Snížení podvozku - pro a proti
Re: Snížení podvozku - pro a proti
Tipuju stahováky. Aspoň na Themě to tak bylo.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8969
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Snížení podvozku - pro a proti
Už si nepamatuju jak Superka, ale starý QV je má extrémně dlouhý, hlavně zadní. Navíc je tu ten problém, že zadní prostě nepovolíš. Pístnice není jak chytit. Jde to pneumatickou bouchačkou, ale tu tam nedostaneš ani za zlatý prase.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Snížení podvozku - pro a proti
Hm, to mě čekají pěkný věci... no co, zima bude dlouhá...
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Snížení podvozku - pro a proti
Je to spíš naopak. Zadní pružiny jsou dost krátký. Stahovák je potřeba. Přední pružiny jsou dlouhý jak čtrnáct dní a je to voser. V žádném případě a nikdy nepoužívejte na tlumiče rázový utahovák/povolovák, tlumič se tím může vážně poškodit!!! Samozřejmě na starej tlumič co půjde do koše, to je jedno, ale BOGE Electronic se tím spolehlivě zničí
Re: Snížení podvozku - pro a proti
Pístnice má z hora díru na imbus. Matice utahující horní uložení/ložisko je nejčastěji 22/24/26. V servisech Fiat na to mají stahovací stolici. Na matici držící horní uložení nasadí zahnutý očkový klíč s vnitřní integrovanou ráčnou nebo polouzavřený klíč podobný jako na brzdové trubky. Tlumič nasadí do stolice, která má intergrovaný imbus, jež zapadne do díry v pístnici a ta je tak fixovaná. A pak už jen povolují matici... Večer vyfotím pracovní manuál k Fiat Croma.
Moje řešení:
Předem si povolovačem závitu/rzi nastříkat matici nahoře na pístnici. Tlumič obalit hadrem a upnout do svěráku. Stahovákem stáhnout pružinu. Trubkový klíč požadovaného rozměru jako je matice držící horní uložení/ložisko. Většina trubkových klíču má díru v pulce své délky. Nasadit trubkový klíč a protknout ho silnou kulaticnou/šroubovákem po dědovi. Do díry v pístnici jsem z hora strčil imbus, který jsem vhodně kvuli páce prodloužiíl. A pak držet na místě impusem pístnici a pootáčet trubkovým klíčem...
Večer postnu fotky z mojí repase.
Moje řešení:
Předem si povolovačem závitu/rzi nastříkat matici nahoře na pístnici. Tlumič obalit hadrem a upnout do svěráku. Stahovákem stáhnout pružinu. Trubkový klíč požadovaného rozměru jako je matice držící horní uložení/ložisko. Většina trubkových klíču má díru v pulce své délky. Nasadit trubkový klíč a protknout ho silnou kulaticnou/šroubovákem po dědovi. Do díry v pístnici jsem z hora strčil imbus, který jsem vhodně kvuli páce prodloužiíl. A pak držet na místě impusem pístnici a pootáčet trubkovým klíčem...
Večer postnu fotky z mojí repase.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Snížení podvozku - pro a proti
Povolení bývá většinou "piece of cake". Stačí na to v zásadě dvě věci. Trubkový klíč, který si člověk chytí sikovkama a imbus na ráčně, který se prostrčí trubkáčem. Trubkáč držím sikovkama, imbusem vevnitř otáčím ráčnou ve směru dotahování (protože točím prostředkem a ne matkou). Pokud to je zarezlejší, chce to kvalitní nářadí a dostatek uvolňovačů, ale jde to. Případně je i varianta kvalitních sikovek a chytit jima pístnici nahoře hned u uložení. Tam už se nezasouvá do tlumiče, tak to, že bude poškrábaná nevadí.
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8969
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Snížení podvozku - pro a proti
Co vadí na rázovým utahováku, když se pístnice přidržuje sikama, aby se protáčela minimálně? Dělal jsem tak zatím všechny
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Snížení podvozku - pro a proti
original pruziny jsou vzdy delsi a predpeti je casto znacne a je to velky problem u snizenych podvozku, ktere nepouzivaji 2 pruziny a predpeti tim padem chybi. Je videt ze jste jeste nemeli moc zarezle matky. Pistnici si v tom pripade chytnu upravenyma sikovkama, ktere si zaviram SVERAKEM. Zesileny kus trubkace mam navareny na paku, tim povoluji a pro jistotu si jeste pridrzuji imbusem.....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk
Re: Snížení podvozku - pro a proti
No nic ultra easy (jako na amerikách, tam jde dělat vše s burgerem v ruce), ale zase už jsem asi zažil horší věci, nějak to půjde. Každopádně díky za všechny rady!
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
Re: Snížení podvozku - pro a proti
Jednou jsem to nevydržel, stáhl pružinu a pístnici vzal flexou. Ale tam byly tlumiče na kašu.rossogtv píše: Je videt ze jste jeste nemeli moc zarezle matky. Pistnici si v tom pripade chytnu upravenyma sikovkama, ktere si zaviram SVERAKEM.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Snížení podvozku - pro a proti
I tak dochází k přenosu vibrací do zbytku tlumiče a může se něco uklepat. To samotný protáčení tomu ani tak nevadí, pokud s tím nebudeš točit rychle a dlouho, což rázák neudělá - rázuje tam a zpět. Zkrátka a dobře, výrobce tlumičů toto sám zdůrazňuje v montážních pokynech a není důvod to pokoušet.Hampice píše:Co vadí na rázovým utahováku, když se pístnice přidržuje sikama, aby se protáčela minimálně? Dělal jsem tak zatím všechny
Matky většinou tak moc zarezlé nebývají. Dost jinak pomůže mrazící sprej. Jinak jo, v extrémních případech sikovky do svěráku nebo flexu taky aplikuju
Jinak, jak psal rosso, předpětí pružin je dost problém u všech sad snížených pružin určených na ty sériové. Třeba dát na ty QV tlumiče jiné pružiny je celkem spolehlivě pošle do věčných lovišť. Sladění tlumiče a pružiny se holt nevěnuje moc pozornost. Proto jsem do toho nakonec nešel, protože udělat ten podvozek pořádně je už finančně o něčem jiném než o nákupu H&R na ebayi...
Re: Snížení podvozku - pro a proti
Posílám odkaz na vyfocený pracovni postup u Fiatu Croma.
https://1drv.ms/f/s!ApfR-fW6KqiGgZlnYtnDss6gxkB7MQ
Kdyby odkaz nefungoval, tak napište.
Je tam i brzdový omezovač, kdyby to Hampimu trochu pomohlo.
https://1drv.ms/f/s!ApfR-fW6KqiGgZlnYtnDss6gxkB7MQ
Kdyby odkaz nefungoval, tak napište.
Je tam i brzdový omezovač, kdyby to Hampimu trochu pomohlo.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
Re: Snížení podvozku - pro a proti
To je pěkný
Kola tam půjdou, vzadu s podložkou 1 cm pro jistotu, vpředu je nějaká tak 2 mm, tak tu tam nechám (to je tam normálně nebo ji tam někdo "zapomněl"? ). Vzadu to bude tak akorát i na snížení, vpředu to bude s tou kombinací snížení a 8x18 ET35 ještě zajímavý
Kola tam půjdou, vzadu s podložkou 1 cm pro jistotu, vpředu je nějaká tak 2 mm, tak tu tam nechám (to je tam normálně nebo ji tam někdo "zapomněl"? ). Vzadu to bude tak akorát i na snížení, vpředu to bude s tou kombinací snížení a 8x18 ET35 ještě zajímavý
Giulia Quadrifoglio
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
156 2,4 JTD
147 1,9 JTD
Ex: 159 2,0 JTDm, 156 2,0 TS, 156 1,9 JTD, 164 2,5 TD, 164 3,0 V6, Giulia Veloce 280 CV, 166 2,4 JTD
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Snížení podvozku - pro a proti
40tkm a porad to slapalo... A to jim bylo pres 20let... Co slo srat bylo ulozeni, horni i dolni, daval jsem tenkrat novy SKF, a ted kdyz jsem si bral pera na Zombie byly kaput...riprex píše: Třeba dát na ty QV tlumiče jiné pružiny je celkem spolehlivě pošle do věčných lovišť.
Michal: ty podlozky cca 3mm jsou vpredu seriove, ja je prendal dozadu a OK...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: Snížení podvozku - pro a proti
Podložky jsem měl na všech kolech. Tlumiče tuším Kleofášovi vytekly ne? Uložení se celkem divím... na Superce bylo beztak ještě origo a nic mu nebylo... Ten starší, blátivý typ uložení bych věřil, ale ten by na poface už bejt neměl... Každopádně mám sadu, na který je najeto 80tkm, tvářej se v dobrým stavu (rozdíl mezi Auto a Sport jde znát jen v tom, že zmizí některé ostré rázy, jinak je nepostřehnutelný), tak to nebudu pokoušet. K H&R jsem nic nenašel, Koni u svejch psali že se maj měnit společně s tlumičem.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů