIKDO tady se čtyřválcovýma GM JTS neřešil jakýkoliv problém kvůli oleji (zadřené motory, ohoblované vačky atd.) - takže pokud s tím nikdo nemá problém (a většina asi jezdí na Selenii), tak proč to řešit....?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
No nič, vyzerá to tak, že alfaowner bude lepšia alternatíva na získavanie informácií. Majte sa.
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 136 kW 12/2006
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
LukasR75:
Začínam si tu pripadať ako na fóre automobilky Rover, kde si každý "písal svoju naučenú básničku" a vôbec nečítal, čo píšem
...............................
Opatrně, nebo si tu budeš psát sám se sobou, na tenhle "nezdvořilej přístup" od nováčků tu nikdo není zvědavý.. :-)
Je to právě obrácene, příteli.., čti co píšu...o mazacích emulsích patrně víš asi tolik, že se to někam leje do motoru.
Dáš sem povšechný odkaz, na jakýsi blíže nespecifikovaný Shell5w-40 a Castrol5w-40 , a chceš, aby ti dal k tomu někdo co..
požehnání ? :-)
A proč..? Pokud víš, jak Italové chápou maziva, pak nic co neplní konkrétní konstr. normu nemá v motoru co dělat.
Spodek tvého motoru má samozřejmě celá řada jiných agregátů od GM,/holdenovská 2.2 / ale mají jaksi také mimo jiné určení, jinou hlavu, takže hledat analogii třeba u Opela ,kde vystačíš u spousty agregátů s normou " Dexos2 ", ti bude tak na dvě věci. I výkonová hladina má svoje požadavky stran maziva..u Alfy má tenhle motor navíc 35 kW...v atmosterické verzi..
Co tady opravdu chceš řešit..vyber jednu z možností.., ať se dostaneme dál
1. Chceš ušetřit pár stovek
2. Chceš jít do kvalitnější emulze, protože někde jsi si přečetl, že Selenia Star není "pravé ořechové", a způsob ostře agresivního provozu bys rád podložil "kvalitnější emulzí" -z vyšší --kvalitativně--třídy .. nejlépe racing typu..
3. Prudíš
.......................................
z toho mi vychází :
1..Ztrácíš čas svůj i náš..Alfu nemá smysl provozovat tímhle způsobem.Pokud to tak chceš, nalej tam co chceš , cos kde pochytal po netu a vem na sebe taky za ten krok odpovědnost--většině lidí to tady bude naprosto šumák..tvůj boj.
2. Pokud ti jde o tohle, dá se později něco připsat--teď jsem línej se rozepisovat, když to bude možná zbytečný...
3. Tohle tu taky známe, jestli je to tenhle případ asi vyplyne z dalšího..
:-)
Normu neplnící HC-Castrol --to je fakt kvalitní rada..tam tomu opravdu rozumí, spěchej a "ponahlaj sa", ztrácíš tu asi opravdu čas ..
:-)
Někdy prostě jen někdo chce odkývnout řešení, které není schopen obhájit argumentací, snad možná jen úsporou 2kila..fakt argument za všechny prachy.Pokud ne--Proč tam chceš nalít HC emulze, které nemají "motorové testy" na tvém agregátu..
Pokud mi není rozumět, HC znamená KRAKOVANÝ MINERÁLNÍ OLEJ, .Právě ten zázračný Castrol bojoval o to, aby mohl oleje tohoto typu označit za "syntetické" a mohl oblbovat lidi, které tohle slůvko vnucené reklamou uklidňuje.
Že na krakovaném minerálu není nic "syntetického " ? No to u alfistů.cz víme asi skoro všichni, ale také je jasné, že pokud by na plechovce s olejem bylo poctivě napsané "krakovaný minerální olej", nekoupil by ho lautr nikdo.
Castrol spor s poctivými výrobci syntetických olejů u soudu díky šikovným práníkům vyhrál a jsou tedy spokojený oba. Zákazník tvého typu, kterej chce být klamám i Castrol, který tuhle "špinavou práci" rád udělá.Syntetický olej se skutečně syntetickou bází za "lidlovskou cenovku" tedy polopaticky olej s "vychytanou cenouza opravdu syntetickou složku" u firem Castrol a Shell nehledej.
To u Castrolu nebo Shellu nemají--bohužel.
ITALOVÉ JSOU OLEJE FAJNŠMEKŘÍ, U MOTORŮ ALFY ZVLÁŠŤ..
POKUD TO EKOLOGICKÉ POŽADAVKY DANÉ NORMAMI EU UMOŽŇUJÍ, JDOU CONSTRUCT.POŽADAVKEM DO OPRAVDU SYNTETICKÝCH EMULZÍ..
Takže nalít do Alfy typu Brera, která je vůči motoru 2.2 už relativně těžká a svádí tím pádem k ostrému vytáčení agregátu,kvalitativně podřadnější spotřební emulzi ,to nedává žádný smysl.Délka válce 93 mm a výkonová křivka agregátu otáčkami posazená výš než u Opela chce svoje. Třeba u Frontery 2.2 i /která má stejný blok a kterou dobře znám :-)/stejnej spodek díky hlavě s jinou vačkou bez variabilního časování s "přirozenou gradací krouťáku ve 2,5 tis odpovídající charakteru vrtání opravdu nemá žádné velké požadavky na olej.
Je to tedy sice "stejný spodek" ale jiný charakter reálného provozu.
Začínam si tu pripadať ako na fóre automobilky Rover, kde si každý "písal svoju naučenú básničku" a vôbec nečítal, čo píšem
...............................
Opatrně, nebo si tu budeš psát sám se sobou, na tenhle "nezdvořilej přístup" od nováčků tu nikdo není zvědavý.. :-)
Je to právě obrácene, příteli.., čti co píšu...o mazacích emulsích patrně víš asi tolik, že se to někam leje do motoru.

Dáš sem povšechný odkaz, na jakýsi blíže nespecifikovaný Shell5w-40 a Castrol5w-40 , a chceš, aby ti dal k tomu někdo co..
požehnání ? :-)
A proč..? Pokud víš, jak Italové chápou maziva, pak nic co neplní konkrétní konstr. normu nemá v motoru co dělat.
Spodek tvého motoru má samozřejmě celá řada jiných agregátů od GM,/holdenovská 2.2 / ale mají jaksi také mimo jiné určení, jinou hlavu, takže hledat analogii třeba u Opela ,kde vystačíš u spousty agregátů s normou " Dexos2 ", ti bude tak na dvě věci. I výkonová hladina má svoje požadavky stran maziva..u Alfy má tenhle motor navíc 35 kW...v atmosterické verzi..
Co tady opravdu chceš řešit..vyber jednu z možností.., ať se dostaneme dál
1. Chceš ušetřit pár stovek
2. Chceš jít do kvalitnější emulze, protože někde jsi si přečetl, že Selenia Star není "pravé ořechové", a způsob ostře agresivního provozu bys rád podložil "kvalitnější emulzí" -z vyšší --kvalitativně--třídy .. nejlépe racing typu..
3. Prudíš
.......................................
z toho mi vychází :
1..Ztrácíš čas svůj i náš..Alfu nemá smysl provozovat tímhle způsobem.Pokud to tak chceš, nalej tam co chceš , cos kde pochytal po netu a vem na sebe taky za ten krok odpovědnost--většině lidí to tady bude naprosto šumák..tvůj boj.
2. Pokud ti jde o tohle, dá se později něco připsat--teď jsem línej se rozepisovat, když to bude možná zbytečný...
3. Tohle tu taky známe, jestli je to tenhle případ asi vyplyne z dalšího..
:-)
Normu neplnící HC-Castrol --to je fakt kvalitní rada..tam tomu opravdu rozumí, spěchej a "ponahlaj sa", ztrácíš tu asi opravdu čas ..
:-)
Někdy prostě jen někdo chce odkývnout řešení, které není schopen obhájit argumentací, snad možná jen úsporou 2kila..fakt argument za všechny prachy.Pokud ne--Proč tam chceš nalít HC emulze, které nemají "motorové testy" na tvém agregátu..
Pokud mi není rozumět, HC znamená KRAKOVANÝ MINERÁLNÍ OLEJ, .Právě ten zázračný Castrol bojoval o to, aby mohl oleje tohoto typu označit za "syntetické" a mohl oblbovat lidi, které tohle slůvko vnucené reklamou uklidňuje.
Že na krakovaném minerálu není nic "syntetického " ? No to u alfistů.cz víme asi skoro všichni, ale také je jasné, že pokud by na plechovce s olejem bylo poctivě napsané "krakovaný minerální olej", nekoupil by ho lautr nikdo.
Castrol spor s poctivými výrobci syntetických olejů u soudu díky šikovným práníkům vyhrál a jsou tedy spokojený oba. Zákazník tvého typu, kterej chce být klamám i Castrol, který tuhle "špinavou práci" rád udělá.Syntetický olej se skutečně syntetickou bází za "lidlovskou cenovku" tedy polopaticky olej s "vychytanou cenouza opravdu syntetickou složku" u firem Castrol a Shell nehledej.
To u Castrolu nebo Shellu nemají--bohužel.
ITALOVÉ JSOU OLEJE FAJNŠMEKŘÍ, U MOTORŮ ALFY ZVLÁŠŤ..
POKUD TO EKOLOGICKÉ POŽADAVKY DANÉ NORMAMI EU UMOŽŇUJÍ, JDOU CONSTRUCT.POŽADAVKEM DO OPRAVDU SYNTETICKÝCH EMULZÍ..
Takže nalít do Alfy typu Brera, která je vůči motoru 2.2 už relativně těžká a svádí tím pádem k ostrému vytáčení agregátu,kvalitativně podřadnější spotřební emulzi ,to nedává žádný smysl.Délka válce 93 mm a výkonová křivka agregátu otáčkami posazená výš než u Opela chce svoje. Třeba u Frontery 2.2 i /která má stejný blok a kterou dobře znám :-)/stejnej spodek díky hlavě s jinou vačkou bez variabilního časování s "přirozenou gradací krouťáku ve 2,5 tis odpovídající charakteru vrtání opravdu nemá žádné velké požadavky na olej.
Je to tedy sice "stejný spodek" ale jiný charakter reálného provozu.
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 23.11.2015, pon 11:23, celkem upraveno 5 x.
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
Lukas: a co chceš slyšet? čtyřválce JTS od GM tady má pár lidí.... většina jezdí na Selenii.... nikdo nemá problém.... ty sis někde našel že někdo doporučuje Castrol co neplní Fiatí normu.... no tak si ho tam dej....
ale těžko ti to tady někdo bude schvalovat
ale těžko ti to tady někdo bude schvalovat

Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
Neboj, na tebe tam cekaj s tvym pristupemLukasR75 píše:No nič, vyzerá to tak, že alfaowner bude lepšia alternatíva na získavanie informácií. Majte sa.

156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project
156SW 2.4JTDm 20V project
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
[quote="Kubas"]no, přesunul jsem to do sekce "GM", ať nám tato kvalitní diskuse nekazí neméně kvalitní diskusi o olejích pro Twin-sparky....
quote]
to nema chybu......
quote]
to nema chybu......

AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
Já do svojí 2.2 dávám Selenii Star 5w-40, která je určena přímo pro tento motor a měním jí po 10t km a zatím spokojenost.
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 černá
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
Ahoj. Mám doma komplet nový olej Selénia StAR 5W-40, 5 l kanistr. Používám ho do své 2.2. Zůstal mi doma navíc. Pokud máš zájem, prodám ti to.
159 SW 2.2 JTS
Renault Twingo - už je v kostce
Renault Twingo - už je v kostce
-
Marek Bažík
- Příspěvky: 63
- Registrován: 5.2.2015, čtv 06:41
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
No GM, Opel etc. tam určite leje len Seléniu ;-) Treba tam dať kvalitný olej s presnou špecifikáciou. Radšej to vymeň celé a máš pokoj ak ti tam chýba 0.5L. Podľa toho čo som videl v motoroch s vlastnej skúsenosti: Mobil 1 OK, Elf OK, origo Ford OK, Valvoline OK, Total OK, Selénia taký priemer, Castrol hnoj a nikdy viac, ostatné nemám skúsenosť. Ja používam Elf a žijem kľudne ešte nič nevybuchlo, auto ide úplne v poriadku a motor je čistý. Do prevodovky GM M32 používam Elf NFJ 75w80 GL 4+ možno použit 75w85 GL4, GL 4+, že vraj GL 5 (neviem čital som na stránke Opla). Chladiaca kvapalina G12, brzdovka DOT 4. Voda do ostrekovačou podľa vlastného uváženia.
Pre skeptikov:
Selénia je zmluvný olej pre Fiat, tak ako Elf-Total pre Renault. Nie je to žiaden zázrak ani technológia NASA. Roky si vymieňam olej sám aj celej rodine a vydím tie rozdiely v kvalite na zanášaní a opotrebovaní súčiastok.
Pre skeptikov:
Selénia je zmluvný olej pre Fiat, tak ako Elf-Total pre Renault. Nie je to žiaden zázrak ani technológia NASA. Roky si vymieňam olej sám aj celej rodine a vydím tie rozdiely v kvalite na zanášaní a opotrebovaní súčiastok.
-
Marek Bažík
- Příspěvky: 63
- Registrován: 5.2.2015, čtv 06:41
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
Apropo prevodovka. Vymeniť olej ak tam je stále ten červený hampajz, nezvládne viac ako 200Nm zaťaženie a odchádzajú ložiská. Najviac u diesla vysoký krútiaci moment motoru. Dosť to aj zlepší radenie.
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
ak z motora vylejes bordel je to v poriadku ale ak je olej celkom cisty to znamena ze ten bordel je kade tade po motore lebo olej to uz na seba nedokazal naviazat... hlavna je pravidelna vymena(max 10tkm) a z mojej skusenosti mozem povedat ze motory co jazdili na seleniu boli ciste jak keby vysli z fabriky a to aj po +200tkm
a co som pocul tak opel daval do prevodoviek M32 svoj olej a potom presli tiez na seleniu prave koly tym loziskam ze to u oplu bolo este horsie jak u alfi
a co som pocul tak opel daval do prevodoviek M32 svoj olej a potom presli tiez na seleniu prave koly tym loziskam ze to u oplu bolo este horsie jak u alfi
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
- roberto37
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
- Bydliště: Zeltweg, AT
- Kontaktovat uživatele:
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
No HonzoR, sice těžce mimo téma, ale i když jsem valil na selenii Racing a dvakrát Motor ošetřil Bišopem, tak jsem bez náplně ujel 1400m, než jsem motor JTS zadřel. Znamená to tedy, že Likvidátor molů je lepší, než Bišop, když na něj bez náplně najeli se škodofkou 120gls skoro 40 km?
AR Giula 2,0 Super
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
EX AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné foprafy fesměs končí felkou katastrofou
-
Marek Bažík
- Příspěvky: 63
- Registrován: 5.2.2015, čtv 06:41
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
Častejšia výmena oleja a kvalitný filter je to čo udržalo veľa motorov dlho pri zdraví. Pár rokov dozadu sa všetko menila max po 15tkm a pomaly 20 ročné Oktávie stále frčia. Ak niečo prcne v motore pri výmene každých 10tkm tak to je materiálová vada a nie olej, pokiaľ ten motor nie je preťažovaný. S tým súhlasím Selénia vydrží tých 10tkm pekne, ale po tom už rýchlo degraduje, takže podľa mňa max osvedčených 15tkm ako top hranica. Veď ten filter stojí pár eur a oplej ma stojí 30-35€ no nad čím by človek špekuloval.
Ako sa o veci staráte, tak vám budú slúžiť. Pokiaľ teda človek fakt nemá smolu na kus.
Ako sa o veci staráte, tak vám budú slúžiť. Pokiaľ teda človek fakt nemá smolu na kus.
-
Marek Bažík
- Příspěvky: 63
- Registrován: 5.2.2015, čtv 06:41
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
Najlepšie si otvoriť zátku na olej a pozrieť sa na hlavu ako vyzerajú vačky a či tam nie sú usadeniny podľa toho vidno ako olej rozpúšťa bordel. Mali by byť pekné čisté bez znakov opotrebenia na stykových plochách s ventílmi. Mám doma ešte 1.6 oktáviu v garáži na ktorej behala celá moja rodina, do tej šiel stále Castrol 5w40 každých 15tkm zo škoda servisu a po tom čo som tam dolial 1L Elfu tak sa uvoľnilo toľko bordelu, že som musel po pár kilometroch okamžite meniť olej, lebo sa ucpal filter. Pekný puding išiel von. Motor neuveriteľne stíchol, skoro ako nový. Ten Elf je tiež označovaný ako long life, ale viac ako 15tkm som ho v žiadnom aute nenechal. Načo.Danni píše:ak z motora vylejes bordel je to v poriadku ale ak je olej celkom cisty to znamena ze ten bordel je kade tade po motore lebo olej to uz na seba nedokazal naviazat... hlavna je pravidelna vymena(max 10tkm) a z mojej skusenosti mozem povedat ze motory co jazdili na seleniu boli ciste jak keby vysli z fabriky a to aj po +200tkm
a co som pocul tak opel daval do prevodoviek M32 svoj olej a potom presli tiez na seleniu prave koly tym loziskam ze to u oplu bolo este horsie jak u alfi
V prevodovke som mal červený olej vodnatej konzistencie, tak to išlo von (pôvodne sa dával olej SAE 80 od výroby). S M32 má veľa ľudí problémy. GM prešiel na iný olej, takže tutela-selénia to nebola a farba je medová GL5 75w80 pre GM. Tutela je tiež červená TUTELA TRANSMISSION MATRYX 75w85 GL4. Ono treba ten olej v prevodovke vymeniť raz za 50tkm a je kľud, ona je dosť malá, nacpaná a dobre sa zahrieva, takže olej skôr degraduje. Odporúčané množstvo je 3L oproti 2.4 ako v návode, aby sa lepšie premazali 5. a 6. prevodový stupeň, ktoré sú najviac náchylné na poškodenie ložísk vplyvom nedostatku mazania. Výrobcovia sa snažia znižovať spotrebu aj cestou ľahkobežných olejov na úkor životnosti, aby znižovali spotrebu áut a spĺňali emisné normy. Predĺžené intervaly zas majú akože šetriť peňaženku majiteľov vozidiel, čo je relatívne keď si zoberiete koľko stála výmena kedysi a dnes.
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
Niekto dava do 2.2 JTS Selenia 10W60 racing. Ja na mojej Brere frcim na Star 5W40, ale odporucil mi ze je tam lepsi ten 10W60 - tak som na pochybach... Co myslite moze 10W60 racing uskodit?
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
Od výrobce je pro tenhle motor určena 5w-40 Star.
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 černá
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
To viem, pre to ho tam davam. No 10W60 mi odporučil chlapik, čo sa specializuje na alfy a je v tom dobry a dost vyhladavany. Preto sa pytam na nazor, ci si myslite ze Selenia 10W60 racing moze uskodit. Vravel ze motor ma potom tichsi chod.
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
jts nema chladic oleja ta ze ta 60ka celkom ok
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS
Re: olej pro JTS (čtyřválce)
ale má, sice ne moc velkej, ale má 

AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 černá
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011
AR 156 sw Ti 2.5 V6 24v 2004 červená
AR 155 Sport 2.0 TS 110kw 1997
AR 147 CNC 1.9 JTDm 88kw 2007
AR 159 sw 1.9 JTDm 88kw 2007
AR Giulietta 2.0 JTDm2 125kw 2011
AR Giulietta 2.0 JTDm2 103kw 2011
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů